Lijf & Lijn alle pijlers

schrale lip

05-06-2014 23:24 13 berichten
Ik heb zo'n schrale ondelip dat het zeer doet en het 's nachts openbarst en gaat bloeden.

Ik gebruik geen lippenstift/lipgloss.

Ik heb wel een aantal dagen mijn lippen vet gemaakt met vaseline toen ze erg droog waren, maar dat heeft het volgens mij erger gemaakt.

Wie weet er raad?
Alle reacties Link kopieren
Zit je neus dicht? Waardoor je met je mond open slaapt? Daar kan je mond en lippen heel droog van worden. Verder zou ik eens kijken naar Labello of zo.
Ik zou juist wegblijven van Labello, dat werkt uitdrogend waardoor je vaker wil smeren. Kijk liever naar 'natuurlijke' lippencremes, ikzelf ben erg te spreken over de stick van Weleda. Beschermt goed, glanst niet teveel en blijft lang zitten.
Eens met Lotus, even goed opletten wat je er op smeert! Daarnaast lijkt veel water en thee drinken bij mij ook bij te dragen aan minder droge lippen, maar het zou zomaar kunnen dat dat maar schijn is
Ik had vorige week steeds velletjes aan mijn lippen. Even gescubt en daarna 2 dagen wat lipbalm erop. Is mooi weggetrokken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Regel 1 bij schrale lippen; niet likken!! Je speeksel bevat zout waardoor je het erger maakt.

Voorzichtig scrubben (kan ook met een zachte tandenborstel) en dan dus wel invetten. Vaseline kan, ik gebruik zelf altijd de rosebud salve (douglas, wel prijzig). Mijn moeder zweert bij een amandel stick en mijn man gebruikt blistex.
quote:l0tu5 schreef op 05 juni 2014 @ 23:42:

Ik zou juist wegblijven van Labello, dat werkt uitdrogend waardoor je vaker wil smeren. Kijk liever naar 'natuurlijke' lippencremes, ikzelf ben erg te spreken over de stick van Weleda. Beschermt goed, glanst niet teveel en blijft lang zitten.Goed advies. Wegblijven van de Labello waar je lippen alleen nog maar meer van uitdrogen, en kiezen voor de Everon lippenbalsem van Weleda. Deze lijkt duurder, maar doordat je 'm minder vaak hoeft te gebruiken valt dat heel erg mee.
Ik zweer bij Purol.
Olijfolie. Dat helpt tegen zoveel, velletjes op je lippen, droge handen, droge huid en ga zo maar door. Regelmatig dun erop smeren.
Zelf gebruik ik hiervoor (een lichte) hydrocortison zalf, omdat het anders echt niet over gaat. Bij mij is het gerelateerd aan allergieën en eczeem, en labello of dergelijke werkt averechts.

Succes
Ik zweer bij margarine boter, klein beetje op je lippen smeren, is zo ingetrokken.

Ik had het vorige week ook door het kamperen in de tent. 2 dagen een beetje boter erop en het is weg.
Bedankt voor alle tips!
Blistex medicare werkt uiteindelijk het beste. Het was na een dag over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven