Lijf & Lijn alle pijlers

Probleem! Rijst verslaafd

30-01-2017 10:41 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tips gevonden
quote:Grootmoeder schreef op 30 januari 2017 @ 11:07:

Rijst = koolhydraten. Zo gelukkig ben je dus niet met je koolhydraatarme dieet.

Je lichaam heeft koolhydraten nodig en rijst is geen verslavend middel. Wat je je dus eigenlijk zegt is; ik probeer koolhydraatarm te eten, maar het lukt me niet want ik eet een heleboel rijst.Klopt..
quote:elf12 schreef op 30 januari 2017 @ 11:02:

[...]

Bij AH verkopen ze 'bloemkoolrijst' (in de koeling). Dat is gemalen bloemkool zodat het eruit ziet als rijst.

Wellicht helpt je dit om af te kicken, omdat het er wel uit ziet als rijst.

Klinkt misschien raar, ik vind het wel lekker. Krijg je meteen extra groenten binnen.Heb ik geprobeerd. Vind het niet lekker
quote:Rijstverslaafd schreef op 30 januari 2017 @ 11:13:

[...]

Heb ik geprobeerd. Vind het niet lekker

Ga naar de huisarts, leg je probleem voor. Maak samen een plan:

1. naar een psycholoog

2. naar een diëtiste
quote:Rijstverslaafd schreef op 30 januari 2017 @ 11:12:

[...]

Inmiddels welAnders eet je een beetje rijst met veel groenten, is dat een optie?
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:Rijstverslaafd schreef op 30 januari 2017 @ 11:13:

[...]

Heb ik geprobeerd. Vind het niet lekkerWat hoop je hier eigenlijk te vinden?
Je bent niet verslaafd. Ik vermoed dat eerder flinke tekorten hebt, en daarom krijg je cravings. Je bent dus niet goed bezig met eten. Je zal zien dat je cravings verdwijnen als je tekorten verdwijnen.
De halve wereldbevolking eet rijst, vaak zelfs meerdere keren per dag. Ik snap het probleem niet.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Je lichaam trekt koolhydraatarm dus gewoon niet. Niet vreemd, want koolhydraten zijn een belangrijke voedingsbron en in principe goed voor je.

Ik denk dat je een ander dieet nodig hebt, eentje waarbij rijst wel mag.
Stoppen met koolhydraatarm eten dus. Eet lekker die zilvervliesrijst bij je avondeten en gun jezelf dat. Mss gaat die enorme trek in rijst dan vanzelf over.
Life is short. Eat dessert first.
quote:handigmetgeld schreef op 30 januari 2017 @ 11:19:

De halve wereldbevolking eet rijst, vaak zelfs meerdere keren per dag. Ik snap het probleem niet.En dit.
Steeds minder nemen en de lege plaats opvullen met gewokte groente. Je kan het ook zo laten als je al die rijst qua calorieën kan hebben.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je moet nu eenmaal iets opgeven om iets anders te kunnen bereiken. Dat is normaal. Dus je moet maar kijken wat je het belangrijkst vindt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:S-Meds schreef op 30 januari 2017 @ 11:03:

Rijst is geen verslavend middel.Alles kan verslavend zijn.
Een craving voelt wel als verslaafd trouwens. Toen ik een enorm ijzertekort had, had ik enorme cravings voor geschaafd ijs. Ik moest dat hebben, ook geen verslavend middel, maar zo voelde het wel. Tekort is weg en ik heb nooit meer die behoefte gehad.

Het is dus wel serieus, je lijf schreeuwt ergens om, niet voor niets.
quote:Felroze schreef op 30 januari 2017 @ 11:25:

[...]

Alles kan verslavend zijn.pertinente onzin
quote:Felroze schreef op 30 januari 2017 @ 11:25:

[...]

Alles kan verslavend zijn.Absoluut niet waar dit.
Verslaafd herken ik niet. Wel dat ik koolhydraatatm eten niet volhield omdat ik pasta en brood te lekker vond. Nu eet ik dat gewoon maar in kleinere porties en niet elke dag. Mijn ervaring is dat je een eetpatroon makkelijker volhoudt als je jezelf niks helemaal ontzegt.
quote:lilalinda schreef op 30 januari 2017 @ 11:27:

[...]

pertinente onzinNoem iets en iemand is er verslaafd aan. Dus geen onzin: alles kan verslavend zijn, ook al geef je er een andere naam aan (ik doe op "cravings" dus), het is een verslaving. Qua eten dus, voor den duidelijkheid.
Ik ben verslaafd aan zuurstof. Ik probeer de hele tijd mijn adem in te houden, maar dat houd ik niet vol. Elke keer moet ik toch weer ademen. Ik heb ook geprobeerd om langzaam af te bouwen in een ruimte met steeds minder zuurstof, maar daarvan kreeg ik hoofdpijn, en op een gegeven moment moest ik echt naar buiten.

Heeft er iemand tips?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:Felroze schreef op 30 januari 2017 @ 11:31:

[...]

Noem iets en iemand is er verslaafd aan. Dus geen onzin: alles kan verslavend zijn, ook al geef je er een andere naam aan (ik doe op "cravings" dus), het is een verslaving. Qua eten dus, voor den duidelijkheid.dat iemand zegt verslaafd te zijn aan iets (rijst, suiker wat dan ook) wil nog niet zeggen dat het echt een verslaving is.
quote:handigmetgeld schreef op 30 januari 2017 @ 11:32:

Ik ben verslaafd aan zuurstof. Ik probeer de hele tijd mijn adem in te houden, maar dat houd ik niet vol. Elke keer moet ik toch weer ademen. Ik heb ook geprobeerd om langzaam af te bouwen in een ruimte met steeds minder zuurstof, maar daarvan kreeg ik hoofdpijn, en op een gegeven moment moest ik echt naar buiten.

Heeft er iemand tips?gewoon stoppen met ademen, heb je gegarandeerd na een minuut of vijf geen hoofdpijn meer
quote:handigmetgeld schreef op 30 januari 2017 @ 11:32:

Heeft er iemand tips?Blijven volhouden hoor, dan lukt het wel. Sterkte!
Waarom heb je voor specifiek dit dieet gekozen (want dit wordt over het algemeen - met goede reden - niet aangeraden), en heb je zelf al de conclusie getrokken dat je lijf dit simpelweg niet acceptabel vindt? Krijg je überhaupt begeleiding of ben je met google-kennis zelf gaan prutsen?

Mijn advies; zoek die begeleiding, van iemand die ècht verstand heeft van voeding. (en dat het kaf moeilijk van het koren te scheiden is op dit gebied tegenwoordig begrijp ik heel goed trouwens, maar je huisarts is een goed startpunt)
To, heb je wat aan onze adviezen?

Of ben je nu rijst aan het klaarmaken?
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:Jane-Ice schreef op 30 januari 2017 @ 11:50:

To, heb je wat aan onze adviezen?

Of ben je nu rijst aan het klaarmaken?

(Sorry TO!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven