Lijf & Lijn alle pijlers

Samen flink afvallen in 2016!

31-12-2015 10:28 2020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 2 is geopend: linkje

Hallo allemaal,

Morgen begint het nieuwe jaar en in dat jaar wil ik circa 40 kilo afvallen. Daarna zijn we er nog niet, maar dat is het doel voor het eerste jaar, het jaar van verandering. Ik zoek mensen die ook veel (25+ kilo) af willen vallen, om elkaar te kunnen steunen en te stimuleren.

Ik ga flink minderen met suiker, puurder eten (minder bewerkt eten, geen pakjes en zakjes e.d.) en ook meer bewegen, om zo uiteindelijk een leuker leven te krijgen en natuurlijk een veel gezonder lichaam. Ben me al een tijdje druk aan het inlezen en verdiepen hierin. Ik weeg nu ongeveer 140 kilo... en dat moet echt veranderen! Ohja, ik ben 31 en mama van 2 kleine mannetjes (20 maanden en 3 maanden). Wie doet er mee?

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB. Drie weken geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.
I'm not myself, I'm a replica of me
Efteling past wel hoor, volgens mij ben ik met ca 120 kg ook overal in geweest, veel plezier!

Mn Polar loop is binnengekomen, dag later dan zou moeten, maar hij is er. Voel m bijna niet om mn pols, dus dat is fijn! Ben benieuwd of hij een beetje goed de boel registreert. Vandaag erg weinig beweging. Als het lukt vanavond nog ff rondje lopen.

Nu eerst ff eten, kom later uitgebreider reageren en PB's checken
@Piek: wat fijn dat het weer wat beter gaat tussen jullie! Een dagje uit doet jullie vast goed! En gezien bovenstaande reacties zou ik me ook geen zorgen maken over de plaatsen. Geniet ervan!

Hier een prima dag gehad, lekker een eind gewandeld met de kids eind vd ochtend :-)

O: 2 zuurdesembh met roomboter, 1 met kipfilet en 1 met Milner komijn

T: 1 appel met kaneel en 5 amandelen

L: 2 tonijnburgers (1 blikje tonijn op water, 1 ei, ketjap en paneermeel) met champignons en gele paprika

T: 5 basilicum olijven met snacktomaatjes

D: 2 koppen pompoensoep met twee Wasa lichtgewicht met light zuivelspread bieslook

Had vanmiddag onwijze zin in chocolade of andere zoetigheid, heb me gelukkig weten in te houden. Maar heb er na de lunch echt wel 1,5 uur mee in mijn hoofd gezeten. Heeft iemand van jullie nog tips? Heb dat wel vaker na de lunch, terwijl ik dan wel vol genoeg zit, zo gek. Maar afijn, zorgen voor afleiding lijkt me maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan wanneer ik binnen moet blijven omdat 2 vd 3 kids in bed liggen. Ach, ben de dag wel zonder snaaien doorgekomen dus dan doe ik toch iets goed denk ik ;)
Zo, ik leef nog.

Piek, ik ben altijd overal in geweest in de Efteling hoor, echt geen zorgen over maken. Ik was ruim 15 kilo zwaarder dan jij maar wel een centimeter of wat lichter en ik heb altijd overal ingepast.

Alleen de Python vind ik altijd ongemakkelijk. Niet omdat ik er te dik voor ben maar omdat ik maar 1.62 ben en de afstand van mijn schouders tot de bovenkant van de beugels vrij groot is. Het zorgt er dus wel voor dat ik er niet uit kieper, maar echt comfortabel is het niet. Verder alles gewoon doen, heerlijk, de Efteling!

Wat fijn trouwens dat het met je vriend weer beter gaat. Hebben jullie het definitief bij kunnen leggen?

Qua weegschaal;

Ik had ook een weegschaal die elke keer een ander gewicht aan gaf. Dat vond ik vrij frustrerend dus ik heb op de dag dat ik begon met het pre-dieet een nieuwe gekocht omdat ik geen zin had in dat gesodemieter

Ik heb de Inventum PW720 BG.

Deze:

klik!!

30 euro bij BCC (gechecked, de goedkoopste), gewoon in de winkel te halen en rete-nauwkeurig.

Omdat ik dus altijd wisselende gewichten had heb ik er vaak 5 tot 10 keer achter elkaar op gestaan, en het ding is inderdaad loepzuiver, geeft 10 keer exact hetzelfde gewicht aan.

Choco; 700 gram in een week afvallen is toch helemaal niet weinig? Dat gaat toch prima dan? Je weet dat ze normaal gesproken adviseren een halve kilo per week af te vallen als je gezond af wilt vallen.

Ik had overigens gelijk, zodra ik hier kom klagen over mijn gewicht gaat er weer iets af.

Vanmorgen was er 4 ons af. Dat is nog niet veel, maar vooruit dan maar. En ik weet dat ik net tegen Choco zeg dat een halve kilo per week prima is en zolang er nog af gaat is dat ook zo, maar met die operatie gaat het normaal gesproken sneller dus mijn streven is toch wel een kilo per week ongeveer.

Was overigens niet tevreden over mijn stappentotaal vandaag dus ik ben nog maar gaan wandelen.

Uiteindelijk boven de 10.000 gekomen wat ik best wel een prestatie vind van mezelf, een maand na de operatie en net een paar dagen weer aan het werk.
668, the neighbour of the Beast
Ik weet het Marels maar ben elke keer bang dat het ineens stopt. Goed van je die 10 000 stappen!
Dat herken ik wel hoor, lees mijn posts maar terug.

Maar aan de andere kant is het heel simpel, als je meer verbrandt dan je binnen krijgt, dan blijf je afvallen. Soms traag, soms sneller.

En soms stopt je lijf gewoon even. En dat is ook goed.

Maar zolang je meer blijft verbranden dan er binnen komt, moet het uiteindelijk wel weer verder gaan.
Ik heb hetzelfde met steeds verschillende gewichten. Ik middel het ergens een beetje en rond in het bijhouden sowieso af op halve kilo's. Ik wil ook nog een nieuwe weegschaal, misschien wel die Inventum inderdaad!

Hier gaat het goed. Ik merk dat ik als ik verstandige keuzes maak eigenlijk best flinke porties kan eten. Ik val af en heb nog geen moment honger gehad. Zo kan ik het wel volhouden! Ik heb nu een ritme gevonden waarbij ik 's avonds nog best veel calorieën 'over' heb, door het bewegen, dat ik gewoon nog een vers hard broodje eet of een pannenkoekje bak van havermout, ei en banaan en dat eet met dadelstroop. Superlekker en vult heel goed, anders is 's avonds toch een moment dat ik snel de fout in ga. Ik heb nu eigenlijk gewoon nog een soort maaltijdje na het avondeten. Hoop echt dat ik hier voorlopig mee af blijf vallen, want het bevalt heel goed zo.
Het is echt een fijn ding, die weegschaal.

Ik heb geen aandelen maar ik ben er erg tevreden over.
Goeie morgen allemaal

Ik heb een weegschaal van de hema die meet de eerste keer verkeerd maar ga je er voor de 2de keer op staan en nog meer keren dan blijft die het zelfde gewicht aangeven.

Die weegschaal link van Marels ziet er wel goed uit ook een mooi ding.

Gisteren 40 km buiten gefietst en ging best lekker was 2.5 uur onderweg.
WOW! 107 kg! -2 dus ten opzichte van vorige week. Denk dat ik toen wat vocht vasthield omdat ik dat weekend ongesteld ben geworden. Maar hoe dan ook, 7,5 kg eraf dus ben ontzettend blij. Op naar de 105!

Heb de weegschaal ook even goed getest :-) na 10X bleef ie hetzelfde gewicht aangeven dus ik heb ook een goeie
quote:vivavamp schreef op 22 januari 2016 @ 07:00:

WOW! 107 kg! -2 dus ten opzichte van vorige week. Denk dat ik toen wat vocht vasthield omdat ik dat weekend ongesteld ben geworden. Maar hoe dan ook, 7,5 kg eraf dus ben ontzettend blij. Op naar de 105!

Heb de weegschaal ook even goed getest :-) na 10X bleef ie hetzelfde gewicht aangeven dus ik heb ook een goeie Jeeeeeeeeeeeej! Wat goed!
@vivakamp: wow -2 dat is echt enorm goed. Hehe ik zie je zo iedere keer weer op de weegschaal terugstappen.

Ik ben ook altijd zwaarder vlak voor en net na mijn ongesteldheid.

@auran: gek is dat he dat je dan 's avonds nog wat lekkers kunt eten zonder dat je daarna gaat snaaien.

Ik heb om 9 uur weer PT, ben benieuwd wat de weegschaal deze week zegt.
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
Goedemorgen

Mijn vriend en ik zijn er nog niet uit. Of hij dan.

Dus afgelopen weekend hem niet gezien en uit de band gesprongen door de hulp die ik kreeg.

Gezellig bowlen en borrelen inclusief snackbar.

En daar de hele week weer van uit m'n eerder gevonden ritme.

Dus nu 81.1 weer dus 1.8 aangekomen.

Balen. Moet wel volgende week ongesteld worden.

Ik ga vanavond proberen bij te lezen.

Sorry dat het over mij alleen gaat.

Ik wil niet weg hier dus vandaar deze melding. Maar ik moet echt mezelf gaan schoppen ofzo.
aaargh ik snap er niks van ik ben gewoon 0.2 kilo aangekomen! ik heb goed gegeten niks geks en ben gaan sporten... en niks afgevallen.. dat is echt frustrerend.

ik hoop dat het komt door mijn menstruatie (vandaag laatste dag) en dat er morgen ineens 0.5 kilo minder op de weegschaal staat... had deze week express al niet extra op de weegschaal gestaan vanwege ms.

naja morgen geef ik mijn gewicht wel door maar bah wat baal ik hier van.

ga zo lekker sporten.
Life is like an hourglass glued to the table.
@ Peach1990, Grote kans dat het waarschijnlijk door je periode komt! Hopelijk is er volgende week wel veel af! Ik ben volgende week de klos.

@ mandygirl, Hopelijk komt er binnenkort meer duidelijkheid! Jammer dat je bent aangekomen. Succes met weer terug in het ritme komen!

Ik ben vandaag weer op de weegschaal gaan staan en nu wist die van mij ook zeker mijn gewicht. Het is 106,8 kg Sinds de start nu dus 8 kg verloren Hopelijk ben ik op mn verjaardag rond de 105!
Wow Single 40km! Wat goed!

Iedereen gefeliciteerd met de verloren kilo's. Hier bizar genoeg 0.3 eraf. gezien wat ik allemaal gegeten heb .. nu alles weer wat stabieler is ga ik er maandag weer vol tegen aan!

Bedankt voor jullie berichtjes over de efteling, heb er zin in nu!
Veel plezier in de Efteling madame-piek. Fijn dat er ook weer 3 ons af is

@miesje: wow 8 kilo al verloren superknap joh

@madygirl en peach: he bah balen. Hormonen kunnen wel het schommelen iets verklaren (heb ik ook altijd), maar dan nog it sucks :(

@hier: een lekkere training gehad met mijn PT: er is deze week 1,3 kilo af. Ik ben zo enorm blij ermee. De training was zwaar en volgens mij voel ik nu mijn bilspieren al (kortom>>spierpijn in wording).
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
Ben deze week gelijk gebleven, waar ik eigenlijk wel blij mee ben, want het was geen beste week met uit eten en snackbar en ongesteldheid-snaaizin, maar ik heb me wel ingehouden als ik het vergelijk met een tijdje geleden. Geen zak chips gekocht waar ik dagenlang veel trek in had, ook geen koekjes of dat soort dingen gelukkig.

@Piek: Hoe was het in de efteling?

@Mandy: Snel vergeten en de draad weer oppakken! Hopelijk komt het weer goed met je relatie. Nooit leuk zulke dingen..

@Peach: Vreselijk irritant zulke resultaten, maar gewoon doorzetten, dan gaat het echt wel weer omlaag. Het lichaam werkt niet altijd gelijk mee helaas.

@Rest: Goed bezig dames!

Twee wakkere kindjes nu en vanavond een avondje weg, dus de tabel bijwerken wordt morgen!
Noekie

Wat goed van de mensen die zijn afgevallen

Ik ben benieuwd morgen
Hebben jullie trouwens ook last van dat je het sneller koud heb ik ben normaal geen kauwkleum maar sinds dat ik begonnen ben met afvallen heb ik het gewoon sneller koud.
Jammer Noekie, volgende week weer beter! En Single, ik heb daar eigenlijk niet meer last van dan normaal maar volgens mij is het wel logisch hoor!

Ik vanmiddag weer giga snaaizin, zin in chocolade. Het ging maar niet weg, dus heb na de chili net 1 Merci chocolaatje opgegeten. En het is weg nu! En ik heb het er (vooralsnog) bij 1 gehouden en niet alles opgegeten. Yes, voor mij is dat echt bijzonder! Ging eerder altijd door tot alles op was.

Mijn lijstje:

O: 2 plakken bananenbrood

T: 1 banaan

L: havermout met amandelmelk, bosbessen en kaneel

T1: 5 basilicum olijven

T2: 2 speltwafels met pindakaas

D: kleinere portie Chili con carne en daarna 1 Merci chocolaatje

Vanavond een pot thee maar niks meer eten! Ga morgen een dag naar de sauna met mijn vriend zo naar uitgekeken! Lekker en gezond eten en verder alleen maar chillen.

Fijne vrijdagavond allemaal!
Even een korte reactie reageer later meer.

Ik heb een prima weegschaal, geeft steeds hetzelfde aan als ik er achter elkaar op ga staan. (en dat doe ik nogal vaak )

Ik ben 1 kilo afgevallen deze week. Ik weeg nu 133.5. Het is wel jammer want had de 133 rond wel gezien deze week maar gisteren ben ik naar de sauna gegaan.

Op zich heb ik wel redelijk balans kunnen vinden. Wel een paar patatjes maar geen majo, wel een ijsje toe maar geen slagroom, wel mixed grill maar geen kruidenboter. Wel een tosti in de middag maar geen bitterballen nog eens enz.

Maar toch ben ik 500 gram aangekomen helaas.

Mijn eetlijstje vandaag:

O: havermout

L: 3 boterhammen met mager beleg (lekker gekookt ei)

T: chocolaatje

D: kiphaas, sperziebonen en aardappeltje

T: bakje yoghurt en wat wortelen
quote:single1985 schreef op 22 januari 2016 @ 17:32:

Hebben jullie trouwens ook last van dat je het sneller koud heb ik ben normaal geen kauwkleum maar sinds dat ik begonnen ben met afvallen heb ik het gewoon sneller koud.Heb ik ook inderdaad!
105,1 dus 0,8 eraf! Ik stuur je nog een PB'tje, Noekie!

Ik heb het elke dag stervenskoud. Soms neem ik 's avonds laat nog een warme douche, omdat ik echt tot op het bot verkleumd ben. Ik zit in een extra vest en ik heb een dekentje om me heen als ik op de bank zit.
Jaaa, ook zó koud. Maar ja, het is ook gewoon koud.

Vanmorgen 107, kilo eraf dus, gaat lekker!

Vandaag:

O: boterham met appelstroop + gekookt ei

L: twee boterhammen met hummus

D: basmatirijst met fish cuisine italiano, halve courgette, witlof met beetje slasaus

T: straks nog een meergranenbol met kruidenkaas

Had tussendoor nog wat groenten/fruit willen eten, maar kwam er niet van. Fish cuisine past niet zo in het 'minder pakjes', maar had het nog in de vriezer en het is zo lekker en ook weer niet heel slecht. Over een uurtje of anderhalf eet ik nog een broodje. Vind het heel fijn om 's avonds echt nog iets groters te eten. Naar bed gaan met trek lukt me namelijk niet en dit werkt goed.
fijn dat er herkenning is, ik heb het echt nooit koud gehad en als vriendinnen begonnen over dat ze het koud hadden begon ik te lachen. En nu loop ik zelf al weken met kou rond Heb voor s`nachts zelfs mijn slaapzak die ik eigenlijk alleen voor vakanties gebruik er maar bij gepakt als extra laag deken voor in bed want ook daar heb ik het gewoon koud,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven