Lijf & Lijn alle pijlers

Slank(er) 2019 uit!

01-09-2019 17:07 382 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Het afgelopen jaar ben ik (heel) veel afgevallen. Ik merk nu dat ik een beetje stilsta, en ik weet precies hoe het komt: langzaamaan sluipen de handjes chips en de dropjes toch weer mijn mond in. Ik weeg nog altijd 96 kilo, en hoewel ik van 150+ kom, wil ik dolgraag naar de 80 kilo. Ik ben 1,82 lang, dus dat is een prachtig gewicht voor mij.

De kinderen zijn weer naar school, dus vanaf morgen wil ik er vol voor gaan en een poging doen om dichtbij mijn streefgewicht te komen voor het eind van het jaar.

Ik ga geen speciaal dieet volgen, maar gewoon, een beetje minder koolhydraten en nauwelijks snoepen. Daarnaast sport ik drie keer per week.

Zijn er hier mensen die mee willen doen? Misschien kan ik een tabel aanmaken en kunnen we wekelijks op maandag ons gewicht doorgeven. Ik ga alvast dromen over die mooie jurk waar ik met de kerst nu eindelijk wél in pas :proud:

Als je ook in de tabel wil, laat me dan even weten wat je huidige gewicht is en evt je streefgewicht. Als het kan dikgedrukt, dan kijk ik er niet zo makkelijk overheen. We wegen iedere maandag, ook dan is het fijn om in dikgedrukte letters je gewicht door te geven.
We zijn al met veel mensen, en daarom: als je 2 keer je gewicht niet doorgeeft dan haal ik je uit de tabel. Tenzij je op vakantie bent of een andere reden hebt natuurlijk!

⭐︎⭐︎⭐︎Nog 12 weken tot 2020!⭐︎⭐︎⭐︎
NaamStartdatumStartgewichtStreefgewichtHuidigAfgevallen
Reiwa2-9-201995,18088,76,4
Tomatenplukker9-9-2019948089,84,2
Duizel23-9-201980,17079,60,5
Gevuldekoek2-9-2019112,985109,83,1
Aliana2-9-2019726869,22,8
MaggyMay2-9-201986,668851,6
Roanna19912-9-2019877885,91,1
Karl Marx2-9-201971,56569,81,7
Melondaan2-9-2019716765,45,6
Being ANL23-9-201967,558661,5
Snoepje2-9-201982,57280,52
Newbornlady7-10-201980,480,4-
Luuntje7-10-201910285102-
Schorpioentje2-9-201986,681824,6
Pina Colada2-9-201970,16267,72,4
MorganBowie2-9-2019113,199112,60,5
reiwa wijzigde dit bericht op 10-10-2019 21:33
56.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Alweer flink afgevallen; 70,8 kg vanochtend. Gaat de goede kant op! Ontbeten met yogurt en een bruin bolletje met humus.

Hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Stiekem toch gewogen en nu 84,3 kg. Dus dat gaat goed, maar het weekend komt eraan en daar schuilt het wijn- en snackgevaar.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen wat jullie zo allemaal eten. Altijd handig om mezelf weer op andere ideeën te brengen en variatie te krijgen in het eten.

Wat ik zelf heerlijk vind zijn wortelwraps of bietenwraps. Dat zijn de gezondere versies van tortilla wraps. Heerlijk als lunch met bijvoorbeeld een dun laagje pesto erop, dan kipfilet (vleeswaren) wat komkommer en paprika. Dat oprollen en dan een paar minuutjes onder de contactgrill. Heerlijk !!! Qua calorieën echt een stuk minder dan gewone wraps. Ze hebben ook een chili-versie, die is ook heerlijk. Van de boerenkool versie ben ik wat minder gecharmeerd. Deze is nogal bitter.

Ik ben niet zo van de aardappelen, groenten, vlees bij het avondeten, maar meer van de oosterse of italiaanse keuken. Wat daarbij ook vaak helpt om de maaltijd aan te vullen en dus je maag meer te vullen is, behalve natuurlijk veel groenten, je pastamaaltijd aan te vullen met courgettini en je rijstmaaltijd met bloemkoolrijst. Stel dat ik normaal bijv. 100 gram pasta zou koken, dan pak in nu 50 gram pasta en voor de rest courgettini. Hetzelfde bij rijst. De helft vervangen door bloemkoolrijst. Zo heb je toch de smaak van het "originele" product maar niet de volle mep qua calorieën en/of koolhydraten.
Music is what feelings sound like <3
Alle reacties Link kopieren
Melondaan schreef:
04-09-2019 16:12
Waarom doe ik dat toch steeds als ik daarvoor juist een goede dag heb gehad? Morgen weer een dag...
Dit heb ik ook vaak en voor mijn gevoel komt het dan dus toch omdat je de voorgaande dag te weinig hebt gegeten voor hetgeen wat je hebt gedaan. Kijk ook even naar je cyclus en slaappatroon; die spelen ook een grote rol. Voor de menstruatie kan ik veel minder weerstand bieden aan lekkers en dit is ook het geval na een nacht slecht slapen. Puur een hormoonkwestie dus.
*Kettricken* schreef:
05-09-2019 09:28
Ik lees crackers en rijstwafels bij ontbijt en lunch bij sommigen, maar dat is toch eigenlijk alleen maar gebakken lucht? Ik vind dat tenminste echt niet vullen en dan ga ik juist snaaien.
Dit! Ik ervaar het ook zo.

Ik lees graag mee, durf pas over enkele dagen op de weegschaal ivm net terug van vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij gaat de kickstart eigenlijk best goed! Ik woog vanmorgen 70,8 oftewel sinds maandag 2,4 kilo afgevallen! Ja vocht enzo... Maar toch... Deze getallen wil ik noooooooooit meer zien op de weegschaal.... ;)

Mijn ontbijt bestond dus uit een vanille shake... Was prima te doen. Al blijft het pittig om bij mijn broodetende gezin aan tafel te zitten. Brood is écht mijn quilty pleassure... Bij mij werkt brood zoals het bij mij ook werkt met een pak koekjes... Ik kan er van blijven eten. Helemaal lekker vers brood.... oh...
Alle reacties Link kopieren
Hoi, leuk om zoveel positieve verhalen te lezen! Ik hoef niet in de tabel, maar vind het wel leuk om hier mee te lezen en misschien af en toe wat te schrijven.
Ik ben zelf een jaar geleden op 1 augustus gestart met koolhydraatbeperkt eten. Op dat moment woog ik 124 kilo, inmiddels is daar 22 kilo vanaf en daar ben ik heel blij mee. Maar ik ben er nog lang niet, graag zou ik tussen nu en 1 augustus 2020 nog minimaal 15 kilo af willen vallen, eens kijken of het gaat lukken. Mijn uiteindelijke streefgewicht is 75 kilo, maar dat is nog ver weg en ga ik misschien wel nooit bereiken. Eerst maar eens onder de 100 komen, dat is toch wel een hele mooie magische grens die al bijna binnen bereik ligt. En dan door richting de 85.
De afgelopen vakantieweken heb ik het een beetje laten versloffen, maar nu ga ik er weer vol tegenaan.

Ik ben zelf vooral bezig met koolhydraten tellen (in combinatie met gewoon gezond verstand gebruiken en genoeg variëren). Ik ga uit van een soort 'weekbudget' van 400 gram koolhydraten, dat komt dan neer op ongeveer 50 gr per dag plus nog wat ruimte voor een extraatje.
Ik mag dus best van mezelf regelmatig wat lekkers, zolang het nog in mijn weekbudget past. Als ik weet dat er iets speciaals gaat gebeuren die week (bijvoorbeeld een etentje of feest), dan probeer ik de andere dagen wat minder koolhydraten te eten.
Hierdoor vind ik het goed vol kan houden. Het maakt het makkelijker om 'nee' te zeggen tegen ongezonde dingen, als je weet dat je ook af en toe 'ja' kunt zeggen.

Mijn tips: Goed plannen (weekmenu bedenken!) en zorgen dat er altijd gezonde dingen in huis zijn. Ik heb tegenwoordig de halve vriezer vol liggen met zelfgemaakte koolhydraatarme brownies en muffins en de koelkast vol met rauwkost, handig voor tussendoor en voor mee naar het werk.
En ook vooral genoeg eten en drinken, want een dieet waarbij je constant een hongergevoel hebt is niet vol te houden (voor mij niet in elk geval). Dus ik zorg dat ik dingen eet waar ik me goed verzadigd door voel en drink echt minimaal 2 liter thee en/of water op een dag.
Verder vind ik wel dat eten ook echt genieten moet blijven, dus ik verwen mezelf met bijvoorbeeld luxe Franse kaas, een blokje (pure) chocola, zelfgebakken cake (op basis van kokosmeel) of speciale thee.

Mijn valkuil: Te vaak een uitzondering maken (gebakje bij een verjaardag, lekker toetje in een restaurant, ijsje want het is vakantie, ongezond hapje bij de borrel, want ja, het is een speciale gelegenheid en dan mag het best). Dat moet weer echt een uitzondering worden en niet iets wat regelmatig gebeurt.

Heel veel succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig dames!

Ik zoek ook nog wat tips. Ik ga het weekend met 10 meiden weg. Lekker eten en drinken normaal.. gelukkig drink ik niet, dus dat scheelt!

Maar op vrijdagavond maken we zelf hapjes. Iemand nog leuke ideeën hiervoor? Gezonde hapjes die ik meer mag eten? Anders wordt het weer snaaien ben ik bang..

En misschien zelf mijn eigen crackers meenemen voor ontbijt en lunch daar (ipv broodjes en boterhammen)?

Alle tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Melondaan schreef:
05-09-2019 16:05
Goed bezig dames!

Ik zoek ook nog wat tips. Ik ga het weekend met 10 meiden weg. Lekker eten en drinken normaal.. gelukkig drink ik niet, dus dat scheelt!

Maar op vrijdagavond maken we zelf hapjes. Iemand nog leuke ideeën hiervoor? Gezonde hapjes die ik meer mag eten? Anders wordt het weer snaaien ben ik bang..

En misschien zelf mijn eigen crackers meenemen voor ontbijt en lunch daar (ipv broodjes en boterhammen)?

Alle tips zijn welkom!
In tussendoortjes / hapjes die ik wel eens eet probeer ik groente te verwerken, in plaats van de toastjes. Dat scheelt al een hele berg.
Komkommer met light roomkaas en plakje rauwe ham
rolletje van kipfilet en rode paprika
Zoete puntpaprika dippen in hummus
Gerookte kip met avocado
Een schaal cherrytomaten neerzetten om de ergste trek mee te stillen. Bovenstaande hapjes zijn gezond, maar niet per se heel laag in calorieën (avocado, zalm, hummus).

Eigenlijk zit je al snel goed als je alle toast, noten, chips laat staan, en dan ook de volvette kazen niet al te veel. Aan de andere kant: als je je niet volpropt dan zijn een paar hapjes ook niet zo erg toch? Beetje genieten met mate lijkt me heerlijk op zo'n weekend.
Verjaardag en feestjes met hapjes vind ik altijd hele lastige situaties om mee om te gaan. Ik neem me altijd voor om dan 3 hapjes te nemen, maar dat lukt eigenlijk nooit....

Ik volg niet echt een dieet en eet niet koolhydraatarm. Ik hou bij wat ik eet in een app waarop ik per dag ongeveer 1300 calorieën "te besteden" heb. Als ik wat over heb gaat dat in mijn weekbudget en kan ik in het weekend bijv. iets extra's van nemen.

Vandaag wel een goede dag gehad, niet per se gezond maar wel ruim binnen m'n dag calorieën.
Ontbijt: 2 volkoren boterhammen met Schuddebuikjes (quilty pleasure)
Lunch: 2 rijstwafels met kipfilet en een appel
Diner: 2 witte bollen met ham (ik had cursus)
Tussendoor: plakje cake, nectarine en een schaaltje yoghurt
Alle reacties Link kopieren
Wat slim Snoepje_456! Ik hou zelf ook alles wat ik eet bij in de food app. Goed idee om alles wat je per week bespaard in het weekend in te zetten of op een andere dag tijdens een feestje. Dan blijft het over de week gezien hetzelfde.

Ik heb zelf ook 1350 calorieën ingevoerd. Zo heb ik gisteravond ook gewoon nog een handje chips gepakt (ipv kwark met fruit) voor 75 calorieën. Dat maakt het voor mij ook meer te doen moet ik eerlijk zeggen. En dan wel binnen de gestelde calorieën blijven inderdaad.

Als ik alleen nog maar gezonde dingen mag eten, denk ik niet dat ik het heel lang vol ga houden....

Heb me stiekem vanochtend ook gewogen en er is sinds maandag een kilo af. Hopelijk genoeg motivatie om inderdaad het weekend met mate te genieten en niet compleet los te gaan :)
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik allemaal lekkere maar gezonde dingen gegeten:

Ontbijt: plakjes komkommer met roomkaas en gerookte zalm
Lunch: tartaartje met champignons en peultjes
Diner: salade van gegrilde venkel met citroen, granaatappelpitjes en burrata

Tussendoor weer wat suikervrije dropjes en ik neem zo nog een bakje kwark.
Alle reacties Link kopieren
Vraagje, eten jullie ‘s avonds ook met het gezin mee of eten jullie dan iets anders? Ik eet nu gewoon met man en kids mee, en probeer dan niet te vaak op te scheppen. Maar het avondeten is uiteindelijk toch een groot stuk van de calorieen, en moeilijk te meten. En dwn heb ik dus nog trek, terwijl een aparte salade ofzo misschien wel meer zou vullen. Maar ... ik zie niet hoe dat dan kan. Ik heb 20 min om te koken, moet ik dan 2 aparte maaltijden maken? En het is voor het gezin ook nite gezellig als ik niet mee-eet.

Misschien moet ik het dit weekend maar eens proberen om wat anders te eten, of bij avg de aardappels te laten staan en extra veel groente te maken.

Vanavond mag ik wat zondigen, redelijk goed aan mijn voornemens gehouden. En vandaag nog een uurtje wezen spinnen, wat ik me al heel lang voornam om elke vrijdag te doen, maar steeds niet doe. Als ik dat er nu kan inhouden!
Alle reacties Link kopieren
Is het nog mogelijk om ook aan te sluiten bij de groep?

Voor de zomervakantie was ik flink afgevallen (met Jasper Alblas) voordat ik op vakantie ging in mei.
Op vakantie gingen alle remmen los en die modus heb ik tot afgelopen maandag volgehouden.
Bbqtje hier, borreltje daar en als het toch niet meer uitmaakt dan nog maar een keer die vette afhaal maaltijd...er zat zo weer 7kg aan😫

Toen afgelopen weekend geen 1 van mijn nieuwe broeke meer paste, was de maat toch wel vol...
Streng diëten werkt niet, daarna gaan toch weer alle remmen los. Nu wil ik door weer gezonder te eten en weer meer bewegen afvallen.

Startgewicht 2 september 70,1 kg
Streefgewicht op 24 december ongeveer 62 kg
@Aliana, ik heb een tijdje anders gegeten dan de rest van het gezin. Maar vond dat echt heel onhandig. Veel te veel pannen nodig, eten niet tegelijk klaar etc.
Nu eet ik weer gewoon mee, hier en daar wat aangepast. Bijv. tartaar of kipfilet ipv een speklapjes. Pastasaus met kipfilet (of zonder vlees) ipv gehakt. En ik neem geen toetje meer, die neem ik nu vaak 's avonds om een uur of 8 als tussendoortje.

@Pina_colada, streng dieeten werkt alleen op de korte termijn. Op de lange termijn is dat gewoon niet vol te houden (althans het lukt mij nooit).
Alle reacties Link kopieren
Na Ik Hoera de weegschaal is wwer lief! Na 3 dagen achter elkaar precies 72.2 stond er vanmorgen opeens 70.5 🙂 De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

De weekend avonden msg er gezondigd worden, heb ik besloten. Dus gisteren een kleine Tony reep gekocht van 47 gram, de helft voor vrijdag, de andere helft voor zaterdag. Vroeger zou ik een grote reep kopen en dan in 1 avond opeten. Zo zondig ik met mate...

Voor het avondeten heb ik nu bedacht om bij onze standaard recepten een extra salade of groente te maken, dan eet ik een kleiner bord pasta met salade.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heel vroeg opgestaan voor een strandwandeling, “ontbeten” met 2 plakjes kipfilet.

Toen gebruncht met een hele avocado, wat gegrilde kipfilet, veldsla en lekker veel feta.

Diner: omelet van 2 eieren met gerookte zalm, roomkaas en veldsla.

Tussendoor 2 x een handje nootjes en een paar suikervrije dropjes.
Alle reacties Link kopieren
Reiwa jij eet veel lekkere dingen! Doe je goed :)

Wij eten Chinees vanavond. Lekker maar niet zo goed.
Heel benieuwd naar gewicht morgen.
Alle reacties Link kopieren
@aliana: hier eten we t zelfde savonds. Vindt t zo niet motiverend om steeds wat anders te maken of om er zoveel mee bezig te zijn.
Ik eet extra groenten of rauwkost bij avond maaltijd en probeer verder niet al te veel op te scheppen van de anderen dingen.
Alle reacties Link kopieren
Nou het weekend is voorbij. En ik heb veeeel teveel gegeten. Had 2 verjaardagen, dus zaterdag sushi (onbeperkt) en vandaag ook nog uit eten geweest en een uitgebreide lunch gehad....

Wat betekent dus dat ik deze week heeeel sober ga leven;)

Hebben jullie het overleefd dit weekend?
Alle reacties Link kopieren
Top weekendje weg geweest. Genoten én lekkere dingen gegeten, maar met mate. Vanaf vanochtend weer normaal gegeten en heb dus de heerlijke limburgse vlaai afgeslagen ;) Vanavond nog 45 minuten gewandeld. Ben zó benieuwd naar de weegschaal morgen... ! Kilo eraf deze week zou top zijn!
Alle reacties Link kopieren
Na 1 week weeg ik 84,4 kg afgevallen 2,2 kg
Prima start. En door!!
Alle reacties Link kopieren
Na 1 week weeg ik nu 69.7. Helemaal blij mee! 1.3 kg afgevallen :)
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Zojuist gewogen. Nog steeds 87 kilo. Ik snap er niks van, heel de week netjes gegeten en veel bewogen. Ik vind dit zo frustrerend😞
Alle reacties Link kopieren
@roanne, wat vervelend! Niet leuk. Ik hoop dat t je lukt om zo goed verder te gaan. Het gaat vast zichtbaar worden op de weegschaal komende week.

Gewogen. Nieuw gewicht: 111,4, afgevallen 1,5
Blij mee! Qwa gewicht helemaal prima.
Komende week wil ik Mn focus leggen bij meer gezonde dingen te eten overdag en daarnaast 3 dagen echt weer even goed alle calorieën te tellen/alles te wegen. Zodat ik niet perongelijk van mijn pad wandel zoals ik van de week deed met een zakje mokka boontjes, Chinees, veel te veel koffie met melk en broodjes met pindakaas van de kleine 😅
Alle reacties Link kopieren
Roanna1991 schreef:
09-09-2019 07:47
Hallo,

Zojuist gewogen. Nog steeds 87 kilo. Ik snap er niks van, heel de week netjes gegeten en veel bewogen. Ik vind dit zo frustrerend😞
Zo begrijpelijk! Ik heb eigenlijk altijd twee weken per maand dat ik nauwelijks iets afval, en dan opeens twee weken achter elkaar heel veel. Ik weet hoe moeilijk het is, maar probeer je vast te houden aan het feit dat je heel goed bezig bent!
reiwa wijzigde dit bericht op 09-09-2019 09:32
0.11% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven