Lijf & Lijn alle pijlers

Start met afvallen, wie doet mee?

12-04-2020 09:28 2483 berichten
Ik ben nu veel thuis, en ik groei dicht. Sport te weinig en eet te veel. Voor Corona sportte ik minimaal twee keer per week.

Ik zou zo’n 8 kilo willen afvallen. Wie doet er met me mee?

Oh ja, als iemand het leuk vindt om een tabel bij te houden: heel graag. Ik ben daar geen ster in.

Voor het bijhouden van de tabel: aub iedereen zelf dikgedrukt de week en progressie doorgeven, omdat iedereen ws. op verschillende dagen weegt. Dan is Panda zo lief om het in de tabel zetten.
Dus als voorbeeld:
Week 1: -0,1
[/quote]



===============================================================
WEEK 35 T/M WEEK 39


NAAMSTARTSTREEFKWIJTWK35WK36WK37WK38WK39
Roepieroepie1774,6kg65kg-3,4kg71,4kg71,1kg
Panda198783,5kg70kg-12,2kg71,3kg71,3kg
Megyg85kg70kg-12,8kg73,0kg72,2kg
Vlavi79,2kg65kg-15,5kg64,3kg63,7kg
Bloemkoolroosje83,8kg67kg-15,8kg68,0kg
Appletree8675,0kg65kg-6,5kg
TOTAAL481,1kg402kg-66,3kg
[/quote]
anoniem_63a94ea668423 wijzigde dit bericht op 22-12-2020 08:32
77.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
charlymercury schreef:
13-04-2020 10:39
Dank allen, werkt toch motiverend :-D

Haha spieren zijn zeker zwaarder dan vet Panda! Ook goed plan om je rust te pakken idd , zodat je weer goed en fit aan de slag kan. Vervelend dat je ziek was :( gaat het nu weer helemaal beter?

En geniet vandaag van het paasbrood Eviva! En jij van alle paaslekkernijen van je ouders Dunya!
Ja hoor, was 2 weken geleden zien, het was zo’n “net niet griepje” zoals ik het noem. Had geen koorts en het was geen griep, maar was beroerd genoeg om 2 dagen op bed te liggen. Maar nu weer helemaal opgeknapt gelukkig.
Vandaag maar eens gaan bedenken wat voor workout ik morgen wil gaan doen :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen weer eens op de weegschaal gestaan en het is toch wel weer tijd om op de rem te gaan staan. Ik ben 35 jaar, 170cm en 90,2 kilo. Ik heb 13 pogingen (waarvan 1 miskraam) gedaan om nog een kind te krijgen, wat helaas niet is gelukt, en ik denk dat dat grotendeels te maken heeft met mijn overgewicht en eetpatroon. Ik wil beginnen met vanaf morgen in ieder geval 2 liter water per dag te gaan drinken en savonds niet meer te snoepen. De bidon tip is wel een goeie, morgen in de pauze maar even 1 aanschaffen. Ik heb niet echt een streefgewicht, ik vind mezelf te mager ook niet mooi, ben altijd stevig geweest en dat is prima, maar vind mezelf nu gewoon te zwaar en ongezond.. We beginnen maar eens met de eerste 5 kilo :)

Succes allemaal!
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
@Bam_1984 welkom! Wat naar zeg een miskraam, heftig... Hopelijk lukt het hier om wat af te vallen, laten we vooral proberen elkaar te motiveren. En inderdaad klein beginnen. Een grote bidon kopen was voor mij echt de gouden tip, hopelijk werkt dit voor jou ook. Ik ga je erbij zetten in de tabel :)
Hoe is het vandaag gegaan bij jullie? Ik
Ben vanochtend gestart met een half uurtje Zumba. Ik had verder mn eten niet gepland voor vandaag, dus niet heel erg handig. Ik ga zo even bedenken wat ik morgen ga eten, ontbijt, lunch en avondeten. Ik vond die tip van een grote waterfles een hele goede.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje, mijn sportschoenen zijn echt aan vervanging toe. Ik ben op zoek naar goede schoenen, die goed zijn voor wandelen, springen (Goeie demping) en ook flexibel zijn (flexibele zool voor workouts). Gezien naar een winkel gaan nu geen optie is hoop ik hier wat tips te kunnen krijgen. Hebben jullie tips? Ik wil proberen onder de €100 te blijven
@Panda1987 zou je me nog willen toevoegen aan de tabel als je tijd hebt? :)

Ik zelf heb Asics jolt 2 hardloopschoenen van 50 euro geloof ik. Ondanks dat het hardloopschoenen zijn gebruik ik ze voor fitness. Vind ze lekker lopen, ik zelf heb eigenlijk steunzolen maar met sporten doe ik die er niet in omdat ik dat niet prettig vind. Ik zelf loop dus wel erg naar binnen met één voet maar dat ligt niet aan de schoen. Ze lopen wel erg comfortabel, hebben een goede demping (is mij verteld toen ik ze kocht maar weinig verstand van) en zijn flexibel. Wellicht zijn er veel betere schoenen hoor maar voor de prijs ben ik fan van mijn schoenen, haha.
Alle reacties Link kopieren
@Maryse21 ohh sorry ik ben helemaal vergeten je erbij te zetten, is nu geregeld :)
En bedankt voor de tip, ik ga er eens naar kijken! Kreeg van een vriendin ook een tip voor decathlon schoenen, die schijnt ook goede te hebben. Morgen eens even op mn gemak uitzoeken :)
Alle reacties Link kopieren
@Roepieroepie17 Leuk Zumba! Doe je dat via YouTube/een speciale muziek playlist? :)

Vandaag is redelijk goed gegaan. Net mijn laatste eetmoment gehad van de dag (ik doe aan IF en eet tussen 12 en 20). Dus vanavond nog even lekker kopje koffie en thee drinken. :D Net ook nog even 300kcal verbrand op de crosstrainer.

Morgen wil ik een half uur op de crosstrainer en 45 minuutjes wandelen. Mijn eten voor morgen heb ik al gepland. En morgen weer een dagje werken vanuit huis. :-)
Alle reacties Link kopieren
Late aanmelding: Ik ben 1.61 en 59.8 kg, ik wil graag 4.8 kg afvallen.

Morgen ga ik denk ik eventjes een half uurtje joggen.
Alle reacties Link kopieren
ItsMarielle
Hey wat grappig, ik doe ook IF. Vergeet wel eens dat ik het doe zo vast zit dat in mijn ritme :biggrin: :facepalm:

Hier ook een goede dag, op wat koekjes na. Gun mezelf dat ook wel nu. Morgen is de Pasen echt voorbij dan ga ik echt weer normaal doen.

bam_1984
Heftig en herkenbaar.. Ik ben inmiddels bijna 6 jaar bezig en een heel traject achter de rug, helaas niet succesvol. Zo moeilijk om dan op gewicht te blijven, het is allemaal al ellendig genoeg zonder ook nog eens op te moeten letten. :-[
Alle reacties Link kopieren
@Rektmylife123 welkom, ik heb je erbij gezet, leuk dat je meedoet :)

@ItsMarielle & @Avivair Ik hoor veel positieve verhalen over IF. Hoe combineren jullie dit met sporten? Ik sport namelijk altijd in de ochtend en na mn workout moet ik echt even wat eten. Sporten jullie op een later tijdstip? Of is het dan een kwestie van even bikkelen? Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en wat voor effect het heeft
Alle reacties Link kopieren
Avivai
Haha, ja het went snel he! Ik doe het nu 2,5e week en het is echt mijn levensstijl geworden!

Panda1987
Ik doe nu ongeveer 2,5e week aan IF en het bevalt mij heel goed. Ben eten echt veel meer gaan waarderen en eet (ongemerkt) ook echt een stuk minder. Sporten doe ik meestal 's avonds of laat in de ochtend (rond 11u). Voor mij werkt IF heel goed omdat ik sowieso niet echt een ontbijter was. At hiervoor ook pas rond een uur of 11 pas mijn eerste voedsel dus dan kan dat uurtje er nog wel bij! Sport jij altijd heel vroeg in de ochtend? Dan lijkt het me wel pittiger om tot 12u te wachten met eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik sport meestal rond 9 a 10 uur. Maar ik ben wel iemand die ontbijt nodig heeft. Workout voor mijn ontbijt vind ik effectiever, en ik vind het lekker om gelijk te sporten als ik wakker ben, maar daarna moet ik echt wat eten. Toch nog maar even goed nadenken of het wat voor mij is dan :D
Alle reacties Link kopieren
Panda1987
Bij mij was het echt even wennen, maar doe het nu sinds december en heb nog geen dag gebroken. Ik begin normaal om 06.00 uur met werken, en op mijn vrije dagen sport ik vroeg. Om 12.00 uur begin ik met eten, dan eet ik om 15.00 uur en tussen 18.00 en 20.00 avondeten. Bij mij was het doel niet om af te vallen hoor, maar ik voel me er gewoon veel beter bij en heb veel minder de hele dag de focus op eten.
Hi, dat IF klinkt wel interessant. Maar ik kan alleen niet wachten met eten tot 13 uur (denk ik). @panda, dank voor het aanpassen vd tabel! Je hebt me alleen 10 cm langer gemaakt. Was dat maar waar dan was mijn gewicht geen probleem :-)
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik wil ook graag meedoen. Moet helaas een beste bult afvallen :-$ . Maar ja, wel echt zelf er aan gegeten ook. Ik ben 37, 1.73 lang en weeg nu 86.6kg. Mijn streefgewicht is 68 kilo, dus bijna 20 te gaan. Help, haha.
Nu met alle kinderen thuis beweeg ik echt te weinig, maar ik heb een springtouw liggen ok te gebruiken en zit wel geregeld op de roeitrainer. Dat hoop ik uit te breiden.
Wandelen doe ik ook graag, maar komt er nu te weinig van naar mijn zin.
Alle reacties Link kopieren
Roepieroepie17
Het is ook niet heilig hoor, iedereen moet gewoon doen wat bij hem/haar past. Ik ben altijd bang dat ik zo'n mens word wat IF loop te prediken, maar dat is niet mijn bedoeling :rofl:

Taartje34
Elk begin is moeilijk. Maar je bent al goed bezig met bewegen! Zelf deelde ik wat eraf moest altijd op in kleine stapjes, anders vond ik het niet te overzien.


Voor de tabel zou het mooi zijn als ik een streefgewicht heb. Maar ik vind het lastig! Ik kom van 100+ en wil gewoon dat allerlaatste kwabje weg, maar hoeveel kg ik daar dan aan moet hangen..
Alle reacties Link kopieren
Oooh, ik wil ook meedoen! Ben 1.65 en weeg nu 70. 0 kg. Ik wil graag naar 65 maar probeer mijn doelen klein te houden dus nu eerst naar 68. Ik probeer elke dag te bewegen (ben hardlopen aan het opbouwen en doe YouTube lesjes). Daarnaast maak ik elke week een eetschema om vooraf al een beetje plannen wat ik op een dag eet. Ik merk dat als ik dat niet doe mijn porties standaard veel te groot zijn. Zo eet ik bewust minder maar wel wat ik lekker vind 😋

Ik heb een heftige tijd achter de rug, ben zwanger geweest, maar helaas mijn kindje verloren. Ik wil dus zo snel mogelijk van die kilo's af en me graag weer fit voelen. Het lijkt me fijn elkaar daarbij te steunen!
Alle reacties Link kopieren
@Roepieroepie17 oeps, typfoutje... Zou wel makkelijk zijn zo he, als afvallen niet lukt gewoon je lengte veranderen :rofl: Heb het aangepast :)

@Avivai als je er geen streefgewicht aan wil hangen is dat toch prima? Ik wil zowel afvallen als strakker worden, maar als gewicht er niet toe deed zou ik dat ook open laten. Niks moet he ;)

@Taartje34 & @Ikeakrukje welkom! Ik zal jullie straks toevoegen in de tabel :)
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Panda1987!
Alle reacties Link kopieren
Super!!
Alle reacties Link kopieren
Check voor de zekerheid ff of alles klopt, voordat ik jullie ook 10cm langer maak :mrgreen:
Had van de week zelfs bij iemand een typfout gemaakt en als streefgewicht 6kg ingevuld :rofl: Had die gelukkig zelf al gecorrigeerd.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames. Ook ik ga graag meedoen. Al jaren is gewicht een issue, en een eetprobleem heb ik echt vanuit mijn jeugd meegekregen. Echter, sinds mijn 17e heel veel afgevallen (wel 40kg) en toen een tijd lang rond de 75 kg geweest.. Soms iets zwaarder, soms war lichter. Maar nooit meer of minder dan 5 kg vn dat getal. Tot vorig jaar.. T emo eten nam weer de overhand en ik steeg naar 82.

Maar toen werd ik zwanger.. En daar is flink wat bijop gekomen. Op dit moment ben ik topzwaar en dat vind ik lastig. Ben nu zo'n 5 weken geleden bevallen en nu nog altijd 94 kg (ben wel 107 geweest) . Er is dus dik 10 kg blijven plakken.. Ik probeer mij niet te focussen op t getal maar voel mij hier totaal niet lekker bij! Mijn gezicht herken ik niet meer bij eerst, veel ronder!, en ook lichamelijk vind ik het lastig

Tijd om er dus wat aan te gaan doen 😉. Ook ik wil, net als een aantal andere dames hier, zo'n 20 kg kwijt. Mijn streefgewicht is 73 kg. Ik weet hoe ik mij daar bij voel en zou t heel fijn vinden om mijn oude broeken weer te passen en weer lekker sportiever bezig te zijn.

Plan nu is om elke dag minstens 45 minuten te wandelen. En ik ga mijn kcal inname bijhouden, want afvallen is uiteindelijk een simpele rekensom wat zat betreft!

Zet t allemaal op dames! :yes:
Hallo allemaal,

Ik wil ook graag meeschrijven, hopelijk is er nog plek voor mij!
Ik ben na veel angst op de weegschaal gekropen en moet er nu toch ook echt aan geloven: ik heb overgewicht en er moet wat vanaf. Ik ben 172 cm en weeg 77.5 kg en ik wil graag naar de 65 kg.
Ik heb al vaker een halfhartige poging gedaan om af te vallen maar verlies steeds motivatie na zo'n 2 weken. Ik kan dus wel wat steun kan gebruiken.
Het is nu ook wel extra moeilijk omdat ik zoals zo velen nu thuis moet werken en daardoor veel minder beweeg maar mijn lichaam nogsteeds even veel voedsel wil :facepalm:
Mijn plan: elke dag een training volgen op youtube en bijhouden hoeveel ik eet in MyFitnessPal.
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
14-04-2020 10:18
Check voor de zekerheid ff of alles klopt, voordat ik jullie ook 10cm langer maak :mrgreen:
Had van de week zelfs bij iemand een typfout gemaakt en als streefgewicht 6kg ingevuld :rofl: Had die gelukkig zelf al gecorrigeerd.
Ja klopt hoor! 10cm langer zou best handig zijn, dan zit ik weer op een gezond BMI 🤣.

Ik heb mezelf gelukkig zondag misselijk gegeten aan de combinatie gourmetten en paaseitjes. Kan dus de paaseitjes nu rustig laten staan voor de rest van het gezin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven