Lijf & Lijn alle pijlers

Samen afvallen; wie doet er mee?

08-03-2018 18:38 915 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vorig jaar begon als -10 voor de zomer, is later -10 voor de herfst geworden. Inmiddels zijn we met een paar leden van het eerste uur over, en beginnen we opnieuw of gaan we verder waar we gebleven waren.

Wie doet er mee??
NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidige gewichtTotaal afgevallen
Mintien29 jaar173 cm... kg... kg... kg... kg
OkkiePetite31 jaar158 cm83 kgeerst maar 70 kg74,5 kg-8,5 kg
Neilra32 jaar (voelt als 25 :D) 169 cm72 kg... kg 71,6 kg-0,4 kg
Phloxx28 jaar :cheer2: 168 cm72 kg62 kg 66,0 kg-6,0 kg
anoniem_365914 wijzigde dit bericht op 13-05-2019 08:51
84.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig iedereen!

Gisteren hebben we thais gegeten met vrienden. Volgens mij redelijk koolhydraatarm, maar alsnog iets aangekomen. Kan ook een gewone schommeling zijn, maar ik hoop wel dat het er morgen vanaf is... Ik blijf het frustrerend vinden dat het zo langzaam gaat. Meestal vliegt het er die eerste weken even vanaf, om vervolgens wat te stagneren... grr.

Overigens wel lekker gegeten; een licht pikante curry met witvis en wat eiernoodles.

En ik ben trouwens nog altijd blij met m'n stappensteller! Vandaag ga ik voor het eerst echt de 10.000 stappen maken. Laatst was ik er bijná, maar toen was het al heel laat op de avond en ik had echt geen zin meer om nog 600 stappen te maken :P
Alle reacties Link kopieren
O ja, soms verschijnen er wat vragen over sport/bewegen. Ik denk dat het vooral handig is om iets te kiezen wat je echt leuk vindt/wilt doen of leren, of iets wat goed in je dagelijkse routine past.

Ik ben zelf totaal geen sportfan. Ik doe nu 3 dagen per week Yoga with Adriene via Youtube. Dat is gemiddeld zo'n half uur. (die van vandaag was 15 minuten, maar de volgende video was ook 15 minuten, dus heb er 2 achter elkaar gedaan).

Verder maak ik een ommetje als ik naar de supermarkt loop. Normaal is dat zo'n 1000 stappen, met het ommetje is het 2000. Ik doe dat bijna dagelijks; al is het om een brief te posten of even 1 pak melk te halen.

Verder fiets ik af en toe, als het lekker weer is. Gisteren heb ik bijvoorbeeld een half uur gefietst. En vandaag heb ik wat meer gelopen. Ik ben naar de film geweest, en de metro is zo'n 20 minuutjes lopen en dan naar de bioscoop ook nog een stukje.

Het zijn geen enorme activiteiten, maar je bent wel in beweging. Ik werk veel op de computer vanuit huis en kan als ik er niet op let echt dagen binnen zitten. Dus voor mij is dit een hele verandering.

Ik voel me ook wel iets 'fitter' al, ook al ben ik net begonnen. Hopelijk is dit een stijgende lijn.

Tot slot; ik ben mezelf ook maar weer gaan opmeten. Mochten de kilo's niet zo snel gaan, dan zie ik misschien wel resultaat aan de cm. Wie doet dit nog meer?


PS pas wel op met een bluetooth weegschaal. Lees er niet hele goede reviews over (niet accuraat, etc.) en qua privacy zou ik het zelf nooit gebruiken. Maar dat is persoonlijk :)
mintienvoordezomer schreef:
15-03-2018 18:08
Ik werk veel op de computer vanuit huis en kan als ik er niet op let echt dagen binnen zitten. Dus voor mij is dit een hele verandering.
Herkenbaar. ;-D
Pas wel op met een bluetooth weegschaal. Lees er niet hele goede reviews over (niet accuraat, etc.) en qua privacy zou ik het zelf nooit gebruiken. Maar dat is persoonlijk :)
Ook herkenbaar. ;-D
Hoewel ik de bluetooth op mijn telefoon altijd uit heb staan. Ik zou hem met zo'n weegschaal tijdelijk even aanzetten.
Maar wat denk jij, dat je gewicht wordt doorgegeven aan de maker van de app? Of dat de buren straks ook weten dat je bent afgevallen haha?

Na mijn dag vasten afgelopen dinsdag, was ik gister even flink van slag. Heel veel honger. Dat heb ik anders niet na een dag vasten, maar ben ook moe, dus dat speelt allemaal een rol. Dus netto ben ik er even niks mee opgeschoten. Morgen nieuwe vastendag. :)
Alle reacties Link kopieren
Hmmm toch nog maar even over nadenken of ik dat wel wil. Ik vind een weegschaal uitzoeken sowieso niet makkelijk. Het merk wat ik nu heb wordt veel verkocht, maar merk dat het gewicht steeds verschilt wanneer je er een paar keer op gaat staan. Kan zo 0,6 kg schelen... Niet echt fijn wegen zo dus.

Ik wil juist weer graag sporten. Toen ik vorig jaar 15 kilo af ben gevallen was ik ook echt actief. Nu ik die ontstekingen heb wil het niet, ik overbelast het al snel weer. Zit er aan te denken om het te gaan overleggen met fysio om weer langzaam aan te starten. Ook maar vragen of het misschien handig is om eerst te gaan zwemmen i.p.v de lessen die ik anders doe.
Alle reacties Link kopieren
@sansi zwemmen is meestal een goed idee! Mits je houding bij het zwemmen goed is anders zou je rugklachten kunnen krijgen (heb ik altijd) begreep pas later dat dat komt doordat ik niet ‘goed’ zwem.

@mintien goede keuzes maak je! Ik doe alles nog vaak snel snel. Al doe ik bijna alles (behalve de weekboodschPpen) in mijn woonplaats wel gewoon op de fiets hoor :)

Ik had een goede dag op m’n avondeten na.

Ochtend: groene smoothiebowl met spinazie, banaan, bosfruit, tahin, rozijnen en zaden en pitten
Lunch: 4 rijstwafels met hummus en komkommer, halve paprika en 1 Rijstwafel met donkere tahin en gomasio
Tussen kleine sinaasappel en 1 paranoot
Avond bami, met groenten, gebakken tofu en satesaus.

Nou is het op zich niet zo’n drama maar ik hou van satesaus dus neem daar altijd veel van en nu zat ik toch weer flink vol. Neem me nog zo voor om me niet te overeten, nu was dit niet dramatisch hoor, maar wel weer net teveel vind ik, gewoon jammer dus. Ik heb ook geen tijd om elke dag apart voor mezelf te koken (wil ik overigens ook niet want dat kan ik nooit m’n leven volhouden).

Vind jullie eetlijstjes ook erg leuk om te lezen ter inspiratie! :)
Alle reacties Link kopieren
@nieuwsbrief oei, daar had ik nog niet eerder van gehoord! Vroeger super veel gezwommen en gesport. Juist eerder rugpijn wanneer ik te weinig beweeg. komt een oude blessure al snel weer te zeuren. Maf eigenlijk dat ik er juist bij te veel rust last van krijg.

Mijn gevoel zegt dat ik het aardig heb gedaan, maar dat er niet echt wat vanaf is deze week. Ik zal het morgen wel zien op de weegschaal. Ik heb wel echt houvast nodig heb ik het idee. Vorig jaar deed ik Weightwatchers en was destijds voor mij ideaal. Dit weekend maar even in verdiepen of ik dit weer oppak.

Leuk, die eetlijstjes! Vindt het altijd interessant om te zien wat anderen eten. Ik ben nog vrij inspiratieloos en eet voornamelijk magere kwark, kipfilet en wel gewoon brood. Dit weekend ook maar even meer inspiratie opdoen :)

Ik ben benieuwd hoe iedereen het gedaan heeft deze week!
Alle reacties Link kopieren
Net gewogen. 71,8 kilo. Min 0,2. Mmmm. Maar het had erger gekund. Niet elke dag was een goede dag en ik ben gisteren ongesteld geworden.
Volgende week hopelijk beter; er zal in ieder geval een tandje bij moeten.
Alle reacties Link kopieren
@jufjoke kan ontzettend veel uitmaken dat he ongesteld bent geworden. Bij mij scheelt het soms echt veel. Maar in elk geval een min!

Hier geen snelle start in elk geval. Ook -0,2 deze week en dus 102,6. Redelijk goed bezig geweest, maar die chinees denk ik toch een stuk slechter dan verwacht. Volgende week voor t eerst weer sporten.. en dit weekend nog maar wat meer verdiepen in het eten. hopelijk gaat het daarna wel wat harder dan dit :)
Alle reacties Link kopieren
Nou dames, ook hier voorlopig -0,2 dus we zitten in hetzelfde schuitje allemaal. Ik denk dat het bij mij toch het Thaise eten geweest is, helaas. Want die ochtend was het -0,4 maar dat is dus teruggelopen.

Al was ik gister opeens 89,4 en nu 88,8 dus er is wel in 1 dag -0,6 afgegaan. Ik hoop dus stiekem morgen alsnog iets lager uit te komen. Maar vanavond eten we ook niet heel mager (stond nog in de vriezer en moet toch op). Maar ik neem gewoon een bescheiden portie.
Goedemorgen!

Hier vanochtend 72.8.
Maar na 2 weken flinke griep en nu een week aan het opknappen is daar niet echt iets nuttigs over te zeggen. Ik houd dit als startgewicht aan denk ik, nu zorgen dat er niets terug bij komt. En ook wat meer afgaat ;). Ik ben tevreden met 0,5 per week, rustig maar gestaag kom ik dan wel ergens!

Toevallig allemaal 0.2! Snap wel dat het tegenvalt als je een week goed je best deed. Wat hopen jullie per week te verliezen?
Alle reacties Link kopieren
patsy84 schreef:
16-03-2018 10:29

Toevallig allemaal 0.2! Snap wel dat het tegenvalt als je een week goed je best deed. Wat hopen jullie per week te verliezen?
Beterschap, Patsy, die griep, wat kun je daar toch ziek van zijn, he?
Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik meer mijn best had kunnen doen. Deze week hoop ik een kilo te verliezen. Ik probeer me écht te houden aan vrijdag weegdag. Anders weeg ik me elke dag. Dat werkt voor mij niet; weeg ik opvallend minder, dan ga ik denken 'oh, valt reuze mee, ik kan best wat snoepen'. En valt het tegen, dan ben ik geneigd te denken 'oh, het helpt toch allemaal niet. laat maar'. Allebei niet goed.
Maar ik ben ook ongeduldig van aard, dus het eens per week wegen is beter, maar lastig.
Alle reacties Link kopieren
Ik vanochtend 61,6 :)
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig allemaal! Iedereen in de -! Ik was vanochtend 82.9 dus 1.1 eraf, ben blij :).

Beterschap patsy!
Heel wat minnetjes zie ik! En een min is een min, hoe klein of groot ook. :)
Goed joh Rozijn! (ja, meer min is toch beter hahaha).

Hier 0,6 eraf. Ook blij mee.
Voor de tabel: Sunnie50, huidig 88,0, afgevallen -0,6.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig iedereen!

Ik hoop op 0,5 kg per week of iets meer. Zeker in het begin hoopte ik op iets meer, en dan na een maand of 2 dat het wat langzamer gaat. Maar ik blijf m'n startgewicht dus niet zeker weten door die weegschaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net bloemkoolrijst gekocht voor bij de pilav. Dat is voor vandaag een stuk beter dan de silvervliesrijst. Zit al al iets over m'n tax voor koolhydraten. (ik probeer tussen de 70 en 100 gram per dag uit te komen)
Alle reacties Link kopieren
Bloemkoolrijst is heerlijk vind ik, ik eet dat altijd als rijstvervanger en een enkele keer quinoa. Ook de courgettepasta/pompoenpasta eet ik regelmatig en af en toe een groentepizza (magioni). Ik ben er blij mee dat die dingen ook kant en klaar verkrijgbaar zijn, maakt het toch een stuk makkelijker om minder koolhydraten te eten.

Ik heb net dadel/noten balletjes gemaakt met koekkruiden erdoor en daarna in kokos gerold, superlekker en gezond. Ben benieuwd of de kinderen het ook wat vinden ;).
Ik vond het ook erg inspirerend om jullie eetlijstjes te zien. Leuk! Krijg er goede ideeën voor recepten van.

Congrats deze week! Het is misschien niet bij iedereen zoveel eraf als gewenst, maar er af is er af. Goed gedaan! Op naar een nieuwe week.

Ik ben inmiddels naar twee keer naar de sportschool geweest en vond het leuk. Mijn weegdag is op zaterdag, dus ben benieuwd naar morgen.
Alle reacties Link kopieren
@Tweeling- dank voor je opbeurende woorden. Hopelijk is er bij jou morgen ook iets af! En goed van je dat je naar de sportschool gaat én het leuk vindt!

Die bloemkoolrijst was HEERLIJK! Echt een onwijze aanrader. Ik merk echt amper verschil. Ligt misschien aan je gerecht, maar ik vind het super. Komende week ga ik de broccoli'rijst' proberen bij een gewoon wokgerecht met vega-kip.

Ik ga wel even kijken hoe ik het zelf kan maken met de keukenmachine, zonder dat we een bloemkool prutje krijgen. We hebben namelijk zo'n machine, en elke week al die verpakking vind ik stom.

Morgen ga ik boodschappen doen en die magioni-pizza staat ook op m'n lijstje. Heb 't onlangs bij vrienden gegeten (pompoenbodem, en dan zelf groente erop gedaan) en dat was zoooooo lekker! Echt veel lekkerder dan een gewone pizzabodem!

Wat ik ook ga kopen zijn groente-wraps. Ze hebben drie soorten:
- rode biet
- wortel
- boerenkool

Ik ga ze gebruiken als lunch, met wat geitenkaas en rucola en zo. En ook om ze gewoon in een pan zonder olie krokant te bakken als snack in het weekend, heerlijk met wat humus!

Tot slot; bij de AH zijn nog steeds de humus-bakjes (etc.) in de bonus. Heel lekker!
(ook goed zelf te maken, I know...)
Ik ga deze week ook bloemkoolrijst met de keukenmachine maken. Ben benieuwd! Lijkt mij wel erg lekker met gewokte groenten.

Groentewraps ken ik helemaal niet. Goede tip! Ik ga vandaag meteen bij de AH kijken. Mooie afwisseling van ander eten.

Voor mij was het deze week een goede week. Ik ben deze week gestart en dat mijn lijf een optater heeft gekregen is te zien op de weegschaal haha. Ik woog 87,2 vorige week zaterdag. Deze week weeg ik 85,3. Min 1,9 dus. Ik denk dat het zoveel is omdat er opeens zoveel veranderd is. Zal komende weken wel stabiliseren maar voor nu erg blij mee!
Voor in de tabel:
86,5.
Afgevallen -0,5.


Het begin is er.

De groentewraps zag ik liggen bij de supermarkt. Ziet er lekker uit.
En je kan er alle restjes groenten in doen.

Bloemkoolrijst had ik nog niet geprobeerd. Wel de courgette-spaghetti.

Goed dat je naar de sportschool gaat, Tweeling.
Ik heb vanmorgen weer lekker een 15-minuten workout gedaan.

Mintien, opmeten heb ik nog nooit gedaan. Ik doe iets anders.
Een jaar geleden woog ik 82 (en vond ik mezelf ook al te zwaar). Ik heb toen een broek gekocht die ruim zat, ook over mijn buik. Diezelfde broek zit nu (bij 87 kilo) te strak. Denk aan: Michelin-mannetje. Ik trek elke week die broek aan om te checken of ie al weer losser zit.

Ik vind die vetribbel op mijn buik onprettig.

Goed om te horen dat iedereen wat is afgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed gedaan allemaal!

De courgettepasta ga ik komende week zelf maken met de keukenmachine. Ben heel benieuwd! Lijkt me echt lekker.

En de groente wraps liggen (bij ons althans) naast de verse, gevulde pasta van de AH en bij de bloemkoolrijst etc. De pizza-bodem moet als het goed is bij de andere verse pizza's liggen (niet diepvries), maar nog niet naar gekeken. Die ga ik nu zo zoeken, haha.

En, tatatataaaa: alsnog -0,6, want vandaag was ik toch 88,4! Zo fijn!! Is m'n zwoegen toch niet voor niets geweest.

Ik denk echt dat het aan het thaise eten lag, dat je dat gewoon nog even merkt aan je gewicht of zo.

Goed weekend allen!
Alle reacties Link kopieren
Even een recept delen, hoor. Ik heb net zó heerlijk gegeten! En amper koolhydraten:

Courgetti voor 2 personen

Ingrediënten:
- 2 courgette in slierten
- Bakje champignons
- Ui
- Teentje knoflook
- Bakje cherrytomaten
- Ricotta
- Pesto
- Pijnboompitjes

Zo maak je het:
Pijnboompitjes roosteren
Cherrytomaten met wat olie, peper en zout grillen in de oven
Courgette in sliertjes maken (keukenmachine, mandoline, etc.)

Bak het uitje glazig
Doe er de knoflook en champignons bij

Maak een mengsel van ricotta (ongeveer een half bakje) en pesto (naar smaak)
Voeg het mengsel bij de groentes

Bak de courgetti 2-5 minuten in een andere pan, in een beetje olie
Voeg het daarna bij de overige groentes

Peper en zout naar smaak

NB ik had echt het idee dat ik gewoon pasta zat te eten en ik ben echt verzadigd na een portie :)
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn tweeling en min tien, dat er zoveel af is! Lekker recept van de courgettepasta. Ik eet het ook wekelijks als vervanger van normale pasta.

Mijn eetlijstje van gister:

Ontbijt: havermout pap met appel, walnoten, rozijnen en kaneel
Lunch: roerei met erbij gerookte zalm en avocado (heeerlijk!)
Tussendoor: 2 dadel/noten balletjes
Avondeten: zelfde als donderdag
Tussendoor: 1 lolly


Vandaag:
Ontbijt: havermoutpap met banaan, walnoten, rozijnen en kaneel
Lunch: 1 speltbroodje met filet americain en ui
Tussendoor: Bakje paprika chips
Avondeten: linzensalade met avocado, erwten, tomaatjes, zonnebloempitten, feta, munt en lente uit
Tussendoor: milka chocolade reep ( 90 gram)

Ik heb dus besloten om op zaterdag naast mijn gezonde maaltijden, te mogen snoepen van mezelf. Ik hoop daardoor dat ik het ook echt volhoud om de rest van de week zo gezond mogelijk te eten. Eerst at ik iedere dag chocolade en dan een stuk meer dan ik vandaag heb gegeten, dus op deze manier val ik af zonder mezelf alles te verbieden. Hoop dat het werkt ;). Zijn er nog meer van jullie die dat zo doen? Of kunnen jullie echt helemaal zonder lekkers?
@rozijn.
Elke dag chocola eten: herkenbaar.

Gisteren bij de supermarkt één paaseitje gegeten. (Er stond een bakje om te proeven.)

En vandaag bij vrienden een schaaltje ijs.

Ik denk dat ik het lijnen langer volhoud, juist door wat relaxter te zijn.
Ik heb deze keer geen 'alles of niets'-houding.

Als ik iets te snoepen koop, dan een kleine hoeveelheid.
Ik ga bij de supermarkt geen zak paaseitjes van 250 gram kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven