Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - deel 5

30-11-2011 11:20 1922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.

Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.

Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!

Vorige delen:

Start 2 run deel 1

Start 2 run deel 2

Start 2 Run, deel 4

Download voor je mp3:

Gratis:

http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx

Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km

Schema's op papier:

schema's Evy

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Tabel: rennen met Evy

NaamSerieWeekLeslian5 km11

Tabel: rennen zonder Evy

NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari

Extra tabel voor de kilometermeisjes

NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km

Doelen 2015

Max: 2015: LDR 120 km (mei)

Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
@Mcs, dank je wel ik ben er ook erg blij mee op naar de HM.

Altijd leuk die opmerkingen.

Mensen die ik al een tijd niet heb gezien, zeggen ook vaak tegen mij: oh, jij bent ook veel afgevallen he of jij heb een jas uitgetrokken he?

@Dita, dank je wel, ja vorig jaar kon ik niet van de natuur genieten was ik teveel bezig met mijn tijd en tempo.

@Max, ik ga straks even op je site kijken. 40 km. pff zover ben ik nog lang niet.

5 km. in 32 min. goed bezig.

Zo, gisteren heb ik weer 10 km. gelopen in 1.01.15!

Mijn benen voelde wat zwaarder, maar ja, met 1 rustdag tussen mijn trainingen door waren ze natuurlijk niet gewend. Hahaha.

Hebben je gisteren gehoord dat Prins Friso is overleden? Mijn gedachten gaan uit naar Prinses Mabel en haar jonge kinderen.

Ik ga weer even op zoek naar tickets.

Augustus 38 km. Totaal: 485,8 km
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
@ mcs: hahaha leuk om te horen! Kende je mijn gebabbel nog niet qua site :-) Kijk ook eens op http://www.runpower.nl/gallery/index.htm daar staan foto's, vooral engeland en schotland is leuk :-) Bedenk nu dat ik nog wat dingen moet aanvullen na de laatste trips :-) vervelend dat het nog niet zo lekker voelt allemaal. Rustig aan en laat nog een keer naar die schoenen kijken! Neem ze mee naar de winkel want aan het slijtpatroon op de zool kunnen ze ook al wat zien.

@ mother: Lekker dat je zoveel bent afgevallen en dat mensen het zien! Mmm ik zit toevallig net te kijken naar een nieuw cameraatje voor onderweg. Ik train vooral omdat ik dan straks weer lekker kan lopen in de UK. Lekker genieten van de omgeving. Tempo niet belangrijk, afstand wel want dan kom je nog eens ergens en maak het ook niet zoveel uit of je verkeerd loopt of niet! Ik verheug me er alweer op en ben al een beetje aan het voorbereiden qua spulletjes. Nieuwe camera dus misschien want ik heb nog geld van mijn verjaardag! Goed gelopen gisteren!

Fijne dag allemaal!
Ik ben net even naar de stad geweest (vandaag vrij, heb het weekend gewerkt) om te kijken naar andere hardloopschoenen. Helaas hebben de sportwinkels hier alleen maar 3 paar hardloopschoenen en niet echt iemand die kritisch naar je looppatroon etc kan kijken. Hebben jullie tips qua winkels om te kijken voor nieuwe schoenen? Ik ga vanavond een klein stukje proberen te lopen. Met vriend naar cooperbaan, ik ga voor 4 rondjes, en als ik veel pijn heb, wordt het gewoon wandelen.

@Mother, wow 10km in ietsje langer dan een uur, wat goed :D

Ik probeer overigens ook echt wat af te vallen. Mag ik je vragen hoe jij dat voor elkaar hebt gekregen en in wat voor periode? Ik sportte tot 2 maanden geleden ongeveer 2x per week (yoga en zwemmen, en af en toe tennis) en doe daar nu hardlopen en flink wandelen bij, en meer tennis. En let op eten. Begin nu rustig aan een beetje af te vallen.

@Max, die foto's zijn echt prachtig. Ook mooi, de hond zo in de mooie natuur van Engeland en Schotland. Engeland lijkt me inderdaad prachtig om te rennen. Ik heb vorig jaar op Ierland erg veel gewandeld, ook prachtig... Wanneer ga je naar de UK? En nieuwe camera is leuk dan inderdaad!
@ mcs: wat vervelend. Geen run2day, runnersworld, hardloopwinkel ofzo bij jou in de buurt? Dat is jammer We gaan medio september naar de UK voor de run in Nottingham, maar ik ben altijd de winter in schotland en engeland, dus dat is weer vanaf half december!! Zit net toevallig de mei periode te laden naar de site voor engeland en schotland. dat was zoooo mooi daar deze keer met die geweldige gele velden :-) Mmm ik kreeg helemaal heimwee toen ik met de foto's bezig was :-)

Net terug van een sessie bij de sportmasseur. Eerste keer, nog nooit gedaan maar zeker een aanrader.
Rennen ging eigenlijk best wel heel goed! Ik heb mijn lesje netjes uitgerend. Op een gegeven moment voelde ik mijn pees links wel heel erg, maar na rustig lopen heb ik mijn les toch af kunnen rennen. Nu voel ik het wel dus weer zeker een week rust... maar heb ongeveer 5km gelopen in 38minuten, voor mij best netjes ;)

@ max, die winkels heb ik inderdaad niet in de buurt. Vandaag ga ik bij mijn zus en daarna ouders langs, ik heb de hoop dat zij dat wel in de buurt hebben, dus mijn sportschoenen gaan mee. Ben je altijd voor langere tijde in schotland en engeland? Mooi zeg... kan me voorstellen dat je heimwee krijgt als je met de foto's bezig bent ;) En een sportmasseur, dat lijkt me ook geen straf!
vanochtend ook weer even gelopen rondje van 5 km

in het weekend ga ik weer voor de 10 of zelfs wat meer

Ook op controle geweest in het ziekenhuis. Mijn ijzer is te laag en daar krijg ik nu tabletten voor.

Groetjessss
@ mcs: Ja in de winter enkele weken (ahum maanden bedoel ik). Ben je nog bij een winkel geweest gisteren? Prima gelopen die 5 km. Hoe voelt het nu?

@ dita: Hoop dat de tabletten snel werken, dan ben je vast minder snel moe ook?

Gisterenavond lekker gelopen. Een rondje waarbij het bijna leek alsof ik kon lopen :-) Hahaha. Voelde allemaal prima eigenlijk.

Iemand nog plannen vandaag? het lijkt toch wel koeler te worden in de loop van de week geloof ik.
@Max, en heb je al een nieuwe camera gekocht? Dus alle tijden van je duurlopen zijn incl. stilstaan om een foto te maken.

Ik mis England ook vaak ik heb daar 1 1/2 jaar gewoond.

@Mcs, dank je, maar mijn laatste 10 km. wedstrijd heb ik gelopen in 59.16!

Ik ben vanaf januari 2012 aan het hardlopen, ik let op mijn voeding en soms ook niet en daarbij hardlopen.

Balen zeg dat je geen hardloopschoenen heb gekocht. Kan je ze niet via internet bestellen oh misschien is dat niet handig want je wilt een loopanalyse uitvoeren he?

Marokko gaat dit jaar niet lukken, man is boos probeer voor hem alleen nog een ticket te zoeken. Zoon gaat zaterdag a.s. op kamp en ik moet voor ons nog iets leuks verzinnen.

@Dita, fijn dat ze in het ziekenhuis erachter zijn gekomen dat je ijzer te laag is. Ben benieuwd wanneer de pillen efect hebben en dat je ijzer weer omhoog is gegaan.

Ik denk dat ik straks ga hardlopen, ik voel mij niet zo lekker, verkouden enz, mijn man is nu aan het trainen, zoon is zijn koffer aan het inpakken en dochter is naar de NSO.
Hallo meiden,

Daar ben ik ook weer. Gisteren helaas niet meer naar de hardloopwinkel geweest, niet genoeg tijd, maar ik weet nu wel waar ze zitten, de run2day en runnersworld, ga proberen volgende week naar runnersworld te gaan.Gisteren toen ik opstond had ik onwijs veel last van mijn kuit, maar na even lopen ging het al een stuk beter. Heb gisteren nog gezwommen, gefietst en 40min gewandeld en dat ging eigenlijk prima. Ik zit nu te twijfelen of ik zo weer even ga... maar moet het misschien maar niet forceren... het is wel echt verslavend zeg ;)

@Dita, hopelijk gaan die staaaltabletten je een beetje helpen. Was de 5km rennen goed gegaan?

@max, lekker dat het rondje goed ging, en niet slecht, paar maanden in engeland wonen

@mother, is het nog gelukt met wat verzinnen? En hoe is het rennen gegaan? Knap hoor dat met voeding/hardlopen je zoveel bent afgevallen. Geen dieet ofzo? Dat doe ik niet, maar probeer wat bewuster keuzes te maken over wel/ niet eten en minder te snoepen...
Dank jullie wel :-)

Hij vroeg of ik erg moe was. Nou nee zei ik (zeker niet t.o.v een jaar geleden)

Maar omdat mijn lichaam natuurlijk minder mineralen en vitamines opneemt heb ik al gauw kans op een tekort.

Ik moet over 3 maanden weer op controle komen.

Misschien ga ik dan nog harder lopen whahaha.

Groetjes

dita
@ dita: wel fijn dat je niet extra vermoeid bent ondanks het lage ijzer. Hoort misschien bij je. Afwachten maar hoe je je gaat voelen.

@ mcs: pas wel op, want met een pees probleem is het logisch dat je na even lopen minder voelt. De pees raakt dan beter doorbloed en voelt dus minder stijf!

@ mother: ik loop meestal de afstand, geen tijd. Maar in de UK let ik meestal nergens op en ben vaak inderdaad uren onderweg als ik veel foto's maak :-) Hahahaha en af en toe heeft het ook niks meer met hardlopen te maken als je op handen en voeten ergens op een heuvel in de modder staat ofzo. Ik heb wel eens een half uur gedaan over niks, een weggetje rond het dunstanburgh castle. Als er sneeuw of modder ligt en het is alleen maar een rots paadje, wil dat wel lukken zo lang :-) Of je staat ineens op een berg en weet niet meer waar je heen moet. Dan tikt de klok ook lekker door :-) Maar ik vind dat soms dus heel erg fijn zo afwisselend. Maar een echte 'trail' is dus best lastig. Goed kijken waar je loopt, soms niet vooruit komen etc. Als je een wandelpad neemt, is het ook echt handig om te kijken hoe lang er voor die wandeling staat. Ik nam ooit op Kerrera een wandelroute en keek niet goed hoe lang die als wandeling zou moeten duren. Hahahaha nou lang en zeker in de winter. Hardlopend is inderdaad 2x zo snel maar dan kan je dus nog héél lang over 10 km doen (en nog maar net de pont halen). Maak dan nog wat foto's van het adembenemende uitzicht en je bent lang weg.

Maar om een antwoord te geven.... yep cameraatje gekocht. KLeiner dan ik nu gebruik onderweg ik heb nu de sony hx5V en die is prima. Maar ik zou wel iets kleiner willen, en dan heb ik gevonden ind e sony wx300 (hoop ik). Ben benieuwd of het iets is anders staat ie zo weer op marktplaats :-) Heb ooit een casio gehad, die had ik een weekje denk ik. Hop weg. Niet in de kast laten liggen als het niks is, dat is zonde. Ik wilde graag een kleiner ding want straks ind e UK heb ik ook al navigatie en een locator bij me dus ik moet echt kleine en lichte spullies hebben :-)
@Mcs, ik ben op zoek naar 1 ticket voor mijn man, hij wil toch wel heel graag naar Marokko. Onze zoon is vanmiddag vertrokken op kamp met zijn korfbalteam. (7 dagen)

Ja, lopen is goed gegaan. Ik heb 10 km. gelopen in 1.1.57. Een paar km. liep er een jongen achter mij hij zei: zo, wat loop jij op een hoogte tempo.

Nee ik ben niet zo van een dieet volgen. Gewoon hardlopen en letten op voeding.

@Max, oh, dat klinkt wel heel leuk, ga ik ook een keer proberen. Doe jij nou ook mee met wedstrijden?

Veel plezier met je camera, fijn dat het toch gelukt is en idd. anders verkoop je de camera toch weer op MP.
@ mother: gek zeker, dat jouw zoon nu op kamp is? Leeg huis? Is het nou gelukt met het ticket voor jouw man? Lekker gelopen dus, klinkt goed :-) Ik let al lang niet meer op anderen tijdens het lopen. De een doet nu eenmaal een tempoloopje, de ander een duurloop op heel andere snelheid. Wissel jij ook af tijdens de trainingen? Maar natuurlijk wel leuk als iemand dat zegt :-) Ik liep niet veel runs dit jaar. Misschien doe ik na volgende week mee met een 5-je hier in de buurt, moet nog even kijken hoe het gaat. Ik moet de lange duurloop nog doen van dit weekend, maar ik was niet lekker en probeer nu op te krabbelen. Lijkt wel al beter te gaan dus wie weet morgen dan proberen. Dan blijf ik wel op schema.

Camera is binnen, is een leuk ding. Kan alles wat mijn oude ook kan, maar is dus wel kleiner en lichter en dat is wel leuk. Ben benieuwd, vandaag even meenemen tijdens het wandelen met de hond dan maar :-)
Zo, even geleden dat ik heb geschreven. Vijf drukke werkdagen achter elkaar gehad. Morgen lekker vrij. Wou zo gaan hardlopen, maar ben niet zo lekker, dus ga een uurtje wandelen en dan morgen hardlopen is het plan. Ben benieuwd hoe het gaat. Deze week ga ik echt naar de runnersworld om nieuwe schoenen te halen :D

@Dita, hoe is het nu, nog gerend?

@Max, heb je de camera uitgeprobeerd inmiddels? Hoe bevalt het? En inderdaad een beetje licht moet wel als je veel moet meezeulen met het rennen. En met zoveel mooie omgeving is snel rennen ook wel minder belangrijk. Ben je inmiddels weer beter?

@Mother, is het gelukt met ticket? En zal wel even raar zijn, dat zoon er week niet is! Snel gerend ook, die 10 km, knap zeg :D
Niet meer gerend,

Helaas gaat het met mijn vader slechter. Vrijdag krijgt hij bericht of ze nog een keer chemo gaan doen of niet. Pfff

Had geen zin meer om te gaan.

Woensdag ochtend ga ik echt

Even hoofd leeg maken.

Groetjes

dita
@ mcs: yep lekker mee gerommeld tijdens wandelen. Leuk ding! Ben benieuwd hoe dat gaat op de eerste run. Gisteren niet meegenomen want mijn vriend maakte foto's onderweg vanaf de fiets en wilde de oude meenemen :-) Maar goed ook want het goot werkelijk van de regen! Hoop dat je vandaag kunt lopen. Ben je opgeknapt? Ik heb gisteren gelopen, 39 km en dat ging prima.

@ dita; gosh meis wat een ellendig bericht voor je \;-( Dat wachten en al die onzekerheid is ook killing. Hoop dat je met lopen een beetje ontspanning zult vinden. Sterkte meissie.

Gisteren om 5.15 vertrokken met mijn vriend en de hond voor een run. Na 16,5 heeft hij de hond weer thuisgebracht en kwam daarna weer naar mij toe om de rest af te maken. Zo lief van hem! Echt fijn. Dat rondje zo alleen was ook erg lekker, maar samen was wel gezellig. Na 39 km kwamen we doornat weer bij de auto. Alles ingepakt en gauw naar huis. Ik was best koud toen ik thuis kwam -) Maar de run ging prima, liep heel lekker en deze keer had ik nog verder gekund. Vorige keer vond ik het aan het einde best zwaar maar toen was het ook erg warm. Nu alleen maar nat :-) Verslag staat op http://bit.ly/170d78e
Dank je wel Max.

Vraagje hoeveel km is een rondje rond de Rottemeren?
Yes ik heb vanmiddag mijn eerste 14 km. Gelopen in 1 uur en 30 min.
*breekt even in*

Mother, wat goed!!! Gefeliciteerd!!

*sluipt weer weg*
Wow super mother en het hartje namens mijn dochtertje
@ dita: huh? als je op de site kijkt, zie je de kaart toch ook? Het rondje daar rond die plas die ik doe is maar 10,5 km. Ik weet dus inmiddels dat het rond de roeibaan een kleine 5 km is maar er zijn meer wegen die parallel lopen, dus kan je zeker een 15 km rondje maken als je een soort 8-je zou lopen. Ik denk dat ik de volgende keer ook niet drie keer de plas doe en wat lussen, maar meer ook op die vlakke weg zou blijven want dat bevalt prima. Staat er wind, dan ben je daar de pineut want het is totaal open en met windje tegen lijkt het me niet echt top.

@ mother: Wat goed! Voelde het lekker :-) Nu geen spierpijn?

Ik vind eigenlijk alle afstanden nog steeds 'veel' en 'ver'. Maar ik merk wel dat het uitmaakt hoe je start. Als je start met het idee dat je bijna 40 km wilt gaan lopen, dan ga je toch anders van start dan dat je gewoon lekker gaat lopen en wel ziet waar het schip strandt. Ik loop door de week wel met een idee/plan maar soms loopt het erg lekker en doe ik net iets anders.

Wat zijn jullie plannen voor de komende week en het weekend?
Dank je wel Max ik heb je kaart even goed bekeken.

Net terug van precies 10 km tijd 1.uur en 8 minuten.

Ik ben blij

groetjes

dita
dubbel
anoniem_50587 wijzigde dit bericht op 21-08-2013 11:11
Reden: dubbel
% gewijzigd
Hallo meiden,

Daar ben ik ook weer! Ik heb gisteren gerend, het ging lekker! Om precies te zijn 4.59km in 39 minuten en lesje 17 van start to run uitgerend en ook nog wat extra gerend. Ik krijg nu wel heel veel zin om te kijken of ik ook een langer stuk in 1 keer kan rennen in plaats van steeds intervallen. Heb vandaag ook geen last van achillespees, en met rennen ook niet, wel wat spierpijn maar heb gisteren ook gezwommen en anderhalf uur yoga, dus dat zal alles bij elkaar wel voor de spierpijn zorgen....

@Dita, wat ontzettend naar van je vader. Moeilijke tijden. Wel goed dat je lekker bent gaan rennen, even hoofd leegmaken en supertijd gerend, goed hoor :D

@Max, wat knap zeg zo'n afstand rennen terwijl je helemaal doorweekt geregend bent. Mooi hoor! Nu spierpijn of heb je dat allang niet meer? euk verslag en mooie foto's zeg... mooie plek om te rennen wel zo te zien!

@Mother, wat goed zeg gefeliciteerd!!
@ dita: goed gedaan! Zitten jullie erg in de rats over morgen? Wij zijn in 2008/2009 het traject doorgegaan met de moeder van mijn vriend Zo moeilijk, steeds die beslissingen en onzekerheid. Sterkte meissie

@ mcs: Regen is op zich niet zo erg eigenlijk. Maar ik vond het niet zo fijn na die blaasontsteking, had wel een extra slip aan voor wat warmte :-) Maar ik had niet gerekend op regen, en ik baal dus wel van mijn 2 kapotte nagels. Boehoe. Had ik het geweten, dan had ik een teenhoesje gebruikt. Nou ja niks aan te doen. Nee geen spierpijn. Gisteren alweer lekker gelopen. Jij gaat dus ook prima met de lessen.

Fijne dag meiden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven