Lijf & Lijn alle pijlers

Problemen met afvallen

13-07-2015 22:49 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik het inmiddels niet meer weet, vraag ik jullie hulp.

Afgelopen 10 jaar ben ik ieder jaar zo'n 5 kilo aangekomen.

Ik heb veel pogingen gedaan tot afvallen, de ene succesvoller dan de andere maar uiteindelijk allemaal met het tegenovergestelde resultaat dan dat ik wilde bereiken.

Over de jaren ben ik bij zo'n 6 verschillende dietisten geweest, heb verschillende dieten gevolgd en heb zelfs professionele hulp gehad.

Dankzij de professionele hulp weet ik mijn valkuilen en gewoontes, en komt het nu "slechts" neer op het DOEN. De professionele hulp heeft mij doen inzien dat al mijn problemen omtrent het eten, tussen mijn oren zitten, maar desondanks is mijn behandeling stop gezet door mijn behandelaar terwijl ik meerdere malen aangegeven heb hier nog niet klaar voor te zijn.

Mijn grootste zwakte is chips, en ik eet dat voornamelijk wanneer ik alleen ben. Ik koop het ook stiekem zodat het mijn vriend het niet ziet, want ik schaam me voor mijn schranspartijen.

Sporten is voor mij een kwelling, ik vind weinig dingen leuk genoeg om lang vol te houden.

Zo voelt het voor mij overigens ook, dat ik dingen vol moet houden om mijn doel te bereiken, terwijl ik graag zou willen dat het onderdeel van mijn levensstijl wordt. Mijn vriend is heel sportief en ik zou graag met hem mee willen sporten.

Dat is ook gelijk een groot probleem, want ik krijg het gevoel dat ik mezelf moet gaan dwingen om dingen te gaan doen die ik niet leuk vind om mijn doel te bereiken, terwijl ik ook weet dat ik aan de andere kant mezelf daarmee alleen maar tegen werk.

Ik ben enorm bang dat ik mezelf onvruchtbaar maak en we geen gezin kunnen starten over een aantal jaar. Ook ben ik bang dat als ik zo door ga en aan blijf komen, ik over een paar jaar niet meer mobiel ben en als kluizenaar in bed mijn dagen door breng.

Ik weet even niet meer wat ik met mezelf aan moet, dus wie o wie heeft er nog tips voor mij??
Dus je bent zo'n 50 kilo te zwaar? Volgens mij is het tijd voor een psycholoog en zou je er achter moeten willen komen waarom je je leven zo saboteert. Sterkte
Neem een bezigheid waarbij je met je handen bezig bent, ga bijv. haken of breien. Ga daarbij een paar dagen op 'rantsoen' (=zo min mogelijk eten) waardoor je maag weer een normale grootte aanneemt (krimpt).
En kinderen vinden 'dingen niet leuk'. Je hebt maar 1 kans, en dat is dit leven. Keer om.
Heb je al eens verschillende sporten uitgeprobeerd? Niet iedereen houdt van sportschool of hardlopen, kijk eens bij verschillende sportclubs (ruim denken, teamsport/alleen/vechtsport/dansen), als je een sport vindt die je leuk vindt dan is dit ook veel makkelijker vol te houden.

Verder, zorg dat je inderdaad bezig bent, en als je chips pakt probeer dit dan bewust te eten, dus niet zonder nadenken na binnen proppen. maak chipszak open, vul een klein schaaltje en sluit de zak daarna weer af (heb zelf ooit een seal apparaatje gekocht waardoor de zak weer ECHT dicht is, dus minder snel verleiding om deze weer open te maken.
@luxaflex, de psycholoog is dus de professionele "hulp" waar ik het over had. Mijn behandeling was ineens afgelopen terwijl ik aangegeven heb dat ik daar niet klaar voor was.
je hoeft niet van sport te houden om het te doen
5 kilo per jaar is ongeveer 45.000 calorieën per jaar die je teveel nuttigt. Dat is 127 calorieën per dag. Omdat te verbranden moet je elke dag 20 minuten intensief sporten.

Of drie keer per week een uurtje intensief sporten.

Dan zal je niet verder aankomen

Wil je afvallen dan moet je meer doen. Bijvoorbeeld dagelijks 300 calorieen minder eten. Dat zijn 2 minizakjes chips.
dan zal je langzaam maar zeker afvallen
Een gezin starten zou ik echt niet doen. Met zoveel overgewicht de zwangerschap ingaan kan echt niet is net zo erg als roken. Minder vreten dus.
Moi
Hoi! Waarschijnlijk heb je nu een grotere maag en die moet krimpen. Je zal zelfbeheersing moeten hebben om af te vallen. Ipv jezelf dingen verbieden je gedachte richten op de goede en gezonde dingen die je wel mag. Fruit groente, wandelen etc. Als je wilt snaaien (en dat willen we allemaal wel) ga dan wat aktiefs doen al is het maar een blokje om. Niet elke trek of licht hongergevoel hoeft direct vervuld te worden. 50 kilo afvallen is echt een lange reis maarrr if its on youre mind everyday, fight for it everyday. En de verleiding begint in de supermarkt. Alsje zonder chips de winkel uitgaat dan weet je dat je echt een serieus voornemen hebt. Ik ben ook aan het afvallen en met een kastvol chips en nootjes en koek zet je jezelf klaar voor een grote fail. En hoe lekker zou jij je voelen als je een tijdje goed bezig bent en je voelt het aan je lijf en je kleren. Jouw lijf jouw leven niemand gaat die bonbon uit je vingers trekken. Of wil je over 5 jaar wakker worden nog dikker want afvallen gaat niet vanzelf! You go girl wordt kwaad sla die vuist op tafel wie beheerst jouw lijf? Je maag of je verstand?
Ik herken het ergens wel. Het enige dat mij echt helpt is personal training.
Probleem is herkenbaar, maar wil je echt afvallen zul je echt zelf aan de bak moeten hier in 3 maanden 38 kilo afgevallen.

Simpel 2 uur sporten per dag, en op eten letten niet meer dan 1500 calorieën.

Kost veel zweet en inzet maar resultaat is er en gaan door.
Duckiegirl, jouw verhaal zou de mijne kunnen zijn.

Al van mijn vroegste jeugd ben ik een stiekeme eter met een broertje dood aan sporten. Chips was mijn grote liefde. "Gelukkig" kwam ik per jaar maar een kilo aan. Heb in mijn leven 3 keer een dieet gevolgd uit vrije wil en 100 diëten omdat het werd verwacht of moest (van mijn moeder). Vooral die moetjes hebben meer kwaad dan goed gedaan. Vorig jaar kwam het ineens in mij op dat ik ouder werd en de tijd van kwaaltjes zou komen. Omdat ik ook nog eens rook was ik bang dat een dokter mij niet serieus zou nemen en kostbare tijd zou verknoeien door te zeggen dat ik eerst maar eens zou moeten stoppen met roken en (vr)eten. Stoppen met roken zag ik niet zitten maar dat matigen met eten zag ik wel voor me. Ik ben gaan shaken onder begeleiding. En ja, ik ken al de verhalen. Slecht en nog meer. Maar voor mij heeft het gewerkt. Ben 47 kg afgevallen. En dat is er nu na 9 maanden nog af. Gek genoeg vind ik chips nu echt niet meer zo lekker en kan het beperken tot een handje chips die ik van de kinderen krijg. Sporten doe ik nog steeds niet maar toevallig mag ik graag in de tuin bezig zijn en dat is een work out op zich. Misschien kun jij ook zoiets vinden. Tuinieren (spitten, opnieuw inrichten), huis verbouwen/verfen. Of gewoon het huishouden doen, zelf elke keer de trap op en neer lopen in plaats van het aan mijn man vragen om iets mee te nemen. Heb bv de vaatwasser op non-actief gezet. Het zijn maar kleine dingetjes maar alles bij elkaar levert het mij genoeg beweging op.

Ik kan je alleen heel veel succes wensen en kracht. Het zit al in je. Je moet het alleen nog vinden en gebruiken.
Vind je wandelen of fietsen leuk? Elke dag een uurtje wandelen, of 2 x een half uur als je conditie nog niet zo goed is, is ontzettend gezond. Misschien wil je vriend wel mee? Samen gezond bezig zijn en lekker kletsen.

Ga plannen wat je gaat eten, maak verstandige keuzes en ga elke dag bijhouden wat je eet via bijvoorbeeld de Eetmeter of MyFitnessPal.
quote:slobberbone schreef op 14 juli 2015 @ 05:01:

Probleem is herkenbaar, maar wil je echt afvallen zul je echt zelf aan de bak moeten hier in 3 maanden 38 kilo afgevallen.

Kost veel zweet en inzet maar resultaat is er en gaan door.

38kilo? Zo snel? dat kan niet gezond zzijn.

Goed dat je een topic opent TO. Kom op je kan het. En inderdaad aan de dietistenligt t niet. Wellicht zit het probleem dieper.
Ik kan je twee tips geven die voor mij gewerkt hebben:

- ga sporten met een personal trainer. Ik ben zelf eerst een maand 4x gaan trainen met een trainer en nu sport ik met hem maandelijks en de rest zelf. Hij heeft me leren trainen. Ja, het is niet goedkoop, maar wel de moeite waard.

- gebruik de app myfitnesspal om bij te houden wat je eet. Probeer idd zo tussen de 1500 - 1800 te blijven. Geloof me, dat is echt wel veel eten. Zelfs een klein bakje chips past daarin. Dus niet opeens van een vreetfestijn, maar gewoon een gezond eten. Als je niet weet wat dat is, lees dan topics door hier op het forum. Ik las zelf gisteren een post van een dame die stevig ontbijt, gezond luncht en 's avonds ook weer een gezond maar vol bord eten maakt. En natuurljk met gezonde tussendoortjes

En maak er een feestje van. Dan wordt afvallen zelfs leuk.
Ik zat gevangen in een slecht huwlijk en daardoor had ik me in 3 jaar tijd lekker volgepropt, maar liefst 33kg zat er aan.

Van maat 38 naar maat 42, vreselijk, walgde van mezelf, keek niet meer in de spiegel en wou al helemaal de deur niet meer uit...

Toen op een gegeven moment na veel dieeten (wat altijd mislukte) was de maat vol...

Heb toen echt een knop omgedraaid, ben dit gaan doen http://www.straightaway.nl/ en dat werkte...

3 maaltijd vervangers per dag (600 kcal) en 2.5 liter water, om de 3 weken een tussen week waar ik mager vlees en groentes mocht.

Het ging razend snel, hoefde niet na te denken over eten en door de ketose had ik geen honger.

Binnen een half jaar was ik 43kg lichter!!! Het lastige kwam daarna, ik had tijdens het dieet niet gesport en zo veel afvallen in een korte tijd (ik weet het niet verstandig, maar voor mij het enige wat echt werkte) maakt je lijf niet echt mooi. Mijn huid was slap en mijn borsten leken op die van een oma van 90. Heb toen mijn hele levensstijl omgegooid, gezond eten, 4 x per week sporten... Toen zag ik er langzaam maar zeker steeds beter en beter uit. Kon eindelijk de kleding aan waar ik altijd van droomde, was dan ook van maat 42 naar maatje 34 gegaan... Toen ik eindelijk (voor het eerst in mijn leven) tevreden was met mijn lijf werd mijn man jaloers, mocht de deur niet meer uit... Ben toen bij hem weg gegaan, ben geen fucking vogel die je in een kooitje kan stoppen. Het afvallen is voor mij het beste geweest wat ik ooit in mijn leven heb gedaan, heb er spijt van dat ik het zo ver heb laten komen en dat ik zo lang zo ben door blijven lopen met al dat ranzige vet op mijn lijf... Heb me zo klote gevoeld en dat was niet nodig... Je hebt het namelijk zelf in de hand. Als je maar wil, ik ben nu inmiddels 5 jaar slank, voel geweldig en voor het eerst in mijn leven voel ik me echt een lekker wijf! En dat heb ik aanmezelf te danken
quote:slobberbone schreef op 14 juli 2015 @ 05:01:

Kost veel zweet en inzet maar resultaat is er en gaan door.wat extreem veel in extreem weinig tijd. Had jij extreem obesitas? Normaal is de richtlijn namelijk max. 2 kilo per maand
quote:Ava1985 schreef op 14 juli 2015 @ 08:56:

Ik zat gevangen in een slecht huwlijk en daardoor had ik me in 3 jaar tijd lekker volgepropt, maar liefst 33kg zat er aan.

Van maat 38 naar maat 42, vreselijk, walgde van mezelf, keek niet meer in de spiegel en wou al helemaal de deur niet meer uit...

Toen op een gegeven moment na veel dieeten (wat altijd mislukte) was de maat vol...

Heb toen echt een knop omgedraaid, ben dit gaan doen http://www.straightaway.nl/ en dat werkte...

3 maaltijd vervangers per dag (600 kcal) en 2.5 liter water, om de 3 weken een tussen week waar ik mager vlees en groentes mocht.

Het ging razend snel, hoefde niet na te denken over eten en door de ketose had ik geen honger.

Binnen een half jaar was ik 43kg lichter!!! Het lastige kwam daarna, ik had tijdens het dieet niet gesport en zo veel afvallen in een korte tijd (ik weet het niet verstandig, maar voor mij het enige wat echt werkte) maakt je lijf niet echt mooi. Mijn huid was slap en mijn borsten leken op die van een oma van 90. Heb toen mijn hele levensstijl omgegooid, gezond eten, 4 x per week sporten... Toen zag ik er langzaam maar zeker steeds beter en beter uit. Kon eindelijk de kleding aan waar ik altijd van droomde, was dan ook van maat 42 naar maatje 34 gegaan... Toen ik eindelijk (voor het eerst in mijn leven) tevreden was met mijn lijf werd mijn man jaloers, mocht de deur niet meer uit... Ben toen bij hem weg gegaan, ben geen fucking vogel die je in een kooitje kan stoppen. Het afvallen is voor mij het beste geweest wat ik ooit in mijn leven heb gedaan, heb er spijt van dat ik het zo ver heb laten komen en dat ik zo lang zo ben door blijven lopen met al dat ranzige vet op mijn lijf... Heb me zo klote gevoeld en dat was niet nodig... Je hebt het namelijk zelf in de hand. Als je maar wil, ik ben nu inmiddels 5 jaar slank, voel geweldig en voor het eerst in mijn leven voel ik me echt een lekker wijf! En dat heb ik aanmezelf te danken ook heel erg af te raden die shakes
Je hebt nog steeds plezier dus van dat zakkie chips tien jaar geleden genuttigd want je draagt het nog steeds op je lijf mee, 10x365 dagen lang lekker sjouwen.quote:Ik koop het ook stiekem zodat het mijn vriend het niet ziet, want ik schaam me voor mijn schranspartijen.

Dat kan zomaar een extra beloning opleveren, dat lekker stiekem tóch doen. Maar daar heb je geen plezier meer van als je man met een nieuw strak exemplaar op de proppen komt.

of ga je dan kermen hoe slecht hij is?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:sabbaticalmeds schreef op 14 juli 2015 @ 10:44:

[...]

wat extreem veel in extreem weinig tijd. Had jij extreem obesitas? Normaal is de richtlijn namelijk max. 2 kilo per maand

Het is in ruim 4 maand vergis mij iets, maar sta nu al 2 weken op -38 1/2 dus er is een stop op het moment maar geef niet op.

Hou het graag bij TS maar ben nu van maat 56 naar 44 en ruim 40 cm in buikomvang kwijt dat zegt genoeg neem ik aan.
Welke veranderingen zijn volgens jou haalbaar? Wat zie je zitten?

Kleine veranderingen zijn gemakkelijker vol te houden dan grote veranderingen.

Ik ben afgevallen door geen frisdrank meer te drinken. Ik neem alleen op feestjes soms een colaatje. Ik ben het gaan vervangen door thee en limonadesiroop. Dit scheelt ook nog eens geld. Ik koop wel de wat duurdere limonadesiroop. Ik vind het lekkerder en het is nog steeds veel goedkoper dan cola.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven