Lijf & Lijn alle pijlers

Samen afvallen; wie doet er mee?

08-03-2018 18:38 915 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vorig jaar begon als -10 voor de zomer, is later -10 voor de herfst geworden. Inmiddels zijn we met een paar leden van het eerste uur over, en beginnen we opnieuw of gaan we verder waar we gebleven waren.

Wie doet er mee??
NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidige gewichtTotaal afgevallen
Mintien29 jaar173 cm... kg... kg... kg... kg
OkkiePetite31 jaar158 cm83 kgeerst maar 70 kg74,5 kg-8,5 kg
Neilra32 jaar (voelt als 25 :D) 169 cm72 kg... kg 71,6 kg-0,4 kg
Phloxx28 jaar :cheer2: 168 cm72 kg62 kg 66,0 kg-6,0 kg
anoniem_365914 wijzigde dit bericht op 13-05-2019 08:51
84.62% gewijzigd
Hoi Mintien :). Heb me aangemeld voor het andere topic, maar vind het ook leuk om hier mee te schrijven. Mag ik in de tabel?

50 jaar, 1,76, huidig 88,6, streef 80, afgevallen: 0.
(kort nick in tabel maar af met Sunny50 is makkelijker voor je denk ik).

Ik was goed begonnen in februari maar toen even helemaal van het padje af.
Herstart dus nu. Mijn strategie is 1 of 2 dagen vasten (in 36 uur 500 kcal) per week en voor de rest matig eten. Ik mikte eerst op 1700 kcal op de andere dagen, maar ik weet nu wel ongeveer wat veel/weinig is, dus doe het meer op gevoel zodat ik er iets meer ontspanner mee om kan gaan.
Snoepen en suiker niet of misschien een keer suiker in de koffie als ik ergens ben.
Uitzondering: af en toe wat pure chocola.
Ik eet eigenlijk al heel gezond, moet alleen nu minder wil ik afvallen.
Probeer elke (werk)dag een half uur te wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal ik doe ook heel graag mee. Ben 40 jr, 1.73 en weeg 82 kg. Wil er in ieder geval 7 kg af. Vorig jaar een poging gedaan voor t eerst maar is na 3 kg weer gestokt. Hoop door t samen te doen dat t gaat lukken. Wil vooral mijn eetgewoonten structureel aanpassen en wat meer sporten. Geen crash dieet. En handige tips over wat wel /niet te eten , gezond snoepen etc zijn heel erg welkom.
Alle reacties Link kopieren
Hoi martjeb, tips wat betreft gezond snoepen:

- blokje extra pure chocolade in een dadel (net een bonbon!!), rozijnen gerold in cacao poeder

- wortels met humus, gekookt ei in partjes omwikkeld met rookvlees

- wat ik nu 's avonds doe (ik had echt eetbuien in de avond) is een kauwgompje nemen, dat werkt echt.
Alle reacties Link kopieren
Hi!! Wat leuk dat er al wat dames meedoen, en een heuse tabel :D

Ik gebruik myfitnesspal idd om calorieën te tellen. Idee is nu om max 1600 kcal per dag te eten, en daarnaast 2-3 keer te fitnessen. Voor nu geeft de app een aardig inzicht (ik wist bijv. niet dat er in bloem zo onwijs veel calorieën zitten), als ik obsessief word, stop ik met de app hoor!!

Het lastigst vind ik dat vriend alles eet, zonder een grammetje aan te komen. De verleiding om mee te snacken is groot dan. Ik ben daarnaast een dramatische ontbijter, dus onderdeel van mijn gezondere voedingspatroon is komen tot een (licht) ontbijt. Voor nu is dat een vegan eiwitshake en een stuk fruit.

Eetlijstje volgt volgende week!!

Owja, leeftijd is28 en lengte is 1,65 m
Hoi,

Ik doe ook graag mee, benieuwd of het helpt! In mn eentje werkt het duidelijk niet ;)

Ben in augustus bevallen en na 2 weken moest ik nog 6 kilo. Die moet ik nu nog steeds.. niks meer vanzelf af gegaan helaas. Dat komt omdat ik de tijd niet vind om goed te sporten, en dol ben op zoetigheid!

Ik ben 1.79 en weeg 75 kilo. Wil naar 69.
Weeg nu wel even 72 kilo maar heb al ruim 2 weken griep. En nu ook buikgriep. Ik verwacht dat die kilo's weer terugkomen.

Succes allemaal, gezellig! Wegen we allemaal op dezelfde dag?

Ik denk ik op vrijdag. Heb ik een week lang streng gedaan om het in het weekend daarna weer te verpesten haha.
Hoi iedereen, niet veel tijd om te reageren, maar leuk dat er veel gereageerd wordt.
Vanochtend 0,9 eraf, na een dag vasten. Leuk. Kan in de loop van de week weer iets toenemen, maar toen ik dit in februari deed merkte ik wel na elke vastendag een mooie daling die steady naar beneden ging.
Ga nu lekker havermout met banaan en kaneel eten.
Hoi allemaal, ik zou ook graag meeschrijven. Ik ben 24 jaar, 180cm en 87kg. Afgelopen jaar liep het allemaal wat minder goed, en ik merk dat ik dan toch een stress eter/niet-lekker-in-mijn-vel-eter ben. Kortom, ik heb slechte gewoontes, eet niet goed en beweeg te weinig. Daarom tijd om daar wat aan te gaan doen!

Ik ben het er ook helemaal mee eens dat dat samen een stukje makkelijker gaat dan alleen. Mijn streven is om te beginnen met 10 kilo, en daarna verder. Maar eerst die min 10 kilo bereiken.

Ik ga twee keer per week sporten bij de sportschool. Ik wandel ook lange afstanden. Daarnaast heb ik een eetschema opgesteld. Ik ben wel eens eerder 8 kilo afgevallen en dit hielp, dus ik heb er vertrouwen in dat het weer gaat lukken!

Zet hem op allemaal dit weekend. Weekends zijn toch altijd lastig met de leuke afspraken. :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, kan ik mij ook nog bij jullie aansluiten? Afgelopen jaar ben ik eerst 15 kilo afgevallen en toen.... stopte ik met roken. Er zijn nu 9 kilo's bijgekomen. Probeerde weer af te vallen maar dit resulteerde in steeds wat er af en steeds wat er bij. De afgelopen maanden ben ik dan ook ongeveer gelijk gebleven.

Ik ben 27 jaar, 1.79 lang en weeg op dit moment 102.8 kilo. auch. Het doel is om af te vallen tot 85, al gaat het mij er voornamelijk om dat ik weer lekker in mijn vel kom te zitten. Eerste doel voor nu is die drie cijfers weg en onder de honderd wegen en 10 kilo eraf. Ik weeg trouwens altijd op vrijdag.

Ik sportte twee keer per week (groepslessen). Helaas zit ik nu al een paar weken thuis met een slijmbeursontsteking en ontstoken pees. Hier baal ik wel van. Nu dagelijks maar de Fitbit om en dagelijks het doel om 10.000 stappen te zetten.

Succes allemaal!
Ik doe graag mee. Een paar jaar geleden heb ik meegedaan aan een afvalgroepje op het VF. Fijn om ervaringen uit te wisselen.

@Z89. Wat een goed idee om in het weekend bananenbrood te bakken. Dan kan je lekker elke dag wat meenemen.

@nieuwsbrief. Geen maat houden herken ik. Ik moet echt geen zak chips van 200 gram kopen. Die gaat veel te snel op. Ook al is alleen het eerste handje chips lekker.
Af en toe koop ik een klein zakje chips (van 40 gram).

@tweeling. Ja, ik ben ook een stress eter. Nu bezig om gewoonten te veranderen.

@mintienvoordezomer. Ik heb wel eens een video van ‘Yoga With Adriene’ gedaan. Ze is superschattig. Niet zo’n überyogi.

Ik ben 47 jaar, 1.75m en weeg 87 kilo. Mijn streefgewicht voor de zomer is 77 kilo.

Ben van plan om gezond te eten. En elke dag thuis te sporten.

Wil je mijn gegevens in de tabel zetten? Dank je wel.

Weegdag op vrijdag lijkt me goed. Is dat o.k. voor jou, Mintien?
Alle reacties Link kopieren
Hier nog even een aanpassing voor de starttabel geen 82 maar 80 kg kwam ik net achter
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe meiden! Leuk dat jullie ook meedoen. Bij dezen zet ik even een stop op nieuwe mensen, anders wordt het te groot en kan ik het niet meer bijhouden. Moet wel leuk blijven ;-D

Gisteravond ging het eten eigenlijk heel goed. Als snacks stonden er dus gewoon al gezonde dingen! Ideaal. Heb er wel veel van gegeten (keek er zo naar uit, haha!!) maar zonder schuldgevoel.

Er stond, zoals ook al eerder genoemd hierboven, o.a.: komkommer met humus. Heerlijk! Ik ga dat zelf ook echt wat meer maken, want ik vind het super lekker en het voelt ook echt als 'lekker snacken'.

We hadden dus stukjes komkommer, met gewone en met pikante humus gewoon van de Appie. En zelfgemaakte wraps (gewoon deegje heel plat rollen en kort bakken zonder olie) met zelfgemaakte guacamole.

En nog twee of drie stukjes pure chocola met grapefruit erin. Ging dus helemaal prima.

Vandaag zit ik al bijna aan m'n 10.000 stappen. Ben met manlief naar de stad gelopen voor wat cadeautjes, en ga zo nog wat boodschappen halen. Of het elke dag gaat lukken betwijfel ik, maar het is wel erg leuk om eens bij te houden hoeveel stappen je nou ongeveer zet en of dat dan richting een acceptabel aantal gaat (bijv. 6.000) of juist blijft steken rond de 3.000 of zo.

Ik ga de tabel even updaten!

Vaste weegdag; maakt mij niet uit. Mijn eigen vaste weegdag wordt vrijdag.

Ik weeg tussendoor ook uit nieuwsgierigheid, maar vanmorgen was het + 0,3, totaal niet motiverend, dus eigenlijk is het onzinnig om te doen. - 0,3 had overigens wél motiverend gewerkt, grr. Maar door tussendoor wel wat bij te houden, krijg je ook inzicht in al die schommelingen. Kan per dag echt makkelijk 0,5 kg verschillen is mijn ervaring. (los van cyclus etc.)
Alle reacties Link kopieren
Toch weer jammer, ben ik gisterenavond bij een vega restaurant uit eten geweest (het was heerlijk), weeg ik nu weer 63,2. Het eten was érg gezond, weinig vet maar wel 3 glazen wijn dus daar zit het probleem misschien.
Alle reacties Link kopieren
Ooh maar lieve nieuwsbrief, dat is er ook ZO weer af! Volgens mij is 1 keer in de week wegen echt het 'beste' wat dat betreft, dan krijg je een duidelijker beeld. Maar ik herken het hoor ;).

Dat klinkt als een fijn etentje mintien, wat een heerlijke gezonde hapjes. Deed iedereen dat maar zo, haha.

Wij waren gister bij mijn schoonmoeder, die heeft altijd HEEL veel lekkere dingen. Taart, allerlei soorten kaasjes, ijs.. Maar ik heb het allemaal afgeslagen. Mijn eetlijstje van gister:

Ontbijt: havermout met appel, rozijnen, walnoten en kaneel

Tussendoor: 2 quinoarijstwafels

Lunch: bakje radijsjes en komkommer, 2 kleine bolletjes met kipfilet en sla, 2 grote aardbeien

Tussendoor: 1 haring

Avondeten: Ratatouille van aubergine, tomaten, paprika, ui, knoflook en kruiden en daarbij draadjesvlees

Tussendoor: handje druiven en 2 blokjes extra pure chocola
Alle reacties Link kopieren
Knap van je rozijn dat je het afgeslagen hebt! En een heerlijk eetlijstje :)
Ik weet dat het er zo weer af is maar grrr. Frustraties!
Ben net in het zwembad geweest met zoontje en weet nu dat ik er komende zomer niet zo bij wil lopen als nu. Niet dat ik zeer ontevreden ben hoor maar toch, mooie motivatie in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Nieuwbrief ik snap je frustratie, maar vaak na zo'n etentje hou je ook meer vocht vast. Maakt de weging over een paar dagen in elk geval alleen maar mooier ;).

Ik heb zelf na een etentje dat ik zo een kilo meer kan wegen, maar dat aan het einde van de week er dan toch een halve kilo af is. Ik probeer dan ook niet elke dag te wegen om frustratie te voorkomen. Maar soms is het moeilijk om er niet "even" op de weegschaal te gaan staan :$

En rozijn, goed dat je het afgeslagen hebt, kan zo moeilijk zijn soms! Je lijstje ziet er goed en lekker uit trouwens.

Wij zijn gisteravond een avondje weggeweest om te poolen. Geen hapjes besteld en goede keuzes gemaakt qua drinken. Thuis nog wel een glas wijn, maar die stond "ingepland".
Alle reacties Link kopieren
Hier toch ook nog steeds wat frustratie/teleurstelling. Er is nog steeds niets vanaf, geen grammetje, terwijl ik al 3 dagen zo m'n best doe en echt niets gesnoept heb. Ik had stiekem de hoop dat het even snel zou gaan, maar helaas.

Hopelijk morgenochtend wel wat resultaat, als ik gewoon weeg als ik wakker ben. Het zou toch wel wat meer motiveren als er in ieder geval íets af zou zijn nu. Pff :(
Alle reacties Link kopieren
Ooh wat shit minvoortien, ik snap dat dat demotiveert.. Heb je toevallig ook je omtrek(ken) gemeten? Soms lijkt het alsof je niet afvalt in kilo's op de weegschaal maar ben je wel geslonken in je taille bv. En weet je, over 2 maanden ben je echt wel afgevallen!! Gewoon doorgaan. Ik weet het, dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Doen jullie ook nog dagelijkse oefeningen? Ik dacht aan bv elke avond voor het slapen een paar korte dingen bv planken
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Ik doe ook graag mee als dat kan!
Ik ben sinds een tijdje begonnen met personal training. Ik snoep nog steeds weleens, maar ik heb toch al heel wat van mijn eetpatroon aangepast met -3,5 kg. als gevolg. Daarnaast loop ik bijna elke dag 7,5 km. en sport ik 2x in de week met personal training. Heel fijn!
Naam: Yolo-Ono
Leeftijd: 25
Startgewicht: 89,8 kg.
Streefgewicht: 75 kg.
Huidige gewicht: 89,8 kg.
Totaal afgevallen: 0 kg.

Het verschilt alleen wekelijks met wanneer ik weeg, aangezien ik dit alleen bij mijn personal trainer 'mag'.
Vandaag heb ik me wat laten gaan met snoepen, maar dat komt denk ik ook omdat ik uit de nachtdienst ben gekomen. Dan is je eetpatroon sowieso een beetje van de kaart, voor mijn idee. Morgen weer aan de slag!
Alle reacties Link kopieren
Oh, oeps, ik zie dat er een stop op zit! Helaas!

Succes :-) Ik lees wel mee.
@Martje. Ik doe workouts van YouTube.
Ik doe alleen dingen die ik echt leuk vind en die ik makkelijk kan.

@Mintien. Ik was 3 ons aangekomen, ondanks gezond eten. Ik heb mijn weegschaal nu in de kast gezet. In plaats van op de badkamer. Maar even niet dagelijks wegen.

Overwinning van de dag:
mijn lievelingschocola was in de aanbieding bij de supermarkt
en ik heb het niet gekocht.
Zodra die grote repen in mijn kast liggen, gaan ze er snel doorheen.
Alle reacties Link kopieren
@Yolo-Ono: ja, sorry, anders wordt het voor mij teveel om goed bij te kunnen houden. Maar je mag zeker meelezen, etc. En het kan goed zijn dat sommigen misschien niet zoveel reageren of afhaken, dan kan kun je alsnog in de lijst. Dus leuk als je mee blijft lezen! Absoluut welkom!

@Abigail__: Wat goed van je!! Als het niet in huis is, kun je het ook niet opeten.

'Fijn' dat het voor jou ook herkenbaar is. Ik ga er nu ook wel even vanuit dat het goed komt. Alleen was dit afgelopen zomer dus ook het geval. Toen was ik wel iets minder serieus dan nu, maar alsnog viel het me zwaar tegen dat er níets afgegaan was na een maand. Maar we gaan het zien. Voorlopig gaan we vol goede moed verder :)
@Mintiem; Zo herkenbaar dat je dan gedemotiveerd word, inderdaad lekker verder gaan.. en als er niets uiteindelijk niets afgaat wellicht toch wat veranderen?

@Abigail; goed gedaan! Dat is zo waar, als je het eenmaal koopt, gaat het toch wel op. Ik doe nu dan ook geen boodschappen meer als ik trek heb haha.

@Martje; ik doe nu niet elke dag oefeningen, Ben wel bewuster bezig met dat ik bijv. de fiets pak.

Hier gaat het goed. Mijn vaste weegmoment is zaterdag dus dan zal ik updaten qua gewicht. Gister boodschappen voor de hele week gedaan, dus geen verleidingen thuis haha. Tot nu toe aan mijn voornemens gehouden dus ga zo lekker verder! :) hopelijk levert het zaterdag een mooi begin op.
Alle reacties Link kopieren
Zo maandagochtend weegdag. Ik weeg 62,6 Officieel dus maar 0,3-. Nu is het zo dat ik vlak voor mijn startgewicht (dat weekend) iets verkeerds had gegeten en ik dus 2 dagen en nachten niks binnen heb gehouden. Daar moest mijn lichaam ook even van herstellen.
Daarbij ben ik ongesteld,hoofdpijnnnnn

Eetlijstje gisteren
O: havermout
L: verse gevulde pasta (zo’n half bakje) met champignons en rucola
D: tomaten-venkelsoep met zo’n mini afbakbroodje met hummus

Op naar een nieuwe week!!!
Alle reacties Link kopieren
En Martje: ik doe niet speciaal dagelijks oefeningen, mij zou dat tegen gaan staan en dan doe ik het uiteindelijk toch niet, zonde van de energie en tijd ;-)
Sport dus wel 2x per week

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven