Lijf & Lijn alle pijlers

Sauna-ergernissen

19-01-2018 19:06 233 berichten
Naar aanleiding van een ander topic hier een gloednieuw topic
voor sauna-ergernissen.
Alle reacties Link kopieren
oneenietweer schreef:
19-01-2018 19:57
Daar was die aftrekker :O
Neeeee :-( daar kom ik ook altijd!
Alle reacties Link kopieren
Dalhuus in Wildervanksterdallen is onze favoriet. Nog nooit iets "geks" meegemaakt en een betaalbare drank- en menukaart.

Tropiqua in Veendam is meestal rustig in het saunagedeelte, dat kun je bijna een privésauna noemen, je krijgt ook een sleutel om de deur te openen. Richting het zwembad moet je wel kleren aan.
Bij hun naturistenavond kan het wel erg druk zijn, maar dan mag je ook bloot in het zwembad. Menukaart van een cafetaria en bijbehorende prijzen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk kom ik nooit onzedig gedrag tegen, ik heb 35 jaar ervaring.
Het ligt misschien aan de complexen zelf?

Vanaf mijn kindertijd ging ik naar Hilberdink in Groningen, op zondagmiddag, alleen dan waren kinderen welkom. Niemand die op die dag klaagde over een lauwe sauna door een saunadeur die 16 keer werd open getrokken om papa of mama te zoeken. Balen dat die sauna van de ene op de andere dag sloot.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
In mijn woonplaats zit een saunacomplex op 5 minuten lopend van mijn huis af. ik vind het een mooie sauna. Het jammere is dat ik tot 2 keer toe alleen ben gegaan, ik houd van de rust even alleen opladen geen rekening te hoeven houden met iemand anders. Die 2 keren werd ik gevolgd door mannen die probeerde een drankje met mij te doen en meer wilden. Daar zit ik echt niet op te wachten en heb ik ook vriendelijk gezegd. Als ik de sauna uitliep naar de volgende sauna zat even later die man ook naast mij.

Gek genoeg ben ik nu helemaal niet meer van de sauna, niet om deze ervaringen, maar ik vind de sauna niet meer lekker.

Ik vind de sauna voor rust en niet als een manier om iemand daar te scoren.
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
Honingbloesem schreef:
20-01-2018 06:52
In mijn woonplaats zit een saunacomplex op 5 minuten lopend van mijn huis af. ik vind het een mooie sauna. Het jammere is dat ik tot 2 keer toe alleen ben gegaan, ik houd van de rust even alleen opladen geen rekening te hoeven houden met iemand anders. Die 2 keren werd ik gevolgd door mannen die probeerde een drankje met mij te doen en meer wilden. Daar zit ik echt niet op te wachten en heb ik ook vriendelijk gezegd. Als ik de sauna uitliep naar de volgende sauna zat even later die man ook naast mij.

Gek genoeg ben ik nu helemaal niet meer van de sauna, niet om deze ervaringen, maar ik vind de sauna niet meer lekker.

Ik vind de sauna voor rust en niet als een manier om iemand daar te scoren.
Ik vraag mij ook echt serieus af: wie gaat daar ooit op in!? Denken ze nou echt dat het werkt. Of iemand nafluiten.

Ontopic: pratende mensen in de sauna, mensen die je ongegeneerd aanstaren, dure prijzen in restaurants voor heel simpel eten, onbeleefd personeel en verplicht reserveren met kortingskaarten waardoor je net zoveel betaald als de originele prijs.
Alle reacties Link kopieren
Een verbod op eigen flesjes water. Dat vind ik echt super ergerlijk. Alsof je niet genoeg uitgeeft daar. Sneu als ze het daarvan denken te moeten hebben.

En muziek in sauna's en rustruimtes. Nog erger: in de tuin.
.
Bij ons vlakbij zijn flesjes water nu ook niet meer toegestaan. Maar de eigenaar heeft nu wel een tap voor water staan met bekertjes erbij. Zijn reden was dat er teveel mensen met een flesje de sauna in gingen en dan bij buitenkomst flauw vielen.
Bij de loyllie moet je een kaartje halen bij de bar, dan vind ik erg fijn, zo zit je nooit meer in een overvolle sauna waarbij mensen zich er nog even tussenpersen.
Mocht ik nog eens naar een sauna gaan dan alleen op vrouwendagen. Mijn grootste ergernis is wel mannen die je van top tot teen bekijken en je ook achterna lopen en sjansen. Mijn vriendin en ik zijn bij de receptie gaan klagen en de mannen werden er op aan gesproken maar gingen vervolgens gewoon door. Toen zijn wij zelf maar weg gegaan. Er zijn ook mannen die enkel en alleen naar de sauna gaan om naakte vrouwen te kijken.
Ik besef nu dat mensen zich ook aan ons konden irriteren. Ik wist niet dat stilte gewenst was. Mijn vriendin en ik kletsen constant in de sauna en roken doen we ook allebei.
Een verbod op eigen flesjes water? Wow, daar heb ik nog niet eerder van gehoord.
De meer rustige sauna's waar ik kwam bestaan niet meer. Drie sauna's zijn failliet gegaan. En een andere is afgebroken.

In Thermae 2000 (in Limburg) voelde ik me erg bekeken.
In het massale gebeuren van Thermae voelde ik me ook niet echt ontspannen.
Bovendien hadden ze een fles champagne op de rekening van onze hotelkamer gezet. Terwijl we helemaal geen champagne hadden besteld/gedronken.
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
19-01-2018 19:54
Afgelopen zondag nog in Goirle, daar komt beschaafd publiek en er is voldoende keus in sauna's. Lekker eten, vlotte bediening.
Bleiswijk kom ik ook nooit meer, wat een eftelingtent.
Ben weleens alleen naar de sauna gegaan, maar dat is dan blijkbaar een vrijbrief voor mannen om je aan te spreken :-|
Goirle is idd een fijne sauna!.
Sauna Pijnacker vond ik vreselijk en in Schiedam viel eerst een oudere dame en even later glibberde ik op mn bek , lekker charmant in je blote reet😣😣
Enige "ergernis" die ik heel soms meemaak is veel / hard praten.
Maar eigenlijk verder nooit last.

En ik ga het liefst doordeweek. Dus te druk valt dan ook enorm mee, als ik het dan een beetje uitkien, heb ik een saunacabine soms helemaal voor mij alleen.
Op zondag ga ik echt niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Te drukke sauna's. Een kwartier voor de opgieting al moeten verzamelen om nog een plekje te kunnen krijgen. Mensen die niet een kwartier voor de opgieting verzamelen, maar als laatste voor de opgieting aankomen en dan helemaal naar voren wurmen om maar vooraan te kunnen staan. Geen plek vinden in de rustruimtes. Geen flesjes water mee mogen nemen, maar wel €2,50 moeten betalen voor een glaasje water....

En toch vind ik het nog steeds heerlijk om naar de sauna te gaan! :P
Heb nu wel een avondabonnement, vanaf 17.00u begint de drukte af te nemen en heb je soms bijna een privé-sauna ter beschikking, heerlijk! En neem toch gewoon een flesje water mee, tot nu toe is daar nog nooit iets van gezegd...
Life is a party but you must self uphanging de slingers
Alle reacties Link kopieren
Ga bijna iedere maand met mijn man naar de sauna. Mijn grootse ergenissen zijn:

1. Voorpiepen in de rij voor de opgieting
2. De rij voor de opgieting
3. Zweetdruppels van de persoon achter mij op mijn rug, tijdens de opgieting
4. Pratende mensen in de sauna
5. Mensen die niet van elkaar af kunnen blijven
6. Mensen die bedjes bezet houden met hun handdoek
7. Hoge prijzen horeca
Wat ik ook niet begrijp en wat ik ook alleen in NL'se sauna's zie (dat klinkt wereldwijzer dan het is, ik woon in een uithoek en vlak over de grens zijn een paar leuke sauna's) is dat mensen een flesje water meenemen de sauna in, om daar dan opzichtig en luidruchtig te gaan zitten lurken. Man, je zit 10-15 minuten in die cabine, drink daarna wat.

Mijn ervaringen zijn ook meestentijds positief. Ik was echter onlangs in een sauna die gelieerd is aan dezelfde club als de Zwaluwhoeve en dat was echt een dikke vette tegenvaller, zoals gezegd. De recensies zijn ook niet mals en dat is jammer want de sauna was vroeger, toen hij nog eigendom was van een wat zonderlinge man, echt veel prettiger.

Knappe man/vrouw die mij verbiedt kraanwater te drinken, overigens. Ik kom heus niet met een lunchpakket de tent binnen, maar mijn Dopper is van mij.
vrouwjagersma schreef:
20-01-2018 19:54
Wat ik ook niet begrijp en wat ik ook alleen in NL'se sauna's zie (dat klinkt wereldwijzer dan het is, ik woon in een uithoek en vlak over de grens zijn een paar leuke sauna's) is dat mensen een flesje water meenemen de sauna in, om daar dan opzichtig en luidruchtig te gaan zitten lurken. Man, je zit 10-15 minuten in die cabine, drink daarna wat.

Mijn ervaringen zijn ook meestentijds positief. Ik was echter onlangs in een sauna die gelieerd is aan dezelfde club als de Zwaluwhoeve en dat was echt een dikke vette tegenvaller, zoals gezegd. De recensies zijn ook niet mals en dat is jammer want de sauna was vroeger, toen hij nog eigendom was van een wat zonderlinge man, echt veel prettiger.

Knappe man/vrouw die mij verbiedt kraanwater te drinken, overigens. Ik kom heus niet met een lunchpakket de tent binnen, maar mijn Dopper is van mij.
Dat heb ik dus nog nooit gezien.
Corona67 schreef:
20-01-2018 19:57
Dat heb ik dus nog nooit gezien.
Ik zie het ook pas sinds dit jaar. Ik vind het zo uilig.
vrouwjagersma schreef:
20-01-2018 20:03
Ik zie het ook pas sinds dit jaar. Ik vind het zo uilig.
Das nog niet zo lang :proud:
Alle reacties Link kopieren
Oh ja zo vaak gezien. Vind het ook onzin, maar last heb ik er ook niet van. Verbaas me ook over gasten die met bier op in de sauna gaan zitten. Dat kan toch niet lekker zijn. Laatst werd er eentje niet goed. Gek he.
.
Corona67 schreef:
20-01-2018 20:06
Das nog niet zo lang :proud:
Oh ja, het is 2018. Man, man, man. Ik zie het al iets langer, helaas :proud:
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand trouwens een fijne Duitse sauna ter hoogte van groningen/drenthe? En dan niet een waar je zwemkleding aan moet in het zwembad. Liefst met hotel erbij.
.
Is ook nelemaal niet goed, drinken in de sauna. Dan is de kans op flauwvallen veel groter. Bovendien zweet je dan gelijk het gedronken water uit, en zweet je niet via de waterreservoirs uit je lichaam die juist de afvalstoffen bevatten.
Ik vond de zwaluwhoeve extreem druk, erg irritant als er nergens rustig plek is. De Veluwse bron vond ik juist wel erg prettig....wat een vieze verhalen duiken hier op zeg, gatver. Leuk zon dagje sauna.
Alle reacties Link kopieren
Veluwse bron is een soort Zwavelhoeve aan het worden. Zelfde kortingsacties, zelfde publiek. Stuk groter wel, dus er valt nog aan de drukte te ontsnappen maar daar moet je wel je best voor doen.
.
Vlak over de grens is een vrij dunbevolkt gebied. De sauna's die ik daar ken hebben vaak maar een klein verwarmd zwembad en zeker geen hotel. Misschien moet je dan op zoek naar een hotel met sauna, al zul je daar dan weer gekleed moeten zwemmen. Iets verder rijden, vrees ik. Of naar Nieuweschans, die heeft dat allemaal wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven