Lijf & Lijn alle pijlers

Sport mama's.

15-11-2017 22:39 17 berichten
Lieve dames,

Ik ben herstellende van zwangerschapscomplicatie ( hellp syndroom) en wil/ moet hierdoor ( aangepast) gaan sporten. Hoe doen andere mama's dit met jonge kinderen tijdens werktijden? Regelen jullie een oppas of nemen jullie de kinderen mee naar de sportschool? Hoe bevalt jullie dit? Hebben jullie misschien aanvullende tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd gesport in het weekend en in de avond en onze zoon was dan gewoon thuis, bij mijn man. Overigens sport ik niet bij een sportschool.
Ik ben nanny en bij de sportschool waar ik kom is een kinderopvang bij. Wilde eerst de kinderen niet meenemen en in vrije tijd sporten, maar ze blijken het daar zo leuk te vinden dat ik ze nu juist meeneem.
Er zijn fitnesscentra die kinderopvang bieden. Of je sport als je partner thuis is, of als je iemand kan regelen die kan oppassen.

Je zou ook nog thuis kunnen sporten. Op Youtube zijn veel workout video's te vinden waarvoor je alleen een yogamat nodig hebt. Er zijn ook online fitness programma's of apps te vinden, zowel gratis als betalend.
Glencoco schreef:
15-11-2017 23:08
Ik ben nanny en bij de sportschool waar ik kom is een kinderopvang bij. Wilde eerst de kinderen niet meenemen en in vrije tijd sporten, maar ze blijken het daar zo leuk te vinden dat ik ze nu juist meeneem.
Wat is er mogelijk bij de kinderopvang bij jouw sportschool?
Ik sport ‘s avonds als de kinderen in bed liggen. Mijn man is dan thuis.
Bij mijn sportschool is ook kinderopvang mogelijk. Daar betaal je geloof ik 3,50 voor. Het is oppas. Ze doen wat leuks. Geen idee of zij echt een opleiding heeft voor kinderopvang. Je moet hier een dag van tevoren aangeven dat je hiervan gebruik wil maken. Ik doe dat zelf niet maar sport als mijn vriend thuis is. 'S avonds of in het weekend dus (nu ze naar de peuterspeelzaal gaat, ga ik ook wel eens in die tijd). Ik heb steeds gezegd dat ik minder ben gaan werken voor mijn kind dus niet op mijn vrije dagen mijn kind wil wegbrengen om zelf te gaan sporten.

Ga je onder begeleiding sporten omdat je aangepast sporten schrijft?
Ik heb inderdaad begeleiding nodig met sporten.
Dat maakt de situatie wel anders natuurlijk. Dan ben je afhankelijk van hoe laat die begeleiding er is en kun je niet zomaar zeggen dat je pas gaat als je man thuis is.
Sportscholen hebben soms opvang. Ik had revalidatie na mijn zwangerschappen en dan was er opvangen in ziekenhuis en anders was vader of oma beschikbaar
Ik sport om 6 uur in de ochtend omdat dat kan bij mij op de sportschool. 's Avonds na werk ben ik te moe. (ik heb het geprobeerd) Aangezien ik een ochtendmens ben vind ik dit ideaal. Ben om 7 uur terug en dan 'doe' ik kind en dan ga ik naar mijn werk.

Ik sport gemiddeld 6 keer in de week. (krachttraining) En sinds kort doet een vriendin/buurvrouw die ook een druk gezin heeft met me mee. Het vroege sporten bevalt ons zelfs zó goed dat we ook in het weekend lekker vroeg gaan!
Dat is ook heerlijk tantejo om in de ochtend te sporten. Helaas is dat nu niet realiseerbaar.
Gaat je kind niet naar een kdv o.i.d?
SallySpectra schreef:
16-11-2017 18:33
Gaat je kind niet naar een kdv o.i.d?
Nee.
Hoe oud is ze?
10 maanden.
Ik sport op woensdagavond en zondag en dan is haar vader thuis. Soms sport ik ook op dinsdag of vrijdagochtend dan hebben ze kdv of zijn ze bij opa en oma. Ik compenseer dan mijn extra werkuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven