Lijf & Lijn alle pijlers

Slank(er) 2019 uit!

01-09-2019 17:07 382 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Het afgelopen jaar ben ik (heel) veel afgevallen. Ik merk nu dat ik een beetje stilsta, en ik weet precies hoe het komt: langzaamaan sluipen de handjes chips en de dropjes toch weer mijn mond in. Ik weeg nog altijd 96 kilo, en hoewel ik van 150+ kom, wil ik dolgraag naar de 80 kilo. Ik ben 1,82 lang, dus dat is een prachtig gewicht voor mij.

De kinderen zijn weer naar school, dus vanaf morgen wil ik er vol voor gaan en een poging doen om dichtbij mijn streefgewicht te komen voor het eind van het jaar.

Ik ga geen speciaal dieet volgen, maar gewoon, een beetje minder koolhydraten en nauwelijks snoepen. Daarnaast sport ik drie keer per week.

Zijn er hier mensen die mee willen doen? Misschien kan ik een tabel aanmaken en kunnen we wekelijks op maandag ons gewicht doorgeven. Ik ga alvast dromen over die mooie jurk waar ik met de kerst nu eindelijk wél in pas :proud:

Als je ook in de tabel wil, laat me dan even weten wat je huidige gewicht is en evt je streefgewicht. Als het kan dikgedrukt, dan kijk ik er niet zo makkelijk overheen. We wegen iedere maandag, ook dan is het fijn om in dikgedrukte letters je gewicht door te geven.
We zijn al met veel mensen, en daarom: als je 2 keer je gewicht niet doorgeeft dan haal ik je uit de tabel. Tenzij je op vakantie bent of een andere reden hebt natuurlijk!

⭐︎⭐︎⭐︎Nog 12 weken tot 2020!⭐︎⭐︎⭐︎
NaamStartdatumStartgewichtStreefgewichtHuidigAfgevallen
Reiwa2-9-201995,18088,76,4
Tomatenplukker9-9-2019948089,84,2
Duizel23-9-201980,17079,60,5
Gevuldekoek2-9-2019112,985109,83,1
Aliana2-9-2019726869,22,8
MaggyMay2-9-201986,668851,6
Roanna19912-9-2019877885,91,1
Karl Marx2-9-201971,56569,81,7
Melondaan2-9-2019716765,45,6
Being ANL23-9-201967,558661,5
Snoepje2-9-201982,57280,52
Newbornlady7-10-201980,480,4-
Luuntje7-10-201910285102-
Schorpioentje2-9-201986,681824,6
Pina Colada2-9-201970,16267,72,4
MorganBowie2-9-2019113,199112,60,5
reiwa wijzigde dit bericht op 10-10-2019 21:33
56.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ook dat de rechterkolom telkens over de berichten heen valt?
Alle reacties Link kopieren
Reiwa, top de je de deze groep hebt gestart, ik word helemaal positief gemotiveerd van jullie!

Tip van mn trainer: als je snaai trek krijgt; poets je tanden; of drink een groot glas water if thee (honger kan nl verward worden met dorst); of ga je huis poetsen (Haha!) oftewel, probeer uit de ‘zin in eten gedachte’ te komen en ga iets doen!

Ik ben inmiddels al 1 kg kwijt maar dat zal wel lekker schommelen de komende periode.

Succes ladies! We gaan ervoor!
Alle reacties Link kopieren
Zo,,

Gister toch maar toegegeven aan de tony chocolony reep, maar het mocht want ik zit in mijn menstruatie. Ondanks dat toch nog binnen 1500 calorieen gebleven. Vandaag gaan we er weer flink tegenaan, als ontbijt yogurt met muslie en lunch en avond eten zien we wel. Vanavond na het werk ook lekker 2 uur sporten. Hoe is het bij jullie? Niet gewogen vanochtend.
Karl_Marx schreef:
04-09-2019 10:00
Zo,,

Gister toch maar toegegeven aan de tony chocolony reep, maar het mocht want ik zit in mijn menstruatie. Ondanks dat toch nog binnen 1500 calorieen gebleven. Vandaag gaan we er weer flink tegenaan, als ontbijt yogurt met muslie en lunch en avond eten zien we wel. Vanavond na het werk ook lekker 2 uur sporten. Hoe is het bij jullie? Niet gewogen vanochtend.
Mijn dag is rommelig vandaag. Ik heb besprekingen tot 18.30 en eet laat en rommelig vanavond. Bij mij staat er biefstuk met krieltjes en restje wokgroente op het menu.
Alle reacties Link kopieren
schorpioentje29 schreef:
04-09-2019 09:44
Hebben jullie ook dat de rechterkolom telkens over de berichten heen valt?
Ik kan de kolom met gewicht(verlies) alleen zien op pc, niet op mn telefoon
Alle reacties Link kopieren
schorpioentje29 schreef:
04-09-2019 09:44
Hebben jullie ook dat de rechterkolom telkens over de berichten heen valt?
Ja, bij mij ook, irritant!

Gisteren weer een goede dag gehad, niet gesnoept en weer 6 km gewandeld in een uur.

Eetlijst van vandaag:

O: Yoghurt met muesli
T: 2 mandarijnen
L: 2 volkoren boterhammen met rosbief
T: Rauwkostsalade
D: aardappels groente tartaartje
T: handje noten en een appel
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!
Mag ik ook meeschrijven?
Ik woog maandag 73,2 kilo en mijn (eerste) streefgewicht is 65 kilo.

Maandag ben ik begonnen met zo'n Weight Care box.
5 dagen lang staat dus helemaal vast wat ik eet. Het zijn ongeveer 800 calorieën per dag, maar ook veel eiwitten zodat je niet echt een hongergevoel krijgt (hoewel....haha). Zelf voeg ik er dagelijks nog een banaan aan toe (dat vult tenminste en mag ook volgens het programma). Dus in totaal zit ik rond de 900/950 calorieën per dag.
Dit doe ik echt om mezelf een kickstart te geven. Hopelijk motiveert het me om daarna door te gaan met gezond eten om af te kunnen vallen.
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
04-09-2019 10:05
Mijn dag is rommelig vandaag. Ik heb besprekingen tot 18.30 en eet laat en rommelig vanavond. Bij mij staat er biefstuk met krieltjes en restje wokgroente op het menu.
Ah wel een lekkere maaltijd! Voor mij soepje (ja dat mag nu de R in de maand zit) met wat stokbrood en light smeersels;)
MaggyMay schreef:
04-09-2019 10:07
Ik kan de kolom met gewicht(verlies) alleen zien op pc, niet op mn telefoon
Als je het scherm van je telefoon breed draait dan zou het wel moeten lukken.
Mijn eetlijst:

Ontbijt: Yoghurt met banaan amandelen en kaneel

Lunch: 3 rijstwafels met avocado en een handje amandelen

Diner: nog even verzinnen....

Heb vandaag een stuk taart en een tompouce weten te weigeren. Het werd me niet makkelijk gemaakt op het werk 😅

En vanavond 1.5 uur trainen, zin in!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren een hele goede dag gehad. Niet gesnoept en netjes gegeten. Avond nog uur gewandeld.

Vandaag is een ander verhaal. Begon goed met als ontbijt cracker met smeerkaas, tussendoor kwark met halve nectarine, lunch 3 crackers met kaas / kipfilet / pindakaas.

En toen ging het mis... Heb gewoon 2 zakjes met popcorn gepoft in de magnetron. Natuurlijk achteraf weer spijt van.

Zometeen als avondeten maar kwark met een banaan om het weer een beetje goed te maken. Gelukkig kom ik dan alsnog maar op rond de 1600 calorieën, maar dit is niet de manier natuurlijk.

Waarom doe ik dat toch steeds als ik daarvoor juist een goede dag heb gehad? Morgen weer een dag...

Iemand tips voor hoe te eten tijdens weekendje weg?
Alle reacties Link kopieren
Melondaan schreef:
04-09-2019 16:12
om het weer een beetje goed te maken.

Iemand tips voor hoe te eten tijdens weekendje weg?
Waar is je groente van vandaag? ;) Of was dat de maïs?
Ik denk dat je jezelf geen dingen hoeft te ontzeggen. Volgende keer een handje in plaats van twee zakken leegeten. Als je er niet mee om kunt gaan, kun je het beter helemaal niet meer in huis halen.
Krijg je die snaaibuien ook niet omdat je eigenlijk heel weinig gegeten hebt vandaag?

Geen maaltijden overslaan en wat snoepen/genieten van het leven mag, maar dan niet en een toetje en een stuk taart bij de koffie (o.i.d.).
Avondeten inspiratie: linzen koken in witte wijn azijn met spinazie (inclusief zout, peper en olijfolie) en witvis uit de oven (eventueel met een beetje spek).
Alle reacties Link kopieren
MaggyMay schreef:
04-09-2019 10:07
Ik kan de kolom met gewicht(verlies) alleen zien op pc, niet op mn telefoon
Ook niet als je je telefoon draait?
Alle reacties Link kopieren
Reiwa schreef:
04-09-2019 18:42
Ook niet als je je telefoon draait?
Oeps! Ja!! Bedankt
Alle reacties Link kopieren
Welkom stokkie en Melondaan, jullie staan in de tabel!
Alle reacties Link kopieren
Qua eten ging het goed vandaag:

Ontbijt; yoghurt en fruit
Tussendoor: rolletje serranoham met roomkaas
Lunch: panzanella (Italiaanse broodsalade) met burrata
Diner: Duitse biefstuk met veldsla en wat andere groenten
Tussendoor: nog een klein schaaltje yoghurt en gedurende de dag nog een stuk of 6 suikervrije dropjes
Alle reacties Link kopieren
Gisteren ben ik ‘s avonds vrij laat nog naar de sportschool geweest, dat was weer een tijdje geleden en voelde erg goed! Ook goed gegeten, maar zo’n eerste dag is dat makkelijker dan volhouden.

Ik kwam er toch achter dat mijn normale brood ontbijt wel een stuk meer calorieën is dan mijn geplande ontbijt met kwark en fruit. Vandaag toch maar weer kwark in huis gehaald dus. (Was op)

Net ook een bakje kwark met druiven op, hoewel het plan was om ‘s avonds helemaal niet te eten. Maar het is erg weinig calorieën, dus eigenlijk mag het wel. Net de hele woonkamer opgeruimd, (duurde 1,5 uur) dat telt als mijn beweging vandaag :-)
Reiwa schreef:
02-09-2019 09:28
Goed doel! Ik heb ook zo veel van die kledingstukken die ik net niet pas, ik heb er altijd eentje op een apart haakje bij de spiegel hangen en het is zo heerlijk als het dan wel weer past. Heb je een plaatje van de jurk? Ben benieuwd!
Sorry, ik doe geen foto's i.v.m. evt. herkenning ☺. Dat in het zicht hangen is wel een goed idee. Ik wil ook graag in de tabel. Eergisteren gewogen. 86,5kg. Streefgewicht is eerst eens 75 kg.
Ik ben 1,65m

Ik heb alweer genoeg tips gelezen. Ik neem ze mee en kijk deze week eens of ik er iets mee kan. Ik moet ook echt nog kijken hoe ik het aan wil pakken. Ga ik deze week voor zitten.
anoniem_54958 wijzigde dit bericht op 04-09-2019 23:06
16.35% gewijzigd
Wat knap dat sommigen al zoveel zijn afgevallen!

Ik ben vorig jaar 12 kg afgevallen, maar kan sindsdien niet echt de motivatie meer vinden om de laatste 10 kg er ook af te krijgen.

Ik ben na de vakantie wel weer opnieuw begonnen een heb de vakantie kilo's er iig weer af. Hopelijk motiveert dit topic om de rest er ook af te krijgen.

Ik zou dan ook wel graag in de tabel willen

gewicht afgelopen maandag 82,5
Streefgewicht 72
Alle reacties Link kopieren
Ha Ladies,

Lekker bezig allemaal!

Idioot hè, hoe je weegschaal zo kan schommelen af en toe 🤔.
Heel raar, was nadat ik naar wc was gegaan vanochtend 0,5 zwaarder i.p.v. lichter 😂

Snap wel wat @monika zei qwa focus, wat vaker wegen in de week helpt mij ook wel.

@neeltje, hahaha moest lachen om je post! Wel benieuwd hoe je dat gaat vinden!

Ik zou ook wel wat thuis willen sporten. Geen idee waar te beginnen of wat te doen nog...

Leuk & makkelijk recept idee omelet met groenten!
Iemand nog meer tips voor makkelijke gezonde weinig koolhydraten lunch receptjes? Of tussendoortjes?

Ik ga best goed laatste dagen! Ben zeker weer gemotiveerder. Komt echt door forum. Dus dank!

Vandaag ook weer voor t eerst gezwommen na de zomerstop.
Was heel druk in t zwembad... er beginnen er meer weer enthousiast na de vakantie :)

Goede dagen gewenst! Week is alweer voor de helft om 🎈
Succes!
gevuldekoek schreef:
05-09-2019 01:25

Ik zou ook wel wat thuis willen sporten. Geen idee waar te beginnen of wat te doen nog...
Ooit in een ver verleden toen ik nog 5x per week sportte (en maatje 36 had) deed ik thuis insanity van Shaun T.

Op YouTube staan ook veel filmpjes HITT training en ik hoorde laatst iemand over thuis op de plaats wandelen via YouTube.
gevuldekoek schreef:
05-09-2019 01:25

Leuk & makkelijk recept idee omelet met groenten!
Iemand nog meer tips voor makkelijke gezonde weinig koolhydraten lunch receptjes? Of tussendoortjes?
Salade van komkommer - bleekselderij - tonijn is ook erg lekker en koolhydraatarm. En nog eens makkelijk mee te nemen ook.
Ik lees crackers en rijstwafels bij ontbijt en lunch bij sommigen, maar dat is toch eigenlijk alleen maar gebakken lucht? Ik vind dat tenminste echt niet vullen en dan ga ik juist snaaien.

Hier gaat 't goed, ik heb mijn dieet van de diëtiste van vorig jaar weer afgestoft. Het idee is:

O: 250ml kwark/yoghurt met havermout/muesli oid
T: fruit
L: 2 volkoren boterhammen met mager beleg, rauwkost, gekookt ei
T: 1 knäckebröd/roggebrood met mager beleg,
of 1 stuk fruit
D: wat de pot schaft, klein bordje. Niet veel vlees en wel veel groente
T: 250ml kwark/yoghurt, handje noten

En tussendoor zoveel groente als je wil. Ik kom dan rond de 1250/1300 kcal uit. Voor mij is dat prima, als je heel actief bent zal dat te weinig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rijtwafels krijg ik echt niet door mijn keel, maar volkoren crackers met kipfilet of smeerkaas vult wel hoor.
Maar vanochtend ontbeten met geroosterd brood en Hummus. Voor de lunch salade met een bruin broodje, tussendoor fruit en een haverreep. vondeten weet ik nog niet.
Morgen is mijn vrije dag en dan moet ik echt opletten dat ik voor de lunch niet naar makkelijk, maar héél lekker en vet ga grijpen. Zoals gebakken ei met spek, tosti met mayo, broodje bij de Delifrance, etc etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik maal koolhydraatarme kaascrackers met eiersalade als ontbijt of lunch, daarbij leg je een plak jonge kaas op een bakpapiertje in de magnetron voor 2 minuten en dan heb je een krokante hartige cracker met 0 KH. Ik ben al 1,5 kilo kwijt sinds maandag (is vocht, ik weet het, maar toch lekker om te zien).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven