Lijf & Lijn alle pijlers

Samen flink afvallen in 2016!

31-12-2015 10:28 2020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 2 is geopend: linkje

Hallo allemaal,

Morgen begint het nieuwe jaar en in dat jaar wil ik circa 40 kilo afvallen. Daarna zijn we er nog niet, maar dat is het doel voor het eerste jaar, het jaar van verandering. Ik zoek mensen die ook veel (25+ kilo) af willen vallen, om elkaar te kunnen steunen en te stimuleren.

Ik ga flink minderen met suiker, puurder eten (minder bewerkt eten, geen pakjes en zakjes e.d.) en ook meer bewegen, om zo uiteindelijk een leuker leven te krijgen en natuurlijk een veel gezonder lichaam. Ben me al een tijdje druk aan het inlezen en verdiepen hierin. Ik weeg nu ongeveer 140 kilo... en dat moet echt veranderen! Ohja, ik ben 31 en mama van 2 kleine mannetjes (20 maanden en 3 maanden). Wie doet er mee?

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB. Drie weken geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.
I'm not myself, I'm a replica of me
Griekse yoghurt met 0% vet is hier bij mijn buurtsuper bijna altijd uitverkocht. Ik vind het wel lekker!
Bedankt allemaal voor het mee denken ik wil geen spieren kweken maar af van die vreselijke spierpijn Gisteren super veel gelopen en ben vannacht wel een paar keer wakker geworden van de spierpijn

Vandaag zal ik ook weer aan zoveel stappen komen vrees ik en morgen zal het nog wel meer worden

Zijn er voedingssupplementen die ik er tijdelijk bij kan slikken?

Echt alle tips zijn welkom ga vandaag even kijken voor kwark kom langs een supermarkt dus moet te doen zijn. Geen idee of ik het lekker vind ga ik vanzelf wel achter komen en anders gooi ik er wel een stukje fruit of havermout of iets door heen.
quote:Odilia2015 schreef op 15 februari 2016 @ 22:24:

Mijn man heeft meegedacht met mijn afvallen. Hij heeft nu alleen een reep chocola voor zichzelf gekocht heeft die hem dan ook op gegeten zonder jou er bij?
Jeetje Single, ik heb nog nooit zo'n spierpijn gehad, dat ik er wakker van werd. Lijkt mij echt heel vervelend. Ik denk dat meer eiwitten inderdaad een goed idee is. Maar 18000 stappen is ook super veel. Hoe doe je dat?

Ik eet 's ochtends kwark, tussen de middag een beker karnemelk en 's avonds nog een beker magere melk. Ik ga die Griekse yoghurt ook eens zoeken.

Ik ben gisteren naar de dietist geweest. Ben in totaal nu 11,5 afgevallen en de diëtist is erg tevreden. Ik wat minder omdat ik nog steeds stil sta. Hopelijk gaat daar nu snel verandering in komen!
It ain't me
Bij body&fit kun je ook eiwitshakes en speciale eiwit pannekoekenmix bestellen. Maar misschien ook goed om voor de zekerheid langs de HA te gaan?
Wat goed van je cocomo dat je zo ben afgevallen.

Ik loop die gigantische hoeveelheden kwa stappen door mijn werk en zit op dit moment weinig stil door de vele afspraken.

Als de spierpijn niet minder word ga ik zeker een dokter raadplegen.

Maar ga nu eerst proberen meer eiwitten binnen te krijgen.
Voor de gezelligheid/inspiratie tussendoor weer even een eetlijstje!

Deze is van vandaag. (Ik vul het van te voren altijd al in op de Eetmeter app en voor de Eetmeter 'kenners' onder ons, deze dag is helemaal groen! (wat inhoudt dat ik precies goed zit met mn energie, vetten, eiwit, vezels, zout en dat is echt zeldzaam haha)

Ontbijt: 300 gram vanilleyoghurt en een smoothie van 1 banaan, aardbeien, spinazie, havermout, jus d'orange en water. Was ongeveer 0.5 liter en dronk m verdeeld op over de ochtend.

Lunch: 2 volkoren boterhammen; eentje met gegrilde fricandeau en eentje met pindakaas mét nootjes;-)

Tussendoor: 1 volkoren boterham met smeerpaté en een appel

Avond: Zalm van de grillplaat, aardappelfrietjes uit de oven (met mayo) en broccoli.

Fijne zonnige dag allemaal!
Even een paar dagen weinig gereageerd en gelezen. Dit weekend had ik het heel druk met mijn studie, dus uren en uren zitten achter een laptop, weinig beweging. Wel op zondagochtend gesport, maar verder niet. Op zich braaf gegeten, alleen wel 's avonds aan de wijn, drie avonden op rij en dat is toch ook een heleboel calorieën (bij elkaar 2 flessen over 3 avonden ). Verder merkte ik dat mijn darmen weer in staking gingen, geen ontlasting. Dat had tot gevolg dat ik in 2 dagen meer dan 2 kilo aan kwam. Ik denk ook door vocht vasthouden, maar mijn cyclus is voor mij onzichtbaar, omdat mijn baarmoeder is verwijderd. Al met al werd ik er niet vrolijk van.

Vannacht moest ik eerst om 2 uur eruit om te plassen en heb ik vervolgens van 4 tot 5 af en aan op het toilet gezeten.... Vanochtend waren die kilo's er weer af en was ik netjes waar ik vrijdag ook was

Eetlijstjes zijn leuk, die van gisteren van mij:

O: beker thee, 1 rogge-spelt zuurdesemboterham met plakje kaas

T: handje radijsjes, 4 gedroogde babyvijgen, koffie, koffie en nog meer koffie (op mijn werk)

L: 3 rogge-spelt zuurdesemboterhammen, 1x met plakje rauwe ham, 1x met baba ghanoush=auberginedip, 1x met mierikswortelkaasspread

T: 1 peer, thee

D: krieltjes in de schil, gekookt en dan in de oven geroosterd, tartaartje, gebakken uien, gekookte bloemkool, groene salade met zelfgemaakte magere ranchdressing

T: beker thee na afloop van de yogales

Vandaag:

O: boterham met plakje kaas

T: koffie met blokje pure chocolade

L: 3 boterhammen, 1x met magere filet americain, 1x met stukje Munsterkaas, 1x met plakje worst (een mooie salami. Fout, maar ik mag er dan maar 1 plakje van, terwijl ik vroeger dubbel belegde en al smerende er nog 2 zo in mijn mond stak, scheelt alweer 3 plakjes dus).

T: wordt weer iets van fruit

D: aziatische viskoekjes (zelfgemaakt, van kabeljauw), gekookte pandanrijst, geroosterde prei, gekookte bimibroccoli

T: waarschijnlijk bakje kwark of yoghurt o.i.d.

verder dus op alle momenten thee, water en regelmatig ook koffie. Gelukkig heb ik nooit gehouden van frisdrank en drink ik mijn thee en koffie zwart zonder suiker. Dat kost me dus geen enkele moeite.

Fijne dag allemaal, hier schijnt de zon dus ik ga zo nog even een stuk lopen. Sporten is doorgeschoven naar morgen omdat ik vanochtend mijn kind in de gaten moest houden, die heeft toetsweek en ik wilde zeker weten dat hij niet in zijn bed bleef liggen rotten......
Ik heb kwark in huis en al gegeten met wat banaan en wat vanille yoghurt was redelijk te doen. Vandaag weer 16.000 stappen gemaakt.

Morgen nog z`n dag vrees dat ik dan wel weer naar die 18.000 ga. Na het werk ook nog op pad.

Hoop maar dat de weegschaal lief is zaterdag
Mogge.

Noekie heb je mijn PB niet gekregen? Ik zie dat mijn gewicht nog op het oude gewicht van vorige week staat....
668, the neighbour of the Beast
Goedemorgen!

Noekie, had je mijn PB'tje gehad? Ik heb het zondag gemaild: 105,6, dus deze week -0,3 in totaal 1,4kg.

Maandag en dinsdag drukke werkdagen gehad. Vandaag even lekker vrij. Ik heb al een lekkere wandeling gemaakt, samen met een vriendin. Vrijdag heb ik weer een vrije dag, dus ik heb al direct met haar afgesproken om vrijdag ook te gaan wandelen (bij aardig weer).
Stiiiiil hier!

Ik heb vanavond weer gesport in het ziekenhuis, was leuk!!

Verder weinig te melden.
668, the neighbour of the Beast
Ik ben nog onderweg had nog niet genoeg stappen gemaakt ga richting de 18.000 nu. Sarcasme modus weer uit.
Hoi dames,

Kom even inbreken want lees nog altijd mee! In dit tempo kan ik het wel bijhouden ;)

Kom op waar is iedereen?? Kom je ook gewoon melden als het minder gaat! Het is niet altijd makkelijk en hier kan je het zo fijn delen met mensen die begrijpen welke strijd je aan gaat!

Hier gaat het goed maar wel erg langzaam vind ik. Nog 2 kilo en ik ben 20 kilo kwijt sinds 1 oktober. Dus ben lekker bezig en merk ook echt verschil in conditie en hoe ik me voel. Dit weekend een weekendje skiën. Heel benieuwd hoe dat nu gaat na het afvallen.

Ik kruip weer in mijn mee lees stand! Kom op dames schrijf lekker zodat ik weer wat kan lezen in de trein
De maanden januari, februari tot half maart zijn echt de topmaanden in mijn bedrijf. Ik merk dat ik vooral heel veel behoefte heb aan rust. Ik kijk 's avonds vaak niet meer op het forum, omdat ik geen puf meer heb. Ik kijk vaak dingen terug via uitzending gemist enzo. De vermoeidheid is wel weer een trigger om te gaan eten. Maar ik trap er niet elke keer in, dus er is winst

Nog anderhalve week werken en dan heb ik een weekje vakantie. Dan nog 10 dagen goed doorbuffelen en dan zijn de deadlines gehaald en kunnen we wat rustiger aan doen. Ik word er wel blij van dat het weer langer licht is. Ik zie soms zelfs wat zonlicht op mijn lange dagen.

Het wandelen tijdens de ochtendpauze doen collega en ik nog steeds. Gek hoe je er achter komt hoe kort een blokje om eigenlijk is. We lopen dus nu het eerste kwartier rustig ivm de koffie die we ook drinken. Grappig ook hoe snel er een systeem in zit. Het eerste kwartier kletsen we elkaar bij met wat we doen en waar we tegenaan lopen. Het laatste kwartier bespreken we wat we die dag gaan doen, wat de actiepunten zijn. En soms hebben we nog tijd om nog even te praten over privédingen. Volgens mij zijn we 1 of 2x niet gaan lopen omdat het echt te hard regende. Verder zijn we elke dag geweest.
Doedel wat goed van je.

Hier gaat het op zich wel beter door de toevoeging van meer eiwitten lijkt de spierpijn af te nemen. Alleen ben ik nu zoekende naar die balans hier in. Ik vrees voor de weegschaal aan de andere kant blijf ik positief ik eet gezond met meer eiwitten heb de afgelopen dagen boven de 15.000 stappen gezeten dan moet ik toch zijn afgevallen?

Morgen trouwens even rust dagje
Goedemorgen dames,

Er wordt inderdaad stukken minder geschreven hier. Ik hoop dat het niet komt omdat mensen niet durven.... Ook als het niet goed gaat, ik zou zeggen juist als het niet goed gaat, schrijf dan hier. Misschien krijg je zo zelf beter zicht op wat jouw triggers zijn voor bepaald gedrag, krijg je helder wat je wilt bereiken en wat er in de weg staat. Opschrijven helpt, en de spiegel die anderen je voor houden helpt ook. Laat je dus niet weerhouden om hier te schrijven doordat een ander een kilo afgevallen is en jij een kilo aangekomen bent.

Hier gaat het goed. Enige waar ik langzaam aan echt de balen van heb, is de kou! Sinds ik lijn, heb ik het koud. Zo koud als in pijn in mijn tenen van de kou! Ik pas er mijn kleding op aan, draag vesten, kies voor mijn lompe-laarzen-met-sokken ipv mijn favoriete pumps met een panty, maar toch blijf ik het koud hebben. Ik zal blij zijn als februari voorbij is, vind ik echt de rottigste maand van het jaar. Vanaf maart, als de tuin weer ontwaakt en er weer leuke dingen gebeuren (man jarig, onze trouwdag, later mijn verjaardag) kom ik weer uit mijn winterdip.
@marels: Wat voor sport door je in het ziekenhuis? Krachttraining?

Ik was maandag bij de dietist, en ik moet eigenlijk wat meer gaan bewegen. Mijn fitbit helpt al natuurlijk, maar er moet eigenlijk nog wat bij. Zelf zat ik te denken misschien de sportschool. Maar ik weet ook niet goed waar ik de tijd vandaag moet halen. Op maandag heb ik training, zaterdagen meestal wedstrijd. Op woensdag en vrijdag en soms in t weekend (ligt wel aan haar werktijden, die zijn onregelmatig) loop ik samen met een vriendin een rondje van meestal 5km. En ik wil ook nog wel eens thuis zijn. Misschien moet ik een soort zomerabonnement nemen, van april tot september geen wedstrijden, dus dan zou een sportschool er wel een keer inpassen.

@Single: Fijn dat je wat minder spierpijn hebt. Lijkt mij echt heel naar. En een rustdag is ook niet verkeerd! Je moet ook de kans krijgen te herstellen.

Ik heb gisteren precies 10050 stappen gezet. Ik vind het leuk
It ain't me
Ik heb een tijdje niet meer gepost. Ben inmiddels 2 weken verder met die griep. Was ruim 8 kilo afgevallen door weinig te eten. Kom het nu langzaam weer aan. Ga vanaf volgende week weer op mn eten letten. Eet nu voornamelijk brood met ei of tosti als avondeten.

Zal volgende week ook een lijstje posten met wat ik eet.

Ben wel blij dat het pas weer later donker wordt. Het is nu dat ik weer kan gaan fietsen naar mijn werk.

Ga daar volgende week mee beginnen. Ben benieuwd hoe dat gaat! In de winterstop ben ik wel vaker naar de sportschool gegaan om mijn conditie een beetje op peil te houden. Al is dat er door de griep de afgelopen twee weken ook niet van gekomen.

@ single, fijn dat je minder spierpijn hebt. Helpen de eiwitten toch?

@ doedel, er is plek in de tabel. Wil je er nu ook in of toch niet? Wel al een hoop kwijt! Wat is jouw geheim?

@ cocomo, ik heb juist dat ik in de zomer minder naar de sportschool ga. Ik vind het dan juist lekker om lekker buiten bezig te zijn in de frisse lucht. Gewoon 's avonds nog even een rondje fietsen of wandelen gezellig met manlief. Sportschool doe ik alleen :(
Ik ga mijn baan per 1 april kwijt raken het enigste waar ik nu trek in heb ik heel veel suikers.
Onee Single! Wat kut! Zomaar ineens? Oo, ik begrijp je zo goed, ik zou ook gelijk flink beginnen met snaaien. Ach, ik vind het echt zo vervelend voor je
It ain't me
Oh Single, wat ontzettend vervelend! En zo voorstelbaar dat je dan wil gaan snaaien.

Misschien is het nu te vroeg, omdat je nog vol in de schok en het eerste verdriet zit, maar probeer voor ogen te houden dat je uiteindelijk je verdriet op korte termijn misschien weg eet, maar dat je op de langere termijn daar niet mee geholpen bent. Je situatie qua werk verandert er niet door en je hindert jezelf in het bereiken van je doel.

Zijn er andere dingen waar je je frustratie in kwijt kan? Kun je er over praten met je omgeving? Krijg je hulp aangeboden bij het zoeken van ander werk? Ga eventueel eens met je huisarts praten, misschien kun je een paar gesprekken krijgen met de praktijkondersteuner of een psycholoog, om je te ondersteunen in deze shit-situatie.

En ook hier is het waarschijnlijk nog te vroeg voor, dus misschien moet ik dit eigenlijk bewaren voor later.... Ik ben zelf in mijn leven 2x mijn werk kwijt geraakt en beide keren was ik daar erg kapot van, maar uiteindelijk, toen ik eenmaal weer op mijn pootjes geland was, keek ik achterom en was ik er alleen maar beter van geworden.

Kop op, je hebt al zoveel bereikt, 10 kilo is niet niks.....
Single wat super klote!!! Zo herkenbaar dat je nu wilt gaan snaaien!! Ik sluit me volledig aan bij Sassefras, probeer afleiding te zoeken, te praten en hoe shit dit ook is, je gaat nog meer balen als je die TOP 10 kilo die je kwijt bent, nu laat varen. Zorg ervoor dat niemand die kilo's je meer afpakt, daar heb je zo hard voor gewerkt en dat laat je niet verpesten! Zet m op, kanjer.
Ik wil zo graag zaterdag die 123,7 zien. Dan ben ik 10 kg kwijt.

Eerst was er sprake van wel contract verlenging en nu is er door hoger hand beslist dat ik er toch uit moet

Psycholoog stond al voor volgende week op de planning.

Ik word gek van mijzelf.

Ben net al wezen wandelen zonder geld op zak.

Nu thee met caramel smaak.
Als je iemand wil om tegen aan te kletsen als toch heel moeilijk word, je mag mij altijd een PB sturen
It ain't me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven