Lijf & Lijn alle pijlers

Start met afvallen, wie doet mee?

12-04-2020 09:28 2483 berichten
Ik ben nu veel thuis, en ik groei dicht. Sport te weinig en eet te veel. Voor Corona sportte ik minimaal twee keer per week.

Ik zou zo’n 8 kilo willen afvallen. Wie doet er met me mee?

Oh ja, als iemand het leuk vindt om een tabel bij te houden: heel graag. Ik ben daar geen ster in.

Voor het bijhouden van de tabel: aub iedereen zelf dikgedrukt de week en progressie doorgeven, omdat iedereen ws. op verschillende dagen weegt. Dan is Panda zo lief om het in de tabel zetten.
Dus als voorbeeld:
Week 1: -0,1
[/quote]



===============================================================
WEEK 35 T/M WEEK 39


NAAMSTARTSTREEFKWIJTWK35WK36WK37WK38WK39
Roepieroepie1774,6kg65kg-3,4kg71,4kg71,1kg
Panda198783,5kg70kg-12,2kg71,3kg71,3kg
Megyg85kg70kg-12,8kg73,0kg72,2kg
Vlavi79,2kg65kg-15,5kg64,3kg63,7kg
Bloemkoolroosje83,8kg67kg-15,8kg68,0kg
Appletree8675,0kg65kg-6,5kg
TOTAAL481,1kg402kg-66,3kg
[/quote]
anoniem_63a94ea668423 wijzigde dit bericht op 22-12-2020 08:32
77.59% gewijzigd
@Taartje34 Ik gebruik nu ook myfitnesspal, maar weet niet echt wat nou een goede balans is van het aantal procent vetten, koolhydraten en eiwitten. Heb hem nu gezet op 30% koolhydraten, 40% vet (haal ik echt niet) en 30% eiwit. Ik wil graag rond de 1500/1600 kcal zitten, maar of dit voor langere periode haalbaar is, weet ik niet en dan heeft het natuurlijk geen zin. Heb vanuit mijn sportschool meegedaan aan een 'afvalrace' en de voedingsdeskundige raadde mij wel de 1500 kcal aan. Ook lees ik dat rond de 100gram koolhydraten per dag goed is om af te vallen, maar ik vind dat best wel weinig eigenlijk want daar zit je zo op.
Alle reacties Link kopieren
Panda, missen we niet nog een kolom in de tabel? Waar komt nu te staan hoeveel iemand is afgevallen?
Alle reacties Link kopieren
@Hugflepuf Gefeliciteerd me je kleintje! Wat leuk :) Snap dat je wat kwijt wil,, geef je lichaam ook wel tijd om bij te komen he? Ik heb geen kinderen dus geen ervaring met bevallen, maar weet wel dat gevalletje Doutzen Kroes die na 3 weken dr lichaam terug had (bij wijze van spreke) niet de standaard is. Doe wat je kunt maar neem ook je rust :)

@ThePinkFlamingo natuurlijk is er plek voor je :) Ik kan me helemaal vinden in jouw verhaal, ik heb ook al zoveel pogingen gedaan, om vervolgens na een week al af te haken. Wat extra motivatie hier helpt me heel erg. Ik ben nu al ongeveer 3 weken bezig, en doordat ik mn ervaringen ook deel (vooral in het “plan je dag” topic en nu dan ook hier) merk ik dat ik daar we, motivatie uithaal, hopelijk werkt dat voor jou ook, succes!

@Taartje34 ja paaseitjes horen erbij hoor! Die heb ik ook zat op dit weekend, gister heb ik me beter ingehouden gelukkig, en vandaag mag ik niks van mezelf.

Ik ben van de week losgegaan met spullen bestellen, heb fitnessschoenen besteld (decathlon), 2 Sportleggings bij Lidl en een springtouw bij bol.com, daar wil ik ook mee gaan starten.
Vandaag wil ik sowieso gaan hulahoopen, 20 a 30 minuten, en een stuk wandelen, niet mn favoriet maar het is gewoon goed voor je, en wie weet is het leuker dan verwacht.
Vanavond wil ik dan nog wen workout gaan doen, of als de wind gaat liggen een stukje skaten, maar ik denk dat ik voor de workout ga. Wil mn sportmomenten iets gaan verhogen. Tot nu toe deed ik vaak in de ochtend een workout en ‘s middags een stuk skaten, maar ik wil daar een 3e moment aan toevoegen, voor hulahoopen of touwtjespringen.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
14-04-2020 12:38
Panda, missen we niet nog een kolom in de tabel? Waar komt nu te staan hoeveel iemand is afgevallen?
Ja die wil ik dan volgende week toevoegen, gezien we deze week beginnen was het mijn idee om elke week een kolom erbij te plakken met toe/afname van die week :)


NAAMLENGTESTARTSTREEFAFVALLENWEEK 1
Panda1987176cm84,1kg70kg- 14,1kg-0,5kg = 83,6kg
Even een voorbeeld, dit is wat ik wilde doen, maar andere ideeën zijn uiteraard altijd welkom :D
Fijn Panda! Thanx 😁
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al blij dat ik wat te doen heb, vind het niet erg om die tabel bij te houden :mrgreen:
Zit nu ivm corona toch thuis (werk in een winkel die nu dicht is dus thuiswerken is geen optie) vandaar dat ik ook zo fanatiek bezig ben met sporten.
Net 30 minuten gehulahoopt, ondertussen ex on the beach gekeken haha, maar de tijd vloog wel voorbij. Straks stukje wandelen en op de terugweg boodschappen halen.
Alle reacties Link kopieren
Hoepel heb ik ook ja. Wel weer aan het opbouwen, was bont en blauw van dat ding 😂. Zit nu op 5min zonder problemen.
Alle reacties Link kopieren
Taartje34 schreef:
14-04-2020 14:11
Hoepel heb ik ook ja. Wel weer aan het opbouwen, was bont en blauw van dat ding 😂. Zit nu op 5min zonder problemen.
Ik gebruik zo’n buikband erbij, ten eerste zweet je dan meer (= hopelijk meer cm kwijt) maar het vangt ook deels de “klappen” op, vind het echt veel fijner dan zonder zo’n ding.
De eerste paar dagen was het ff wennen en deed mn buik zeer, maar dat ging vrij snel weg, nu is het als ik begin de eerste 3 minuten even iets gevoelig, daarna voel ik het niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee!
Woog afgelopen donderdag 72.9 kg bij 1.67! Ben een aantal jaar geleden gestopt met roken en daardoor wat kilo’s aangekomen die ik graag weer kwijt wil! Laten we maar eerst beginnen met een streef van 69 kg.

Momenteel train ik door omstandigheden (geen handbal, tennis, zwemmen, kickboksen) voor een halve marathon. Daarvoor loop ik 3 keer in de week een rondje tussen de 8 en 16 km. En ik kickboks nog 1 keer in de week thuis op een bokszak. Verder fiets ik veel en wandel ik veel. Ik ben een echte gezelligheids eter en ben gek op feestjes. Aangezien die er nu niet zijn, lijkt me dit een goede kans om wat af te vallen.

Ik werk ook nog gewoon als verpleegkundige in het ziekenhuis. Dus verder weinig veranderingen!
Alle reacties Link kopieren
Houden we trouwens nog een bepaalde dag aan om te wegen?
Alle reacties Link kopieren
Welkom! Zo te zien ben je al goed bezig :)
Ik weeg zelf elke maandagochtend, sommigen geloof ik op zondag, maar doe wat jij fijn vindt.

@Roepieroepie17 Ik denk dat het voor het bijhouden het makkelijkst is als iedereen zelf dikgedrukt de week en progressie doorgeeft, gezien iedereen misschien op verschillende dagen weegt. Dan kan ik het in de tabel zetten.
Dus als voorbeeld:
Week 1: -0,5kg

Als iedereen dit dikgedrukt doorgeeft is het makkelijk bij te houden, zou je dit in de OP willen zetten? :)
Ik zet het ook bij de tabel maar die is natuurlijk niet op elke pagina zichtbaar. Thx :)
Alle reacties Link kopieren
Panda, Fijn dat jij het wilt bijhouden.

Hebben jullie het vandaag vol gehouden? En ook nog gesport?

Ik heb vandaag gewerkt op locatie. Ik had me eten meegenomen en ik heb me daar ook netjes aan gehouden. Het enige wat ik vandaag nog moet doen is bewegen. Misschien dat ik een rondje ga wandelen en anders doe ik weer een zumba workout van YouTube.

Vanmorgen heb ik me toch stiekem weer gewogen. Helaas nog steeds hetzelfde.
[quote=ItsMarielle post_id=31237231 time=1586801026 user_id=388926]
@Roepieroepie17 Leuk Zumba! Doe je dat via YouTube/een speciale muziek playlist? :)
Ik vind Zumba zo leuk. Eerste sport ooit die ik leuk vind, volhoud en zelfs ook van geniet. De dansschool waar ik een abo heb zet af en toe filmpjes online dus die oefen ik.

Vandaag ging het goed met eten. Zo nog wat meer water drinken en vanavond geeeeeennnnn wijn. Thee it is!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag lekker een half uurtje hardgelopen en ik heb nog even een kwartiertje gefietst op het platteland, was best even een mooi stukje en even fijn om buiten te zijn tijdens corona. :)
Alle reacties Link kopieren
Dunyayildiz
Super goed dat je eten van huis meeneemt. Ik plan ook altijd mijn maaltijden omdat ik ondanks waarschijnlijk iets makkelijks en ongezonds pak.

Vandaag al 45 minuten gewandeld en ga zo nog even 30 min op de crosstrainer. Eten ging ook goed vandaag. Net nog even een portie ongezouten noten gegeten! Heerlijk :-)
Alle reacties Link kopieren
Rektmylife123 schreef:
14-04-2020 19:18
Ik heb vandaag lekker een half uurtje hardgelopen en ik heb nog even een kwartiertje gefietst op het platteland, was best even een mooi stukje en even fijn om buiten te zijn tijdens corona. :)
Knap vind ik dat. Ik kan sporten op het moment niet opbrengen. Ik was de laatste paar jaar best goed bezig met sporten, maar in augustus werd mijn zoon ziek. Dat is maandenlang een heel hectische tijd geweest, met enkele opnames, kinderthuiszorg, dagelijks infusen en medicijnbezorging... Sporten was wel het laatste op de prioriteitenlijst. Maar hoewel mijn zoon nog niet genezen is, en zelfs nog niet volledig duidelijk is wat hij precies heeft, is het nu de laatste drie maanden wel een stuk rustiger. Hij krijgt nu medicijnen die veel minder ingrijpend zijn in het dagelijks leven, en onderzoek gaat op dit moment vooral achter de schermen door. Dus er is wel rust in de tent nu. Maar ik krijg de motivatie om weer te gaan sporten nog niet gevonden. Wel wandel ik veel.
Eten gaat goed hier. Drie maaltijden per dag, en tussendoor fruit of groente. Daar hou ik me aan, en is ergens ook wel lekker overzichtelijk.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig dames!!

Ik probeer elke ochtend te bewegen. Ik doe of een YouTube les of ik ga hardlopen. En ik wandel hele stukken. Ik kom sowieso wel aan mijn beweging, vandaag niks bijzonder gedaan en toch 20.000 stappen! Qua eten tel ik kcal en maak ik elke week een weekschema van rond de 1700 kcal. Mijn valkuil zijn de avondmaaltijden die ik altijd veel te groot eet, dus vooraf plannen zorgt dat ik 's avonds niet teveel eet. En iets lekker kan prima, naar dan betekent dat dus wel een boterhammetje minder.

Ik gebruikte altijd fitnespal en houd daar ook al jaren mijn gewicht in bij. Inmiddels houd ik wat ik eet bij in mijn eetmer, dat vind ik handiger werken.
Alle reacties Link kopieren
@JufJoke Joh wat heftig! Logisch dat je niet aan sporten denkt, dat is op dat moment totaal niet relevant.. Gaat het nu wel een beetje met hem? Vervelend dat ze niet weten wat het is..
Eten gaat wel goed, dat is de eerste stap toch? Dat sporten komt wel wanneer je daar zin in hebt :hug:

Ik heb net mn workout gedaan (30 minuten abs & upper body), nu eten.
Eten ging bij mij vandaag goed, ontbijt lunch en nu broccoli en vanavond fruit, verder geen enkel tussendoortje (wat heel wat is voor mijn doen).
Heb alleen nog steeds moeite met workouts, hulahoopen hou ik makkelijk vol maar voor armen heb ik echt 0 kracht in. Een normale push up kan ik niet, op mn knieen kan ik met heel veel inspanning hooguit 5. En ook andere workouts vind ik zo moeilijk vol te houden. Hoop dat dat op een gegeven moment makkelijker wordt..
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
14-04-2020 20:41
@JufJoke Joh wat heftig! Logisch dat je niet aan sporten denkt, dat is op dat moment totaal niet relevant.. Gaat het nu wel een beetje met hem? Vervelend dat ze niet weten wat het is..
Eten gaat wel goed, dat is de eerste stap toch? Dat sporten komt wel wanneer je daar zin in hebt :hug:

Ik heb net mn workout gedaan (30 minuten abs & upper body), nu eten.
Eten ging bij mij vandaag goed, ontbijt lunch en nu broccoli en vanavond fruit, verder geen enkel tussendoortje (wat heel wat is voor mijn doen).
Heb alleen nog steeds moeite met workouts, hulahoopen hou ik makkelijk vol maar voor armen heb ik echt 0 kracht in. Een normale push up kan ik niet, op mn knieen kan ik met heel veel inspanning hooguit 5. En ook andere workouts vind ik zo moeilijk vol te houden. Hoop dat dat op een gegeven moment makkelijker wordt..
Toen ik nog wel sportte bleven push ups ook altijd moeilijk voor mij, hoe ik daar ook mijn best voor deed. Alsof mijn anatomie daar gewoon niet op gemaakt is! :-D

Dank je, Panda. Ja, het gaat wel goed met hem. Hij voelt zich goed. Maar voor ons als ouders is Corona een grote zorg, want de problemen zitten in zijn longen. Hij krijgt vooralsnog medicijnen tot oktober. Tot die tijd zijn er nog een aantal dingen die nog niet verklaard zijn, waaronder een soort cyste- of blaasachtige afwijkingen in de longen. We zijn al vrij snel in het Radboud onder behandeling gekomen, maar zelfs daar weten ze niet wat die afwijkingen zijn. Het blijft dus een grote zorg. Maar het is ook wel tamelijk makkelijk om de zorgen niet te laten overheersen, juist omdat hij zich nu goed voelt. Dat scheelt enorm, want dat is ook anders geweest.
Hij heeft in ieder geval een tot nu toe zwaar schooljaar gehad.
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
14-04-2020 20:41

Eten ging bij mij vandaag goed, ontbijt lunch en nu broccoli en vanavond fruit, verder geen enkel tussendoortje (wat heel wat is voor mijn doen).
Eet je dan alleen broccoli????
Alle reacties Link kopieren
Rektmylife123 schreef:
14-04-2020 19:18
Ik heb vandaag lekker een half uurtje hardgelopen en ik heb nog even een kwartiertje gefietst op het platteland, was best even een mooi stukje en even fijn om buiten te zijn tijdens corona. :)
Lekker hè? Zoiets simpels kan je dan echt blij maken, tenminste, ik heb dat wel.
Iedereen goed bezig, leuk om te lezen.

Ik heb vanavond een live les van mijn sportschool meegedaan dit was een BBB (billen benen buik) les van 20 minuten. Daarna nog yoga gedaan. Had meer willen doen maar zit in mijn laatste jaar van de hbo-v dus had genoeg te doen daarvoor. Morgenochtend weer bodypump en sowieso een stuk wandelen of fietsen in de middag of avond.

Panda, ik vind vele workouts ook zwaar maar ik denk dat als je het met regelmaat doet dat het makkelijker gaat. Hopen we maar :cheer:
Bedankt voor het toevoegen Panda! En goed bezig allemaal :).

Jufjoke, wat naar! Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt voor je zoon.

Ik ben net klaar met sporten. Ik was 2 weken terug begonnen met het volgen van workouts via youtube en hoewel ik nog geen verschil merk qua gewicht (die chocola is te lekker...) begin ik wel te voelen dat ik sterker word en het makkelijker volhoud!
Vandaag ging het eten ook goed, maar nu ik zo bijhoud wat ik eet op een dag merk ik dat ik steeds te weinig eiwitten binnen krijg. Heeft iemand misschien tips voor (vegetarische) eiwitrijke gerechten?
Alle reacties Link kopieren
ThePinkFlamingo schreef:
14-04-2020 21:13
Bedankt voor het toevoegen Panda! En goed bezig allemaal :).

Jufjoke, wat naar! Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt voor je zoon.

Ik ben net klaar met sporten. Ik was 2 weken terug begonnen met het volgen van workouts via youtube en hoewel ik nog geen verschil merk qua gewicht (die chocola is te lekker...) begin ik wel te voelen dat ik sterker word en het makkelijker volhoud!
Vandaag ging het eten ook goed, maar nu ik zo bijhoud wat ik eet op een dag merk ik dat ik steeds te weinig eiwitten binnen krijg. Heeft iemand misschien tips voor (vegetarische) eiwitrijke gerechten?
Dank je, Pinkflamingo.

Gewoon een lekkere omelet? Extra bakje sojabonen? Handje kikkererwten door de salade? Die kikkererwten vind ik ook lekker als snack: even door wat paprika- en knoflook poeder rollen en dan in de oven, vrij lang en op lage temperatuur. Soort borrelnootjes krijg je dan. Ik ben zelf geen vegetariër, dat moet ik er wel bij zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
14-04-2020 21:07
Toen ik nog wel sportte bleven push ups ook altijd moeilijk voor mij, hoe ik daar ook mijn best voor deed. Alsof mijn anatomie daar gewoon niet op gemaakt is! :-D

Dank je, Panda. Ja, het gaat wel goed met hem. Hij voelt zich goed. Maar voor ons als ouders is Corona een grote zorg, want de problemen zitten in zijn longen. Hij krijgt vooralsnog medicijnen tot oktober. Tot die tijd zijn er nog een aantal dingen die nog niet verklaard zijn, waaronder een soort cyste- of blaasachtige afwijkingen in de longen. We zijn al vrij snel in het Radboud onder behandeling gekomen, maar zelfs daar weten ze niet wat die afwijkingen zijn. Het blijft dus een grote zorg. Maar het is ook wel tamelijk makkelijk om de zorgen niet te laten overheersen, juist omdat hij zich nu goed voelt. Dat scheelt enorm, want dat is ook anders geweest.
Hij heeft in ieder geval een tot nu toe zwaar schooljaar gehad.
Ja ik snap dat Corona een zorg is, maar wel fijn dat hij zich goed voelt, dat zal zeker schelen. Hopelijk komen ze erachter wat het is zodat het hopelijk verholpen kan worden.
Jufjoke schreef:
14-04-2020 21:09
Eet je dan alleen broccoli????
Met aardappels en een stukje vlees, hollandse pot :mrgreen: Al moet ik zeggen dat ik de aardappels nog wel eens skip, ben daar geen fan van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven