Lijf & Lijn alle pijlers

Sauna-ergernissen

19-01-2018 19:06 233 berichten
Naar aanleiding van een ander topic hier een gloednieuw topic
voor sauna-ergernissen.
lisaviva schreef:
20-01-2018 23:11
Het hele concept sauna trekt me voor geen meter, alleen al bij het idee dat ik daar in mijn blote kont moet rondlopen, haak ik af.
Wat maakt voor jullie een saunabezoek aantrekkelijk?
Ik vind het een fijn gevoel om eerst alles uit te zweten en daarna goed af te koelen, eindigend met een aantal minuten in het koude dompelbad.
Als ik dat 3x herhaald heb voel ik me echt lekker.
De eerste keer ooit dat ik naar een sauna ging was het bloot gaan wel een drempel. Maar omdat iedereen er zo bij loopt denk ik er nu al lang niet meer over na.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me eigenlijk alleen aan in de sauna kletsende vriendinnengroepen. Als de onderwerpen nou nog interessant waren, maar nee.. :bonk:
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Met stip op nummer 1 :
Van die mensen ( meestal vrouwen ) die keihard praten in de sauna.
Ik kom voor mijn rust!! Niet om jou oninteressante verhalen aan te horen.
Vooral de jongere meiden met hun giebel lachjes.

Sauna's waar je geen flesje water mee mag brengen maar het moet kopen.

Mensen die de deur niet goed dicht doen.En jij daarom moet opstaan om hem dicht te doen.
Bumba1985 schreef:
20-01-2018 21:23



O ja en nog een ranzig verhaal: mijn buurvrouw heeft een keer gehad dat de sauna 'geëvacueerd" moest worden omdat een of andere weirdo over de steentjes had geplast O_O
:HA:
Gat-ver!!
Wat bezielt sommige mensen :facepalm:
Te kleine handdoeken zijn ook wel een ergernis, wanneer mensen alsnog willen liggen. Zoals in Duitse sauna's altijd zo mooi staat
KEIN SCHWEIß AUFS HOLZ
Mijn handdoeken van 2 meter lang komen gewoon van Aldi of Action, zijn sterk, stevig en hartstikke fijn. Dan is het mij een raadsel waarom mensen nog lopen te hannesen met handdoeken die ze in een winkel op het strand van Fuerteventura hebben gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij ook op 1: Gekakel in de sauna, vooral van vrouwen die 'lekker een vriendinnendagje doen' in de sauna, ga gewoon in het restaurant zitten beppen.

Heb trouwens ook wel eens neegemaakt dat ik in het restaurant zat op de bank en dat er op de bank achter mij een vrouw haar scheidingsperikelen met een vriendin zat te bespreken op heel luide toon. Kon letterlijk alles volgen :facepalm: toen ben ik maar ergens anders gaan zitten.

Verder heel persoonlijk, ik hou er niet zo van als er van de opgieting een hele show wordt gemaakt, denk luide muziek, verklede opgieter en dat mensen met de muziek mee gaan klappen, zijn vaak van die thema-opgietingen. Dan schiet het bij mij echt zijn doel voorbij, bij een opgieting hou ik van rustgevende muziek die niet te hard staat.

Dat je je ergert aan een opgieter die uitleg geeft als er mensen voor het eerst zijn vind ik dan weer een beetje vreemd. Dat is toch alleen maar goed, een opgieting vraagt best wel wat van je lichaam, heb regelmatig mensen gestrekt zien gaan achteraf.
Alle reacties Link kopieren
Vlakbij Dalhuus in Wildervanksterdallen zit trouwens een B&B. We hebben wel vaker mensen gesproken die daar logeerden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Miffy53 schreef:
21-01-2018 22:38
Bij mij ook op 1: Gekakel in de sauna, vooral van vrouwen die 'lekker een vriendinnendagje doen' in de sauna, ga gewoon in het restaurant zitten beppen.

Heb trouwens ook wel eens neegemaakt dat ik in het restaurant zat op de bank en dat er op de bank achter mij een vrouw haar scheidingsperikelen met een vriendin zat te bespreken op heel luide toon. Kon letterlijk alles volgen :facepalm: toen ben ik maar ergens anders gaan zitten.

Verder heel persoonlijk, ik hou er niet zo van als er van de opgieting een hele show wordt gemaakt, denk luide muziek, verklede opgieter en dat mensen met de muziek mee gaan klappen, zijn vaak van die thema-opgietingen. Dan schiet het bij mij echt zijn doel voorbij, bij een opgieting hou ik van rustgevende muziek die niet te hard staat.

Dat je je ergert aan een opgieter die uitleg geeft als er mensen voor het eerst zijn vind ik dan weer een beetje vreemd. Dat is toch alleen maar goed, een opgieting vraagt best wel wat van je lichaam, heb regelmatig mensen gestrekt zien gaan achteraf.
:-D Serieus? Waar dan?
Alle reacties Link kopieren
Voor een paar jaar terug wel een wat ongemakkelijke sauna dag gehad.

Ik mag graag naar de sauna gaan maar mijn man waar ik destijds net een paar maand wat mee had niet zo.
Toch overgehaald om een keer mee te gaan.

Komen we daar loopt daar mijn ex met ook zijn nieuwe vriendin. En die relatie was niet heel leuk en ook niet zo goed geëindigd. Niet zo een grote sauna dus we konden ook niet echt om elkaar heen. Dus er hing een beetje een rare gespannen sfeer en we probeerden vooral heel erg opvallend niet naar elkaar te kijken. Zijn al vrij snel naar huis gegaan en heb hem tot op de dag van vandaag nooit weer meegekregen.
Life is like an hourglass glued to the table.
Alle reacties Link kopieren
josske schreef:
20-01-2018 21:03
Wildervanksterdallen, kleinschalige sauna, bezoekers die collectief zijn verzekerd bij menzis, kunnen korting krijgen.
Bad Nieuwe Schans, leuke sauna, ik mis alleen het koude dompelbad.
Is goed te combineren met het bezoek aan de zoutwaterbad.
Hotel aanwezig, ook goed verzorgd.

Nog nooit geen rare dingen mee gemaakt,in Wildervanksterdallen kan jouw waterflesje gewoon mee.
Nieuweschans is een aanrader. Ik vind stiekem het (aangeklede) zoutbad ook heel prettig. Gemoedelijk tussen de oudjes dobberen, zalig. Ook het hotel is een aanrader. Verder in Groningen: sauna Loppersum: nette kleinere sauna met heel vriendelijk personeel.

Geen aanrader: Zwaluwhoeve: in een rij aanschuiven om in een sauna te mogen? Dat is toch belachelijk. Ook in de sauna's zat je gewoon te dicht bij andere mensen.

Mijn allerslechtste ervaring was in sauna De Hoeve in Retie Belgie (schrijf de volledige naam; want tot mijn grote vreugde blijkt hij definitief gesloten te zijn): Bij binnenkomst waren ze al niet vriendelijk en hingen er heel veel papieren met regels, dat vond ik al niet echt verwelkomend. Toen we de sauna binnen gingen waren er duidelijk veel meer mannen dan vrouwen. En die mannen bekeken iedere vrouw echt heel uitgebreid. Ik voelde mij daar toen al niet prettig bij. Ook kregen we opmerkingen dat het toch wel jammer was dat mijn man erbij was. Wie zegt nu zo iets? In de jaccuzzie bleek al snel waarom, één man kon zijn handen niet thuishouden. Een andere vrouw is hierover gaan klagen bij de baas, en twee mannen zijn toen buiten gezet. Om onze zinnen te verzetten gingen we iets drinken. Bleek dat de drinkgelegenheid, nog een tweede ingang aan de straatkant had. We zaten nog maar net en er kwam een hele groep met wielertoeristen binnen, die ook jammer genoeg graag staarden. Ik had het helemaal gehad, mijn man wilde graag nog één sauna doen voor we vertrokken. De whirlpool was leeg en ik ging daar in mijn eentje inzitten. Na een paar minuten kwam er een vriendelijk koppel bijzitten. Al snel bleek waarom ze zo vriendelijk waren en werd ik uitgenodigd voor een trio. De maat was helemaal vol voor mij en ik ben het saunacomplex uitgestormd. Nadien hebben we nog gegoogeld of het wel echt een saunacomplex was? Het had ons niet verbaasd als het een veredelde parenclub was.
Always believe that something wonderful is about to happen.
Alle reacties Link kopieren
:rofl: Die gelegenheid in België. ;-)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Kip80 schreef:
21-01-2018 23:00
:-D Serieus? Waar dan?
Meegemaakt bij een opgietdag in Bussloo en ook bij een van de vestigingen van Fitland (nu Vitae).

Serieus, in Bussloo had die opgieter een rastapruik op en iets van 2 of 3 zwemshorts over elkaar die hij uit stond te trekken als een soort strip act. Bij Fitland was het thema van de opgieting Grease en waren er twee opgieters, zij had een pruik op en een jurk aan en hij ook een pruik op en een leren broek aan, ik verzin dit echt niet :@@:
Alle reacties Link kopieren
Wat een bizarre dingen lees ik toch!!, het gekste wat ik meemaakte (behalve dat ik viel bij het zwembad ) , is die vent die met opgetrokken knieën, zo wijd mogelijk in de sauna zat. Met een uitdagende blik " hee kijk mij eens".
Totaal genegeerd!
Alle reacties Link kopieren
:rofl: Dit is ook niet mijn idee van een ontspannen dagje sauna. Waarom????
Miffy53 schreef:
22-01-2018 07:57
Meegemaakt bij een opgietdag in Bussloo en ook bij een van de vestigingen van Fitland (nu Vitae).

Serieus, in Bussloo had die opgieter een rastapruik op en iets van 2 of 3 zwemshorts over elkaar die hij uit stond te trekken als een soort strip act. Bij Fitland was het thema van de opgieting Grease en waren er twee opgieters, zij had een pruik op en een jurk aan en hij ook een pruik op en een leren broek aan, ik verzin dit echt niet :@@:
Miffy53 schreef:
22-01-2018 07:57
Meegemaakt bij een opgietdag in Bussloo en ook bij een van de vestigingen van Fitland (nu Vitae).

Serieus, in Bussloo had die opgieter een rastapruik op en iets van 2 of 3 zwemshorts over elkaar die hij uit stond te trekken als een soort strip act. Bij Fitland was het thema van de opgieting Grease en waren er twee opgieters, zij een pruik op en een jurk aan en hij ook een pruik op en een leren broek aan, ik verzin dit echt niet :@@:

Een pruik en een leren broek in de sauna? Die arme mensen!
Alle reacties Link kopieren
Miffy53 schreef:
22-01-2018 07:57
Meegemaakt bij een opgietdag in Bussloo en ook bij een van de vestigingen van Fitland (nu Vitae).

Serieus, in Bussloo had die opgieter een rastapruik op en iets van 2 of 3 zwemshorts over elkaar die hij uit stond te trekken als een soort strip act. Bij Fitland was het thema van de opgieting Grease en waren er twee opgieters, zij had een pruik op en een jurk aan en hij ook een pruik op en een leren broek aan, ik verzin dit echt niet :@@:
Godsamme. Zo verander je je sauna wel in een kermis ja. Met bijbehorend publiek.
.
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat mij flink stoort in een sauna zijn (meestal oudere mannen) die zitten te steunen en kreunen alsof ze er aan onderdoor gaan. Ik denk dan: je zit er vrijwillig, als 't echt zo erg is, ga dan even koelen.

Ook weleens vergist in de serie geluiden die iemand produceerde. Dacht werkelijk dat er minimaal een dikke sekspartij gaande was, niks was minder waar. De beste man had 't moeilijk met de warmte.

Wij gaan vaak naar een kleine sauna, met alles er op en eraan. Zelfs in het weekend zit je overdag alleen of met een enkele andere in een sauna. En altijd goede opgietingen, de sauna loopt dan wel vol met bezoekers. Maar niks op die locatie aan te merken.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Mij grootste ergernis zijn te blije aanwezige opgieters + publiek.
Ik was vorig jaar in de sauna in Amsterdam en daar werd er op aandringen van de saunameester meegeklapt met de muziek tijdens de opgieting en iedereen leek helemaal enthousiast.
Vriend en ik zijn daarna nooit meer naar die sauna geweest.

Verder ga ik liever niet meer naar sauna's in een zwembadcomplex waar maar een gedeelte naakt is (bijvoorbeeld Thermae 2000). Ik heb het idee dat daar veel meer wordt gestaard en gekeken.

Ik probeer sowieso zoveel mogelijk naar sauna's te gaan waar je moet reserveren en waar het soms gewoon vol is. Niks zo irritant als dat alle sauna's en baden continue vol zitten.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik zie dat Miffy ook al zo'n rare opgieting ervaring had :proud: weet ik ook dat ik nooit naar Bussloo hoef.

Bij ons begon er trouwens ook een gast mee te dansen en de stenen van de sauna op te pakken terwijl hij een soort Afrikaanse dans deed. Heel bizar.
vrouwjagersma schreef:
20-01-2018 19:54
Wat ik ook niet begrijp en wat ik ook alleen in NL'se sauna's zie (dat klinkt wereldwijzer dan het is, ik woon in een uithoek en vlak over de grens zijn een paar leuke sauna's) is dat mensen een flesje water meenemen de sauna in, om daar dan opzichtig en luidruchtig te gaan zitten lurken. Man, je zit 10-15 minuten in die cabine, drink daarna wat.

Mijn ervaringen zijn ook meestentijds positief. Ik was echter onlangs in een sauna die gelieerd is aan dezelfde club als de Zwaluwhoeve en dat was echt een dikke vette tegenvaller, zoals gezegd. De recensies zijn ook niet mals en dat is jammer want de sauna was vroeger, toen hij nog eigendom was van een wat zonderlinge man, echt veel prettiger.

Knappe man/vrouw die mij verbiedt kraanwater te drinken, overigens. Ik kom heus niet met een lunchpakket de tent binnen, maar mijn Dopper is van mij.

Idd de Sauna in P is er niet op vooruit gegaan.
Mega commercieel en druk..heel druk!
Ik ga niet zo vaak ivm vervoer en geld maar ga het liefst naar een kleinschalige.

Het niet ff stil kunnen zijn hou ik ook niet van.
Vol of bijna vol bubbelbad stap ik ook niet in.

Duitsland is dus aanrader?
Zou je mij wat aanraders willen geven in een PB?
Miffy53 schreef:
22-01-2018 07:57
Meegemaakt bij een opgietdag in Bussloo en ook bij een van de vestigingen van Fitland (nu Vitae).

Serieus, in Bussloo had die opgieter een rastapruik op en iets van 2 of 3 zwemshorts over elkaar die hij uit stond te trekken als een soort strip act. Bij Fitland was het thema van de opgieting Grease en waren er twee opgieters, zij had een pruik op en een jurk aan en hij ook een pruik op en een leren broek aan, ik verzin dit echt niet :@@:

Ik geloof je :)

Bij de Swaffelhoeve zijn ze bijvoorbeeld ook verkleed met Halloween :clown: :facepalm:
(ik ben niet geweest hoor maar kwam op FB voorbij en toen kon ik het laten om even te zeggen dat ik het belachelijk vond voor een sauna. En dat ik ze nu helemáál niet meer voor vol aan zag)
Alle reacties Link kopieren
Miffy53 schreef:
22-01-2018 07:57
Meegemaakt bij een opgietdag in Bussloo en ook bij een van de vestigingen van Fitland (nu Vitae).

Serieus, in Bussloo had die opgieter een rastapruik op en iets van 2 of 3 zwemshorts over elkaar die hij uit stond te trekken als een soort strip act. Bij Fitland was het thema van de opgieting Grease en waren er twee opgieters, zij had een pruik op en een jurk aan en hij ook een pruik op en een leren broek aan, ik verzin dit echt niet :@@:

Ik weet niet wat ik lees!! o_o Vraag me af of ik dan zou gaan janken van ellende of keihard zou gaan lachen... :$
Alle reacties Link kopieren
Wat een mallotige dingen lees ik hier.

De enige keer dat mijn man zich ongemakkelijk voelde was in een gay/sexsauna. We zaten in een B&B, zagen een sauna om de hoek en ik had hem na wat googe!en gewaarschuwd wat voor sauna het was. Hij dacht dat het wel mee zou vallen. Okee, de sauna was warm, het restaurant had lekkere broodjes, maar dat mannen hem belangstellend bekeken en zelfs flirtten, dat werd hem teveel.

Dat kun je de sauna-eigenaar niet kwalijk nemen, mijn man was tenslotte gewaarschuwd.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
22-01-2018 19:53
Wat een mallotige dingen lees ik hier.

De enige keer dat mijn man zich ongemakkelijk voelde was in een gay/sexsauna. We zaten in een B&B, zagen een sauna om de hoek en ik had hem na wat googe!en gewaarschuwd wat voor sauna het was. Hij dacht dat het wel mee zou vallen. Okee, de sauna was warm, het restaurant had lekkere broodjes, maar dat mannen hem belangstellend bekeken en zelfs flirtten, dat werd hem teveel.

Dat kun je de sauna-eigenaar niet kwalijk nemen, mijn man was tenslotte gewaarschuwd.
:-D
Kip80 schreef:
21-01-2018 23:00
:-D Serieus? Waar dan?
Ik ben een keer bij een Erlebnisaufguss geweest, diep in Oostenrijk. Twee meneren, van wie een een Oostenrijker met een snor en de ander een jongeman met lang haar en een talent voor handdoekjongleren. Flink opstoken, alles afgeplakt, serieus keihard Rammstein op de speakers en open vuur op de saunakachels (brandvloeistof en aanstekers). Ik vond het zo ongelooflijk mal dat ik me er prima vermaakt heb

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven