Lijf & Lijn alle pijlers

Samen flink afvallen in 2016!

31-12-2015 10:28 2020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 2 is geopend: linkje

Hallo allemaal,

Morgen begint het nieuwe jaar en in dat jaar wil ik circa 40 kilo afvallen. Daarna zijn we er nog niet, maar dat is het doel voor het eerste jaar, het jaar van verandering. Ik zoek mensen die ook veel (25+ kilo) af willen vallen, om elkaar te kunnen steunen en te stimuleren.

Ik ga flink minderen met suiker, puurder eten (minder bewerkt eten, geen pakjes en zakjes e.d.) en ook meer bewegen, om zo uiteindelijk een leuker leven te krijgen en natuurlijk een veel gezonder lichaam. Ben me al een tijdje druk aan het inlezen en verdiepen hierin. Ik weeg nu ongeveer 140 kilo... en dat moet echt veranderen! Ohja, ik ben 31 en mama van 2 kleine mannetjes (20 maanden en 3 maanden). Wie doet er mee?

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB. Drie weken geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.
I'm not myself, I'm a replica of me
ik probeer later nog op de rest te reageren maar zie iig dat iedereen goed bezig is, top!

hier, moe van eerste werkdag. Eigenlijk merk ik dat ik vooral ook moe wordt van het aan m'n stoel gekluisterd zitten. Kom er echt nauwelijks af.. en wordt daardoor rusteloos, begin met m'n benen te wiebelen. ik zit eigenlijk 100% van m'n werkdag achter m'n computer. Vind het eigenlijk wel ongezond! Ik werd er slaperig van. Verder was het wel heel leuk om iedereen weer te zien en voelde het vertrouwd. Worden jullie ook niet moe en ongedurig als je bijna niet kunt bewegen? Ik zou een lunchwandeling kunnen maken.. alleen twijfel nog, dan kan ik pas later naar huis en eigenlijk niemand daar houdt pauze.
Lastig Kruidenthee, kan me voorstellen dat even naar buiten ontzettend goed voor je is, maar om dan langer door te werken dan de rest? Je zou het een keer kunnen proberen natuurlijk! Ik heb het ook hoor, als het bijv giga regent en ik de hele dag aan huis gekluisterd zit met de kids. Word daar ook ontzettend duf van.

@IBI: ik durf er nu ook op te vertrouwen idd! Eerder niet, maar nu ik wat afgekickt ben van al dat suiker geloof ik wel dat mijn lichaam dat zelf aangeeft. Daar luister ik dan maar naar
Vandaag een goede dag gehad (gelukkig eindelijk weer). Mijn lijstje:

O: proteinespul met kwark / yoghurt combi (alleen kwark vind ik niet zo maar met yoghurt er door heen is het prima) - ben eigenlijk niet zo van de poeder maar eet veels te weinig eiwitten, en hiermee is het iets minder te weinig...

T: brood met zalm (probeer vaker vis te eten ook weer ivm eiwitten, vlees eet ik niet)

L: brood met gebakken champignons

D: tomaat-linzenschotel met salade

Iemand vroeg om tips te delen, ik weet niet of anderen er wat aan hebben maar dit zijn dingen die ik veranderd heb:

- geen dubbele boterhammen meer, maar echt een enkele snee. Als je wilt daarna weer een sneetje.

- kleiner bord voor avondeten zodat je automatisch iets minder opschept

- ik probeer (lukt lang niet altijd) om in het weekend al van te voren te koken zodat ik doordeweeks alleen nog maar hoef op te warmen

- op tijd naar bed, lukt ook lang niet altijd, maar merk dat als ik voldoende slaap minder trek in suiker heb

- last but not least geen snoep / koek / etc meer kopen (ik kan niet ergens maar 1 stukje van eten en de rest in de kast laten liggen)

@saladebakje: wat fijn dat het zo goed gaat, nog even en dan ben je van die 9 af! Qua schrijven, schrijf anders eens een kort stukje over iets wat je hebt meegemaakt en vraag aan anderen hoe ze de schrijfstijl vinden.

@sassefras: ook al zo goed! daar kijk ik echt naar uit dat je merkt dat je kleding beter zit / mooier valt

@cocomo: veel sterkte, probeer aan jezelf te denken en bijv ook goed uit te rusten. scheelt bij mij echt enorm.
every journey starts with a single step
Mogge.

Vivavamp, zolang je gewoon gezonde dingen eet is het niet meer dan normaal om te eten wanneer je trek hebt toch Je lijstje ziet er prima uit hoor.

Sas, dat herken ik wel, vertikken een grotere maat te kopen

Ik heb echt een tijd gehad dat mijn maat 50 broeken me eigenlijk nauwelijks meer pasten. Ik droeg er nog eentje die behoorlijk ruim viel, en had verder een paar groot vallende 50's die ik nog droeg. En mijn jurkjes enzo daar kwam ik dan nog wel in.

Maar ik heb het altijd vertikt om groter te kopen. 50 is al een grens, uit de 40's, maar 52 was een gevoelsmatige no-go.

Inmiddels zakken al mijn maat 50 broeken van mijn reet af, zelfs de klein vallende

Heb nu een goeie 48, en mijn broek begint nu alweer te zakken... Lekker gevoel inderdaad maar wel lastig als je broeken echt maar een paar weken aan kunt

Firedraakje; ik heb juist bewust altijd wel dubbele boterhammen gegeten.

Dat moeten niet persé 2 boterhammen zijn, eentje en dubbel vouwen kan net zo goed.

Als je een enkele snee brood eet, die belegt en opeet, en dan de volgende, krijg je dubbel zoveel broodbeleg binnen.

En even ter illustratie; een gemiddelde bruine boterham is rond de 70 kcal, een voorgesneden plak jonge kaas 125 kcal.

Een dubbele boterham met jonge kaas (er vanuit gaand dat je dus niet twee keer zoveel beleg er op doet) is dan ongeveer 265 kcal, 2 BH en 1 plak kaas.

Dezelfde twee boterhammen los van elkaar gegeten, dus niet op elkaar, komen op 390 kcal. 2 boterhammen en 2 plakken kaas.

Hier gaat het verder redelijk. Druk met werk, dat lijkt iets beter te gaan nu, maar dat kijken we even aan.

Qua gewicht sta ik, alweer, stil, maar meestal gaat het ineens naar beneden als ik er over klaag, dus we zullen zien morgen

Vandaag voor het eerst mijn fitbit op zak gehad.

De score; iets van 7000 stappen, wat ik voor nu niet slecht vind. 4,7 km ongeveer, 2232 kcal verbrand.

Aldus de fitbit.

Je zou dan trouwens zeggen dat ik normaal gesproken moet afvallen als een malle, met 2232 kcal verbrand en maar rond de 1100 kcal binnen krijgen
668, the neighbour of the Beast
Marels, je moet niet vergeten dat je lichaam juist met zo'n lage kcal intake schrikt en probeert om vet vast te houden om de 'crisistijd' te overleven. Stug volhouden, zal heus weer zakken!
I know Bloem, het komt vast wel weer goed

Elke keer denk ik dat ik vast de enige persoon op aarde ga zijn die niet afvalt na zo'n operatie, maar dat zal op de lange termijn vast wel meevallen.

Als het nou echt zo blijft, en dan bedoel ik echt een week of drie, vier nog, dan bel ik wel eens met de diëtiste wat ik moet doen.

Misschien moet ik gewoon wel meer eten ofzo, ik weet het niet.

Maar ja, je wilt ook niet extra vette dingen ofzo gaan eten om maar een meer kcal te komen he...

Het komt vast wel weer goed hoor, en zo niet ga ik dus wel overleggen. Ik wanhoop nog niet, en voorlopig val ik ook elke week nog af dus is het prima.

Sta nu 5 dagen stil overigens. Of nou ja, ik ben nu 2 ons zwaarder dan vorige weegmoment.
Snap je angst wel hoor Marels, compleet k*t senario. Maar zo gaat het niet . Het komt echt echt echt goed. Doorgaan toppers!

Sta nu zelf ook even stil na de eerste kilo's, goed stom, maar moet ongesteld worden dus dat zal het wel zijn (hoop ik :-))
Misschien moet ik trouwens idd proberen meer te eten...

Zit nu tussen de 900 en 1100, maximaal 1200 kcal. Misschien moet ik wel proberen om toch echt aan de 1300 á 1400 kcal te komen maar ik weet niet hoe ik dat moet gaan doen
Ik ben er ook nog, maar man, wat heb ik het druk. Weinig tijd voor mezelf en moe: de trigger om te gaan eten. En ik ben ook nog eens ongesteld geworden. Blegh. Maar ik ga NIET snaaien! Ik ga naar bed, via de app Nick en Simon kijken en dan hoop ik dat ik morgen een beetje uitgerust wakker wordt.

Ik heb niet teruggelezen, sorry
Wat zegt je diëtist, Marels? Op hoeveel kcals zou je nu moeten zitten? Extra kcals zou ik zoeken in een extra tussendoortje, bijvoorbeeld yoghurt met cruesli, roggebrood met beleg.
Of een handje ongezouten en ongebrande noten? Gezond, lekker en kcal

Het sporten was trouwens fantastisch! Weet weer hoe het voelt ging ook lekker joh! Zo, nu douchen en op tijd erin. Allemaal lekker slapen voor straks!
quote:vivavamp schreef op 20 januari 2016 @ 17:16:

@Saladebakje, dat linkt professioneel! Netjes hoor! Ik wil graag nog een keer een springtouw kopen, zag nu ook een leuke in die Sylvie collectie bij Hunkemoller. Maar ik kan dat echt niet joh! Schijnt dat je dat wel kunt leren? Vroeger kon ik het zo goed maar de laatste jaren is het hopeloos

Ik ga vanavond voor het eerst weer sporten, groepsles met een vriendin. Ik heb er zin in! Hoop dat ik weer een beetje ritme kan kweken.

Verder een prima dag gehad:

O: havermout,amandelmelk, 1/2 appel en kaneel

T: 2 speltwafels met filet americain

L: 2 zuurdesemboterhammen met roomboter, 1 rookvlees en 1 Milner komijn met komkommer ernaast

T: beetje magere kwark met bosbessen

D: 1 kop pompoensoep met een salade; fetakaas, paar olijven, 1/2 gele paprika, komkommer, paar snacktomaatjes en verse spinazie

Misschien eet ik nog wat kleins na het sporten maar meestal heb ik dan geen trek. Vandaag trouwens wat meer gegeten, maar ik had trek!

klinkt alsof je je schuldig voelt? Ik had ook erge trek vanochtend, toen heb ik ook maar iets meer gegeten, anders kon ik m'n werk niet meer doen. Dus alleen maar goed dat je eet als je honger hebt toch? Vind het trouwens nog steeds niet heel veel, vooral die twee boterhammen tussen de middag.

Leuk dat je gaat sporten!! Wat voor groepsles heb je gedaan? En was het leuk? En viel het goed vol te houden?

Hier net ook naar de sportschool geweest en klein uur gesport (cardio/kracht). Wel lekker! Krijg er wat energie van!

edit: ben veel te traag zie ik haha
Ik heb geen richtlijn van het aantal kcal, omdat ik sowieso in principe niet op dieet moet of mag meer.

Ik heb een richtlijn van wat je ongeveer zou moeten eten op een dag en daar kom ik aardig aan, geloof ik, dus het zal wel goed zijn.

En het is dus ook niet of ik al weeeeeken vast zit qua gewicht he, we hebben het, weer, over een paar dagen maar
quote:Odilia2015 schreef op 20 januari 2016 @ 20:24:

Ik ben er ook nog, maar man, wat heb ik het druk. Weinig tijd voor mezelf en moe: de trigger om te gaan eten. En ik ben ook nog eens ongesteld geworden. Blegh. Maar ik ga NIET snaaien! Ik ga naar bed, via de app Nick en Simon kijken en dan hoop ik dat ik morgen een beetje uitgerust wakker wordt.

Ik heb niet teruggelezen, sorry

Heb je dat vaak dat het zo druk is? Misschien helpt het anders juist om even een blokje om te lopen ofzo. Hoewel ik mezelf vaak niet uit m'n luie stoel krijg, word ik er alleen maar vermoeider van heb ik gemerkt. Ik hoop iig dat je morgen weer fitter bent en dat de drukte snel over is!!! Lekker slapen alvast!

@Marels: ik zou ook overleggen met de dietiste? Neem aan dat je die hebt? Balen dat je gewicht zo schommelt nu. Ook herkenbaar, ik kan er ook van balen. maar zo hoort dat nu eenmaal. Je valt vanzelf weer af!
@Marels moet je ook gen eetdagboekje bijhouden ofzo dat je met de dietist kunt bespreken?

En idd t is maar 5 dagen!
Haha Kruidenthee, compleet niet schuldig hoor! Ben juist trots op mezelf dat ik maat weet te houden. Was gewoon een opmerking. Wil de kilo's graag kwijt natuurlijk maar ze zaten er ook niet in een paar maanden aan (behalve de laatste 10 dan;-)) en m'n belangrijkste taak is de zorg voor de kids. Merk dat ik de dag niet rond krijg met honger oid en dan niet gezellig kan zijn, dus daar beginnen we niet aan. Lekker en gezond eten en wat meer bewegen en dan komt het vanzelf!

Het was dus heerlijk heb de groepsles Burn gedaan, lig nu helemaal voldaan in bed. Lekker dat jij ook gesport hebt! De kop is er weer af bij mij, we mogen trots zijn!
@Marels, geduld is een schone zaak

Maar ik snap dat je het je afvraagt hoor, gewoon even checken bij de diëtiste als het langer blijft zo. En misschien idd proberen ietsje meer te eten, maar goed ik weet niet of dat je gaat lukken. In ieder geval lekker doorgaan, je bent zo goed bezig! Dat gewicht komt dan vanzelf.
@marels: wanneer je er echt onzeker van wordt dan kun je wellicht overleggen met een diëtiste. Al is het maar voor je gevoel.

@kruidentheetje: ik heb ook zittend werk achter de computer. Ik loop dus tussen de middag een rondje (ook met regen). Daarnaast geeft mijn activitytracker een seintje wanneer ik een uur niet heb gelopen. Dan loop ik even naar de koffieautomaat of zo.

@vivakamp: wat voor een groepsles heb je gevolgd?

@odilia: lastig is dat dat gevoel van snaaien negeren.

@hier: vandaag een cursus en dan morgen alweer de laatste werkdag van de week.
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
@Marels, gelukkig is er al heel veel af. Ben benieuwd hoeveel t uit eindelijk is. Soms verlies je wel cm maar geen kg.

@itsi,

Succes met je cursus! Ik heb ook een kantoorbaan. Slimme tip om vaker naar t koffiezetapparaat te lopen.

Zelf heb ik me vandaag gewogen en er is toch weer wat af soms sta ik op de weegschaal en dan geeft die 2x een ander gewicht. Voor nu hou ik maar t hoogste gewicht aan en dat was 107,4. Dus toch weer -0,6. Ook gaf dat ding 106,9 zou toch fijn zijn. Misschien volgende week lager. Wat zouden jullie doen bij 2x een ander gewicht?
@Miesje_2015 Ik herken het gehannes van steeds een ander gewicht op de weegschaal zien. Soms stapte ik erop, eraf en weer erop..en zat er soms wel 2 kilo verschil tussen. Binnen een minuut tijd.

Omdat ik dat heel vervelend vond, heb ik mijn digitale weegschaal de deur uitgedaan en heb ik er nu weer eentje zoals vroeger (?). Niet meer digitaal maar gewoon een met 'streepjes' voor kilo's. Mij helpt dit heel erg; het neem voor mij ook het (obsessieve, wat het voor mij werd) elke dag wegen weg. Je kan namelijk hier geen verschil op zien wat betreft 100 gram bijvoorbeeld. Binnen het kilo (dus tussen de 2 streepjes) zie je wel een lichte daling maar niet meer het precieze werk. Ik ga daardoor 1, max 2x, per week op de weegschaal. Hielp mij erg. Maar dat is voor iedereen persoonlijk!
Wat veel berichten weer!

Vandaag gewogen en er is 700 gram af, helaas geen kilo.

Nog 100 gram en dan ben ik 8 kilo kwijt, maar het gaat traag!!!!

Ik zal straks even op iedereen reageren.
Even een beetje een off topic vraagje...

Ik ga morgen naar de efteling! Voor het eerst in mn leven... De relationele bonje lijkt tot rust te komen en morgen gaan we samen op pad!

Nu maak ik mij erg zorgen of ik wel in de attracties pas ..... (1m68/110kg).

Iemand ervaringen?
@ Piek,

Fijn dat het weer een beetje tot rust lijkt te komen! Lekker genieten in de efteling

Zelf heb ik t zelfde formaat. Soms ben ik inderdaad ook bang dat ik niet pas, maar tot nu toe heb ik het alleen in walibi gehad dat het niet paste. Daar paste mijn vriend ook niet (die was bijv. te lang..) In de efteling nooit problemen gehad!
Geen idee met Efteling. Walabi ging met 130kg prima.
@Madame piek, herkenbare zorgen helaas. Had precies 't zelfde toen ik naar de efteling ging. Maar was toen lichter dan jij nu (paste overal in met naar ik schat ongeveer 90 kilo). Misschien anders even googlen voor de geruststelling? Iig veel plezier morgen! Gewoon gaan! Waarschijnlijk pas je overal wel in. En fijn dat het wat beter gaat met je relatie! En misschien je zorgen over de efteling delen met je vriend?

@chocoladespikkels: Toch weer 0,7 kg kwijt he!!! Super goed!

@Miesje: ik had dat ook wel met m'n weegschaal, bovendien woog ik er meer op dan bij de dietiste etc.. dus heb een andere aangeschaft, die tenminste wel betrouwbaar is. Deze geeft soms ook twee gewichten aan, maar dan slechts 0,1 verschil ofzo. Ik kies juist het lichtste gewicht haha.

@tips kantoorwerk: thanks!

Vandaag: ging tot nu toe wel prima met eten. Heb ook gefietst naar het werk (in totaal zo'n 14-15 km gefietst). Maar ben de afgelopen dagen ook eigenlijk niet lichter geworden.. wel jammer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven