Lijf & Lijn alle pijlers

Samen afvallen; wie doet er mee?

08-03-2018 18:38 915 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vorig jaar begon als -10 voor de zomer, is later -10 voor de herfst geworden. Inmiddels zijn we met een paar leden van het eerste uur over, en beginnen we opnieuw of gaan we verder waar we gebleven waren.

Wie doet er mee??
NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidige gewichtTotaal afgevallen
Mintien29 jaar173 cm... kg... kg... kg... kg
OkkiePetite31 jaar158 cm83 kgeerst maar 70 kg74,5 kg-8,5 kg
Neilra32 jaar (voelt als 25 :D) 169 cm72 kg... kg 71,6 kg-0,4 kg
Phloxx28 jaar :cheer2: 168 cm72 kg62 kg 66,0 kg-6,0 kg
anoniem_365914 wijzigde dit bericht op 13-05-2019 08:51
84.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Tweeling- Ja, 't punt is dus dat m'n maaltijden al heel lang prima zijn. Het probleem zat 'm de afgelopen tijd echt in de foute tussendoortjes; koekjes, chocola, chips. Dat eet ik nu niet meer.

Maar ik ben er achter gekomen dat m'n weegschaal niet helemaal goed meer was. Vanmorgen woog ik eerst 89,3, daarna 90 uurtje later 91,5 en heb daarna de weegschaal op verschillende plekken gezet (laminaat, tegels, etc.) en het verschil was wel 2 kg...

Heb nu een nieuwe weegschaal gekocht (meteen een fietstochtje..) die meet bovendien vetpercentage, spiermassa, etc. Ik heb hem nu op de tegels in onze (ini-ini-mini) badkamer gezet, en daar ga ik nu altijd wegen. Voorheen had ik een vaste plek op het laminaat, maar dat is blijkbaar toch niet egaal genoeg (onze vloer is ook niet helemaal egaal meer).

Halverwege de dag stond mijn nieuwe weegschaal op 89.3 kg op de tegelvloer, waar m'n oude op de tegelvloer doodleuk 91.5 kg zei....?!

Dus ik blijf even uitgaan van die 89, en komende vrijdag hoop ik in ieder geval íets eraf te hebben.

Verder wil ik me wat meer gaan verdiepen in koolhydraat-armer eten. Ik wil ze niet uitbannen, want je hebt gewoon koolhydraten nodig. Ik eet al volkorenbrood (2 in de ochtend) en tussen de middag eet ik tegenwoordig vaak omelet zonder brood.

En in de avond dus heel gevarieerd, maar ik zal nog wat minder aardappel/rijst/pasta opscheppen. Heb ook geregeld stoofgerechten met alleen maar groente, of bijv. soep, dus volgens mij eet ik niet superveel koolhydraten, maar ik ga me er even wat meer in verdiepen.
Alle reacties Link kopieren
@ abigail: welke workouts doe jij? Ik vind het altijd zo lastig goede en fijne te vinden online (ik zie door de bomen het bos niet zeg maar ;))

@nieuwsbrief: welke sport doe jij? En eet jij geen tussendoortjes? Ik merk dat ik echt niet zonder kan.

@mintien: fijn een nieuwe weegschaal, hopelijk ga je nu snel goede resultaten zien!

Ik ben vandaag helemaal de fout in gegaan :(. Ik wordt bijna ongesteld, mijn zoontje lag ziek op de bank dus weinig tijd om boodschappen te doen of te koken.. Kortom ik heb 3 kaboutercakejes op (gister met mijn dochter gebakken) en vanavond patat met een kaassoufle gegeten.. Ik baal nu best wel eigenlijk. Heb het gevoel dat ik alle goede dagen heb verpest.
Alle reacties Link kopieren
@rozijn gisteren toevallig niet maar normaal gesproken wel hoor!
Oh dat ongesteld zijn is echt killing he? Misschien had je vandaag een mindere dag maar van 1 patatje met kaassoufle kom je echt geen kilo aan hoor! Het is gewoon jammer maar je kan toch niet de rest van je leven geen kaassoufles meer eten o_o

Mijn eetlijst vandaag:

Ochtend: havermout met lijnzaad, havermelk, banaantje, blauwe bessen en frambozen, klein beetje tahin
Tussendoor: 1 paranoot, 3 kleine dadeltjes en een kiwi
Lunch: 5 rijstwafels met pikante hummus, kiemgroenten en 1 hele rauwe paprika
Tussen: 1 sinaasappel
Avond aubergine gevuld met prei en tomatenpassata, beetje edelgistvlokken, en een heel klein beetje geraspte kaas gegrild uit de oven, nog een beetje zonnebloempitten erover. Het was ZO lekker.

Ik ben dol op koken... maakte het liefst elke dag van die lekkere roomsauzen, dat doe ik nu maar even niet meer :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik doe trouwens een pilates plus variant. Maar ik zit bij een yogaschool dus ik kan ook andere varianten yoga doen als ik wil. Voor nu bevalt pilates erg goed, wil binnenkort ook flow yoga gaan doen.
@rozijn,
Dit vind ik fijne workouts:
https://www.youtube.com/user/LWRFitnessChannel
Zij heeft korte workouts, van 4 tot 20 minutes.
Dus makkelijk om doordeweeks te doen.
Bijvoorbeeld deze van 15 minuten:
https://www.youtube.com/watch?v=35G7AW78kxo

Deze dame is ook een schatje:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... oTqx5j0aGK
Haar 'Walk n' Talk'-serie is leuk.
Zij zeurt ook niet over 'bikini-body' en 'toning' en 'sexy sculpted abs'.

Als je van yoga houdt: Yoga with Adriene.
Ik doe alleen haar 5 minuten workouts.


Laat je weten wat er van vindt?
Alle reacties Link kopieren
@Rozijn; het is echt niet erg!

Ten eerste; je ervaart dus al een soort weerstand, wat een goed teken is. Je weet dat je dit dus niet elke dag moet doen, en dat wil je ook niet. Dus dat is al heel goed!

En ten tweede; ik las dat je juist af en toe zo’n dag moet hebben. Je lijf went namelijk aan je dieetpatroon (na een tijdje, uiteraard). Om dat te doorbreken/voorkomen moet je dus een dag in de week gewoon even gek doen. ‘Eten wat je wil’, soort van. Dus eigenlijk heb je het gewoon super goed gedaan!


En misschien is het voor iedereen wel interessant om iets meer te lezen over koolhydraatarm eten. Ik dacht namelijk dat je dan 0 koolhydraten mocht, maar het gaat om het verschil tussen de snelle (foute) en langzame (goede) koolhydraten.

Bij vrijwel iedereen is de balans een beetje zoek. We eten veel te veel koolhydraten en te weinig eiwit en vet. Om af te vallen zou je maximaal 100 gr koolhydraten moeten eten (of in extreme vorm; maximaal 50, wat af te raden is). En op gewicht blijven is max 150 gr.

Je moet maar eens kijken naar wat je eet en hoeveel gr het is. Het is echt bizar.
Zo denk je met volkorenbrood, fruit, enz. gezond bezig te zijn (wat ook wel zo is) maar de hoeveelheid koolhydraten is dan alsnog vrij hoog als je niet uitkijkt.

Ik ga het een tijdje proberen. Vrienden van mij zijn er erg positief over en morgen eten we samen, dus dan ga ik er vast nog meer over horen. Heb voor nu wel een lekker receptje als ontbijt;


Mug cup - 1 stuk (ongeveer 30 gr koolhydraten per stuk)

1 kleine banaan
1 ei
3-4 el havermout

Optioneel;
1 tl bakpoeder (rijst het beter)
1 tl kaneelpoeder
1 tl cacaopoeder
Wat honing
Wat rozijnen

Maken:
Banaan heel goed prakken, tot een prutje
Ei, havermout en eventuele overige ingrediënten erbij doen
Alles goed kloppen
1,5 á 2 minuten in de magnetron op de hoogste stand
Alle reacties Link kopieren
O ja, nieuwe weegschaal is een succes! 88,6 momenteel, dus -0,4 vanaf m'n (waarschijnlijk niet helemaal correcte) startgewicht, en met gister is het zelfs -0,7.

Hopelijk is er vanaf nu dus meer balans op de weegschaal.
Alle reacties Link kopieren
@mintien mooi dat die weegschaal een succes is. Goed bezig ook!

Ik heb zelf ook een nieuwe weegschaal nodig, eigenlijk al maanden. Maar ik durf niet. Ik zou zo balen als hij ineens een kilo zwaarder ofzo aangeeft O_o
@ Rozijn; niet te hard voor jezelf zijn (lastig, ik weet het...), maar iedereen die bezig is met afvallen heeft wel eens zo'n dag. Probeer er niet te veel over in te zitten en weer lekker verder te gaan.

@ Nieuwsbrief; oooh... je avondeten klinkt ook super lekker! Ik ga het denk ik ook eens maken haha!

@ Mintien; Fijn dat je nieuwe weegschaal een succes is! Goed gedaan!

@ Sansi; Ik snap dat het spannend is... Maar als je je er even doorheen zet kan je je er de rest van de maanden plezier van hebben als je steeds minder gaat wegen. :-)

Ik probeer nu ook (minstens) twee dagen per week in de avond koolhydraat arm te eten. Dat heb ik nu gister en vanavond gedaan, en moet zeggen dat ik het lekker vond. Ik had wel een lekker vol gevoel, maar minder zwaar als ik vaak heb na avondeten, dat vind ik fijn.
Alle reacties Link kopieren
@tweeling, ja ik merk ook dat ik minder vol zit als ik minder koolhydraten eet.

Mijn eetlijst van vandaag

Ochtend: as usual, havermout met amandelmelk, bosvuchten, banaan, Tahin en lijnzaad
Tussen: 3 kleine dadels en een paranoot
Middag: 5 rijstwafels. 3x met pikante hummus en kiemgroenten, 2x met paprikaspread en kiemgroenten. Halve komkommer
Tussendoor, niks, geen tijd.
Pre-avond. 1 kleine vegan nugget (kind at z’n bord niet leeg)
Mijn avond eten: groene pilav met cashewnoten, dit is geweldig lekker o_o :heart:

Het is wat weinig moet ik zeggen. Maar ik zit nu nog aan m’n avondeten dus straks echt geen honger meer denk ik
Alle reacties Link kopieren
@Nieuwsbrief:

Mm, wat is het recept voor die groene pilav? Klinkt heerlijk!

Ik wil het koolhydraat-arm ook weer niet té krampachtig doen, merk ik. Inzicht scheelt al heel veel. Daardoor maak je sowieso wat betere keuzes.
Alle reacties Link kopieren
Groene pilav,

Benodigdheden:
Zilvervliesrijst 50g pp
Verse spinazie in reepjes van 1cm
Klein bosje peterselie gehakt
Klein bosje munt gehakt
Cashewnoten gehakt
Groentebouillon
Teentje knoflook
Lente uitje
Citroensap

Bak de cashew noten even aan in een droge hete pan.

Bak het teentje knoflook en de lente uitje aan in een pan met een beetje olijfolie.
Bereid de rijst vervolgens zoals Risottorijst. Als hij bijna gaar is doe je de spinazie en kruiden erbij, die laat je even slinken. Citroensap naar smaak erbij doen. Oo bord scheppen en cashewnoten er overheen
Alle reacties Link kopieren
:cry:
Vandaag een slechte dag. Overdag prima, volkorenbrood, fruit, tomaatjes enzovoorts. Prima diner, aardappeltjes uit de oven, stukje rundvlees, veel groenten.

En net een honger klap gekregen : halve zak chips en een suikerwafel gegeten. Nu spijt. Ik baal enorm van mezelf. Dit heb ik dus vaker. Moet morgen ongesteld worden, dan lijkt zoiets altijd net wat erger te zijn.
Maar goed. Ik kan het nu toch niet meer ongedaan maken. Morgen weer een schone lei.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend jufjoke! Had je wel genoeg gegeten of was het over de gehele dag echt te weinig? En ongesteld zijn is gewoon klote wat dit soort dingen betreft 😥 morgen een schone lei! Je kan er nu niks meer aan doen!
Inderdaad Jufjoke: morgen weer een schone lei.

Voor iedereen die (even flink) van het pad af was; ik denk dat het succes van afvallen hem niet zit in precies het goede dieet of methode. Het succes zit hem vooral in volhouden. Oók als je een keer de mist in bent gegaan. De vraag is dan: ga ik gewoon weer verder, of stop ik met het behalen van mijn doel?
Dit zeg ik ook tegen mezelf hoor. :)

Vandaag heb ik gevast; dat betekent één avondmaaltijd van 500 kcal. Ging goed, alleen wel iets meer dan 500 kcal gegeten tijdens die maaltijd. Ben benieuwd wat de weegschaal morgen zegt.
Wow wat een heerlijke lijstjes heb jij nieuwsbrief!

Ik zal er morgen of vanavond ook eens 1 posten. Maar mijn lijstje wordt enigzins vervuild soms door een stuk taart of bak chips haha.. moet echt wennen nu. Ruim een jaar alles gegeten waar ik zin in had, 2 weken flink ziek geweest en nu is mijn eetlust weer terug. Zal niet binnen een week alles goed op orde hebben.. maarja we hebben nog even tot de zomer!

Mintien thanks voor de mug-tip ook, ik bak daar wel eens pannenkoekjes van maar dit is nog makkelijker denk ik!

Ik ben trouwens 33 jaar en iets groter dan in de tabel staat, 1.79

Zet m op weer allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@patsy, ja ik probeer vooral ook heel lekker te eten, dat maakt het voor mij zoveel makkelijker. En op de een of andere manier is er bij mij ineens een knop om, weet ook niet hoe, maar het werkt wel.
Ik at (eet :proud: ) altijd het liefst pasta met vette roomsauzen etc. Nu al bijna 2 weken niet meer, en ik voel me al een stuk lichter, is natuurlijk nog niet te zien maar ik voel me gewoon minder zwaar dan alleen maar kazen en vet... hopen dat ik het zo kan houden :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is hier een uitdaging. Afgelopen dagen ging het goed, maar vandaag is mijn moeder jarig. Ze wil heel graag met zijn allen chinees gaan eten. Ik heb vooraf al naar de kaart gekeken en ga voor biefreepjes zonder saus. Lijkt mij een van de meest verstandige keuzes met een beetje nasi erbij.

Toch maar aan het kijken naar een nieuwe weegschaal. Zo'n bluetooth weegschaal lijkt mij wel wat. Direct of je telefoon een grafiek met je wegingen. Nu nog gaan kiezen. Het zijn er zoveel! O_O
Alle reacties Link kopieren
Hoi Iedereen!

Graag zou ik vanaf nu ook willen meeschrijven in dit topic, om zo hopelijk nog net iets meer motivatie te vinden om 10KG af te vallen.

De afgelopen 1,5 jaar ben ik helaas na het stoppen van de anticonceptiepil een aantal kilo aangekomen, ondanks dat ik mijn eetpatroon niet heb aangepast. Hierdoor zou ik graag van mijn huidige 78KG weer terug gaan naar zo'n 68KG, wat ik hoop te bereiken door goed te letten op wat ik eet, en weer te gaan sporten.

Overige info voor de tabel: Ik ben 22 jaar en 174 lang. Zou iemand mij toe willen voegen?

Alvast heel erg bedankt :).
Mooi gezegd, Sunniesideup50.

Jufjoke, ging het goed vandaag?

Sansi, hoe is het gegaan in het restaurant?
Slim om vooraf de menukaart te lezen.
Goed voornemen voor mezelf in een restaurant: ook opletten wat ik drink. Ik vind versgeperst sinaasappelsap (jus d'orange) lekker, maar daar zit veel koolhydraten in.

Mintien, dat verschil heb ik ook met mijn weegschaal. Als ik twee keer achter elkaar weeg, zit er een paar ons tussen. Ik ben Hema-fan, maar de Hema-weegschaal is toch niet zo super.
Alle reacties Link kopieren
Leuk al die lekkere en gezonde eettips! Mijn kids van 2 en 4 eten momentele nogal slecht willen liefst alleen aardappeltjes vlees groente, en vaak niet de tijd/ puf om dan voor mezelf weer heel iets anders te maken. Maar ben wel klaar met elke week dezelfde combi's voor hen 😁
Alle reacties Link kopieren
martjeb schreef:
14-03-2018 22:14
Leuk al die lekkere en gezonde eettips! Mijn kids van 2 en 4 eten momentele nogal slecht willen liefst alleen aardappeltjes vlees groente, en vaak niet de tijd/ puf om dan voor mezelf weer heel iets anders te maken. Maar ben wel klaar met elke week dezelfde combi's voor hen 😁
Dit is zo herkenbaar. Ik maak nu regelmatig wel wat voor mezelf trouwens... of dan in ieder geval andere groentecombinaties erbij
Alle reacties Link kopieren
@abigail het zijn de bierreepjes geworden met wat nasi. Dus tussen alle slechtere keuzes een aardige keuze dacht ik zo. Geen taart gehad, wel een bolletje ijs. Normaal drink ik met dit soort gelegenheden ook graag wat wijn, maar die ook maar overgeslagen. Wel echt lekker gegeten!

@martjeb lekker eentonig dan he? haha. Zelf ben ik altijd wel blij met de aardappel en groente dagen. Ik eet geen aardappel, of soms eentje. En dan vaak met een magere vis voor mijzelf i.p.v. bijvoorbeeld gehaktbal. Vind dat juist de makkelijkste dagen altijd om mijn dagmenu passend te maken. Het kan alleen zo saai worden.
Alle reacties Link kopieren
Eetlijst van vandaag:

Ontbijt: Groene smoothiebowl met spinazie, banaan, bosvruchten en havermelk. Toppings: lijnzaad, zaden en pittenmix, Tahin lekkerrrr
Lunch: aubergine gevuld met prei en tomaat uit de oven

Tussen: sinaasappel
Avond: aardappeltjes uit de oven (paar partjes), haricot verts en oosterse schijf van vivera

Lekker gegeten dus weer!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, wat een fijne berichten van jullie nadat ik even was teruggevallen in oude gewoontes. Ik moest het echt even verwerken, en was zodoende even niet op dit topic.

Ben inmiddels weer op de goede weg, dus zal even mijn eetlijstjes posten. Ik vind eeltlijstjes altijd heel fijn om te lezen van anderen, haal er vaak inspiratie uit! Jij ook echt lekkere dingen nieuwsbrief, jammie!

@Abigail: dank voor je tips, ik ben er nog niet aan toegkomen, maar ga ze zeker uitproberen. Laat je zsm weten of het bevalt!

@Mintien: goed recept van die mugcake, ik ontbijt iedere morgen met havermoutpap, maar dit klinkt als een lekker alternatief. Klinkt trouwens als een plausibele theorie, dat je af en toe juist even wat lekkers 'moet' eten. Daar kan ik wel wat mee ;). Hoe bevalt je weegschaal?

@jufjoke: we kunnen elkaar de hand schudden. Rot voelt dat he!! Ik hoop dat je niet te hard bent voor jezelf, want je verpest echt niet alles na 1 'slechte' dag (zeg ik nu ook heel hard tegen mezelf). Hoe gaat het nu?

Mijn eetlijstje van gister:

Ontbijt havermout met appel, walnoten, rozijnen en kaneel

Lunch: 2 volkoren bh met roerei, 1 volkoren bh met hagelslag

Tussendoor: groene smoothie met spinazie, appel, kiwi, gember en banaan

Avondeten: pompoenpasta met geroerbakte spinazie, paprika, ui, knoflook, gerookte zalm en een beetje kruidenkaas

Tussendoor: 2 blokjes pure choco met handje druiven

Eetlijstje van vandaag:

Ontbijt: havermout met appel, walnoten, rozijnen en kaneel

Lunch: 2 volkoren boterhammen met kaas en tomaat, 1 volkoren cracker met honing

Tussendoor: smoothie van wortel, sinasappelsap, gember en royal jelly

Avondeten: geroosterde zoete aardappel met kruiden, broccoli, witlofsalade met appel, tomaat en komkommer en een hamburger

Tussendoor: bakje kwark met frambozen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven