Lijf & Lijn alle pijlers

Positieve dingen aan afslanken

19-08-2016 19:46 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is er voor jou positief aan het feit dat je slanker bent dan dat je was? Wat zijn de voordelen van afvallen? Of je nou 2 kilo bent afgevallen of 20, of je al op je streefgewicht zit of er nog ver vandaan bent, plaatshier de fijne dingen van het afslanken zodat we elkaar en onszelf motiveren om goed bezig te zijn met ons lijf en onze gezondheid!
Ach ja... maatvoering. Drama! Mijn spijkerbroeken variëren van 29 tot 31. Pantalons kunnen 38, 40 of 42 zijn. Shirts een M/38/40, mits voldoende ruimte op borsthoogte.

Merken hanteren niet dezelde maatvoering EN vrouwen zijn niet gelijk gevormd. Dus eigenlijk zegt een maat niks.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Een betere gezondheid

Meer energie

Een beter figuur

Zin om nieuwe dingen te doen

Zekerder van mezelf

Trots op mezelf omdat ik die negatieve spiraal van ongezond en te veel eten en aankomen heb doorbroken
Nou wel iets natuurlijk. Het waren overigens spijkerbroeken. Mooie tijd om die dingen te kopen; een heleboel zijn afgeprijsd.

Meestal kan je wel op het oog schatten of iets gaat passen, maar mijn nieuwe aanwinst is echt wat te groot en ook nog stretch. Maar hij was maar 5 euro. Misschien als ik inspiratie krijg dat ik hem wat inneem. Volgende keer een meetlint meenemen.

Misschien zijn ook die nieuwe moderne dikke achterwerken de oorzaak van de verschillen in maat. Dan kan je wel maat 36 hebben, maar die kont eist ook nog ruimte in de broek.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb niet de illusie dat ik ooit in mt 38 ga passen. Ooit toen ik 16 was paste ik met mn 1,76m en 69 netjes in mt 40. Nu vaak 42 of 44 maar een maat maakt me niet uit. Dat ik er mooi in pas is is veel belangrijker.
Been there, done that, got the T-shirt.
Het moet me van het hart.

Pejeka wat ben jij een ontzettend zeikwijf!

Zo dat lucht op.
quote:Inkie12345 schreef op 20 augustus 2016 @ 16:27:

Zo dat lucht op.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Een +1 is hier van toepassing
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 20 augustus 2016 @ 16:31:

Een +1 is hier van toepassing Ik gok op + heel veel.

David Dunning
quote:Solomio schreef op 20 augustus 2016 @ 16:34:

[...]

Ik gok op + heel veel.+ enorm veel. En: wat ben je nog lief, Ink!
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
Wat doen jullie raar weer. Het is toch zeker zo? In de negentiende eeuw hoefde er niemand af te vallen. Toen wisten de mensen zich tenminste nog in te houden: gewoon elke avond een paar glazige aardappelen met azijn en verder geen gezeur.
Ik heb geen idee, misschien is het iets van de betere klassen?
quote:pejeka schreef op 19 augustus 2016 @ 21:53:

[...]

Oh sure, gaan we het over die boeg gooien. Feit is dat de meeste mensen verdomd goed weten waar ze hun extra kilo's aan te danken hebben. En hoe lang ze die hebben genegeerd. En dus nee, daar hoef je geen Einstein voor te zijn.

Einstein was dan weer spuuglelijk

AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Lady_Voldemort schreef op 20 augustus 2016 @ 17:50:

Wat doen jullie raar weer. Het is toch zeker zo? In de negentiende eeuw hoefde er niemand af te vallen. Toen wisten de mensen zich tenminste nog in te houden: gewoon elke avond een paar glazige aardappelen met azijn en verder geen gezeur.Ah, is dát hoe pejeka slank blijft
quote:Lady_Voldemort schreef op 20 augustus 2016 @ 17:50:

Wat doen jullie raar weer. Het is toch zeker zo? In de negentiende eeuw hoefde er niemand af te vallen. Toen wisten de mensen zich tenminste nog in te houden: gewoon elke avond een paar glazige aardappelen met azijn en verder geen gezeur.[img]null[/img]
quote:Inkie12345 schreef op 20 augustus 2016 @ 16:27:

Zo dat lucht op.

Kan je vinden. Lig ik geen minuut wakker van. Maar feit is dat 90% van de mensen met (zwaar) overgewicht het gewoon aan zichzelf te danken heeft. Vervelend, ja, als je dan opeens de vetrollen detecteert. Maar voor mij geen reden er dan met fluwelen handschoentjes in te gaan. Begrijp me goed, van mij mag iedereen zo dik zijn of zo dun zijn als hij of zij wil. Ik lig er niet wakker van en zal er geen commentaar op leveren. Maar wat ik gewoon vreemd vind is dat er zo veel mensen zijn tegenwoordig die echt wel een aantal kilo's teveel aan het lijf hebben hangen, en die dan opeens de vermoorde onschuld gaan uithangen, want ze weten niet hoe dat nou opeens zomaar allemaal komt, en hé, het is zo'n enorm gevecht om die weer kwijt te raken en daar moeten we dan vooral allemaal knuffelend omheen staan omdat het zo enórm goed en sterk is dat iemand het bij nader inzien gezonder vindt om af te vallen...

Nogmaals, zorg gewoon dat het niet zover komt. Véél makkelijker.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Of je zeurt nog even door...
En op welke gronden ben jij nu on topic, Pejeka?

Misschien kun je zelf een topic starten met de titel 'Positieve dingen aan gezond gewicht behouden' of 'Negatieve dingen aan aankomen'
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 20 augustus 2016 @ 21:32:

Of je zeurt nog even door...

Tja, soms is de realiteit hard, en niet leuker te maken dan hij is. Gewoon eens ophouden bij het minste geringste boodschapje dat buiten de deur moet worden gedaan, het achterwerk in de auto te laten zakken, en het normaal vinden dat 10 of 15 minuten (of zelfs iets langer) gewoon "loopafstand" is, en dat je daar dus geen auto voor nodig hebt. Snappen dat een koekje bij de koffie best OK is, maar niet dat je elke dag een heel pak koekjes wegsnaait, of andere snacks.

Het is soms gewoon niet moeilijk.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Nou ja, je kon er op wachten Voor iemand die zegt geen commentaar te willen leveren, heb je al behoorlijk veel gepost.

Maar zo is de onderklasse, Pejeka. We volgen alleen onze driften en als we dan obees en al eindelijk eens in de spiegel kijken tussen het frikadellen frituren door, krijgen we wroeging. Maar dan is het te laat, berouw komt na de zonde, zoals oma's plachten te zeggen.

Of niet? Ja toch! Zeg ik iets heel geks? Nee, dat lijkt me helder!

Overigens, wat leuk een positief topic!
quote:pejeka schreef op 20 augustus 2016 @ 21:52:

[...]

Tja, soms is de realiteit hard, en niet leuker te maken dan hij is. Gewoon eens ophouden bij het minste geringste boodschapje dat buiten de deur moet worden gedaan, het achterwerk in de auto te laten zakken, en het normaal vinden dat 10 of 15 minuten (of zelfs iets langer) gewoon "loopafstand" is, en dat je daar dus geen auto voor nodig hebt. Snappen dat een koekje bij de koffie best OK is, maar niet dat je elke dag een heel pak koekjes wegsnaait, of andere snacks.

Het is soms gewoon niet moeilijk.Je bent OFF TOPIC.
Ga even mijn hersens een bierbadje geven

quote:pejeka schreef op 20 augustus 2016 @ 21:28:

[...]

Kan je vinden. Lig ik geen minuut wakker van. Maar feit is dat 90% van de mensen met (zwaar) overgewicht het gewoon aan zichzelf te danken heeft. Vervelend, ja, als je dan opeens de vetrollen detecteert. Maar voor mij geen reden er dan met fluwelen handschoentjes in te gaan. Begrijp me goed, van mij mag iedereen zo dik zijn of zo dun zijn als hij of zij wil. Ik lig er niet wakker van en zal er geen commentaar op leveren. Maar wat ik gewoon vreemd vind is dat er zo veel mensen zijn tegenwoordig die echt wel een aantal kilo's teveel aan het lijf hebben hangen, en die dan opeens de vermoorde onschuld gaan uithangen, want ze weten niet hoe dat nou opeens zomaar allemaal komt, en hé, het is zo'n enorm gevecht om die weer kwijt te raken en daar moeten we dan vooral allemaal knuffelend omheen staan omdat het zo enórm goed en sterk is dat iemand het bij nader inzien gezonder vindt om af te vallen...

Nogmaals, zorg gewoon dat het niet zover komt. Véél makkelijker.

Heb jij die teksten gewoon ergens klaar staan? Dat je ze alleen even hoeft te kopiëren en plakken?

Niet? Moet je doen, is echt handig als je steeds hetzelfde post. Scheelt een hoop typwerk.

David Dunning
Ik voel een vreetbui opkomen van dat gepreek.
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 20 augustus 2016 @ 21:59:

Ik voel een vreetbui opkomen van dat gepreek.En je zit zeker ook op je luie reet?

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven