Lijf & Lijn alle pijlers

Start met afvallen, wie doet mee?

12-04-2020 09:28 2483 berichten
Ik ben nu veel thuis, en ik groei dicht. Sport te weinig en eet te veel. Voor Corona sportte ik minimaal twee keer per week.

Ik zou zo’n 8 kilo willen afvallen. Wie doet er met me mee?

Oh ja, als iemand het leuk vindt om een tabel bij te houden: heel graag. Ik ben daar geen ster in.

Voor het bijhouden van de tabel: aub iedereen zelf dikgedrukt de week en progressie doorgeven, omdat iedereen ws. op verschillende dagen weegt. Dan is Panda zo lief om het in de tabel zetten.
Dus als voorbeeld:
Week 1: -0,1
[/quote]



===============================================================
WEEK 35 T/M WEEK 39


NAAMSTARTSTREEFKWIJTWK35WK36WK37WK38WK39
Roepieroepie1774,6kg65kg-3,4kg71,4kg71,1kg
Panda198783,5kg70kg-12,2kg71,3kg71,3kg
Megyg85kg70kg-12,8kg73,0kg72,2kg
Vlavi79,2kg65kg-15,5kg64,3kg63,7kg
Bloemkoolroosje83,8kg67kg-15,8kg68,0kg
Appletree8675,0kg65kg-6,5kg
TOTAAL481,1kg402kg-66,3kg
[/quote]
anoniem_63a94ea668423 wijzigde dit bericht op 22-12-2020 08:32
77.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik doe graag mee, vanaf dinsdag. Ben door prednison heel veel aangekomen, en wil graag 20 kilo afspekken....

Ik drink heel graag water, en ook veel. Ik moet ontbijten met yoghurt en muesli van mezelf, en geen hapjes en wijntjes meer.....Dus ; graag op het lijstje....

Ben nu 97 kilo, en het doel is 77.... Alleen als ik het hier al lees word het me slecht.
Alle reacties Link kopieren
Welkom! En gaat goedkomen joh, we gaan met zn allen knallen!
Heb zelf geen ervaring met prednison maar heb zo vaak gehoord dat je daar zo van aankomt, bizar wat medicatie met je lichaam kan doen he..
Alle reacties Link kopieren
Ja, echt frustrerend Panda....En Corona maakt het niet beter.... ben nu echt veel meer thuis, en ben nogal een bourgondier.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je er dan mee aan de slag gaat JobEva!

Lijkt me lastig om door medicatie zoveel aan te komen.

Maar wees niet te streng voor jezelf, werkt uiteindelijk averechts! Been there, done that.. (tenminste, zo werkt het voor mij :p).

Het is met afvallen 'gewoon' een aanpassing van je levensstijl waardoor het natuurlijk wordt en je het ook vol kan houden. Is me met een aantal dingen al gelukt, nu nog met de laatste loodjes..
Alle reacties Link kopieren
Ja ik merk ook dat als ik te fanatiek begin, het averechts werkt. Heb de afgelopen 2 weken opgebouwd en dat werkt beter, krijg er ook steeds meer zin in.
Ben ook bezig met hulahoopen, dat schijnt super te zijn voor je buikspieren. Als ik dat doe zet ik van die jaren 90 muziek keihard aan, heerlijk :rofl:
En wat ik bij workouts ook merk, sommige oefeningen hou ik niet lang vol (plank) of kan ik helemaal niet (push ups), daarbij doe ik gewoon wat ik kan. Als de workout zegt 30 seconden plank en ik kan er maar 10, prima, dan probeer ik volgende keer 11sec te doen.
Niet te streng zijn werkt bij mij echt het best, hoe moeilijk dat soms ook is.
Alle reacties Link kopieren
Haha ja herkenbaar Panda!

Bij mij heeft het vaak zo'n alles of niets effect, bijv. lukt die plank niet lang? DAN MAAR HELEMAAL NIET (6) Of als ik vandaag 1x gezondigd heb, dan is alles verpest en zondig ik het hele weekend! En omdat ik dan inmiddels zo'n obsessie heb gecreeërd voor 'wat ik niet mag', neem ik daar opeens een hele hoop van haha!

Maar zo schiet het natuurlijk voor geen meter op haha, en maak ik het erger 'dan het al was'.

Wat ik nu probeer is me te bedenken hoe ik me voel als ik iets wel/niet doe. Soms lijkt iets op de korte termijn namelijk aantrekkelijker dan op de (semi)lange termijn. Bijv. als ik 's avonds met een wijntje op de bank blijf zitten ipv dat ik een avondwandeling maak of te gaan sporten, voelt dat op dat moment beter. Maar dan slaap ik vervolgens wel slechter (heb ik de laatste tijd vaak na het drinken van alcohol) en voel ik me de volgende dag waarschijnlijk (redelijk) beroerd. Terwijl als ik lekker heb bewogen ik als een roos slaap en dan voel ik me de volgende dag ook goed. Zulke gedachtes helpen vaak om wel 'het goede' te doen. Als iets op de korte termijn al zo gunstig is, dan is dat helemaal het geval op de lange termijn. En een keertje zondigen kan soms ook geen kwaad en helpt je om het vol te houden.

En ook heeerlijk die 90's muziek! Ik hou er van! Ik zet ook altijd de meest foute muziek op tijdens het sporten haha!
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
12-04-2020 15:04
Jullie zijn toegevoegd :)

Ik denk dat ik vanaf komende week ook wat meer ga lopen, want ik skate nu (bijna) elke dag een half uurtje, ongeveer om de dag een workout, maar verder beweeg ik niet heel veel. Gezien het (op maandag en dinsdag na) weer heerlijk weer wordt wil ik proberen wat meer te wandelen. Enige is dat ik dat zo saai vind, moet mezelf daarvoor meer aanzetten dan bv een stukje skaten.
Misschien een luisterboek luisteren, als je daarvan houdt? Heb je 'wat te doen' onderweg.
Alle reacties Link kopieren
charlymercury schreef:
12-04-2020 16:23
Haha ja herkenbaar Panda!

Bij mij heeft het vaak zo'n alles of niets effect, bijv. lukt die plank niet lang? DAN MAAR HELEMAAL NIET (6) Of als ik vandaag 1x gezondigd heb, dan is alles verpest en zondig ik het hele weekend! En omdat ik dan inmiddels zo'n obsessie heb gecreeërd voor 'wat ik niet mag', neem ik daar opeens een hele hoop van haha!

Maar zo schiet het natuurlijk voor geen meter op haha, en maak ik het erger 'dan het al was'.

Wat ik nu probeer is me te bedenken hoe ik me voel als ik iets wel/niet doe. Soms lijkt iets op de korte termijn namelijk aantrekkelijker dan op de (semi)lange termijn. Bijv. als ik 's avonds met een wijntje op de bank blijf zitten ipv dat ik een avondwandeling maak of te gaan sporten, voelt dat op dat moment beter. Maar dan slaap ik vervolgens wel slechter (heb ik de laatste tijd vaak na het drinken van alcohol) en voel ik me de volgende dag waarschijnlijk (redelijk) beroerd. Terwijl als ik lekker heb bewogen ik als een roos slaap en dan voel ik me de volgende dag ook goed. Zulke gedachtes helpen vaak om wel 'het goede' te doen. Als iets op de korte termijn al zo gunstig is, dan is dat helemaal het geval op de lange termijn. En een keertje zondigen kan soms ook geen kwaad en helpt je om het vol te houden.

En ook heeerlijk die 90's muziek! Ik hou er van! Ik zet ook altijd de meest foute muziek op tijdens het sporten haha!
Dat ben ik! Exact die smiley ook :rofl: Althans, dat WAS ik. Precies zo: zegt de workout 30 seconden en ik doe 20? “Rot dan lekker op met je workout” :rofl: En dan stopte ik vaak ook.
Wat ik nu doe al iets niet lukt is die oefening doen zo lang ik het kan, en daarna gewoon in de resterende tijd een andere oefening doen of even rusten.
Wat me ook heeft geholpen zijn de beginner workouts van optima vita, haar manier van “lesgeven” vind ik zo leuk en positief!
, en zij zegt ook steeds dat als iets niet lukt, of langzamer of wat dan ook, dat het helemaal geen probleem is, en dat ben ik langzaam aan gaan geloven en volgen.

Dat op lange termijn denken lukt me nu ook steeds beter. Eerst niet, dan had ik op dat moment zo’n trek in chocola dat ik het “moest” eten. Nu kan ik me iets beter inhouden (niet altijd hoor). Maar hoe beter het sporten gaat, hoe gemotiveerder ik raak, hoe minder ik snoep. Ik wil na deze corona crisis op en top fit zijn :mrgreen:
Maisnon3 schreef:
12-04-2020 16:42
Misschien een luisterboek luisteren, als je daarvan houdt? Heb je 'wat te doen' onderweg.
Luisterboeken hou ik niet van, dan heb ik liever muziek, maar het is het wandelen op zich wat ik saai vind. Maar goed ik moet gewoon niet zeuren en gaan. Skaten vind ik wel heerlijk dus dat zie ik ook echt niet als workout maar juist als soort beloning, wat ook nog eens goed is voor billen en benen :P
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, mag ik met jullie mee doen? Ik ben opzich goed op gewicht, 67 kg bij 173 cm, en in de afgelopen jaren veel afgevallen. Normaal voel ik me best in balans omdat ik ook 6 dagen per week fanatiek sport. Nu is dat een stuk minder en eten ook gelijk uit mijn normale ritme..

Heb besloten dat ik dus nu maar even streng wil zijn en nu ik toch geen spieren opbouw er best wat vetjes af mogen.
Alle reacties Link kopieren
Haha herkenbaar Panda! Maar super goed dat je o uit die vicieuze cirkel bent gekomen!

Ik ben uiteindelijk een tijdje met een personal trainer gaan trainen en dat heeft bij mij heel erg geholpen. Het is dat het zo prijzig is, anders was ik er mee door gegaan. Maar nu lukt het aardig zelf. Ik zal die trainingen van Optima Vita eens bekijken, thanks voor de tip!

En natuurlijk, welkom Avivai!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens niet van plan om me elke week te wegen. Dat ken ik, dat gaat bij mij twee kanten op, allebei fout: óf het valt mee, en ik denk vervolgens ooooh, het kan best even, die chips. Het gaat toch goed? En dat is het begin van het einde. Óf het valt niet mee, en ik denk zie je, het heeft geen zin, laat ook maar zitten. En dat is ook het begin van het einde.
Dat doe ik dus niet meer. Ik weeg me elke twee weken. Ik ben de 21e maart begonnen en heb me nu één keer gewogen. Pas volgende week maandag op zijn vroegst weeg ik me weer.
Alle reacties Link kopieren
@Charlymercury ja een personal trainer lijkt me op zich ook wel wat, maar dat vind ik momenteel echt te duur, en ik hoop het ook gewoon met eigen motivatie (en jullie dan :mrgreen: ) te kunnen.

@JufJoke prima toch, doe vooral wat voor jou het fijnst is :)
Voor mij werkt 1x per week wel. Wilde eigenlijk vaker wegen, maar dat heeft niet zoveel nut. Plus het verschilt soms ook zo erg welk dagdeel je weegt, in de avond kan ik gerust 5 kilo meer wegen, heel frustrerend.
Hoi allen!

Ben een viva forum lezer zonder account maar dit leek me wel een leuke uitdaging, dus ik heb maar een account aangemaakt.

Ik zou graag mee willen doen, ik ben 21 jaar en weeg op dit moment 85 kg. Ik ben 1,68. Ik vind mijn lichaam niet mooi en ben er niet tevreden over. Het mag allemaal wel wat strakker en ik wil een gewicht dat gezond is voor mijn leeftijd en lengte. Ik denk dat als er een kilo of 10 af is dat ik dan al erg tevreden ben en dat het goed te zien is. Mijn uiteindelijke streefgewicht is toch wel 70 kilo dus daar ga ik maar voor.

Ben bodypump thuis aan het oppakken door materiaal vd sportschool, wandel of fiets nu meer en ben begonnen aan een 5km hardloop beginners schema (3x per week).

Lets go.
Jaa Panda, thanx! Sorry voor mijn late reactie. Was een drukke dag met de kids, ze sliepen pas heel laat en ik was moeoeoeoeoe. Ook vaak het probleem: moe en zin in wijn. Knop moet om. Mijn gewicht, lengte en streefgewicht: 163 meter, 72,5 kilo. Streefgewicht 65 kilo. Als dat toch lukt ben ik zoooo blij.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook graag mee.
Ik ben 43 jaar, alleenstaand en twee kinderen van 10 en 11.
4 jaar geleden ben ik 8 kg afgevallen. Ik voelde me zo goed. En nam me heilig voor het nooit meer zo ver te laten komen. Helaas zitten de kilo’s er weer grotendeels aan.
Ik probeer 1 a 2 keer in de week een stukje te rennen en doe thuis iedere ochtend sit-ups en squads.
Ik ben gewoon zo gek op snoep en koek. En alles met koolhydraten.
Met name ‘s avonds op de bank.
Was er maar iemand die me op die momenten even een spiegeltje voor kon houden.

Mijn lengte is 1.71 ik weeg nu 73,5 kg en wil graag naar 68kg
Alle reacties Link kopieren
Haha ook herkenbaar JufJoke!

Ik was vanochtend ook ietwat teleurgesteld. Dacht dat ik afgelopen week goed bezig was geweest, maar ben maar 200 gram afgevallen :(

Oftewel , mijn gewicht is nu 53,2. Maarja, nieuwe week, nieuwe kansen!

Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Charly, mooi dat er iets af is!

Hier ook 400 gram, weeg nu 75,6. Toch tevreden, heb de laatste twee dagen toch best wat extraatjes gegeten, en wel iets afgevallen. Nu vasthouden!
Ik begin morgen weer serieus hoor. Het paasbrood is nog niet op. :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Charly en Maisnon, toch wat eraf! Goed zo!

Eviva, morgen weer een dag.

Ik heb me gisteren gewogen en vandaag weer, maar het is hetzelfde gebleven.

Vandaag ga ik even op de fiets naar de action om een yogamat te halen en misschien wat gewichten. Straks ook nog even wandelen, al is het maar een half uurtje. Vanmiddag langs bij mijn ouders en ik hoorde dat ze allemaal lekkere dingen hadden gekocht voor Pasen. Ik blijf daar ook eten. Hopelijk kan ik me een beetje inhouden.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal! Kabloem ik heb je erbij gezet in de tabel, welkom.
Wijzigingen ingevuld (hou vandaag maar even als startdatum aan.
Ik zat vanochtend op 84,1 dus 600g meer dan vorige week, maar ik neem dat even met een korreltje zout. Ik begon 2 weken geleden op 84,4 en ben in de eerste week ziek geweest. Tevens ben ik nu bij mn ouders (geen idee of de weegschaal hier anders afgesteld kan staan) maar ik denk eigenlijk dat het vooral door het ziek zijn kwam, vond bijna 1kg in een week al vrij veel.
Dus ik start gewoon op 84,1 geen probleem. Ik meet zelf ook (buik, taille en benen) en daar was ik overal wel 0,5 tot 1cm kwijt ten opzichte van vorige week. Ik maak mezelf maar wijs dat spieren zwaar zijn :rofl:

Vandaag ben ik nog bij mn ouders en heb ik niks op de planning staan. Heb best spierpijn en het weer is ook niet best, dus vandaag even geen workout en niet skaten, even dagje rust. Morgen thuis weer volop aan de slag, eens kijken of ik volgende week die 83,5 weer kan halen :)
Alle reacties Link kopieren
dunyayildiz schreef:
13-04-2020 09:36
Charly en Maisnon, toch wat eraf! Goed zo!

Eviva, morgen weer een dag.

Ik heb me gisteren gewogen en vandaag weer, maar het is hetzelfde gebleven.

Vandaag ga ik even op de fiets naar de action om een yogamat te halen en misschien wat gewichten. Straks ook nog even wandelen, al is het maar een half uurtje. Vanmiddag langs bij mijn ouders en ik hoorde dat ze allemaal lekkere dingen hadden gekocht voor Pasen. Ik blijf daar ook eten. Hopelijk kan ik me een beetje inhouden.
Dunya, misschien helpt het om met jezelf af te spreken dat je wel íets mag, en hoeveel. Als ik weet dat ik niet overal van af hoef te blijven kan ik ook meer genieten van die twee dingen die ik dan wel mag van mezelf. En mij helpt het dan ook altijd om tegen mijn vriend te vertellen dat ik van mezelf niet meer mag dan x paaseitjes bv. Het maakt hem echt geen klap uit, maar ik heb dan het gevoel dat ik niet meer zomaar van mijn eigen voornemen af kan wijken omdat er nu iemand is die er van af weet.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Gewicht vanmorgen: 89,2. Ik begon een paar weken terug op 91,7. Best tevreden. Nu doorzetten 💪🏻
Alle reacties Link kopieren
Ri3tte schreef:
13-04-2020 10:34
Goedemorgen! Gewicht vanmorgen: 89,2. Ik begon een paar weken terug op 91,7. Best tevreden. Nu doorzetten 💪🏻
Wauw goed bezig!! 💪
Alle reacties Link kopieren
Dank allen, werkt toch motiverend :-D

Haha spieren zijn zeker zwaarder dan vet Panda! Ook goed plan om je rust te pakken idd , zodat je weer goed en fit aan de slag kan. Vervelend dat je ziek was :( gaat het nu weer helemaal beter?

En geniet vandaag van het paasbrood Eviva! En jij van alle paaslekkernijen van je ouders Dunya!
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
13-04-2020 09:11
Ik begin morgen weer serieus hoor. Het paasbrood is nog niet op. :mrgreen:
Haha Eviva, herkenbaar.

Ik eet toch ook een beetje raar deze dagen maar probeer niet meer én én te doen. Dus niet croissantjes én broodjes én eitjes én koekjes én.. met nadruk op probeer hoor. Heb gister wel 14 km hardgelopen (waar het heel rustig is en ik niemand tegen kwam.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven