Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
@Dorisdoos:

Veel plezier en succes zometeen!

@Jellybelly:Soms heb je je dag niet, maar dan zou ik geen les over doen. Ga gewoon lekker verder, ook tijdens een mindere dag train je gewoon goed hoor.

@Roze handdoek: Knap die 70 minuten!

@rest: Veel trainplezier vandaag!
Vanmiddag weer getraind voor de 4 mijl. Het ging lekker, maar voelde nog wel dat ik vrijdag een behoorlijke afstand had gelopen. Maar ik zit nog steeds ruim onder mijn streeftijd en heb het nu weer gelopen in iets meer dan 38 minuten. Stiekem hoop ik natuurlijk volgende week bij de wedstrijd onder de 38 minuten te duiken

@ Teuntje: welkom terug. Ik zou niet meteen nog verder terug gaan in schema. Eerst maar eens kijken hoe je knie nu verder herstelt.

@ Jellybelly: vandaag nog gelopen, ging het beter dan de vorige keer?

@ Ellis: de ene keer gaat het veel fijner dan een andere. Het maakt mij bij ook veel uit wat ik die dag al gedaan heb. In de vakantie loop ik veel beter dan na een dag werken en fietsen (ik fiets ongeveer 15 kilometer van en naar mijn werk, dus dat zit dan ook in je benen). Heb je jezelf nog kunnen motiveren om vandaag te gaan lopen?

@ Penelopeia: altijd fijn als Evy fier op je is Fijn ook dat je je ademhaling beter onder controle hebt!

Heeft iemand nog tips voor de blaren? Ik had er nu blarenpleisters opgeplakt en dat was wel fijn. Maar die lieten los en er onder zaten weer blaren. Heb de pleisters er dus afgehaald, blaren leeg laten lopen en er nu gewone pleisters op geplakt. Maar ik hoop dat ze snel weg zijn, zodat ik weer lekker kan lopen.
Allereerst een groet en een zet-hem-op voor iedereen hier die bezig is.

Een blij verhaal van mezelf: Ik heb woensdag les 22 van Eefje 2006 gelopen, 2 x 15 min. Ging onverwacht lekker. Op donderdag lag ik op de bank tv te kijken, maar ik barstte werkelijk van de renlust en de energie. Toen zag ik bij NL Fit of zoiets een aantal zwaarlijvigen die nu 1 km gelopen hadden, en volgens de coach binnen enkele weken een 5-km loop zouden gaan doen. Ik dacht wat hullie kunnen moet ik toch ook kunnen? Dus toen heb ik me direct omgekleed en ben naar buiten gegaan. Ik heb wel les 23 voor de gezelligheid opgezet, maar ik dacht ik ga gewoon kijken waar ik strand, en heb de wandelpauzes overgeslagen en de route van de dag ervoor zonder wandelpauze in ruim 30 minuten uitgelopen. Wat een kick! Mijn snelheid is niet erg groot, (7,6 km p/u) maar mijn trots is er niet minder om.

Vanavond ga ik maar eens les 23 op de reguliere manier met wandelpauzes lopen, en nu ik het half uur-doel gehaald heb ga ik de komende tijd maar toewerken naar de 5 km. :-)
Sneeuwwitje geen blarenpleister gebruiken maar een gelpleister. De blijven (met douchen) een dag of vijf zitten. Daarna is de blaar eigenlijk altijd zo goed als genezen.
Mag ik ook meedoen? Ik ga ook hardlopen. Afgelopen week heb ik 4x stevig gewandeld, van 5 tot 12km. En nu ga ik morgen dus beginnen met hardlopen. Ik begin met lessen van Renate. Ik hoop zo dat ik het morgen de eerste les volhou

Doel is om 5 kilo af te vallen in de komende tijd (geen streefdatum) en over 6 weken 5km te kunnen lopen.
quote:baukje schreef op 06 oktober 2013 @ 17:50:

Sneeuwwitje geen blarenpleister gebruiken maar een gelpleister. De blijven (met douchen) een dag of vijf zitten. Daarna is de blaar eigenlijk altijd zo goed als genezen.

Super bedankt voor de tip Baukje. Ga morgen meteen even die pleisters halen!

@ Sitka: welkom. Is het programma van Renate 6 weken? Ik vind het namelijk best snel 5 km in 6 weken, risico op blessures en overbelasting zijn best groot als je te snel wilt.
Even een egopost:

Ik wilde vandaag eigenlijk les 12 overdoen, (of zelfs helemaal niet gaan ), maar toch maar les 13 gedaan, ook al had ik er weinig hoop op.

En het is gewoon gelukt! Drie keer 5 minuten. En nog vrij makkelijk ook!

Zo apart hoe zoiets per les verschilt! M'n onzekerheid was dus nergens voor nodig.

De rest ook veel loopplezier nog!
Ik wil ook mee doen :-)

Ik roep al tijden dat ik moest gaan sporten maar ik stelde het elke keer weer uit. Vorige week heb ik de knoop doorgehakt en toen heb ik een schema opgezocht.

Gister ochtend heb ik mn eerste ronde hardlopen (meer wandelen als hardlopen maargoed) gedaan.

M'n trouwe viervoeter ging natuurlijk gezellig met me mee en we zijn 45 minuten onderweg geweest waarvan we 2 km hebben hardgelopen (met tussen pauzes). Mn conditie is slechter als ik dacht... Ik mag dus hard aan de bak de aankomende weken (bij thuiskomst was ik kapot en meneer de hond stond vrolijk kwispelend in de startblokken voor nog een rondje haha).

Mijn uiteindelijke doel is dat ik uiteindelijk 5 keer in de week ga hardlopen (elke ochtend voor het werken).
Goed gedaan Jellybelly! Ik had precies hetzelfde rond les 12, drempelgevoel ofzo.

Lopen met een hond lijkt me ook gezellig, mdy!

Ik heb zelf gisteravond les 23 gelopen. Het viel me zwaar, maar voornamelijk omdat ik met lange broek en lange mouwen veel te dik gekleed was voor het heerlijke weer dat het ook in het donker nog bleek te zijn. Toch de les weer helemaal uitgelopen.
Goedemiddag allemaal.

Gisteren niet gelopen, zaterdag een iets te gezellig feestje gehad.. Dus vanavond ga ik dan eindelijk les 15 lopen (renate).. Zie er een beetje tegenop geloof ik, maar goed gewoon gaan..

@Sneeuwwitje, doe je goed die tijd.. Lekker als t gaat zoals je eigenlijk wil, ooit..

@MDY vijf keer per week? das wel veel..

Fijne dag allemaal en loop lekker..
Opgeven is geen optie..
Ha dames,

Even een egopost van mijn kant, voordat ik ga douchen Ik kom net terug van les 18. Ik heb langzamer gelopen dan normaal, maar het ging wel heel lekker, en ik had de laatste minuutjes nog kracht over om even extra bij te zetten, dus die minuten ging ik juist wat harder dan normaal. Vanochtend werd ik wakker met hoofdpijn + misselijkheid, maar toen dat eenmaal weg was getrokken ben ik toch maar gegaan, en daar ben ik nu wel blij om!

Donderdag begin ik aan week 7, de week waarin ik ook stukken van 10 en 12 minuten ga lopen! Spannend hoor, ik zie het mezelf nog niet helemaal doen haha.

Ik ben trouwens ook begonnen met 30day yoga challenge (doyouyoga.com), vind ik heel fijn om te doen, voor ontspanning en een beetje stretchen Wat er trouwens 'challenge' aan is snap ik niet helemaal, want het is gewoon relaxed haha.
quote:ellis1974 schreef op 07 oktober 2013 @ 13:19:

@MDY vijf keer per week? das wel veel..

Fijne dag allemaal en loop lekker..Het is inderdaad veel om te doen en vraag me ook serieus af of ik het ga redden om het zo vaak te doen haha. Maar de bedoeling is om inplaats van een wandeling met de hond te maken 's ochtends een rondje hard te lopen met de hond. En ik ga dan niet een uur hardlopen maar max 45 minuten ivm tijd, werk etc.
@mdy: welkom hier! Ga je ook met Evy lopen?

@kerol: Wow, goed bezig hoor. Zo te zien loop jij een les of vijf voor op mij. Leuk, kan ik een beetje zien wat me te wachten staat Ik zie wel op tegen les 21 hoor, in ene keer 10 en 12 minuten!

@ellis: succes vanavond! Je kunt het vast wel, ook al loop je misschien nog niet meteen als een elegante gazelle door de paden

@jellybelly: ik zei het toch, dat je 13 vast wel kon! Goed gedaan hoor, de week die jij nu doet is zwaar maar daardoor ook wel leuk: des te trotser kan je zijn als je het redt.

@Sitka: welkom hier! Dat schema bouwt snel op, zo te zien! Wel oppassen dat je geen blessures oploopt.

@sneeuwwitje: bij een wedstrijd loop je door de adrenaline altijd wat sneller dan bij een training heb ik begrepen, dus dat komt vast goed met die tijd van jou.
@teuntje: welkom terug van vakantie Heb je ervan genoten? In welk schema/welke week zit je nu? Als je last blijft houden van je knie zou ik maar even een extra rustdag inlassen en terug gaan in schema inderdaad.
Zo... even bij gelezen.

Was de afgelopen dag niet heel erg fit.

Ook een giga hoofdpijn, die gelukkig zondagochtend aardig was weggetrokken.

Zondagochtend op de scooter naar de sloterplas voor de loop van 5K.

Het was een leuke route met eerste een rondje over de atletiekbaan.

Het rondje viel met wel tegen omdat ik het erg benauwd vond en helaas net mijn doel niet gehaald.

We liepen de wedstrijd wel met een chip, maar die heeft alleen de brutotijd geregistreerd, omdat er geen mat bij de start was.

Bruto tijd viel uiteindelijk niet tegen, die was 30:36.

En mijn tijd via de app, die ik op de start heb aangezet 30:05.

Dus net niet binnen een half uur.

27 oktober een nieuwe loop en een nieuwe kans om binnen de 30 minuten te finishen.
Never regret something that once made you smile.
@lucifer, hoe heb je de loop gedaan? Alles naar wens gegaan?

@kerol, goed gedaan hoor. Toch leuk dat zo'n programma op tv zoveel motivatie kan geven

@sitka en mdy, Welkom en heel veel plezier met hardlopen!
@Mdy het streven is er das al goed toch?

@Penelopeia, geen gazelle nee, meer een olifant die heel hard stampt, maar heb t gered, niet heel snel maar toch t ging..

@Dorisdoos knap als je niet fit bent geweest dan toch zo'n tijd..

Zo ik ga lekker op de bank, had drie bekers vandaag van Runkeeper, kijk dat motiveert dan weer..

Fijne avond..
Opgeven is geen optie..
Wat zijn jullie allemaal lekker bezig zeg! Vergeleken met jullie tijden ben ik echt nog een slome slak.

Vorige week had ik voor het eerst 33 minuten aan 1 stuk gelopen en 4,2 km afgelegd (les 28 Evy, en nog een stukje er achteraan geplakt, want had m'n rondje nog niet af). Echt super sloom, maar wat was ik trots dat ik het volgehouden had.

Had vanavond weer lekker willen lopen, maar vanmiddag op m'n werk uitgegleden en nu een dikke knie. Zal je altijd zien, geen hardloopblessures, maar zulke stomme dingen. Ik moedig jullie bij deze dus vanaf de bank aan om vooral te blijven rennen!! Het wordt steeds leuker.
Keep on dreaming!
Vakantie was heerlijk, goede combi vqn ciltur en natuur, lekker eten, beetje jammer van de jetlag nu, maar ik zou zo weer gaan.

Vandaag toch maar les 16 gelopen, wel langzamer tempo als anders, maar ging gelukkig goed. Blij!

Vind het wel lastig nu het zo snel donker wordt.....mijn vaste routes gaan door slecht verlicht park vind ik dan toch watminder.
Gisteravond lekker gelopen bij de hardloopvereniging. Gelukkig was het veel techniek en niet zo veel langere afstanden. Voelde mijn benen namelijk nog wel na zondag (en die 8,8 km van vrijdag zat ook nog in mijn benen). Nu een aantal rustdagen, zodat mijn benen even bij kunnen komen. Met mijn blaren gaat het inmiddels beter, heb gisteren met hardloopsokken gelopen en dat was veel fijner.

@ Teuntje: balen he dat het nu donker wordt, je moet nu echt oppassen met welke route je gaat lopen.

@ Sammo: uitlopen is eerst belangrijker dan tempo, dat komt vanzelf!

@ Ellis: goed bezig met al die bekers van Runkeeper, leuk als je weer nieuwe dingen behaald hebt.

@ Dorisdoos: leuk dat je mee hebt gedaan aan de loop. Wel jammer dat je alleen een brutotijd hebt, nettotijd is toch het belangrijkste. Je hebt in ieder geval een nieuwe loop gepland staan

@ Penelopeia: ja ik hoop dat ik het nog wat sneller loop. Maar ik hoop ook dat ik mij in de eerste kilometers niet kapot loop door die adrenaline
@dorisdoos: Jammer dat je je doel net niet hebt gehaald, dorisdoos. Maar je hebt toch goed gelopen vind ik!

@ellis: leuk he, die bekers van runkeeper? Omdat je bij Evy natuurlijk elke les een stapje verder gaat (ook letterlijk), krijg je bijna altijd wel een beker. Heel leuk en motiverend Zal dat wel gaan missen als ik straks gewoon steeds rondjes van vijf kilometer loop. Hoewel ik hem misschien dan wel steeds sneller ga lopen, dat zou wel leuk zijn.

@sammo: knap dat je het hebt uitgelopen! Wel ontzettend balen van je knie zeg. Trekt het al een beetje weg?

@teuntje: Ja dat het zo donker is, dat is niet zo fijn inderdaad. Misschien een ander rondje uitzoeken met meer verlichting? Ik heb zelf gelukkig het geluk dat ik steeds op tijden kan lopen dat het licht is.

@sneeuwwitje: Ja daar heb je ook wel weer gelijk in, dat je niet meteen te hard van start moet gaan. Beter wat krachten opsparen en dan op het eind alles geven. Geniet trouwens van je rustdagen nu!
@Dorisdoos:

Jammer he dat ze geen startmat hadden. Mijn tijd scheelde ook een halve minuut. Ik heb hem in 26 minuten gelopen. Niet helemaal fit ook, maar ik wil de me niet laten kennen hhaha

Leuk om te lezen hoe fanatiek iedereen is.

@Sammo: rustig aan met je knie. Niets forceren hoor!

@Teuntje: Heb je al van die lichtjes? (Action) Verder zou ik gewoon fietspaden aflopen, dat doe ik ook.

Ik pak nu ook een paar rustdagen.
anoniem_70427 wijzigde dit bericht op 09-10-2013 19:05
Reden: Half uur was wel heel veel
% gewijzigd
Vandaag rondje 2 gedaan en dat ging tot m'n verbazing best lekker moet ik zeggen! Heb 0,30 km meer gelopen als de eerste x in dezelfde tijd. Het is niet echt veel meer maar ben er best trots op haha.

@penolopeia: nee ik ga niet met evy lopen. Ik heb op internet een schema gevonden hoe ik het moest opbouwen (weet even niet meer welke site). Had nog helemaal niet van evy gehoord eerlijk gezegd.

Bedankt voor jullie verwelkoming!

Donderdag ga ik weer lopen. Alleen nog een vraagje, na het hardlopen is m'n maag steeds van slag. Iemand een idee hoe ik dat op kan lossen of staat dit absoluut niet met elkaar in verband?
Vanavond een rustig rondje gedaan.

Ik heb nu een route langs/door verlichte straten.

Want anders vind ik het toch niet lekker lopen.

Heb een rondje van 4K gelopen in 25 minuten.

Donderdag ga ik weer, hopelijk valt het weer dan mee, want ze voorspellen niet veel goeds.

@ellis, sneeuwwitje, penelopeia en lucifer: ik ben ook wel tevreden met de tijd hoor Maar je wil toch sneller

Misschien de volgende wedstrijd. Hopelijk is het dan wat koeler. Dan loop ik toch beter.

@sammo, goed dat je hebt volgehouden. De snelheid komt vanzelf.

Gaat het al weer beter met je knie?

@teuntje, dat is weer het nadeel van de donkere dagen die komen. Ik heb ook mij vast rondje verlaten (die kan ik wel in het weekend overdag lopen) voor een meer verlichte route. Dat loopt toch prettiger.

@lucifer, vond dat we een tegenvaller, dat het alleen maar bruto tijd was. Volgens mij is er bij mijn volgende wedstrijd wel een startmat. Dat is een wedstrijd uit een serie van 5 of 6 lopen. (dit is dan de laatste van het jaar) Kijken of ik ze volgend jaar allemaal kan lopen.

@mdy, leuk hè dat je nu al een verbetering van je conditie ziet.

Iedereen een mooie week en veel loop plezier!

En DEZE LEUKE AFBEELDING wil ik jullie niet onthouden

(krijg hem helaas niet als plaatje geplakt, mocht iemand dat wel kunnen??)
Hahahaha, geweldig plaatje dorisdoos

Al moet ik wel zeggen dat ik weet dat ik er niet echt charming uitzie met lopen, heb altijd een hoofd als een tomaat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven