Lijf & Lijn alle pijlers

Slank(er) 2019 uit!

01-09-2019 17:07 382 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Het afgelopen jaar ben ik (heel) veel afgevallen. Ik merk nu dat ik een beetje stilsta, en ik weet precies hoe het komt: langzaamaan sluipen de handjes chips en de dropjes toch weer mijn mond in. Ik weeg nog altijd 96 kilo, en hoewel ik van 150+ kom, wil ik dolgraag naar de 80 kilo. Ik ben 1,82 lang, dus dat is een prachtig gewicht voor mij.

De kinderen zijn weer naar school, dus vanaf morgen wil ik er vol voor gaan en een poging doen om dichtbij mijn streefgewicht te komen voor het eind van het jaar.

Ik ga geen speciaal dieet volgen, maar gewoon, een beetje minder koolhydraten en nauwelijks snoepen. Daarnaast sport ik drie keer per week.

Zijn er hier mensen die mee willen doen? Misschien kan ik een tabel aanmaken en kunnen we wekelijks op maandag ons gewicht doorgeven. Ik ga alvast dromen over die mooie jurk waar ik met de kerst nu eindelijk wél in pas :proud:

Als je ook in de tabel wil, laat me dan even weten wat je huidige gewicht is en evt je streefgewicht. Als het kan dikgedrukt, dan kijk ik er niet zo makkelijk overheen. We wegen iedere maandag, ook dan is het fijn om in dikgedrukte letters je gewicht door te geven.
We zijn al met veel mensen, en daarom: als je 2 keer je gewicht niet doorgeeft dan haal ik je uit de tabel. Tenzij je op vakantie bent of een andere reden hebt natuurlijk!

⭐︎⭐︎⭐︎Nog 12 weken tot 2020!⭐︎⭐︎⭐︎
NaamStartdatumStartgewichtStreefgewichtHuidigAfgevallen
Reiwa2-9-201995,18088,76,4
Tomatenplukker9-9-2019948089,84,2
Duizel23-9-201980,17079,60,5
Gevuldekoek2-9-2019112,985109,83,1
Aliana2-9-2019726869,22,8
MaggyMay2-9-201986,668851,6
Roanna19912-9-2019877885,91,1
Karl Marx2-9-201971,56569,81,7
Melondaan2-9-2019716765,45,6
Being ANL23-9-201967,558661,5
Snoepje2-9-201982,57280,52
Newbornlady7-10-201980,480,4-
Luuntje7-10-201910285102-
Schorpioentje2-9-201986,681824,6
Pina Colada2-9-201970,16267,72,4
MorganBowie2-9-2019113,199112,60,5
reiwa wijzigde dit bericht op 10-10-2019 21:33
56.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, gistermorgen woog ik 100,5 en vanmorgen 98,7.
Wat een vocht houd ik dan vast :roll:

Gisteren niet gesnaaid, wel gesport. Ruim een half uur kettlebell oefeningen en een uur stevig gewandeld. 2 liter water gedronken.

Eetlijst van vandaag:

O: 2 volkoren boterhammen, 1 met filet americain en 1 met pindakaas
T: 1 banaan
L: 2 volkoren boterhammen, 1 met smeerkaas, 1 met rosbief
T: rauwkostsalade
D: aardappels, groente, saucijsje
T: yoghurt

Het lijkt misschien weinig wat ik eet, maar zit de hele dag op kantoor, dus verbrand niks :HA:

Vanavond nog een uur aan de wandel :bye:
Ik vind de avond ook lastig MorganBowie. Vooral als man en/of kinderen een zak chips opentrekken, of koekjes, of ijsjes of....vul maar in.

Ik zorg dat ik dan maar wat groentes te knagen heb, wortel/radijs/komkommer etc. Het helpt wel iets. En volgens mijn diëtist is het goed om een uur voordat je gaat slapen nog een schaaltje kwark of yoghurt te eten. Eventueel met wat noten erdoor bijvoorbeeld. Dus de hele avond niks eten hoeft gelukkig nou ook weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Als ik 's avonds de neiging krijg om te snaaien, pak ik een matze met light smeerkaas. Lekker zout en er zit weinig in. Dat helpt bij mij.
Vanochtend ontbeten met geroosterd brood met humus.
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend wel 0.1 kg afgevallen;) Vandaag ontbeten met yogurt en krokante muslie. Lunch wordt waarschijnlijk een zalm wrap en avondeten ga ik halen op het station, ik denk een salade oid bij de ah to go (zonder dressing;)
Zo herkenbaar, de avond is voor mij ook de grootste uitdaging. Ik eet na het avondeten nog een bakje lichte kwark met wat noten. Koekjes en chocolade etc. haal ik gewoon niet meer in huis.

Vandaag nog niet begonnen met intermittent fasting. Ik probeer een leefstijl te vinden die ik vol kan houden voor de rest van mijn leven, dus nu vooral eerst focus op minder snoepen en meer sporten. Vanochtend ontbeten met een bakje kwark met banaan, muesli en kaneel. Voor de lunch een soepje met twee rijstwafels.

Wegen jullie iedere dag of wekelijks?
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel allemaal voor de tips ! Ga het eens allemaal proberen. Ik zorg altijd dat ik niet te veel in huis heb, maar manlief lust af en toe ook wel iets lekkers en ik vind dat ik ook maar moet leren om er af te blijven. Maar iemand gaf me een vergelijking waarbij ik toch wel even moest nadenken en er zit wel een kern van waarheid in. Voor een alcoholist die aan het afkicken is haal je toch ook geen drank in huis omdat hij/zij maar moet leren om er af te blijven.
Music is what feelings sound like <3
Alle reacties Link kopieren
Ik ga wekelijks wegen. Ik merk dat ik de neiging heb tot elke dag wegen, maar ik wil juist proberen het niet te groot te maken en ontspannen om te gaan met afvallen. Anders heb ik sneller een faalgevoel en geef ik het sneller op.
@nessemeisje, ja ik weeg momenteel dagelijks en als er dan weer iets af is dan motiveert dat wel natuurlijk. Keerzijde bestaat natuurlijk ook. Op zich vind ik het niet erg dat ik er nu veel mee bezig ben, de focus zorgt ervoor dat mijn motivatie niet verslapt als er iets lekkers voorbij komt. Andere kant moet het inderdaad niet een obsessie worden..
Ik had vanochtend een omelet met groenten. Als lunch heb ik het restje pasta met salade van gisteren. Tussendoor eet ik vandaag wat druiven.

Vanavond ga ik een Thaise curry maken met rijst en salade dus dat is mijn avondeten en lunch morgen.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook meedoen? Ik weeg 86,6 kilo en wil naar de 81. ik doe het door koolhydraatarm te eten, sinds gistermiddag dan. Eerder werkte dat goed maar de laatste keer snoepte ik te veel van de Atkins reepjes. Dat gaat deze keer anders.
Alle reacties Link kopieren
Monika23 schreef:
03-09-2019 11:12
@nessemeisje, ja ik weeg momenteel dagelijks en als er dan weer iets af is dan motiveert dat wel natuurlijk. Keerzijde bestaat natuurlijk ook. Op zich vind ik het niet erg dat ik er nu veel mee bezig ben, de focus zorgt ervoor dat mijn motivatie niet verslapt als er iets lekkers voorbij komt. Andere kant moet het inderdaad niet een obsessie worden..
Zo doe ik het ook ja, dagelijks, Altijd in de ochtend als ik net wakker ben en zonder dat ik nog iets gegeten of gedronken heb.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, mag ik ook meeschrijven? Vroeger was ik altijd rond de 69 kilo (ik ben 1.69 lang), 70 kilo was veel en dan stopte ik met snoepen tot ik weer 68 woog, en dan kwam het er langzaam weer aan. (Behalve dan rond de zwangerschappen, dat was en ander verhaal...) Nu ben ik bijna het hele jaar al 72-73 kilo. Ik ben bang dat het het 'nieuwe normaal' wordt en neem me steeds voor om af te vallen, maar het lukt me elke keer niet. Ik wil weer naar de 68 kilo, en dan natuurlijk op gewicht blijven.

Deze vakantie heb ik wel heel veel gesport en een stuk fitter geworden, maar de ijsjes, frietjes en alcohol niet laten staan. Dus bij thuiskomst nog steeds hetzelfde gewicht...

Het lukt me thius om overdag redelijk gezond te eten, maar het probleem is 's avonds op de bank. Wijntje, chocola... ik probeer om niks te kopen, maar er altijd wel kaas in huis of iets voor de kinderen. En als ik dan begin houd het niet op... Om de voorkomen dat ik ga onderhandelen hoeveel ik 'mag' snoepen 's avonds, heb ik net besloten om na het avondeten helemaal niets meer te eten of drinken met calorieën. Alleen thee en water.
Alle reacties Link kopieren
Mijn overige goede voornemens:
- Eten: helemaal geen snoep & chocola. Ontbijt = twee boterhammen met mager beleg of kwark/yoghurt met fruit & wat noten, lunch zelfde of soep & groente van de kantine. Middagsnack: fruit. Avondeten met de pot mee maar niet te vaak opscheppen.
- Drinken: Veel water drinken. Max 2 cappucino met halfvolle melk (thuis), maar op kantoor alleen zwarte koffie (de cappucino uit de automaat zit vol calorieën).
- Veel sporten - tenminste 2x per week een flinke cardio training (bijv hardlopen of naar de sportschool) & daarnaaset elke dag 'iets' doen (evt. thuis een yoga filmpje, lunchwandeling etc.)
- Elke dag wegen (tenminste komende week, om de focus erin te houden).
- Op tijd naar bed (veel slaap blijkt ook belangrijk te zijn)
Alle reacties Link kopieren
Tip gevraagd over calorieën tellen! Iemand noemde een 'budget' van zoveel calorieën, en een app. Dat werkt natuurlijk goed als je weet hoeveel calorieën je eet. Met behulp van websites kan ik redelijk goed inschatten hoeveel calorieën mijn ontbijt of tussendoortje is. Maar voor meer complexe maaltijden is het veel lastiger.

Lunch op het werk: een kop soep, een salade of een groentecomponent... of toch de omelet of yoghurt met muesli... er staat niet bij hoeveel calorieën het is, en ik vind het lastig te schatten.

Avondeten: Als wij pasta, rijst met saus of wraps eten, maak ik een hoop voor 4 personen, en daar neem ik dan iets van. Misschien schep ik een klein bord op, misschien 2 grote borden, dat is 4x zoveel... Elke dag eten we wat anders.... hoe schat je dit in zonder elke dag een uur ingredienten te zoeken op internet en het na te rekenen? (Of spenderen jullie elke dag zoveel tijd aan calorieën tellen?)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een app om calorieën te tellen, die zat al op mijn telefoon: Samsung health app. Dan voer je in wat je eet en geeft ie zelf het aantal kcal aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag meeschrijven!
Ik weeg op dit moment 81,8kg en ik ben 1.76m.
Ik ben al een jaar bezig en gelukkig in een jaar tijd al 8kg kwijt.
Mijn streef gewicht is 73kg en ben dus al zo goed als op de helft. Als ik onder de 77 kom ben ik al heel tevreden maar ik wil graag weer naar de 73, mijn oude gewicht van 10 jaar geleden. De afgelopen 3 weken ben ik al 3kg kwijt, ik hoop dat ik op dit tempo door kan gaan dan zou het moeten lukken om mijn streef gewicht te halen voor de jaarswisseling!! :cheer2:

Qua voeding doe ik niet echt heel speciaal, ik zorg vaak dat ik geen lekker in huis heb, natuurlijk doe ik af en toe wel een snaai dag, maar dat moet ook kunnen vind ik.

Ik sport regelmatig, ik volleybal 2 keer in de week, daarnaast ben ik begonnen met een 30dagen challenge om een spagaat te kunnen (met name voor de lenigheid, niet perse om een spagaat te kunnen) en doe ik regelmatig thuis nog een workout, of met yourshape (op de x-box 360 met kinect) of door een eigen uitgebreide workout in de tuin.
Alle reacties Link kopieren
@Aliana. Ik gebruik de app Eetmeter van het Voedingscentrum. In het begin is het allemaal even puzzelen en uitzoeken maar op een gegeven moment krijg je ervaring hiermee en gaat het allemaal makkelijker. Ik plan over het algemeen mijn eten. Gebruik vaak mijn weegschaal ook als ik het eten opschep. De eetmeter heeft ook een scanner waarmee je streepjescodes van artikelen kunt inscannen en dan worden de calorieën aangegeven. Verder staat er ook een immense lijst in met allerlei voeidingmiddelen. Ook kun je je eigen voedingsmiddelen of maaltijden invoeren zodat je niet ieder ingrediënt apart hoeft in te voeren.
Music is what feelings sound like <3
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
03-09-2019 15:02
Ik heb een app om calorieën te tellen, die zat al op mijn telefoon: Samsung health app. Dan voer je in wat je eet en geeft ie zelf het aantal kcal aan.
Ah, die zit ook op mijn telefoon :-) Ik ga het proberen
Alle reacties Link kopieren
De apps lifesum en FatSecret vind ik ook fijn!

En welkom aan alle nieuwe meeschrijvers, gezellig druk hier!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ontbeten met een grote bak yoghurt, geluncht met een zelfgemaakt kaascrackertje, witte koolsalade en een paar blokjes feta, tussendoor een rolletje kipfilet met geitenkaas en straks eet ik nog wat bietjes die zijn overgebleven van gisteren met een runderworstje.

Voelt fijn om weer “back on track” te zijn!
Alle reacties Link kopieren
De calorieën- en voedingstracker van Virtuagym heb ik in het verleden gebruikt en die werkt heel goed. Je kunt de streepjescode scannen en dan vindt ie het voedingsmiddel (de meeste staan erin, en anders kun je het zelf toevoegen). Echt heel handig! Als je je gegevens invoert, berekent hij ook automatisch hoeveel calorieën je 'mag' eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik had overigens niet zo'n goede eetdag vandaag. Maar goed, morgen beter! Ik ga in ieder geval zo naar het zwembad om baantjes te trekken, dus dat is wel heel positief.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook graag mee! Ik ga volgend jaar trouwen en wil dolgraag weer terug naar mijn oude gewicht.

Ben 1.68 meter en woog afgelopen maandag 71 kg. Ik wil graag naar de 67 kg. Fijn om op deze manier een stok achter de deur te hebben!

Vandaag kwark met druiven als ontbijt, cracker met smeerkaas als tussendoortje, 3 crackers (filet americain, rosbief en smeerkaas) met bekertje optimel als lunch, banaan tussendoor en vanavond salade met kip en veel groenten. Avond nog een halve appel.

Vind vooral ook de avonden super lastig.. Die gaan eigenlijk het beste als ik niet alleen thuis ben (mijn stok achter de deur).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag niet gesnoept. Al een hele prestatie. Als ik jullie lees over kwark en crackers en calorieën dan heb ik nog een hoop te leren.
Vandaag gewoon volkoren boterhammen met pindakaas en oude kaas gegeten en avondeten ook normaal.

Ik ben wel extra gaan bewegen. Heb zo’n telsel apparaat in huis gehaald. Schaam me rot, heb hem ook pas toen het buiten donker was uit de auto naar binnen gedragen.
Hoop hiermee stiekem mijn avonden een beetje actiever te maken. En dan al twistenshapend naar expeditie robinson te gaan kijken.
Alle reacties Link kopieren
MorganBowie schreef:
03-09-2019 17:18
@Aliana. Ik gebruik de app Eetmeter van het Voedingscentrum. In het begin is het allemaal even puzzelen en uitzoeken maar op een gegeven moment krijg je ervaring hiermee en gaat het allemaal makkelijker. Ik plan over het algemeen mijn eten. Gebruik vaak mijn weegschaal ook als ik het eten opschep. De eetmeter heeft ook een scanner waarmee je streepjescodes van artikelen kunt inscannen en dan worden de calorieën aangegeven. Verder staat er ook een immense lijst in met allerlei voeidingmiddelen. Ook kun je je eigen voedingsmiddelen of maaltijden invoeren zodat je niet ieder ingrediënt apart hoeft in te voeren.
De Samsung health app geprobeerd, maar bevalt niet echt. Amerikaanse voedingsmiddelen en beschrijvingen zijn minder relevant. De eetmeter dus maar geprobeerd, en dit bevalt beter. Bedankt voor de tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven