Start 2 Run - deel 5
woensdag 30 november 2011 om 11:20
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
maandag 10 maart 2014 om 17:24
@Max, zo the day after CPC. Gisteren heb ik dus mijn 1 HM gelopen via het business team tijdens de CPC te DEN HAAG. Om 12:00 uur verzamelen. Groepsfoto gemaakt en toen richting het malieveld gewandeld. Daar aangekomen gingen wij inlopen en gezamenlijke warming up deden wij op het Malieveld en de yel. Vanaf 14:00 uur was het ieder voor zich. Wat een drukte en sfeer.
De eerste 10 km. gingen goed, daarna kreeg ik last van de warmte, tja niet getraind in de warmte. Later kreeg ik ook last van mijn bloedblaar en ik was ook net ongesteld geworden. Dus bij de waterposten heb ik gewandeld, wat ik eigenlijk nooit doe.
Eindtijd was: 2 uur, 34 min. trots, nee geen top tijd, maar wel een pr.
Aan de finish stonden mijn man en dochter. Van mijn dochter kreeg ik een roos, wij zijn samen over de finish gelopen. HEERLIJK!
Volgend jaar ga ik zeker weer meedoen.
Maart: 40 km. Totaal: 162 km
De eerste 10 km. gingen goed, daarna kreeg ik last van de warmte, tja niet getraind in de warmte. Later kreeg ik ook last van mijn bloedblaar en ik was ook net ongesteld geworden. Dus bij de waterposten heb ik gewandeld, wat ik eigenlijk nooit doe.
Eindtijd was: 2 uur, 34 min. trots, nee geen top tijd, maar wel een pr.
Aan de finish stonden mijn man en dochter. Van mijn dochter kreeg ik een roos, wij zijn samen over de finish gelopen. HEERLIJK!
Volgend jaar ga ik zeker weer meedoen.
Maart: 40 km. Totaal: 162 km
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
maandag 10 maart 2014 om 18:46
@ dita: leuk lekker in de natuur met beessies, altijd een feestje!
@ mother: klinkt super leuk. Ja wel druk he? Ik liep daar in 2012.... nou ehm... nooit meer denk ik
Ja stom dat het ineens zo warm werd maar het was wel een mooie dag denk ik. Heb je al plannen voor een volgende run dit jaar? Voelt alles goed vandaag na de run?
Vanmorgen kort rondje gehobbeld, woensdag en donderdag ga ik lekker in Garderen lopen dus dat wordt fijn. Nog even route uitzetten. Komend weekend weer vol aan de slag
Ben benieuwd of dat nu anders gaat hier op het vlakke biljartlaken in plaats van een soort viaduct training op mijn intervalletjes
@ mother: klinkt super leuk. Ja wel druk he? Ik liep daar in 2012.... nou ehm... nooit meer denk ik
Vanmorgen kort rondje gehobbeld, woensdag en donderdag ga ik lekker in Garderen lopen dus dat wordt fijn. Nog even route uitzetten. Komend weekend weer vol aan de slag
maandag 10 maart 2014 om 21:03
dinsdag 11 maart 2014 om 10:37
@Max, ik vind de CPC he-le-maal geweldig, de sfeer, muziek, top! Het was echt een hele leuke dag.
Ja, ik denk dat ik op 21 september mee gaan doen aan de Vrede's Marathon/ de halve dan he! Gisteren had ik spierpijn, vandaag gaat het beter.
Achteraf baal ik wel dat ik heb gewandeld, maar ja, het weer was ineens zo veranderd.
@Dita, haha, yep wel pr gelopen. Ja ik had geen tampon in, en soms vloei ik best veel dus ik was bang dat ik ging lekken en ik liep in een 3/4 broek. Ik gebruik ook verder niets en kon het ook niet uitstellen ofzo.
Ja, ik denk dat ik op 21 september mee gaan doen aan de Vrede's Marathon/ de halve dan he! Gisteren had ik spierpijn, vandaag gaat het beter.
Achteraf baal ik wel dat ik heb gewandeld, maar ja, het weer was ineens zo veranderd.
@Dita, haha, yep wel pr gelopen. Ja ik had geen tampon in, en soms vloei ik best veel dus ik was bang dat ik ging lekken en ik liep in een 3/4 broek. Ik gebruik ook verder niets en kon het ook niet uitstellen ofzo.
woensdag 12 maart 2014 om 10:34
Ik heb ook gewandeld bij mijn wedstrijd afgelopen weekend. Ik baal daar achteraf ook van, maar ik kon niet anders. De start ging voor mij te snel (te hoog tempo). De warmte speelde ook een rol. Op een gegeven moment liep ik al wat rustiger. Ik draaide een straat in, waar ik eigenlijk tegen een muur van warmte liep. Ik werd er draaierig van en ik kreeg een wazig zicht. Doorgaan met hardlopen vond ik niet verstandig, dus ik heb daar een stukje gewandeld. Bij mijn wedstrijd waren er veel meer mensen die tussendoor wandelden. Ik denk dat het vooral te maken te had met de warmte waar je eigenlijk nog niet op getraind hebt.
Uiteindelijk was ik wel tevreden over mijn tijd, weer net iets sneller dan de vorige 5km-loop.
Uiteindelijk was ik wel tevreden over mijn tijd, weer net iets sneller dan de vorige 5km-loop.
vrijdag 14 maart 2014 om 09:01
zondag 16 maart 2014 om 08:13
@ dita: en? ging het lekker vandaag? Het is mooi weer, een stuk beter dan gisteren toen het nog zo waaide! Wanneer is jouw HM?
@ mother: lekker weekend
Zag jouw nieuwe doel alweer. Klinkt leuk
Gisteren 10x1.600 gelopen totaal 26 km met inlopen en cooldown etc. Ging prima, was erg verrast want het waaide vrij stevig. Afgelopen week heerlijk gelopen in garderen en lekker gezwommen.
@ mother: lekker weekend
Gisteren 10x1.600 gelopen totaal 26 km met inlopen en cooldown etc. Ging prima, was erg verrast want het waaide vrij stevig. Afgelopen week heerlijk gelopen in garderen en lekker gezwommen.
zondag 16 maart 2014 om 21:01
Ja ging redelijk goed 
1.45 was de tijd, veel tegen wind en door het vele kletsen veel energie verbruikt
Bij 10 km een gelletje genomen voor een extra boost had hij mee genomen. Maar daar kreeg ik een halve dumping op doe ik dus ook nooit meer
Bij 14.5 km dacht ik neeeeee ik ga het niet redden. Bij de 15 km rond kreeg ik weer een boost van jippie toch gehaald ( en had ik weer verder kunnen lopen) ze zijn gewoon lekker bij 15 km gestopt.
En allebei tevreden.
Het was weer super weer zeg vandaag
Groetjes en een fijne week
1.45 was de tijd, veel tegen wind en door het vele kletsen veel energie verbruikt
Bij 10 km een gelletje genomen voor een extra boost had hij mee genomen. Maar daar kreeg ik een halve dumping op doe ik dus ook nooit meer
Bij 14.5 km dacht ik neeeeee ik ga het niet redden. Bij de 15 km rond kreeg ik weer een boost van jippie toch gehaald ( en had ik weer verder kunnen lopen) ze zijn gewoon lekker bij 15 km gestopt.
En allebei tevreden.
Het was weer super weer zeg vandaag
Groetjes en een fijne week
woensdag 19 maart 2014 om 17:11
@Dita, 15 km. goed bezig. Gelletje vind ik juist beter dan zo energiebar.
@Max, ja wij hebben een leuk weekend gehad. Volgend weekend wordt nog leuker.
Mud masters. Ja heb ik zin in, weer een nieuwe uitdaging.
26 km. goed hoor, hoe lang doe jij daar over en hoe vaak stop jij dan? Heb ik volgens mij al eerder gevraagd.
Vandaag was het te druk om te gaan hardlopen, morgen ga ik zeker.
Fijne avond.
@Max, ja wij hebben een leuk weekend gehad. Volgend weekend wordt nog leuker.
Mud masters. Ja heb ik zin in, weer een nieuwe uitdaging.
26 km. goed hoor, hoe lang doe jij daar over en hoe vaak stop jij dan? Heb ik volgens mij al eerder gevraagd.
Vandaag was het te druk om te gaan hardlopen, morgen ga ik zeker.
Fijne avond.
donderdag 20 maart 2014 om 20:18
@mother dat hangt ervan af of ik een lange duurloop heb zoals volgende week of gewoon lekker loop zoals vorige week in garderen. Vandaag liep ik 20 in Aken. Heb een half uur gezocht in het bos naar een Mariabeeld. Tijd boeit me niet, ben uren aan het dwalen en kijken. Met 1.100 hoogtemeters is het zwaar. Je traint van alles. Geen snelheid. Gegevens zie ik pas later. Ik had de klok in beeld met hoe laat het was. Als ik een interval training heb of lange duurloop dan heb ik wel een doel/tempo.
@dita goed gedaan!
@dita goed gedaan!
donderdag 20 maart 2014 om 20:18
@mother dat hangt ervan af of ik een lange duurloop heb zoals volgende week of gewoon lekker loop zoals vorige week in garderen. Vandaag liep ik 20 in Aken. Heb een half uur gezocht in het bos naar een Mariabeeld. Tijd boeit me niet, ben uren aan het dwalen en kijken. Met 1.100 hoogtemeters is het zwaar. Je traint van alles. Geen snelheid. Gegevens zie ik pas later. Ik had de klok in beeld met hoe laat het was. Als ik een interval training heb of lange duurloop dan heb ik wel een doel/tempo.
@dita goed gedaan!
@dita goed gedaan!
vrijdag 21 maart 2014 om 13:01
@Max, ok, dank voor je uitleg.
Omdat ik mee wil gaan doen aan de Mud masters moet ik meer aan krachttraining gaan doen, maar hangen aan die apparaten in de sportschool vind ik helemaal niets, heb jij nog tips?
Zo lekker 10 km. gelopen in het bos, ff nieuwe route, paar km. tegenwind met zon, heerlijk!
Maart: 60 km. Totaal: 182 km
Omdat ik mee wil gaan doen aan de Mud masters moet ik meer aan krachttraining gaan doen, maar hangen aan die apparaten in de sportschool vind ik helemaal niets, heb jij nog tips?
Zo lekker 10 km. gelopen in het bos, ff nieuwe route, paar km. tegenwind met zon, heerlijk!
Maart: 60 km. Totaal: 182 km
zaterdag 22 maart 2014 om 10:53
@ mother: hahaha nou dat soort dingen lijkt me dus echt niks, ik heb geen idee. Staan er geen tips op de site? Heb je ook nog een andere loop op de agenda of alleen dit?
Vandaag lekker rustdagje, heb 3 dagen achter elkaar gelopen in Aken. Was erg leuk maar het is toch vrij heuvelachtig. Vandaag lekker rusten en rustig aan. Morgen weer een weekend assignment en dan op naar volgend weekend, daar staat weer een lange loop als assignment. Dan ga ik eens experimenteren met tijd en voeding weer. Ik heb nog even voor de run, dus deze keer moet het dan maar gebeuren denk ik. Ik ben benieuwd.
Kan me nauwelijks voorstellen dat het vandaag precies 3 weken geleden is dat ik met mijn 57 km rondje bezig was. Wat was het een leuke dag! Maar het lijkt alweer zo lang geleden en ik heb alweer zoveel gedaan in de tussentijd. Liep in Garderen en in Aken. Gek idee. Maar wel lekker natuurlijk. De eerste 200 km van deze maand zitten er alweer op.
Fijn weekend meiden!
Vandaag lekker rustdagje, heb 3 dagen achter elkaar gelopen in Aken. Was erg leuk maar het is toch vrij heuvelachtig. Vandaag lekker rusten en rustig aan. Morgen weer een weekend assignment en dan op naar volgend weekend, daar staat weer een lange loop als assignment. Dan ga ik eens experimenteren met tijd en voeding weer. Ik heb nog even voor de run, dus deze keer moet het dan maar gebeuren denk ik. Ik ben benieuwd.
Kan me nauwelijks voorstellen dat het vandaag precies 3 weken geleden is dat ik met mijn 57 km rondje bezig was. Wat was het een leuke dag! Maar het lijkt alweer zo lang geleden en ik heb alweer zoveel gedaan in de tussentijd. Liep in Garderen en in Aken. Gek idee. Maar wel lekker natuurlijk. De eerste 200 km van deze maand zitten er alweer op.
Fijn weekend meiden!
maandag 24 maart 2014 om 12:40
Wat vliegt de tijd hè Max alweer 3 weken geleden
Vanochtend 16 km gelopen 1:53 Het langste en verste ooit
Mijn vriend op de fiets naast me, Ik had drie bruggen Spijkenisse- Hartel en botlekbrug pfffffjieeuw en steeds wind tegen.
Maar zeker voldaan gevoel
Mother succes met de krachttraing
jij liever dan ik.
Groetjes
dita
Vanochtend 16 km gelopen 1:53 Het langste en verste ooit
Mijn vriend op de fiets naast me, Ik had drie bruggen Spijkenisse- Hartel en botlekbrug pfffffjieeuw en steeds wind tegen.
Maar zeker voldaan gevoel
Mother succes met de krachttraing
Groetjes
dita
maandag 24 maart 2014 om 17:07
@Max/ Dita, achteraf denk ik dat Mud Masters misschien voor mij iets te hoog gegrepen is en eigenlijk ben ik niet zo van de krachttraining, hahaha, nou ja ik kijk wel.
@Max, lekker he even een paar dagen rust.
@Dita, 16 km. wow goed bezig!
Afgelopen zondag is mijn zoon met zijn team Nederlands Kampioen geworden, korfbal, C1. Het was een super leuke, vermoeide dag, maar wat hebben wij als ouders ook gelachen!
Zo ik heb afgelopen weekend natuurlijk niet gelopen, morgenochtend naar NSS overleg, woensdag mag ik weer.
@Max, lekker he even een paar dagen rust.
@Dita, 16 km. wow goed bezig!
Afgelopen zondag is mijn zoon met zijn team Nederlands Kampioen geworden, korfbal, C1. Het was een super leuke, vermoeide dag, maar wat hebben wij als ouders ook gelachen!
Zo ik heb afgelopen weekend natuurlijk niet gelopen, morgenochtend naar NSS overleg, woensdag mag ik weer.
dinsdag 25 maart 2014 om 10:37
@ dita: wow goed gedaan! Was gezellig zeker met vriendlief op de fiets
Komend weekend gaat mijn vriend ook weer mee op de fiets
@ mother: wow knap van jouw zoon!!!! geweldig nieuws, je zult wel heel trots zijn. leuk zeg!!
Wat een mooi weer he? Ik heb zondag gelopen en ga straks ook weer voor een rondje op pad. Het ziet er erg mooi uit buiten. Komend weekend wordt ook warm denk ik.
@ mother: wow knap van jouw zoon!!!! geweldig nieuws, je zult wel heel trots zijn. leuk zeg!!
Wat een mooi weer he? Ik heb zondag gelopen en ga straks ook weer voor een rondje op pad. Het ziet er erg mooi uit buiten. Komend weekend wordt ook warm denk ik.
donderdag 27 maart 2014 om 18:02