Lijf & Lijn alle pijlers

Samen flink afvallen in 2016!

31-12-2015 10:28 2020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 2 is geopend: linkje

Hallo allemaal,

Morgen begint het nieuwe jaar en in dat jaar wil ik circa 40 kilo afvallen. Daarna zijn we er nog niet, maar dat is het doel voor het eerste jaar, het jaar van verandering. Ik zoek mensen die ook veel (25+ kilo) af willen vallen, om elkaar te kunnen steunen en te stimuleren.

Ik ga flink minderen met suiker, puurder eten (minder bewerkt eten, geen pakjes en zakjes e.d.) en ook meer bewegen, om zo uiteindelijk een leuker leven te krijgen en natuurlijk een veel gezonder lichaam. Ben me al een tijdje druk aan het inlezen en verdiepen hierin. Ik weeg nu ongeveer 140 kilo... en dat moet echt veranderen! Ohja, ik ben 31 en mama van 2 kleine mannetjes (20 maanden en 3 maanden). Wie doet er mee?

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB. Drie weken geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.
I'm not myself, I'm a replica of me
Poging gedaan om bij te lezen maar lukt niet echt, er is zoveel geschreven! Had verleden week een erg drukke week en merk nu dat ik helemaal uit mijn ritme ben. Heb vandaag wel gezond gegeten maar veels te veel calorieën. Gelukkig wel gesport met PT, hopelijk compenseert dat een beetje.

Ik zag van alles over de fitbit, zelf gebruik ik de stappenteller op mijn telefoon. Werkt prima (heb getest hij meet vrij nauwkeurig), maar op de fiets raakt hij van slag.. Heb zittend beroep, maar door het wandelen met de hond kom ik iedere dag wel aan minimaal 10.000 stappen (is zo'n 1,5 uur lopen voor mij). In het begin werd ik er ook door gemotiveerd, maar dat was eigenlijk alleen de eerste weken - hopelijk duurt het effect bij jullie langer!

bmr is bij mij zo rond de 1750, ik probeer iedere dag rond de 2000-2200 cal te eten. Zoals ik het van de PT heb begrepen is het niet zo goed voor je lichaam om onder je bmr te gaan eten. Ik val hier in ieder geval wel mee af (maar nee, geen kilo per week).

@single: jij loopt echt heel veel! Wel fijn een beroep waarbij je ongemerkt al heel wat beweging krijgt. Is denk ik ook veel gezonder.

@kruidentheetje: wat fijn dat de sollicitatie goed ging! Je mag best een beetje assertief zijn hoor als het om salaris gaat. nee heb je, ja kun je krijgen

@marels: hoe ging het met werken? Kan me voorstellen dat het nog heel heftig is zo net na de operatie (en je krijgt natuurlijk ook niet veel calorieen binnen nu)

@IBI: hoe was het zwemmen?

@saladebakje: heel sportief bezig! Wat is dat voor programma? heb er nog nooit van gehoord..

@Fem: hopelijk betere dag gehad vandaag!

Succes voor iedereen!
every journey starts with a single step
Ik ga na het douchen terug lezen maar kom even melden dat ik mn fitbit ontvangen heb

Ben erg benieuwd!

App is ingesteld en het lijkt erg makkelijk, gewoon een kwestie van aan je kleren hangen en gaan.
668, the neighbour of the Beast
Het zwemmen was heerlijk! Jammer dat het maar 1 keer in de week kan haha.

Vandaag een vreemde dag. Van 9 tot half 1 gewerkt, toen van 1 tot 3, toen even naar huis en van 6 tot 8 weer gewerkt. Heb daar ook gegeten dus had niet echt veel invloed.

Eetlijstje:

O: ontbijtkoek

T: 2 mandarijn en 2 kleine chocolaatjes

L: 3 boterham mager beleg

T: goed bezig koekje

D: aspergesoep, witlof, kipfilet, gekookte aardappel

Als toetje hadden ze bananenvla dat vond ik mijn calorieën niet waard dus heb afgeslagen met het idee thuis wel yoghurt te nemen. Helaas.... hebben geen yoghurt meer, morgen dus groots boodschappen doen.

Zo even lezen en reageren op de rest.
Zo, teruggelezen maar ik reageer wel even uit de losse pols hoor.

Thee, die ene koek was dan je genietmoment he

Mag best eens een keer.

Sas, je moet eens googlen op mindful eten. Wat jij beschrijft klinkt heel erg als wat ik bij de psych geleerd heb.

Eén van de belangrijkste dingen die ik opgestoken heb daar was inderdaad de realisatie; ik MAG alles eten maar ik HOEF niet alles te eten. Google het maar eens, staan ook hele leuke spreuken op die site enzo.

Echt een aanrader.

Oh, en een KFC onderweg naar huis is kut.

Ik kan op twee verschillende manieren vanuit het werk naar de snelweg, langs weg 1 ligt de McDonalds en langs route 2 liggen de McDonalds EN de Quick. En ik BEGIN er niet meer aan.

Hoe vaak (en dat is eigenlijk mijn laatste schaamtepuntje over mijn overgewicht) ik niet gestopt ben bij de Mc, om daarna thuis gewoon mijn normale portie warm eten te eten

Ik word nog misselijk als ik bedenk hoeveel calorieen ik zo in de loop der jaren loos naar binnen gewerkt heb.

Ik heb dus zoals ik net al schreef mijn Fitbit zip binnen.

Geloof dat ik die wel prima vind voor wat het moet doen, maar ik vind het wel schofterig veel geld voor een miniatuur stappenteller.

Ik snap dan ook eigenlijk niet zo goed waarom veel mensen de One bestellen, want nog eens 30 fokking euro duurder en het enige wat ie volgens mij méér kan dan de zip is dus traplopen meten en slaappatroon vastleggen, en dat laatste gebruikt niemand.

Overigens vind ik het inderdaad een totaal onzinnige uitgave om 55 euro uit te geven aan een veredelde stappenteller als je er eentje op je telefoon hebt zitten hoor.

Ik heb een stappenteller op mijn Samsung zitten en ik vind die eigenlijk helemaal prima werken.

De enige reden dat ik over ben op de Fitbit is omdat ik op mijn werk mijn telefoon niet op zak mag hebben. Ik werk in de zorg en met je telefoon op zak rondlopen is not done.

Nu kan ik de Fitbit ergens aan mijn uniform hangen en kan ik dus wel de hele dag door meten zonder illegale praktijken uit te voeren.

Verder qua werk.... Het valt me toch wel een beetje tegen hoor.

Ik merk echt dat ik nog heel snel moe ben en ik had verwacht dat het beter zou gaan. Zolang ik thuis een beetje aan het rondbavianen was ging het prima, voelde ik me perfect en voel ik me rotschuldig dat ik thuis zit, maar nu ik weer aan het werk ben merk ik wel dat ik nog niet helemaal hersteld ben.

Ik heb gelukkig wel met mijn baas gepraat vandaag en die is heel begripvol. Als het niet gaat vindt niemand het stom of belachelijk als ik er nog 2 weken ziektewet aan vast plak en ik heb gelukkig ook wel de vrijbrief om het zo rustig aan te doen als ik nodig vind.

Ach, het zal wel weer goed komen, maar voorlopig is het best taai dus nog.
quote:noekie84 schreef op 19 januari 2016 @ 14:15:

Hier ook weer terug van weggeweest. Kindjes slapen nu beide, dus even tijd om de boel weer bij te werken en te reageren. Ipv de sterretjes heb ik een extra kolom gemaakt met de datum van de laatste update. Iedereen die afgelopen dagen wat heeft doorgegeven heb ik op vandaag gezet. Is duidelijker

Edit: Zojuist de Polar Loop besteld! In de aanbieding bij Coolblue en een hoop goede reviews gevonden. Is een sporthorloge, ook wel makkelijk gewoon om mijn pols Bedankt voor de tip, ik heb hem ook besteld!
Bedankt voor het invullen

Het BMR of Basaal Metabolisme geeft aan hoeveel calorieën je lichaam verbruikt als het in rust is.

Jouw BMR is:2098.20 kcal.

Het aantal kcal waarmee je op gewicht blijft is: 2517.84 kcal

Je ideale kcal inname om af te vallen met jouw gewenste snelheid is: 1517.84 kcal per dag.
Marels ieder heeft zijn eigen keuze om te kiezen voor een product in dit geval de fitbit. Dat jij het niet snapt kan is jou keuze.

Ik heb er bewust voor gekozen omdat die nauwkeuriger is dan de app. Bij de one kan je hem gewoon via usb opladen.

Zodra ik weer slecht ga slapen ga ik zeker ook die functie uit proberen.

Ik wil gewoon meer inzicht krijgen in mijn beweeg patroon en ik geloof er in dat een fitbit mij daarbij gaat helpen.

Ik vind het echt knap van je dat je al weer zo snel aan het werk ben
Tuurlijk mag iedereen dat vinden en ik zeg toch ook dat ik er blij mee ben?

Alleen als ik gewoon mijn telefoon op zak mocht houden op het werk, zou ik het het geld niet waard vinden.

Ik vind je reactie eigenlijk bijna aanvallend over komen, terwijl ik volgens mij niks geks zeg en ook niemand afkraak of wat dan ook, ik heb het alleen over mijn ervaring. En ik heb er dus zelf ook eentje gekocht, al heb ik hem niet voor de volle mep gekocht, maar ik kijk bij alles eerst of ik het van MP kan trekken

En trouwens, 55 of zelfs 85 euro IS toch gigantisch veel geld voor een stappenteller?

Even mijn BMR ding berekend ook:

Bedankt voor het invullen

Het BMR of Basaal Metabolisme geeft aan hoeveel calorieën je lichaam verbruikt als het in rust is.

Jouw BMR is:1898.98 kcal.

Het aantal kcal waarmee je op gewicht blijft is: 2611.10 kcal

Je ideale kcal inname om af te vallen met jouw gewenste snelheid is: 1611.10 kcal per dag.
Het is absoluut niet aanvallend bedoeld maar ik schrok nog al dat je zo hard oordeeld over iets daar reageerde ik op.

Ja het is niet goedkoop maar soms is goedkoop juist duurkoop omdat het product maar kort mee gaat
Na ja, ik oordeel dus niet en ik heb dus zelf ook zo'n ding gekocht.

Alleen als ik bekijk dat ik inderdaad 85 euro betaal (bij een One) voor een stappenteller, dan denk ik

Ik ben gewoon een knieperd met dat soort dingen.

En wat ik zeg dus, ik heb een Samsung telefoon en daar zit S-Health op, die kan ook alles wat een activity tracker kan.

Er zit een stappenteller op, je kunt je gewicht bijhouden, je eten invoeren... Ohja, mijn slaappatroon kan ik ook bijhouden, doe ik niks mee, maar het kan he En het ding meet mijn hartslag en stresslevel, al durf ik ernstige vragen te stellen bij de nauwkeurigheid daarvan

En ik zag dat je bij Fitbit geen Nederlandse lijst met voedingmiddelen hebt, die heb ik in de S Health wel.

Wat ik de Fitbit app na moet geven, die geven aan hoeveel kcal je verbrand hebt, dat doet de S Health niet.

Maar goed, daar heb ik dus op mn werk niks aan want ik mag die telefoon niet op zak hebben.... Dus worden mijn stappen niet allemaal geteld.

Ben heel benieuwd hoe het de komende tijd gaat zijn en waar ik aan kom qua stappen, we shall see

Trouwens... Ik heb ook nog een old skool stappenteller, gewoon digitaal en dus niet synchroniseerbaar met wat dan ook. Maar werkt wel prima.

Iemand die daar nog blij van wordt en er iets mee kan? Dan stuur ik hem wel op namelijk.
Ik vind het een groot voordeel dat dat ding om mijn pols kan als horloge en ik er zelfs mee kan zwemmen. Bovendien trok de stappenteller de batterij van mijn telefoon leeg.

Nee ik denk dat dit goed besteed geld is.
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 19 januari 2016 @ 21:42:

Ik vind het een groot voordeel dat dat ding om mijn pols kan als horloge en ik er zelfs mee kan zwemmen. Bovendien trok de stappenteller de batterij van mijn telefoon leeg.

Nee ik denk dat dit goed besteed geld is.

Strak plan, helaas mag ik (zorg) ook geen horloge dragen op mijn werk

Vandaar dus de Fitbit die ik gewoon ergens aan kan clippen.
quote:Marels schreef op 19 januari 2016 @ 21:44:

[...]

Strak plan, helaas mag ik (zorg) ook geen horloge dragen op mijn werk

Vandaar dus de Fitbit die ik gewoon ergens aan kan clippen.Ja zo heeft ieder haar eigen reden om ergens voor te kiezen. Nou ja we zullen allen zien hoe het gaat bevallen.
Ik ben ook benieuwd hoeveel stappen jullie gaan komen.

Ik ga mijn bed opzoeken morgen een lange dag met weinig stappen en veel verleidingen die ik braaf ga weerstaan.
Ik zit op mijn werk meestal tussen de 5000 en 10.000. Het wisselt.

Momenteel niet zo veel omdat ik nog rustig aan moet doen.

Ik kom niet elke dag aan de 10.000 denk ik maar streven is om daar wel zoveel mogelijk in de buurt te komen. We shall see.

Vandaag had ik er overigens 6000 ongeveer.

Vind ik moet slecht zo net weer aan het werk.
Ja, ik vind het ookwel handig dat deze aktijd om kan, ook met zwemmen of douchen enzo. Ben benieuwd hoe hij bevalt. Als het goed is, heb ik hem morgen! Meestal eind vd middag pas pakjes hier, dus ff geduld hebben nog. Ik ben wel van de gadgets en bijhouden en alles en vind 69 euro wel redelijk voor wat ie kan Ieder kiest idd zelf wat ie wil en kan, gelukkig bestaat er voor ieder wat wils

@Marels: misschien aantal uur rustig opbouwen? Hele dag lijkt me erg pittig, zeker in de zorg. Ik had een kantoorbaan tijdens mijn maagband operatie en ben iets van 6 weken thuis geweest en toen volgens mij weer hele dagen gaan werken, maar ik zat voornamelijk, dus dat scheelt enorm natuurlijk. En het was ook niet zo druk toen.

@ibi: graag gedaan, ben benieuwd hoe die bij jou bevalt!
I'm not myself, I'm a replica of me
Bedankt voor het welkom!

Ik heb vandaag op de weegschaal gestaan en ben helaas een kilo aangekomen. Het lag in de lijn der verwachtingen omdat het gewoon niet zo heel goed gaat momenteel. Ik hoop, en ik ga daar wel van uit, dat dit wel weer even schop onder mijn kont genoeg is en dat het vanaf nu weer gewoon goed gaat. Ik heb deze week nog 1 genietmoment in gepland (Kibbeling omdat ik bijna jarig ben :-) ), maar verder voor mij geen gesnoeperij. Ik wil dit heel graag volhouden ookal ben ik heel moe (een trigger voor mij om te gaan eten).

Ik ben echt heel blij met mijn fitbit, maar het drukt je ook wel met je neus op de feiten. Gisteren had ik een cursus op 2.5 uur rijden van mijn woonplaats. Dit heeft geresulteerd in, schrik niet, 1968 stappen. Zo weinig. Maandag is het uiteindelijk, zonder volleybaltraining, 8858 geworden. Ik wil wel gaan proberen in ieder geval elke dag 10000 stappen te gaan halen.
It ain't me
Heb er net weer een training op zitten met de PT. Ik zie er altijd tegen op en tijd vind ik het achteraf leuk. Begrijp niet waarom ik vantevoren dat niet tussen mn oren krijg...

Stond ik maandag op de weegschaal was er 1,2 af en als ik dan vandaag ff erop ga, is er weer 8 ons aan... elke dag eegen is frustrerend...maar ik snap ook niet hoe t zo kan verschillen. Maar goed...maandag hou ik maar gewoon aan..

Heb even gegoogled op de fitbit. Mooi ding! Wie weet doe ik dat nog eens...

Ik ben zelf heel blij met een app waarin ik mn gewicht bijhoud. Je krijgt een mooie grafiek, hij geeft aan wanneer je je doel ongeveer zal bereiken, wat je bmi is, hieveel cal je per dag moet eten, etc.etc. Voor wie eens wil kijken, de app heet: Monitor je gewicht.

Gebruiken jullie ook een app? Ben benieuwd welke en waarom je die fijn vindt.
Ik merk dat ik enorm veel moeite heb om jullie bij te houden, dus sorry dat ik niet op iedereen reageer :p.

Wilde even delen dat ik zojuist een te grote spijkerbroek heb weggegooid en ik biiiiijna onder de 90 kg zit! Verder ben ik benaderd door sportvoedingwebshop en mijn pt'er om te gaan bloggen over de beste verliezer challenge. Ik twijfel, ben bang dat ik mijn gevoel en ervaring niet goed op papier kan krijgen of zo.. Verbaal ben ik redelijk sterk, schriftelijk soms niet zo...
Het verleden kun je niet veranderen, de toekomst wel. Dat begint bij het heden. Begin dus vandaag!
@Saladebakje,

Fijn dat het afvallen zo goed gaat! Ik zie dat je inmiddels bijna 17kg ben afgevallen. Wanneer ben je hiermee begonnen?

Welke oefeningen doe je dan vooral als je naar de sportschool gaat?
Wat fijn dat het zo lekker gaat, Saladebakje!

Ik stond vanochtend ook al zo blij voor mijn kast, niet dat ik al kleren weg gooi, maar alles zit weer beter, broeken passen nu mooier, ze waren eigenlijk allemaal te krap geworden, maar ik verdomde het om een maat groter te kopen. Dat was voor mij ook het moment om de knop om te zetten, maat 46 is nog net te doen in de meeste sommige gewone winkels, voor grotere maten kom je al snel in de speciaalzaak terecht en dat verdom ik (en dat bedoel ik niet vervelend naar hen die daar wel naar toe moeten, het is voor mij gewoon een goede ' stok achter de deur' om me te realiseren dat ik er wat aan moest gaan doen).

Ik had me nog niet eerder in de stappenteller-discussie gewaagd, maar ik heb ook een fitbit one, al een paar jaar. Droeg hem lang niet altijd, maar sinds ik half december 2015 met mijn gezonde regime begonnen ben, draag ik hem altijd. Opladen (aan de laptop) doe ik als ik toch stil zit achter diezelfde laptop. Ik kom echt niet elke dag aan die 10.000 stappen, maar het helpt me vooral om in te zien wanneer ik echt te weinig bewogen heb en ook om te zien wat nu precies helpt. Zo blijk ik vaak op vrijdag probleemloos over de grens te gaan, dat is de dag dat ik eerst 's ochtends mijn huis opruim en poets, terwijl dan ook mijn poetshulp er is. Zij werkt keihard, dus dat stimuleert om zelf ook flink aan te pakken. Ik ruim kasten op, doe de was, verschoon bedden, doe boodschappen etc. 's Avonds gaan man en ik naar dansles, en ook daar maken we natuurlijk best wat meters. Al met al haal ik het dan wel.

Zondag is vaak wat lastiger, meestal ga ik eerst naar de sportschool, maar is de rest van de dag gevuld met lezen en/of studeren, bij beiden komen er niet echt veel stappen bij. Misschien toch maar eens een zondagavondwandeling invoeren.
quote:Miesje_2015 schreef op 20 januari 2016 @ 11:36:

@Saladebakje,

Fijn dat het afvallen zo goed gaat! Ik zie dat je inmiddels bijna 17kg ben afgevallen. Wanneer ben je hiermee begonnen?

Welke oefeningen doe je dan vooral als je naar de sportschool gaat?

Hoi miesje, ik ben rond mei 2015 begonnen. Als ik alleen naar de sportschool ga maak ik van te voren een lijstje met oefeningen. Ik doe dan drie setjes, vier oefeningen per setje en elk setje is anders. Elk setje bevat een oefening voor de armen, buik, billen en benen. Elk setje herhaal ik ook weer drie keer. Dus:

set A 3x

set B 3x

set C 3x

tussen A, B en C doe ik 100x springtouwen.

oefeningen variëren dus erg, opdrukken, squats, lunges, hip thrusters, kettlebelt swing. deze oefeningen heb ik allemaal aangeleerd gekregen door mijn personal trainer.
Het verleden kun je niet veranderen, de toekomst wel. Dat begint bij het heden. Begin dus vandaag!
@sassafras dat klinkt goed! Fijn hè, om al die kleding in je kast weer te herontdekken als het ware. Ik heb vanaf mijn veertiende al mijn kleding bewaard voor wanneer ik er weer in zou passen. Heerlijk gevoel als je dan weer iets beter past.
@Saladebakje, dat linkt professioneel! Netjes hoor! Ik wil graag nog een keer een springtouw kopen, zag nu ook een leuke in die Sylvie collectie bij Hunkemoller. Maar ik kan dat echt niet joh! Schijnt dat je dat wel kunt leren? Vroeger kon ik het zo goed maar de laatste jaren is het hopeloos

Ik ga vanavond voor het eerst weer sporten, groepsles met een vriendin. Ik heb er zin in! Hoop dat ik weer een beetje ritme kan kweken.

Verder een prima dag gehad:

O: havermout,amandelmelk, 1/2 appel en kaneel

T: 2 speltwafels met filet americain

L: 2 zuurdesemboterhammen met roomboter, 1 rookvlees en 1 Milner komijn met komkommer ernaast

T: beetje magere kwark met bosbessen

D: 1 kop pompoensoep met een salade; fetakaas, paar olijven, 1/2 gele paprika, komkommer, paar snacktomaatjes en verse spinazie

Misschien eet ik nog wat kleins na het sporten maar meestal heb ik dan geen trek. Vandaag trouwens wat meer gegeten, maar ik had trek!
viva,

heel verstandig om wat extra te nemen als je gewoon trek hebt. Denk dat je lichaam dat huis wel aangeeft en dat je zelf goed kan beoordelen wanneer er dus wat meer gegeten moet worden die dag.

Mijn eetlijstje:

O: -

T: mandarijn

L: 3 boterham mager beleg

T: een chocolaatje

D: aardappel, kaasburger en snijbonen

T: kwark

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven