Lijf & Lijn alle pijlers

Positieve dingen aan afslanken

19-08-2016 19:46 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is er voor jou positief aan het feit dat je slanker bent dan dat je was? Wat zijn de voordelen van afvallen? Of je nou 2 kilo bent afgevallen of 20, of je al op je streefgewicht zit of er nog ver vandaan bent, plaatshier de fijne dingen van het afslanken zodat we elkaar en onszelf motiveren om goed bezig te zijn met ons lijf en onze gezondheid!
quote:Cateautje schreef op 19 augustus 2016 @ 20:20:

[...]

Dankje!

Ik hoop dat je er niets bij hebt verstuikt. Absoluut niet
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik moet nog vijf kilo kwijt na mijn zwangerschap (speciaal voor pjk: ik heb geen overgewicht, maar wil mijn oude gewicht graag terug), en ben er al 5-6 kwijt.

Fijn is: dat ik weer mijn oude spijkerbroeken pas, mijn zwangerschapskleding weg kan doen, ik weer gezond bezig ben met iedere week sporten en goed eten. Ik geniet nu zelfs van de spierpijn na het sporten.
Nog een voordeel (bij voldoende budget): een excuus om een nieuwe garderobe aan te schaffen!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ik ben inmiddels 14 kilo afgevallen nadat ik in korte tijd zo'n 10 a 11 kilo aankwam. Dit heb ik gedaan door mijn eetpatroon geheel om te gooien. Bier en cola heb ik verwisseld voor thee en water en in plaats van koekjes en fastfood eet ik nu veel groente en fruit. Ook wandel ik elke dag ongeveer twee uur en ben ik een paar weken geleden begonnen met touwtje springen. Ik voel me nu zo veel beter, zit lekker in mijn vel en heb energie voor 10! Ik pas ineens weer in maat 36 in plaats van maat 40/42 en kan weer met een gelukkig gevoel naar mijn eigen spiegelbeeld kijken. Eindelijk heb ik een gezond BMI en voel ik me ook echt gezond. Ik wil nog 6 kilo afvallen, maar dat gaat zeker lukken met het fijne gevoel dat ik nu heb.
quote:pejeka schreef op 19 augustus 2016 @ 20:17:

[...]

Van mij niet. Maar feit is dat de meeste mensen het aan hun eigen levenspatroon te danken hebben. Dus je hebt je eigen lijf in feite verkloot. Mooi als je er dan (eindelijk) iets aan wilt gaan doen, maar het hele gedoe van "sterkte hoor" enzo snap ik dan niet zo erg, je hebt shit gebouwd, en moet het nu oplossen. Niemand heeft je gedwongen 20 kilo te zwaar te worden, of niet eerder op de rem te trappen, moeten we dan nou allemaal opeens schouderkloppend en meelevend reageren omdat iemand wellicht het licht heeft gezien?Jij bent hier de enige die het steeds over 20 kg heeft. Het gaat hier ook om mensen die door welke reden dan ook wat zwaarder zijn geworden en nu afgevallen zijn. Dit topic gaat over positiviteit en niet om mensen de grond in te trappen vanwege eventueel foute keuzes in het verleden. Stop gewoon met het vervuilen van dit topic, je hebt je punt gemaakt, je mening is duidelijk, laat nu mensen gewoon positieve verhalen delen zonder commentaar te krijgen.
Mooi Kersebesje! Wat goed zeg!
quote:Doornroosje75 schreef op 19 augustus 2016 @ 20:23:

Nog een voordeel (bij voldoende budget): een excuus om een nieuwe garderobe aan te schaffen!Hell yeah. Ik moet me nu in houden want wil nog 3,3 kilo kwijt. Maar dan ga ik los ook Nu vind ik he zonde, had een mooie koker rok gekocht en echt binnen 2 weken te groot. Had toch S moeten nemen maar doe er altijd truitjes en bloesjes in dus dacht, doe die M maar. Ben wel blij dat het niet anders om is hoor
quote:Tiswa schreef op 19 augustus 2016 @ 20:24:

[...]

Jij bent hier de enige die het steeds over 20 kg heeft. Het gaat hier ook om mensen die door welke reden dan ook wat zwaarder zijn geworden en nu afgevallen zijn. Dit topic gaat over positiviteit en niet om mensen de grond in te trappen vanwege eventueel foute keuzes in het verleden. Stop gewoon met het vervuilen van dit topic, je hebt je punt gemaakt, je mening is duidelijk, laat nu mensen gewoon positieve verhalen delen zonder commentaar te krijgen.Ik vind die positieve verhalen helemaal geweldig. Maar ik vraag me altijd af waarom mensen het eerst zo ver laten komen. Dus vandaar. En als mensen serieus ermee aan de gang gaan, zodat ze ook blijvend een gezonder gewicht krijgen, niks dan lof.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Tiswa schreef op 19 augustus 2016 @ 20:24:

[...]

Jij bent hier de enige die het steeds over 20 kg heeft. Het gaat hier ook om mensen die door welke reden dan ook wat zwaarder zijn geworden en nu afgevallen zijn. Dit topic gaat over positiviteit en niet om mensen de grond in te trappen vanwege eventueel foute keuzes in het verleden. Stop gewoon met het vervuilen van dit topic, je hebt je punt gemaakt, je mening is duidelijk, laat nu mensen gewoon positieve verhalen delen zonder commentaar te krijgen.Amen! Helemaal mee eens. Laten we lekker positief blijven
quote:lonelyryder schreef op 19 augustus 2016 @ 20:25:

Mooi Kersebesje! Wat goed zeg!Dank je wel!
quote:pejeka schreef op 19 augustus 2016 @ 20:26:

[...]

Ik vind die positieve verhalen helemaal geweldig. Maar ik vraag me altijd af waarom mensen het eerst zo ver laten komen. Dus vandaar. En als mensen serieus ermee aan de gang gaan, zodat ze ook blijvend een gezonder gewicht krijgen, niks dan lof.Pejeka, het is niet altijd dat mensen het te ver laten komen. Sommige mensen willen ook gewoon er strakker uitzien. Zitten wel rond gezond gewicht, maar willen gewoon niet dat buikje. Dat kan 5 kilo schelen. Heb je dan overgewicht? Nee.
Hihihi ik had voor de vakantie bikini's in verschillende maten uit Duitsland besteld. Ik dacht dat het niet klopte omdat het Duitse, lees ruimere maten waren. Bij de reviews stond juist dat ze klein vielen. En broekje mt 38 pastte prima, top 80 was ook goed alleen de cup was net weer niet goed. Dus alles met gemengde gevoelens teruggestuurd en bij Livera gaan passen. Daar zat 40 precies goed en 38 net aan. Wat bleek, tijdens de vakantie zat 38 net als 40 ervoor. Wat was ik trots

[...]

Ik vind die positieve verhalen helemaal geweldig. Maar ik vraag me altijd af waarom mensen het eerst zo ver laten komen. Dus vandaar.

Ja ja ja.

En daarom ga je er maar over door in een topic wat daar niet voor bedoeld is.

Hou alsjeblieft op!!

[...]

Ik vind die positieve verhalen helemaal geweldig. Maar ik vraag me altijd af waarom mensen het eerst zo ver laten komen. Dus vandaar. En als mensen serieus ermee aan de gang gaan, zodat ze ook blijvend een gezonder gewicht krijgen, niks dan lof.Nou ja, zwangerschap dus in mijn geval. Daar kom je normaal gesproken aardig van aan.
quote:lonelyryder schreef op 19 augustus 2016 @ 20:29:

Hihihi ik had voor de vakantie bikini's in verschillende maten uit Duitsland besteld. Ik dacht dat het niet klopte omdat het Duitse, lees ruimere maten waren. Bij de reviews stond juist dat ze klein vielen. En broekje mt 38 pastte prima, top 80 was ook goed alleen de cup was net weer niet goed. Dus alles met gemengde gevoelens teruggestuurd en bij Livera gaan passen. Daar zat 40 precies goed en 38 net aan. Wat bleek, tijdens de vakantie zat 38 net als 40 ervoor. Wat was ik trots Super goed!!
quote:lonelyryder schreef op 19 augustus 2016 @ 20:29:

Hihihi ik had voor de vakantie bikini's in verschillende maten uit Duitsland besteld. Ik dacht dat het niet klopte omdat het Duitse, lees ruimere maten waren. Bij de reviews stond juist dat ze klein vielen. En broekje mt 38 pastte prima, top 80 was ook goed alleen de cup was net weer niet goed. Dus alles met gemengde gevoelens teruggestuurd en bij Livera gaan passen. Daar zat 40 precies goed en 38 net aan. Wat bleek, tijdens de vakantie zat 38 net als 40 ervoor. Wat was ik trots Wauw, dat is zeker iets om heeel erg trots op te zijn!

[...]

Ik vind die positieve verhalen helemaal geweldig. Maar ik vraag me altijd af waarom mensen het eerst zo ver laten komen. Dus vandaar. En als mensen serieus ermee aan de gang gaan, zodat ze ook blijvend een gezonder gewicht krijgen, niks dan lof.Ik kan er soms ook niet bij. En voor me zelf (dus geen overgewicht maar wel erg veel aan gekomen) snap ik het ook niet. Dat ik niet eerder heb ingegrepen. Dat ik het zo heb geaccepteerd. Dat ik soort van tuned out was. De directe reden daar voor weet ik wel (medicatie), de kleinere redenen ook (algemeen ontevreden over mijn uiterlijk geworden), en de oorzaak (te veel eten) ken ik ook. En toch gebeurde het. Om dat niet iedereen altijd sterk is. En zo ook ik niet. Dit zal wel voor meer mensen gelden. En dan niet alleen voor te veel eten, maar voor echt heel uiteen lopende zaken.
quote:Kersjebesje schreef op 19 augustus 2016 @ 20:34:

[...]

Wauw, dat is zeker iets om heeel erg trots op te zijn!Bedankt
quote:R0xy schreef op 19 augustus 2016 @ 20:32:

[...]

Super goed!!
Kwa gezondheid, heb ik mn hele eetpatroon omgegooid, eind januarie en probeer nog meer te bewegen.

En mn weegschaal laat goed resultaat zien.

wil nog 10 kilo er minimaal af,liefst 15 maar doe dit op gezonde manier, dus wat ik er in jaren heb aan gevreten, duur ook tijd dat t er af is...dus lente 2017 .....

Drink veel water en thee, en 3 x dgs, gewoon eten, maar wel kleine normale porties, en tussendoor dierlijk eiwit of beetje fruit.

Dus bv ontbijt 1 stuk brood met kaas, om 6 uur en dan 9 uur evt nog 1 x stuk brood met bv kipfilet.

Dan blijven de darmen actief...

En ik voel me gezonder, heb meer conditie, leuke kleren passen mooi en goed.
quote:strikjemetstippels schreef op 19 augustus 2016 @ 20:36:

[...]

Ik kan er soms ook niet bij. En voor me zelf (dus geen overgewicht maar wel erg veel aan gekomen) snap ik het ook niet. Dat ik niet eerder heb ingegrepen. Dat ik het zo heb geaccepteerd. Dat ik soort van tuned out was. De directe reden daar voor weet ik wel (medicatie), de kleinere redenen ook (algemeen ontevreden over mijn uiterlijk geworden), en de oorzaak (te veel eten) ken ik ook. En toch gebeurde het. Om dat niet iedereen altijd sterk is. En zo ook ik niet. Dit zal wel voor meer mensen gelden. En dan niet alleen voor te veel eten, maar voor echt heel uiteen lopende zaken.Afvallen, theorien, cursussen, sportscholen, medische wereld. Er gaan miljoenen in om. Daarbij is het steeds moeilijker te bepalen wat gezond is. Afgezien nog van iemands persoonlijke geestelijke/lichamrlelijke toestand. En dan wordt je 40 en wordt het nig weer lastiger. Vet en suiker zijn verslavend,; overgewicht is een probleem van deze tijd.
Vet en suiker zijn niet verslavend...ik denk dat juist dat soort zaken het af vallen moeilijker maken. Terwijl het principe echt zo simpel is als iets kan zijn, als je je te zwaar bent moet je minder eten. Dat simpele principe zou gewoon weer naar de voorgrond moeten worden gebracht, want nu lijkt het net als of het een olympische sport is.
quote:strikjemetstippels schreef op 19 augustus 2016 @ 20:46:

Vet en suiker zijn niet verslavend...ik denk dat juist dat soort zaken het af vallen moeilijker maken. Terwijl het principe echt zo simpel is als iets kan zijn, als je je te zwaar bent moet je minder eten. Dat simpele principe zou gewoon weer naar de voorgrond moeten worden gebracht, want nu lijkt het net als of het een olympische sport is.

Tuurlijk komt het neer op minder eten, gezond eten en bewegen. Maar kijk nou wat er in de media rondgaat. Superfoods, koolhydraat arm, veganistisch, paleo.

Maar de drang om suiker en vet te blijven eten, komt natuurlijk ergens vandaan. Maar goed, dat is mijn mening/ervaring.

Als het zo simpel was, hadden toch niet zoveel mensen overgewicht?
Misschien is suiker niet verslavend, misschien wel. Maar wat zeker gebeurt als je (zoals ik deed) veel zoetigheid eet, is dat het je smaakbeleving verpest. Nu ik veel minder suiker eet, waardeer ik andere smaken meer. Eet ik nu een stukje taart en een hapje pudding, gruwel ik van de zoete smaak. Mooi. Bijkomend voordeel: ik heb geen zin meer in zoete caloriebommetjes.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
quote:Doornroosje75 schreef op 19 augustus 2016 @ 20:57:

Misschien is suiker niet verslavend, misschien wel. Maar wat zeker gebeurt als je (zoals ik deed) veel zoetigheid eet, is dat het je smaakbeleving verpest. Nu ik veel minder suiker eet, waardeer ik andere smaken meer. Eet ik nu een stukje taart en een hapje pudding, gruwel ik van de zoete smaak. Mooi. Bijkomend voordeel: ik heb geen zin meer in zoete caloriebommetjes.Ik hou ook niet van zoet, herkenbaar. Ik ben meer van de snacks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven