Lijf & Lijn alle pijlers

Samen flink afvallen in 2016!

31-12-2015 10:28 2020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 2 is geopend: linkje

Hallo allemaal,

Morgen begint het nieuwe jaar en in dat jaar wil ik circa 40 kilo afvallen. Daarna zijn we er nog niet, maar dat is het doel voor het eerste jaar, het jaar van verandering. Ik zoek mensen die ook veel (25+ kilo) af willen vallen, om elkaar te kunnen steunen en te stimuleren.

Ik ga flink minderen met suiker, puurder eten (minder bewerkt eten, geen pakjes en zakjes e.d.) en ook meer bewegen, om zo uiteindelijk een leuker leven te krijgen en natuurlijk een veel gezonder lichaam. Ben me al een tijdje druk aan het inlezen en verdiepen hierin. Ik weeg nu ongeveer 140 kilo... en dat moet echt veranderen! Ohja, ik ben 31 en mama van 2 kleine mannetjes (20 maanden en 3 maanden). Wie doet er mee?

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB. Drie weken geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.
I'm not myself, I'm a replica of me
Dag dames,

Zou ik ook nog mee mogen in het lijstje? Ben een meelezer en heb nu maar speciaal een account aangemaakt, want denk dat het wel erg stimuleert!

Iets over mezelf: heb eigenlijk altijd al overgewicht gehad, maar na een hernia waardoor ik heel lang niks kon (uiteindelijk 2x geopereerd) is het nu echt te gortig. Woog op een gegeven moment meer dan 115 kilo. Gelukkig ben ik wel weer een aantal kilo kwijt geraakt toen ik weer wat meer kon bewegen. Ben er nu wel achter dat gezondheid het allerbelangrijkst is wat je hebt.

Daarom ben ik sinds kort begonnen met een personal trainer, voelt erg decadent, maar ben ontzettend blessuregevoelig, en ben volledig uit balans qua spierkracht links / rechts. Daarnaast heb ik ook al geen discipline, hopelijk ontstaat er hiermee een ritme dat ik straks zelf kan volhouden. Verder probeer ik regelmatig te zwemmen.

Wil zo'n 35 - 40 kilo kwijt, maar ga dat wel geleidelijk doen met gezond eten en veel bewegen. Streven is zo'n 15 kilo per jaar, maar probeer telkens kleine doelen te stellen. Doel 1: onder de 100 kg - iets waar ik erg veel moeite mee heb. Was er bijna en toen ging het met de kerst weer mis, en zat er zo weer een kilo aan.

Voor de tabel:

Naam: firedraakje

Leeftijd: 39 jaar

Lengte: 1.68

Startgewicht: 102,2

Huidig gewicht: 101,3

Streefgewicht: 65

Afgevallen: 0,9
every journey starts with a single step
quote:Odilia2015 schreef op 02 januari 2016 @ 09:44:

Ik heb net ontbeten. Mijn lijstje voor vandaag:

ontbijt: kwark met cruesli en banaan (400kcal)

lunch: 3 boterhammen met mager beleg, glaasje sap, glaasje kokosmelk (600kcal)

tussendoor: 3 rijstwafels met avocado, latte (300kcal)

avondeten: carpacciosalade (500kcal)

Ik denk dat ik uiteindelijk 1800kcal uitkom.

Lijstje aangevuld :-)

Welkom Firedraakje!
Hoi firedraakje

Jullie zijn de eerste die mijn gewicht lezen behalve mijn huisarts weet niemand hoe zwaar ik ben de schaamte is te groot. Bij mij vragen ze er ook niet meer naar ze krijgen toch een standaard antwoord dat ik dat privé hou.

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig vertellen jullie je omgeving dat je op dieet gaat? En dan bedoel ik niet de mensen met wie je samen woont maar ik bedoel meer vrienden,kennissen, familie, collega's.
Welkom firedraakje en single85...

Nee, naast mijn man weet niemand het verder en wil dit zo houden.
Wat mij opvalt, dat er veel mensen met overgewicht zijn die vrij klein van lengte zijn..
Familie die ik vaker zie weet wel dat ik er mee bezig ben, ouders en zus ook en bepaalde vrienden ook wel, met collega s heb ik er verder niet zo over, al valt het een enkeling wel op als je wat meer kwijt bent. Vind het ook wel prima zo.

Welkom voor de nieuwelingen.
Vandaag weer boodschappen in huis gehaald. Eigenlijk zou het gewoon het makkelijkste zijn om niets lekkers in huis te hebben, maar met 3 kinderen en een man is dat weer moeilijker. En dan moet ik sterk blijven als zij een bakje chips eten. Heb vanmiddag maar een paar walnoten gekraakt. Ik moet wel echt iets te knabbelen hebben. Gezonde tussendoortjes zijn wel heel belangrijk!

Ben wel benieuwd naar jullie tips voor tussendoortjes.

Mijn lijstje:

- worteltjes

- komkommer

- paprika

- snack a jacks

- ongezouten noten

- gekookt eitje

- surimi sticks

- appel

- mandarijn

- peer
quote:single1985 schreef op 02 januari 2016 @ 16:32:

Jullie zijn de eerste die mijn gewicht lezen behalve mijn huisarts weet niemand hoe zwaar ik ben de schaamte is te groot. .

Ik herken dit wel, bij mij weet ook niemand mijn gewicht, ook de mensen in huis niet (ze kunnen het natuurlijk wel raden )

Ik schaam me dan denk ik vooral voor mijn slechte doorzettingsvermogen. Is dan ook de reden waarom ik niet iedereen vertel dat ik wil afvallen.
Mijn tussendoortjes zijn ongeveer hetzelfde Veel fruit en rauwe groente.

Naast jouw lijstje ben ik ook dol op snoeptomaatjes!

Verder kies ik voor een

Gekookt ei (evt in partjes met runderrookvlees eromheen)

Appel met kaneel en 2 walnoten in stukjes of een warme appel met kaneel en rozijnen

1 Cracker met gezond beleg (Huttenkase met gerookte zalm en/of komkommer!)

Rijstwafel + pindakaas

Een beetje tonijn uit blik met augurk

En nog meer kies ook weleens voor een beetje zuivel (magere kwark/yoghurt)

Ga nu rodekool schotel eten, lekker:)

Fijne avond allemaal!
Ik heb in het begin niemand het verteld behalve manlief. Toen collega's het ging opvallen dat mijn lunch wel erg gezond is heb ik aangeven dat ik graag wat gezonder wou leven. Later ging ik sporten en kreeg ik spierpijn. Toen heb ik het wat duidelijker gezegd.

Binnen onze vriendengroep weten wat mensen het die ik veel zie zodat ze weten waarom ik nee zeg. Familie weet het inmiddels wel maar ook gewoon heel luchtig van jongens ik wil graag gezonder worden dus maak ik wat andere keuzes en daar steunen ze mij nu heel fijn in. Ik kreeg bijvoorbeeld ipv een chocolade letter van schoonouders een komkommer omdat ik die nu best veel eet.
Bij mij weet mijn vriend dat ik echt hard aan de bak wil. Mijn moeder weet al wel dat ik gezond bezig ga. Als ik straks resultaat boek weten mensen het vanzelf sta er dan ook wel relaxed in.

Maar nee, ik ga mensen echt de getallen niet vertellen hoor.

Ik herken dat gevoel van schaamte. Maar goed, als het begin er straks is komt er een gevoel van trots voor terug!
quote:Marels schreef op 01 januari 2016 @ 20:51:

[...]

Neem een maagverkleining, dan moet je wel

Zonder gekheid, daar moet ik echt aan wennen, traaaag eten, goed kauwen, en altijd even wachten voor je weer een hap neemt, want als je 1 hap teveel eet ben je de lul en zit je met de gebakken peren.

Ja dat geloof ik direct.
Jullie en mijn man zijn de enige die weten wat mijn gewicht is. Ik zou het ook echt raar vinden als anderen gingen vragen naar mijn gewicht. Ik ben duidelijk te zwaar, daar hoef je geen getal aan te hangen.
quote:fientje1982 schreef op 02 januari 2016 @ 17:53:

[...]

Ja dat geloof ik direct.

Avondeten; 50 gram kipfilet en 2 hapjes doperwten

Qua weten dat ik bezig ben; bij mij weet iedereen het, natuurlijk, maar ik ben dan ook geopereerd. Ben er ook zoveel weken uit op het werk natuurlijk, en ook dat kun je moeilijk verklaren met een griepje :P

En die openheid heeft mij enorm geholpen in dit geval. Ik voel me zó gesterkt door al die lieve mensen om me heen

Vandaag volgens mijn app iets van 900 kcal binnen gekregen.

Heb dus toch maar een voedingsapp en vindt het toch wel grappig
668, the neighbour of the Beast
quote:Odilia2015 schreef op 02 januari 2016 @ 17:55:

Jullie en mijn man zijn de enige die weten wat mijn gewicht is. Ik zou het ook echt raar vinden als anderen gingen vragen naar mijn gewicht. Ik ben duidelijk te zwaar, daar hoef je geen getal aan te hangen.

Sinds ik zeker wist dat mijn operatie er ging komen ben ik juist heel open geweest over mijn gewicht.

En werd er mij ook wel naar gevraagd. De laatste twee maanden is dus voor het eerst in mijn leven geweest dat mensen mijn gewicht weten.

En het leuke? Niemand oordeelde, deed raar of reageerde belachelijk. Was een hele bijzondere ervaring, dat ik besefte dat ik al die jaren echt geen reden gehad had om me te schamen voor mijn gewicht. Ik besefte hoe ik eigenlijk altijd van een mug een olifant gemaakt had.

Iedereen die ik vertelde dat ik rond de 125 kilo woog reageerde met een soort "oh, oké"
Kan me voorstellen dat het ook wel motiverend is om zo open te zijn! Knap hoor :-) hoop dat ik straks ook eens zover ben. Het is bij mij trouwens meer een stukje onzekerheid dan dat ik bang ben dat mensen mij er echt om zullen veroordelen hoor.
quote:noekie84 schreef op 02 januari 2016 @ 11:48:

Ik ben nog steeds de zwaarste hier, dus niks om je voor te schamen hier ;) Ik ben ook klein en dus een veel te hoog BMI. Begin het ook te merken aan mijn gewrichten enzo nu, dus ik moet er echt voor gaan nu. Ik wil straks lekker kunnen voetballen met mn jongens!

Goed, voor het eerst dat ik in een afvaltopic vanaf het begin mijn gewicht aangeef maar ik ben maar 2 kilo lichter dan jou noekie vanmorgen.

Was wel even slikken ik ben afgelopen maanden gewoon veel aangekomen. Dan laat ik het afvallen even los en boem alles wat ik kwijt was zit er weer aan plus wat extra. Gewoon stabiel zijn lukt gewoon niet maar goed nu afvallen dus (weer)

Gegevens voor de tabel

Leeftijd: 32

lengte: 1.76

startgewicht: 139

huidig gewicht: 139

streefgewicht: 80

afgevallen: 0
Afgelopen periode ben ik veel in het ziekenhuis geweest waar ze steeds op mijn gewicht gevraagd werd. Ik stuurde dan mijn vriend de kamer uit maar vorige keer bedacht ik me dat dat eigenlijk belachelijk was maar eerlijk is eerlijk ik heb toen een kilo of 5 er nog af gesmokkeld.
quote:vivavamp schreef op 02 januari 2016 @ 18:04:

Kan me voorstellen dat het ook wel motiverend is om zo open te zijn! Knap hoor :-) hoop dat ik straks ook eens zover ben. Het is bij mij trouwens meer een stukje onzekerheid dan dat ik bang ben dat mensen mij er echt om zullen veroordelen hoor.

Dat had ik dus ook altijd, ik dacht, jezus, wat zullen ze wel niet denken als ze weten dat ik zoooooo dik ben.

En dat was echt één van mijn grappigste ervaringen ooit in het hele traject. Dat iedereen echt zijn schouders ophaalde bij het horen van mijn gewicht. Gaf voor mij echt aan wat een non-issue het is en hoe belangrijker we onszelf misschien wel maken dan we zijn.

Mijn collega's die nu mijn gewicht weten zijn blij voor me dat ik deze stap genomen heb, maar verder zal het ze aan hun reet roesten of ik nou 90, 120 of 150 kilo woog. Vond ik wel een eye-opener
IBIIIII!

Wat een gezelligheid, jij erbij

Jij bent toch al eens eerder heel veel afgevallen ook, als ik me goed herinner?
Op internet is een carpacciosalade 600kcal, ik maakte er een van 200kcal. Dan kan ik vanavond nog een cakeje (de laatste van het pak) bij de koffie nemen
quote:Marels schreef op 02 januari 2016 @ 18:17:

IBIIIII!

Wat een gezelligheid, jij erbij

Jij bent toch al eens eerder heel veel afgevallen ook, als ik me goed herinner?

Haha bedankt voor het warme onthaal!

Ja ben al 2 keer meer dan 50 kilo afgevallen maar ja dan laat ik het weer los en dan zit het er ook zo weer bij helaas.

Wat goed dat jij die operatie hebt laten doen, hoop echt dat het je een duwtje in de rug (blijft) geven om nog meer af te vallen.
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 02 januari 2016 @ 18:14:

Afgelopen periode ben ik veel in het ziekenhuis geweest waar ze steeds op mijn gewicht gevraagd werd. Ik stuurde dan mijn vriend de kamer uit maar vorige keer bedacht ik me dat dat eigenlijk belachelijk was maar eerlijk is eerlijk ik heb toen een kilo of 5 er nog af gesmokkeld.

Hahaha heel, heel, heel herkenbaar.

Maandag moet ik weer naar de fertiliteitskliniek en dan moet ik het maar eens aankaarten ;)
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
quote:Muisvanhuis schreef op 02 januari 2016 @ 17:20:

[...]

Ik herken dit wel, bij mij weet ook niemand mijn gewicht, ook de mensen in huis niet (ze kunnen het natuurlijk wel raden )

Ik schaam me dan denk ik vooral voor mijn slechte doorzettingsvermogen. Is dan ook de reden waarom ik niet iedereen vertel dat ik wil afvallen.

Herken ik helemaal er zit nog een klein stemmetje in mijn hoofd dat ik het weer niet ga redden nu is die wel vele malen kleiner dan alle vorige pogingen maar ik moet eerst weer het vertrouwen in mijzelf terug krijgen. En als het echt gaat door zetten gaan ze het vanzelf wel zien.

Ik woon alleen en haal dus ook geen ongezonde dingen huis probeer die verleiding te weerstaan. En werk met lijstjes heb zeker bij de opstart wel die houvast nodig.
quote:single1985 schreef op 02 januari 2016 @ 18:56:

[...]

Herken ik helemaal er zit nog een klein stemmetje in mijn hoofd dat ik het weer niet ga redden nu is die wel vele malen kleiner dan alle vorige pogingen maar ik moet eerst weer het vertrouwen in mijzelf terug krijgen. En als het echt gaat door zetten gaan ze het vanzelf wel zien.

Ik woon alleen en haal dus ook geen ongezonde dingen huis probeer die verleiding te weerstaan. En werk met lijstjes heb zeker bij de opstart wel die houvast nodig.

Joh, ik heb een gastric bypass gehad en ik ben er nog steeds van overtuigd dat ik één van die mensen ben die gewoon dik gaat blijven. Denk dat dat ook normaal is.

Ik ben al mijn hele leven dik, heb zoveel pogingen ondernomen. Ik kan me echt niet voorstellen dat dit wel gaat werken.

En over gewicht door moeten geven overal, dat doet me denken....

Ik heb vorig jaar een huis gekocht. Was nog voor ik in het hele traject voor de GBP zat en ik was toen op mijn zwaarst, net geen 130 kilo. En je moet dan dus een overlijdensrisicoverzekering ofzo afsluiten. Leuk, want die willen dus weten hoe zwaar je bent

Zit je daar bij de hypotheekadviseur met mijn man die mijn gewicht ook nog niet wist en de hypotheekadviseur die dan moet vragen naar je gewicht. Was redelijk genant.

Weet nog dat op een gegeven moment de hypotheekadviseur zei "zeg maar hoe zwaar je ongeveer bent, 90 kilo ofzo?" Ik heb maar geantwoord dat ie dat er maar van moest maken ja

En dan krijg je trouwens een soort vettax. Omdat je te dik bent is het risico dat je voortijdig het loodje legt groter en dus moet je meer betalen voor je verzekering. Ben wel benieuwd of die verhoging er weer af gaat als ik later groot en dun ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven