Lijf & Lijn alle pijlers

Start met afvallen, wie doet mee?

12-04-2020 09:28 2483 berichten
Ik ben nu veel thuis, en ik groei dicht. Sport te weinig en eet te veel. Voor Corona sportte ik minimaal twee keer per week.

Ik zou zo’n 8 kilo willen afvallen. Wie doet er met me mee?

Oh ja, als iemand het leuk vindt om een tabel bij te houden: heel graag. Ik ben daar geen ster in.

Voor het bijhouden van de tabel: aub iedereen zelf dikgedrukt de week en progressie doorgeven, omdat iedereen ws. op verschillende dagen weegt. Dan is Panda zo lief om het in de tabel zetten.
Dus als voorbeeld:
Week 1: -0,1
[/quote]



===============================================================
WEEK 35 T/M WEEK 39


NAAMSTARTSTREEFKWIJTWK35WK36WK37WK38WK39
Roepieroepie1774,6kg65kg-3,4kg71,4kg71,1kg
Panda198783,5kg70kg-12,2kg71,3kg71,3kg
Megyg85kg70kg-12,8kg73,0kg72,2kg
Vlavi79,2kg65kg-15,5kg64,3kg63,7kg
Bloemkoolroosje83,8kg67kg-15,8kg68,0kg
Appletree8675,0kg65kg-6,5kg
TOTAAL481,1kg402kg-66,3kg
[/quote]
anoniem_63a94ea668423 wijzigde dit bericht op 22-12-2020 08:32
77.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Er zijn heel veel berichten bij gekomen! Ik kan niet alles terug lezen, maar iig super leuk dat we elkaar kunnen motiveren. Iedereen is goed bezig!

Ik heb een beetje drukke dagen gehad, dus ik had geen tijd om op het forum te kijken. Het sporten en opletten met eten is me goed afgegaan. Behalve gisteren, toen heb ik na, een hele drukke dag, toch een pizza in de oven geschoven.

Vanmorgen op de weegschaal gestaan. 77.6 ! Ik ben heel blij. Er is 0,9 kg af. Hopelijk kan ik dit volhouden.
Week 1: -1kg :cheer:
Alle reacties Link kopieren
@Megyg en Maryse21 wat een goede start, allebei 1kg eraf! :cheer:
Ik ga de tabel vanmiddag aanpassen.

Voor degene die de notering voor de 1e week erin willen hebben zet het alsjeblieft dikgedrukt in je post, dan weet ik dat ik dat in de tabel kan zetten en dan het niet gewoon een random meting is.
(zie mededeling in OP)

Ik ben vandaag lekker begonnen, 30min lopen, 30min conditie workout en 30 min hulahoopen. Ik ben van de 30min vandaag :mrgreen:
Straks een stuk fietsen, moet boodschappen halen en ga even een appie verder dan mn normale (zal ook 30 min fietsen zijn denk ik) en vanmiddag wil ik nog een stukje lopen om aan mn stappen te komen, en nog een stuk skaten.
Lijkt heel veel, is het misschien ook wel, maar het voelt goed, en skaten heb ik gemist laatste dagen door de regen en wind. En wil nog even een extra boost voor mn weegmoment morgenochtend :rofl:

Ik weet trouwens niet meer of het nou in dit topic was of het plan je dag topic, maar ik had bij Lidl 2 seamless leggings besteld en er was iemand die er benieuwd naar was (ben even te lui om terug te lezen dus ik geef mn review gewoon in beide topics :mrgreen: )
Helaas was ik er niet echt over te spreken. Op zich zagen ze er prima uit, en zaten ze ook lekker. Alleen de tailleband was te ruim, waardoor deze open stond bij mn rug. Verder waren de leggings (ik had een set van grijs en roze) best doorschijnend, vooral de roze scheen behoorlijk door. Dus niet heel dramatisch, maar ik ga ze toch terugsturen.
Ik was gister bij de action en daar hadden ze toevallig ook een seamless fitness legging, en dat is me toch een fijn ding! Was €5 dus had er 1 meegenomen om te proberen, ik ga deze week een paar bijhalen. Hij zit heerlijk, sluit overal mooi aan. Is super high waist (vind ik persoonlijk fijn) en hoewel de stof dun is schijnt ie niet door, dus volledig squatproof. Ben echt enorm enthousiast, dus voor diegene die nog op zoek zijn, Action! :mrgreen:

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden,
wat gaan jullie goed allemaal. Ik vind het wel knap, degenen die met 1500 kcal rondkomen. Mag ik vragen hoe een dagmenu er dan uitziet ongeveer?

Ik heb morgen mijn weegmoment. Niet slim op de maandag want in de weekenden eet ik toch wel meer en ongezonder. Vandaag en gister wel goed bewogen dus dat compenseert toch iets.

Succes allemaal weer vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Ikeakrukje schreef:
19-04-2020 14:54
Ha meiden,
wat gaan jullie goed allemaal. Ik vind het wel knap, degenen die met 1500 kcal rondkomen. Mag ik vragen hoe een dagmenu er dan uitziet ongeveer?

Ik heb morgen mijn weegmoment. Niet slim op de maandag want in de weekenden eet ik toch wel meer en ongezonder. Vandaag en gister wel goed bewogen dus dat compenseert toch iets.

Succes allemaal weer vandaag!
Ik eet ‘s ochtends een bakje yoghurt of kwark met fruit en muesli, ‘s middags 2 boterhammen (beleg verschilt per dag, vaak kaas/vlees/ei/avocado/honing/hummus) en ‘s avonds verschilt nogal, groente met vlees, wraps, pasta. En tussendoor fruit.
Maar ik neem die calorieën niet zo nauw, gister zat ik op 1700 en dat vind ik ook prima. Belangrijkst voor mij is dat ik vol zit van een maaltijd, en dus niet een paar uur honger heb want dan heb ik te weinig gegeten. Dat is voor mij ook wel belangrijk tijdens het afvallen, mezelf niet uithongeren want dat werkt averechts en ik weet dat ik dan echt chagrijnig word, daar heb ik geen zin in :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
charlymercury schreef:
17-04-2020 23:10
Ja knap van je hufflepuf, dat is mijn streven ook qua calorieën. Ivm mijn lengte heb ik maar ongeveer 1500 calorieën nodig om op gewicht te blijven. Wil ik afvallen , dan moet ik daar dus onder gaan zitten en vind dat erg lastig ook al probeer ik het wel . Hoe lang ben jij?
Snap ik, ik ben 175 lang! En jij?

Hier gaat t trouwens wat minder. Gisteren ehct te veel gesnaaid. Heb dan enorm de behoefte om te gaan compenseren al weet ik dat dat averechts werkt
Alle reacties Link kopieren
Week 1: -0.6 kg
Alle reacties Link kopieren
Hufflepuf schreef:
19-04-2020 16:09
Snap ik, ik ben 175 lang! En jij?

Hier gaat t trouwens wat minder. Gisteren ehct te veel gesnaaid. Heb dan enorm de behoefte om te gaan compenseren al weet ik dat dat averechts werkt
Ik ben 1.m58.

oh herkenbaar, ik had gisteren zo'n snaaitrek , heb uiteindelijk speciaal een klein zakje dorito's gekocht bij het pompstation , echt slecht haha.

En vandaag heb ik ook zoveel trek! Morgen weer een nieuwe dag. ben benieuwd wat er op de weegschaal staat!
Alle reacties Link kopieren
Ikeakrukje schreef:
19-04-2020 14:54
Ha meiden,
wat gaan jullie goed allemaal. Ik vind het wel knap, degenen die met 1500 kcal rondkomen. Mag ik vragen hoe een dagmenu er dan uitziet ongeveer?

Ik heb morgen mijn weegmoment. Niet slim op de maandag want in de weekenden eet ik toch wel meer en ongezonder. Vandaag en gister wel goed bewogen dus dat compenseert toch iets.

Succes allemaal weer vandaag!
voorheen had ik vrij veel van hetzelfde, 6 boterhammen met beleg verspreid over de dag en dan avondeten.

Nu probeer ik meer te varieren, bijv.
Ontbijt: omelet met 2 eieren, gebakken in beetje olijfolie, en met groenten zoals champignons, paprika en/of spinazie, met wat 40 gram strooikaas. Zit ik dan uren van vol.

Lunch: 250 gram kwark, met tussen de 30-50 gram muesli (afhankelijk van calorieen en koolhydraatinname 's ochtends), 25 gram amandelen of andere noten, 100 gram diepvriesfruit zoals bessen of aardbeien.

's avonds; 2 tortilla van fairytales (van wortel of biet), met daarin 100 gram gerookte kip en groenten.
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 tipte mij over dit topic. Kan ik er nog bij?
Ik ben in 2018/2019 23kilo afgevallen en wil er nu nog 6,5 in een week of 12
Als ik er nog bij kan zal ik me wat verder voorstellen
Fener
Alle reacties Link kopieren
[quote=Ikeakrukje post_id=31262019 time=1587300863 user_id=380784
Ik heb morgen mijn weegmoment. Niet slim op de maandag want in de weekenden eet ik toch wel meer en ongezonder. Vandaag en gister wel goed bewogen dus dat compenseert toch iets.
[/
quote]

Ik heb precies hetzelfde!
In het weekend sta je je zelf vaak net iets meer toe dan door de week. Ik wel.
Aan de andere helpt het wegen op maandag mij om in het weekend net iets meer op te letten. Wil morgen toch wel graag een beetje goed zitten 😂
Alle reacties Link kopieren
fener schreef:
19-04-2020 19:09
Panda1987 tipte mij over dit topic. Kan ik er nog bij?
Ik ben in 2018/2019 23kilo afgevallen en wil er nu nog 6,5 in een week of 12
Als ik er nog bij kan zal ik me wat verder voorstellen
Fener
He leuk dat je er toch nog bij bent gekomen! Laat even weten wat je gewicht, einddoel en lengte is (als je dat wil delen natuurlijk, niks is verplicht :) )dan ga ik je erbij zetten in de tabel, dan wordt week 1 gewoon jouw startweek :)


Ik ben ook zo benieuwd naar mijn gewicht morgen! Vandaag echt heel veel gedaan. Heb in totaal 1,5 uur gewandeld, 1 uur gefietst, 1 uur workout, en net een half uurtje geskate. Twijfelde of ik zou gaan skaten, was toch wel een beetje moe, maar skaten is echt een grote hobby en ik haal er veel energie uit, dus toch maar gegaan en dat was maar goed ook, was echt heerlijk! Wel balen dag ik onderweg een vliegje heb ingeslikt, zijn toch weer extra calorieën :facepalm: :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Die vlieg panda😋😆echt vies haha

Mijn start gewicht is nu 76,5
Mijn doel is 70
Ik ben 1.73m ben 40 jaar, getrouwd, moeder van meisje van 11 jongen van 8

Ik wil mijn doel behalen door
-1500 gezonde kcal te eten in 3 volwaardige maaltijden ( eiwitten, langzame koolhydraten, gezonde vetten)
-dagelijks veel wandelen zo n 10.000 stappen. Normaal voetbal ik ook maar ivm corona mag dat nu niet. Mis het enorm
-komende 4 weken even geen alcohol (lust grasg een rood wijntje)en suiker.( chocolade) Wil even uit slecht patroon daarna kan ik het weer beter doseren.

Vandaag dus begonnen, jullie zijn al wat verder op weg
Succes allemaal
Alle reacties Link kopieren
Ja die vlieg was niet echt lekker.. maarja was gelukkig een kleintje.
Goede doelen! Hopelijk gaat het allemaal lukken :) Ik ga je er meteen bijzetten in de tabel. De juiste tabel staat overigens op de 1e pagina 2e post, gezien roepieroepie17 het topic heeft aangemaakt maar ik de tabel bijhoud kan ik hem niet in de OP zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik had in eerste instantie een weegschaal met een draaischijf, met alleen getallen bij de tientallen. Daar kon ik veel te weinig op zien, dus mijn begingewicht van 74 kilo was een benadering.
Nu heb ik een digitale weegschaal, dus misschien ga ik nu toch wekelijks wegen.

Vanochtend in ieder geval 70,1, dus nu -3,9.

Dat is wel in vier weken.
Alle reacties Link kopieren
Wow jufjoke, dat is een heel mooi resultaat voor vier weken!

Hier: 75,1 kg, dus week 1 -0.5 kg. Best tevreden, aangezien ik van de week eigenlijk veel te veel lekkere maar calorierijke dingen heb gegeten.
Alle reacties Link kopieren
@Maisnon3 dat is dan zeker een mooi resultaat! Ik heb afgelopen week niet echt een cheatday gehad, ga ik deze week wel doen, soms heb ik gewoon even een lekkere pizza nodig :mrgreen:

Mijn resultaat voor deze week was super, vanochtend op de weegschaal 82,0 kg! Ik ga dan toch wel die 83,5 aanhouden als startgewicht, de 84,1 was bij mn ouders gewogen, maar daarvoor was ik thuis 83,5 en ik denk dat die 84,1 dan ook niet klopt, 2,1kg afvallen in een week is wel erg veel.
Maar voor deze week voor mij Week 1: -1,5kg
Meer dan ik had verwacht, ik sport veel en eet minder calorieën, maar ik hou mezelf wel in de gaten, zorg dat ik geen honger krijg, daarom had ik dit niet verwacht. Maar ben wel blij :mrgreen:
Gefeliciteerd voor de goede resultaten :cheer2:

Ik was vanmorgen 74.8, dat is helaas 0.4 kilo erbij
Gaat nog niet helemaal lekker dus, al is het denk ik ook vocht, op zondag eten we friet en is de slechtste eetdag van de week én ben ongesteld.
Maar geen excuses meer,ga mijn best doen!
Alle reacties Link kopieren
Ja maar ongesteld zijn helpt ook niet echt mee inderdaad, sometimes it sucks to be a woman :-|
En friet is gewoon lekker ;) Gewoon door naar volgende week, komt vast goed :D
Alle reacties Link kopieren
Wow! Goed bezig allemaal. Fijn om te zien dat het werk ook resultaat oplevert.
Ik was voor het weekend, vrijdag, wat lichter dan vandaag. In het weekend toch weer een wijntje en een ijsje gehad en net wat meer gegeten. Net alweer 8km gelopen (rennen en wandelen) en oefeningen tussendoor gedaan. Dus voelt goed.
Ik woon vanmorgen: voor het sporten, 73,1. week 1: -0,4
Panda1987 schreef:
20-04-2020 09:11
Ja maar ongesteld zijn helpt ook niet echt mee inderdaad, sometimes it sucks to be a woman :-|
En friet is gewoon lekker ;) Gewoon door naar volgende week, komt vast goed :D
Lief van je!!
Zit er ook niet zo mee hoor, ik weet dat afvallen met ups en downs gaat en dat je elke week weer nieuwe kans hebt 😁. Heb ook echt mijn best niet gedaan.
Motiveert wel om dat deze week wel te doen :rrr:
Jij gaat lekker zeg!! Voelt vast goed!
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
20-04-2020 09:30
Lief van je!!
Zit er ook niet zo mee hoor, ik weet dat afvallen met ups en downs gaat en dat je elke week weer nieuwe kans hebt 😁. Heb ook echt mijn best niet gedaan.
Motiveert wel om dat deze week wel te doen :rrr:
Jij gaat lekker zeg!! Voelt vast goed!
Ja ups en downs horen er (helaas) bij.
Voor mij voelt het wel goed, al vind ik 1,5 wel veel voor een week. Ben er een de ene kant heel blij mee, maar ik weet dat het niet altijd even goed is om zoveel zo snel af te vallen.
Maar aan de andere kant, ik let op mn voeding, echt niet perfect, maar zorg wel dat ik ik genoeg vezels/vetten/etc binnenkrijg. En hoewel ik minder calorieën neem zorg ik wel dat ik geen honger krijg want dat is geen goed teken, van de week had ik nog trek dus die dag had ik 1700kcal ipv 1500 en dat is helemaal prima.
Maar goed het kan gewoon toeval zijn. Komende week moet ik ongesteld worden dus dit resultaat zal ik volgende week niet hebben :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
20-04-2020 09:38
Ja ups en downs horen er (helaas) bij.
Voor mij voelt het wel goed, al vind ik 1,5 wel veel voor een week. Ben er een de ene kant heel blij mee, maar ik weet dat het niet altijd even goed is om zoveel zo snel af te vallen.
Maar aan de andere kant, ik let op mn voeding, echt niet perfect, maar zorg wel dat ik ik genoeg vezels/vetten/etc binnenkrijg. En hoewel ik minder calorieën neem zorg ik wel dat ik geen honger krijg want dat is geen goed teken, van de week had ik nog trek dus die dag had ik 1700kcal ipv 1500 en dat is helemaal prima.
Maar goed het kan gewoon toeval zijn. Komende week moet ik ongesteld worden dus dit resultaat zal ik volgende week niet hebben :mrgreen:
Heb je enig idee hoeveel kcal je verbrand op een dag? Als ik het zo lees doe je heel veel aan beweging. Eet je niet te weinig?

Ik train momenteel voor een halve marathon (loop momenteel ongeveer 35 km per week hard) en wandel daarnaast ongeveer 20 km in de week. En meestal doe ik dan nog iets van kickboksen of een Home workout. Pak veel de fiets en ik mountainbike ook nog af en toe. Ik probeer niet minder dan 2000 kcal per dag te eten, omdat ik weet dat ik ongeveer 2700 kcal verbrand per dag.

Mijn lichaam is al gewend aan veel bewegen. Ik doe dit al jaren. Beweeg jij normaal gesproken ook zo veel? Of doe je dit alleen nu voor het afvallen?

Als ik te weinig eet resulteert dat bij mij uiteindelijk in dagenlang veel te veel eten, omdat mijn lichaam er om schreeuwt.
Alle reacties Link kopieren
En bovenal probeer ik gewoon naar mijn lichaam te luisteren, als ik geen trek heb eet ik niet en als ik wel trek heb eet ik die dag wat extra’s. Het belangrijkste voor mij is dat ik nog voldoende energie heb om zoveel te bewegen en dat ik me fit voel.
Alle reacties Link kopieren
Happynurse schreef:
20-04-2020 10:33
Heb je enig idee hoeveel kcal je verbrand op een dag? Als ik het zo lees doe je heel veel aan beweging. Eet je niet te weinig?

Ik train momenteel voor een halve marathon (loop momenteel ongeveer 35 km per week hard) en wandel daarnaast ongeveer 20 km in de week. En meestal doe ik dan nog iets van kickboksen of een Home workout. Pak veel de fiets en ik mountainbike ook nog af en toe. Ik probeer niet minder dan 2000 kcal per dag te eten, omdat ik weet dat ik ongeveer 2700 kcal verbrand per dag.

Mijn lichaam is al gewend aan veel bewegen. Ik doe dit al jaren. Beweeg jij normaal gesproken ook zo veel? Of doe je dit alleen nu voor het afvallen?

Als ik te weinig eet resulteert dat bij mij uiteindelijk in dagenlang veel te veel eten, omdat mijn lichaam er om schreeuwt.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel ik verbrand. Ik sport normaal niet veel, doe het nu meer om af te vallen. Wat ik nu vaak doe is een half uur workout, sowieso veel lopen (ruim een uur) en een half uurtje skaten. Dat is redelijk gemiddeld.
Voor de workout en het bewegen denk ik dat ik tussen de 600 en 900 kcal verbrand (als ik even van de berekeningen van google uitga), maar geen idee hoeveel ik de rest van de dag verbrand, vind dat zo lastig in te schatten.. Ik doe de was, kijk lekker lui een filmpje, ruim op, kruip achter de computer, niet heel intensief dus.
Wat je in je laatste zin aangeeft probeer ik dus wel te voorkomen. In principe is 1500kcal voor mij genoeg om geen honger te krijgen, krijg ik dat wel dan eet ik meer. Maar het blijft lastig inschatten, ik probeer vooral naar mn lichaam te luisteren: eten wanneer ik honger heb, alleen sporten als ik de energie heb en geen spierpijn heb

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven