Lijf & Lijn alle pijlers

Steeds slanker sinds juli 2017! Deel 2

22-09-2017 22:29 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
1 juli 2017 heeft Myrre29 een afvaltopic geopend. Inmiddels zijn we toe aan een deel 2. Het blijkt toch erg veel werk om zo'n tabel bij te houden voor Myrre alleen. Inmiddels is Myrre zwanger en is het juist de bedoeling dat ze aankomt in plaats van afvalt :cheer2: Vandaar dat we vanaf nu werken met een gezamenlijk account om de tabel bij te kunnen werken.

Openingspost uit deel 1:
Hi Afvallers!
In onderstaande tabel houden we onze resultaten bij! :cheer2:
We zijn op 1 juli begonnen en ik ga elke zaterdag (of zondag als ik er niet aan toekom) de resultaten bijwerken in de tabel!
Laat op zaterdag dus even de tussenstand weten. Wanneer je 2 weken of meer je gewicht niet doorgeeft zal ik je uit de tabel halen... zo blijft hij overzichtelijk! ;-)


Bye Bye kilo's! Tot nooit! :bye: :bye:
Naam Lengte Doel 11/11 18/11 25/11 02/12 09/12 16/12 23/12 30/12 06/01 afgevallen tot nu toe
IkbenIk 161 54 56,4 -9,4
Moon-Alisa 178 80 89 -
Whiterabitt 165 66.8 67 -9,4
Barlis 178 75 77.6 -0,9
Nymphadora
Tonks
1.78 65 75,4 -12,6
N L D -
N L D -
N L D -
N L D -

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Naam Lengte Doel 01/07 08/07 15/07 22/07 29/07 05/08 12/08 19/08 26/08 afgevallen tot nu toe
Myrre29 1.80 79 98.4 96.3 96.3 96 95.2 (vak) (vak) 95.2 94.1 -4.3
Moon-Alisa 1.78 80 88 88 88.5 89.0 88.5 88.5 88.5 88.5 88.5 -+0.5
Snoesje666 1.63 70 96 94.5 93 93 92.5 92.5 X X -3.5
Ninguna 1.61 59 67 67.7 65.7 65.5 65.5 64.5 64.5 63.8 64.3 -3.4
M_W 1.62 75 89 88.6 87.9 86.9 87 (vak) (vak) 86.7 86.3 -2.7
NymphadoraTonks 1.76 65 X X X 88 86.7 85.7 85.2 84.6 -3.4
Ikbenik 1.61 60 65.8 65.4 65 64.4 64.8 64 64 62.6 62.6 -3.2
Whiterabbit 1.65 70 X X X X X X 76.6 75.8 -0.8
43.2



Naam Lengte Doel 02/09 09/09 16/09 23/09 30/09 07/10 14/10 21/10 28/10 afgevallen tot nu toe
Myrre29 1.80 79 93.5 X X X X X X X X
Moon-Alisa 1.78 80 88 88 88 88 88 88 89 89 89 -
Snoesje666 1.63 70 93 93 93 X X X X -3
Ninguna 1.61 59 63.7 63.5 64.5 63.3 63.1 62.9 62.9 63.5 62.9 -4.1
NymphadoraTonks 1.78 65 82.5 81.8 81.1 79.4 79 78.2 77.9 77 77.1 -11
Ikbenik 1.61 57 62.2 61 60.4 60 59.6 58.8 X 57.8 57.6 -7.6
Whiterabbit 1.65 66.8 75.4 74.1 74 72.2 71.3 70.3 69.4 69.3 68.4 -8.0
Barlis 1.78 75 X 83.8 81.5 79.9 78.1 vak vak 78.9 78.3 -5.5
Annn 1.74 73 X 79.5
anoniem_355177 wijzigde dit bericht op 13-11-2017 07:31
30.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het moeilijk om weer terug in het gareel te komen na een feestje oid, merk ik.
Wekenlang kan ik mezelf vrij eenvoudig dingen ontzeggen, totdat er ineens een verjaardagsfeest geweest is hier in huis (taart, drank, chips, koekjes, worst en kaasjes :facepalm: ) en dan BLIJFT dat eten mij roepen. :-$
Ook de dagen erna, want tja, weggooien is zonde, eet ik dan bijv appeltaart voor ontbijt, chips als lunch en na het diner toch weer ff een (groot) glas wijn.
Gelukkig is het meeste inmiddels op, maar ik vind dat dus zooooooooo moeilijk om in huis te hebben liggen. .!
Normaal heb ik gewoon niets ongezond in huis. Of hooguit een bepaald soort koeken die iedereen hier lekker vindt, en ik niet lust.

Hoe doen jullie dat?
Niet kopen?
Of heb je het wel in huis, maar 'roept' het jou niet..?
Alle reacties Link kopieren
Ik koop geen dingen die mij bibberende vingers bezorgen (hier zijn dat chips en zoute nootjes)...
Als er een zak chips in huis is dan gaat die gewoon open, sowieso, vaak op een avond alleen thuis... snacken zonder priemende ogen. :facepalm:

Er liggen best wel veel koekjes enzo in onze berging, maar daar kom ik niet aan, chocolade is ook geen probleem.
Dus ja, hier is het echt een kwestie van zelfkennis: zwak voor chips = niet kopen.
Listen very carefully, i shall say this only once.
Alle reacties Link kopieren
Zwak voor iets meer dingen dan chips hiero. .... :rofl:

Chocolade, broodjes, koek, pudding of vla, junkfood, alles eigenlijk met veel kcal :-$
Alle reacties Link kopieren
Ik neem soms dingen die te verleidelijk zijn mee naar ouders (waar ook broer en schoonzus regelmatig over de vloer zijn) of naar werk. Of ik eet het idd gewoon allemaal zelf op ;-)

Hier is helaas alcohol iets wat vrij makkelijk op gaat. Dat koop ik daarom in principe niet en ik heb het ook niet op voorraad.

Ik kijk altijd met een soort bewondering naar mensen die dan zo'n hele verzameling flessen hebben. Dan zou ik hier dus net zo lang 'af en toe een glas' nemen tot de verzameling weer weg is.

Het salsa-idee begint me steeds meer aan te staan. Zit al op internet te kijken voor fijne danskleding en -schoenen. Toen ik jaren terug danste heb ik dat gewoon in spijkerbroek gegaan met een stel laarzen die toevallig gladde zolen hadden. Maar zat niet echt lekker. En - ahum - geloof niet dat mijn benen heden ten dage nog in die laarzen zouden passen :proud:
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook wel na feestjes. Op het feest kan ik me nog wel inhouden, maar daarna is het moeilijk om van de taart/ koekjes/ chips af te blijven.
Maar ik mag het van mezelf als ik daarna maar compenseer, bijvoorbeeld daarna minder lunch. Niet onbeperkt natuurlijk, maar gewoon een bakje chips tussendoor of een stukje appeltaart i.p.v. het ontbijt.
Alle reacties Link kopieren
En ik doe ook vaak net als Moon-Alisa, geef een stuk taart aa de buren, neem een zak chips mee naar mijn nichtjes, etc. Als het dicht is, kan ik er wel vanaf blijven, maar als het aangesproken is, vind ik het moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
ikbenik schreef:
25-10-2017 19:01
Ik vind het moeilijk om weer terug in het gareel te komen na een feestje oid, merk ik.
Wekenlang kan ik mezelf vrij eenvoudig dingen ontzeggen, totdat er ineens een verjaardagsfeest geweest is hier in huis (taart, drank, chips, koekjes, worst en kaasjes :facepalm: ) en dan BLIJFT dat eten mij roepen. :-$
Ook de dagen erna, want tja, weggooien is zonde, eet ik dan bijv appeltaart voor ontbijt, chips als lunch en na het diner toch weer ff een (groot) glas wijn.
Gelukkig is het meeste inmiddels op, maar ik vind dat dus zooooooooo moeilijk om in huis te hebben liggen. .!
Normaal heb ik gewoon niets ongezond in huis. Of hooguit een bepaald soort koeken die iedereen hier lekker vindt, en ik niet lust.

Hoe doen jullie dat?
Niet kopen?
Of heb je het wel in huis, maar 'roept' het jou niet..?
Hi,ik ben niét bezig met afvallen want ik heb mijn droomfiguur al bereikt. :proud:.
Dat van een verjaardagsfeest herken ik alleen van het eerste jaar toen ik mijn leefstijl begon te veranderen..

- Ik ben toen begonnen met zelf altijd iets lekkers en verantwoords voor bij de koffie te maken en verdeelde dat wat daarvan over is altijd aan de visite of ik bracht wat langs bij de buren of nam het mee na mijn cliënten.
- wijn/bier wat overblijft geef ik na afloop gewoon mee aan diegene die het wil hebben omdat wij het anders weg moeten gooien (vriend en ik drinken beiden geen alcohol).
- Wij zijn geen chipseters (maar mijn puber broertjes en zusjes zijn dat wel) en die zorgen er wel voor dat er niks overblijft. ;-D
- hapjes gaan hier altijd allemaal op omdat ik gewoon niet zoveel in huis haal,op=op.

Mijn vriend neemt wel eens wat lekkers mee naar zijn werk (voorverpakte cakejes/koekjes/chocolade) dus daarvan ligt genoeg in de voorraadkast,maar dat roept mij niet zoals jij dat zo mooi zegt. :biggrin: Mijn zoon is niet zo snoeperd dus qua snoep is er hier niet echt wat in huis en als er wat ligt blijf ik er vanaf omdat het van mijn zoon is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze week zonder de eetapp gedaan en ook niet elke dag de 10.000 stappen gezet. Ben benieuwd zaterdag
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Oei spannend!

Ik ben begonnen met 'anders' boodschappen doen. In eerste instantie vooral om kosten te besparen en gesjouw. Dus eens in de zoveel tijd de zware dingen online bestellen en laten bezorgen. En dan af en toe naar de winkel voor verse producten.

Ik had nooit zo'n goede planning en dan werd het nog wel eens een diepvriespizza, maaltijdsalade of kant-en-klaarmaaltijd. Wat natuurlijk al snel duurder is dan zelf een prakkie koken én grotere porties heeft en meer toevoegingen.

Ik eet nu best vaak iets op basis van aardappelen (huge zak gekocht) en vind dat zelfs wel leuk om klaar te maken (ik kookte nóóit zelf aardappen)

Wel een uitdaging om het op deze manier te doen. Hoop dat ik geld overhoud zo. En dat het gunstig is voor de lijn. Vind het iig wel leuk om er zo mee bezig te zijn en ook om wat bewuster te kijken naar de groentes van het seizoen. Ipv overal roerbakgroente in te gooien.

Spannend Nymph! Hopelijk toch iets eraf!
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor mij sinds juli het beste werkt:

- khoolydraatarm eten. Ik at best wel veel brood en pasta, het lijkt alsof mijn lijf daar echt extreem goed op reageert, nu ik ze echt minimaal eet. Ik ben ook veel minder moe.
- altijd en overal een zakje rozijnen/noten meezeulen... bij een flauwte helpt een klein handje je echt weer op weg. Superspul.
- over de hele dag vaak eten, maar kleine dingen. Een paar blokjes kaas en wat snoeptomaatjes, een stuk fruit, een beschuit met wat beleg, ...
Zo krijg je niet ineens een mega honger.
- veeeeeel water drinken
- suiker bannen

Oh en ik heb 2 potjes met knikkers in de keuken: eentje met een hoeveelheid knikkers voor alle kilo's die ik nog kwijt wil en eentje met een hoeveelheid knikkers voor de kilo's die ik al kwijt ben! (Telkens een knikkertje verplaatsen is ook een leuk ritueel, zo van: yes!)
Klinkt misschien kinderachtig, maar als ik de neiging heb om te snacken, helpt een blik op die potjes ook erg!
-14kg ondertussen :cheer2:
Listen very carefully, i shall say this only once.
Alle reacties Link kopieren
Leuk idee Bazul!
Ik denk zomaar dat een bullet journal je ook aanspreekt
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Ja, heel erg! Maar ik heb er geen tijd voor :-p
Listen very carefully, i shall say this only once.
Alle reacties Link kopieren
Leuk idd Bazul!

Bullet journal hoor ik veel mensen over (of eigenlijk bedoel ik: lees ik meer forummers over ;-) ) Ik ga eens kijken wat het is!
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij werkt dat bullet journal heel fijn.
Ik weeg nu 77.1 ik ben voor het eerst aangekomen. De eerste keer zei de weegschaal 76.9 maar de keren daarna 77.1. Denk dat ik dat maar aanhouden. Hardloopschoenen, wandelvoeten en eet-app weer uit het stof
nymphadoratonks wijzigde dit bericht op 28-10-2017 14:58
0.40% gewijzigd
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Van 69,9 naar 77,1? Of ik ben niet wakker of het klopt niet helemaal, denk ik :) Of je weegschaal is stuk.
Maar wel stom dat je bent aangekomen!

Ik had al gegeten en gedronken toen ik bedacht dat het weegdag is... Het is weer 89,0
Overigens lees ik op internet van mensen die tientallen kilo's aankomen met het medicijn dat ik slik en zo de honderd kilo voorbij streven. Dan ben ik zo blij dat het voor mij 'hierbij blijft'. Maar ik blijf zoeken hoe ik het er toch af kan krijgen, dat wel.

Ondertussen aan t kijken of ik het dansen weer op kan pakken. Heb al leuke kleding besteld ervoor (gewoon een ruim shirt waarin je vrij kunt bewegen... ik ga niet in mijn werkblousjes dansen) en ben nog op zoek naar dansschoenen. Het lijkt me echt leuk om weer te gaan doen.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Ik werd trouwens GEK van de digitale weegschaal, ik heb ze buiten gegooid (was telkens een ander gewicht, werkt niet goed op laminaat).

Hier een goede analoge, niet zo precies, maar ik reken ook niet in grammen...
Er is pas een kilo af als de wijzer een volgend streepje raakt!
Listen very carefully, i shall say this only once.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook analoog, Bazul. Gewoon geen gezeik van batterij leeg enzo :-)
Je kunt méér.
Ik woog vanochtend 68,4. Dus nu 8,2 kilo eraf! Net wezen shoppen met manlief want alles begint echt maat tent te worden. Ben zo blij dames!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die grammen wel fijn. Al moet ik het dan wel goed opschrijven :P
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Yeah whiterabbit!! Heb je leuke dingen gekocht?
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Hoe doen jullie dit eigenlijk? Ik wil ook afvallen, maar heb geen idee waar ik moet beginnen. Kan iemand mij advies geven over een aangepast dieet? Ik heb namelijk altijd honger.
Alle reacties Link kopieren
57,6 vanmorgen.
Slechts 2 ons eraf.

Kan wel merken dat ik niks aan beweging gedaan heb... :sigh:
Alle reacties Link kopieren
Leuk idee trouwens; van die knikkers! :)
Alle reacties Link kopieren
Mumin denk dat het per persoon verschillend is. De één telt calorieën, de ander eet koolhydraatarm, weer een ander valt af zonder bewerkt voedsel.

En ik val helemaal niet af dus ben niet het beste voorbeeld :proud:

Morgen ga ik 18 km wandelen. Wel zin in, we gaan met een gezellige groep.

Even iets anders wat ik even kwijt moet. Had bij DA deze week een testdingetje van parfum gekregen en vond m zó lekker en heel erg ME. Dus ik dacht, dat luchtje wil ik wel. Blijkt het in de winkel 65 euro te kosten, zo'n flesje. Wist ik veel, ik koop nooit dure luchtjes. Ik spaar nog wel even.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
@Mumin
Je moet ergens je motivatie zien te vinden en vast te houden, merk ik zelf. Hier is het deze zomer ineens hard binnengekomen toen ik een foto van mezelf zag, getrokken door een vriendin. Pfff wat confronterend.
Ik heb die lelijke foto als achtergrond op mijn telefoon gezet, dus ik zag hem meerdere keren per dag. Niet leuk, maar wel effectief als je zin hebt om "los" te gaan.

Dat was het begin.. Ik heb veel gelezen, vooral ook reflecterend, naar mijn gewoontes. Je moet eerst ergens je zwakke punten kennen. Ik was bijvoorbeeld een brood/pasta junk. En ik at ook gewoon te veel. Best wel gezond, maar te veel en te laat op de avond.
Snoepen en frisdrank heb ik nooit gedaan...
Maar ik merkte dat ik heel vaak te veel at als ik moe was... om energie te krijgen. DUS... vroeger naar bed EN op zoek naar dingen die snel energie geven zonder zoveel te moeten eten.


Je moet je gewoontes echt onder de loep nemen, schrijf ze op en zoek dan op het internet naar mogelijke alternatieven of oplossingen. Ik volg geen "dieet", ik heb gewoon van alle informatie dingen genomen die voor mij nuttig kunnen zijn.
Listen very carefully, i shall say this only once.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven