Lijf & Lijn alle pijlers

Rennen met Renate 0-5km

01-08-2011 09:52 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de duidelijkheid, het gaat hier om de Nederlandse versie van Evy Gruyaert, Renate Wennemars.



Zijn er nog meer mensen die net als ik zijn begonnen of willen gaan beginnen met het lopen met de mp3's van Renate Wennemars, 0-5 km?



Ik heb les 1 zaterdag achter de rug, ga die vandaag nog eens herhalen! (vriend wil ook meelopen)



(Voor de mensen die de mp3's nog niet hebben. Via deze link kun je je aanmelden waarna je de mp3's van Renate in een zip-bestand kunt downloaden.)



Voorstelrondje:

Ik ben Tchai, 21 jaar en kom uit Noord-Brabant!
Alle reacties Link kopieren
Wil je dan in 1 keer van 5 km naar 15 km ? Lijkt me best heftig.

Ik train nu voor 6,4 komende zondag en dan wil ik voor 10 km verder gaan.
Alle reacties Link kopieren
Konijntje: ik zou veel liever eerst rustig naar 10 opbouwen. Dit dan even blijven volhouden en eventueel naar 15 opbouwen nadien.

Is er ook een schema van Renate dat opbouwt van 10 naar 15? Of kijk ik er helemaal naast..



Morgen trouwens 18 minuten lopen, ik hoop dat het lukt, maar 'k heb er alvast zin in!
Alle reacties Link kopieren
Claudia, zo wil ik het ook doen en er is idd ook een 10-15 schema.

18 min. dat begint al ergens op te lijken !

Ik moet zondag 6,4 km lopen en heb nu buikgriep, baal zo... Hoop dat ik snel op knap en

me toch goed genoeg voel.... Zul je net weer zien hè.
Alle reacties Link kopieren
En de 18 minuten is een feit! Wat deed dat deugd. 't was wat afzien, maar 'k had er toch nog een paar minuten kunnen bijdoen. Maar 'k heb me maar mooi aan het schema gehouden.



Waar vind jij dan dat schema van 10 -15? ik heb enkel 5-10 en 5-15..
Alle reacties Link kopieren
Makeupyourmind heeft me die toegestuurd. Maar is dat geen foutje van 5-15 kan me dat niet voorstellen. Dan ren je in 18 lessen van een half uur naar anderhalfuur ?
Alle reacties Link kopieren
Het zijn dan 36 lessen. Maar de opbouw die daarin zit naar 10 km is totaal anders dan de podcast voor de 10 km.

Ik dacht ook eerst dat ik me vergist had maar 'k heb het zojuist nog eens nagekeken en het is dus 5 - 15 km
Alle reacties Link kopieren
Ik schaam me diep dat ik zo lang niet op mijn eigen topic ben geweest, maar er viel dan ook niets te melden, omdat ik ivm mijn knieblessure lang niet gelopen heb..



Maar!



Op aanraden van de fysiotherapeute heb ik gisteren dan eindelijk weer gelopen, 5 x 1 minuut lopen, daartussen 2 minuten wandelen. Iets meer dan een halve les 1 dus.. Dat ging goed

Ik zou veel sneller willen, maar ik mag maar 2 x per week lopen en ik moet heel langzaam opbouwen, omdat ik met mijn rechtervoet teveel naar binnen loop, en dit moet corrigeren...



Ik heb in mijn rustperiode wel een aantal leuke spulletjes gekocht, namelijk een hardloopbroek, een riem met drinkflesjes en sportoordopjes voor de mp3-speler
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik wil toch eens proberen om te gaan hardlopen, ook al ben ik bang dat ik echt zo'n slechte conditie heb, haha!



Ik heb op de link uit de OP van Tchai geklikt, me aangemeld, en ik kreeg een mailtje met een link naar het downloaden. Heb het gedownload, maar mijn bestand is leeg. Ik denk dat Konijntje dat ook had?

Nu heb ik wel via een andere site de eerste 3 lessen weten te downloaden, dus ik moet nu echt eens gaan beginnen, haha!
Alle reacties Link kopieren
Ja!!!!

Ik heb de eerste les van Renate gedaan en het ging best heel goed!! Ik ben zoooo trots op mezelf. Nu nog volhouden!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig pop1980!

Ik heb vandaag les 18 gelopen, de 30 minuten! Ik ben echt trots op mezelf!



Maandag begin ik aan de reeks voor de 10km.

Weet iemand waar ik de podcast van 10 -15km vindt? Op de site heb ik enkel 5-15km gevonden..?
Alle reacties Link kopieren
Waaah!



Ik heb zojuist de allerlaatste les (0-5km) gelopen! voel me zo ongelofelijk moe, heb overal pijn, maar ik ben zó verschrikkelijk trots!!

Dat moment dat ze zegt dat het klaar is, zo'n fijn gevoel geeft dat! En daarna: 'lachen naar iedereen die je tegen komt, laat ze maar zien wat je hebt gedaan'. dat hoefde niet meer, ik was de laatste 5 minuten constant aan het glimlachen, ik wist dat ik het ging redden en het maakte me heel trots!



Nu wil ik eerst mijn tempo nog wat opbouwen en daarna de podcast van 5-10 zoeken!!
Hoi! Mag ik hier ook meeschrijven?



Dankzij makeupyourmind heb ik Renate ook ontdekt, gister heb ik de derde les gelopen. Ik vind het tot mijn grote verbazing leuk! Nu twee dagen ertussen ipv 1 dag, ivm afspraken. Maar heb nu al weer zin in vrijdag!
Whaha, zeg dan gewoon dat jullie niet willen dat ik meeschrijf;-) Dit topic hoeft niet meteen dood te bloeden 't Is maar goed (voor mij dan) dat niemand reageert, er zitten bij mij nu al meer dan de gestelde 1 of 2 dagen tussen
Alle reacties Link kopieren
quote:patricia1987 schreef op 18 december 2011 @ 02:16:

Whaha, zeg dan gewoon dat jullie niet willen dat ik meeschrijf;-) Dit topic hoeft niet meteen dood te bloeden 't Is maar goed (voor mij dan) dat niemand reageert, er zitten bij mij nu al meer dan de gestelde 1 of 2 dagen tussen Patricia als het hier te stil is dan kom je gezellig op het algemene hardloop topic meekletsen. Schrijven beginners tot gevorderen mee. Als het goed is maakt iedereen tenslotte de verschillende fases door. Kunnen we je misschien motiveren en als het nodig is een schop onder je kont geven. (nou ja bij wijze van spreken dan he).
Dank je voor de tip Baukje!

Ik heb de laatste 1,5 week niet gelopen. Ik had mega last van mijn scheenbenen. Zal vast wel door de binnen aerobic schoenen komen (die ik al 8 jaar heb) waar ik op liep ik ga goede schoenen aanschaffen, en dan klets ik graag mee!
Alle reacties Link kopieren
quote:patricia1987 schreef op 07 januari 2012 @ 01:21:

Dank je voor de tip Baukje!

Ik heb de laatste 1,5 week niet gelopen. Ik had mega last van mijn scheenbenen. Zal vast wel door de binnen aerobic schoenen komen (die ik al 8 jaar heb) waar ik op liep ik ga goede schoenen aanschaffen, en dan klets ik graag mee!

Gezellig patricia als je op het andere topic mee komt kletsen. Bedenk wel dat problemen hoe dan ook ontstaan (ook al is het door verkeerde schoenen), niet gelijk weg zijn als je goede schoenen aantrekt. Je zult dus heel, heel voorzichtig opmoeten bouwen. Of liever gezegt, eerst even niet opbouwen maar wennen aan de loopbeweging en pas als de klachten helemaal verdwenen zijn pas serieus opgaan bouwen.

Nog beter is advies inwinnen bij een sportfysiotherapeut nu de klachten toch langer voort blijken de duren.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Een tijdje geleden heb ik de 0-5 gedaan met Evy en ik wil nu graag de 5-10 doen met Renate. Ik kan alleen het juiste bestand om te downloaden niet vinden. Is er misschien iemand die hem zou willen mailen, of misschien de juiste link plaatsen waar ik hem kan downloaden? Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
@moenie85: mail me maar even op makeupyourmind @ live.nl
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Makeupyourmind, ik heb je gemaild
Alle reacties Link kopieren
Is het nog gelukt met het mailen? Ik ben klaar voor de start . moenie 85 @ gmail. com.
Alle reacties Link kopieren
@moenie85: mail wel gezien, maar bestanden staan op aparte harde schijf, nog geen tijd voor gehad om ze over te zetten. Zal proberen dit morgen te doen!
Alle reacties Link kopieren
@moenie85: Je hebt mail!
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de lessen ook gedownload! Haha ik zat er al over na te denken om lekker buiten te gaan rennen, dus hoop dat dit beetje motivatie geeft. Ik moet nog wel even goede hardloopschoenen kopen want kan beter niet mijn fitnessschoenen gebruiken voor buiten.

Ik ga alleen niet 3x per week, want ik fitness ook al erbij. Ik ga voor 2x in de week hardlopen en 1x of 2x in de week fitnessen,.



Ben nog even leuke route aan het uitstippelen die ik kan gaan rennen,..
Alle reacties Link kopieren
Na een blessure aan mn been (ben onderuit gegaan) ben ik was ik weer begonnen met Evy maar vind het zo`n saai programma (zelfs versie 2011). Je loopt de eerste 6 weken bijna elke keer dezelfde les. Dus toen toch maar weer Renate,al vind ik haar wel pittig. Gisteren met les 2 begonnen en werd ingehaald door een man (je kon zien dat hij langer liep) en toen ik eens kee zag ik dat hij veel langzamer liep dan ik en toen ben ik ook eens zo gaan joggen en hups hield het het gelijk 12 minuten achter elkaar vol. ik liep dus te snel!

Ben wel bij morgen ga ik les 7 doen. Denk dat ik dat op die manier wel kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven