Lijf & Lijn alle pijlers

Steeds slanker sinds juli 2017! Deel 2

22-09-2017 22:29 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
1 juli 2017 heeft Myrre29 een afvaltopic geopend. Inmiddels zijn we toe aan een deel 2. Het blijkt toch erg veel werk om zo'n tabel bij te houden voor Myrre alleen. Inmiddels is Myrre zwanger en is het juist de bedoeling dat ze aankomt in plaats van afvalt :cheer2: Vandaar dat we vanaf nu werken met een gezamenlijk account om de tabel bij te kunnen werken.

Openingspost uit deel 1:
Hi Afvallers!
In onderstaande tabel houden we onze resultaten bij! :cheer2:
We zijn op 1 juli begonnen en ik ga elke zaterdag (of zondag als ik er niet aan toekom) de resultaten bijwerken in de tabel!
Laat op zaterdag dus even de tussenstand weten. Wanneer je 2 weken of meer je gewicht niet doorgeeft zal ik je uit de tabel halen... zo blijft hij overzichtelijk! ;-)


Bye Bye kilo's! Tot nooit! :bye: :bye:
Naam Lengte Doel 11/11 18/11 25/11 02/12 09/12 16/12 23/12 30/12 06/01 afgevallen tot nu toe
IkbenIk 161 54 56,4 -9,4
Moon-Alisa 178 80 89 -
Whiterabitt 165 66.8 67 -9,4
Barlis 178 75 77.6 -0,9
Nymphadora
Tonks
1.78 65 75,4 -12,6
N L D -
N L D -
N L D -
N L D -

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Naam Lengte Doel 01/07 08/07 15/07 22/07 29/07 05/08 12/08 19/08 26/08 afgevallen tot nu toe
Myrre29 1.80 79 98.4 96.3 96.3 96 95.2 (vak) (vak) 95.2 94.1 -4.3
Moon-Alisa 1.78 80 88 88 88.5 89.0 88.5 88.5 88.5 88.5 88.5 -+0.5
Snoesje666 1.63 70 96 94.5 93 93 92.5 92.5 X X -3.5
Ninguna 1.61 59 67 67.7 65.7 65.5 65.5 64.5 64.5 63.8 64.3 -3.4
M_W 1.62 75 89 88.6 87.9 86.9 87 (vak) (vak) 86.7 86.3 -2.7
NymphadoraTonks 1.76 65 X X X 88 86.7 85.7 85.2 84.6 -3.4
Ikbenik 1.61 60 65.8 65.4 65 64.4 64.8 64 64 62.6 62.6 -3.2
Whiterabbit 1.65 70 X X X X X X 76.6 75.8 -0.8
43.2



Naam Lengte Doel 02/09 09/09 16/09 23/09 30/09 07/10 14/10 21/10 28/10 afgevallen tot nu toe
Myrre29 1.80 79 93.5 X X X X X X X X
Moon-Alisa 1.78 80 88 88 88 88 88 88 89 89 89 -
Snoesje666 1.63 70 93 93 93 X X X X -3
Ninguna 1.61 59 63.7 63.5 64.5 63.3 63.1 62.9 62.9 63.5 62.9 -4.1
NymphadoraTonks 1.78 65 82.5 81.8 81.1 79.4 79 78.2 77.9 77 77.1 -11
Ikbenik 1.61 57 62.2 61 60.4 60 59.6 58.8 X 57.8 57.6 -7.6
Whiterabbit 1.65 66.8 75.4 74.1 74 72.2 71.3 70.3 69.4 69.3 68.4 -8.0
Barlis 1.78 75 X 83.8 81.5 79.9 78.1 vak vak 78.9 78.3 -5.5
Annn 1.74 73 X 79.5
anoniem_355177 wijzigde dit bericht op 13-11-2017 07:31
30.51% gewijzigd
Vanochtend 71,3.dus nu 5,4 eraf in totaal!
Iemand vroeg naar mijn porties. Ik weet niet precies de hoeveelheid eiwitten enzo. Ik eet ongeveer 1600 calorieën volgens de schijf van 5,met 6 eetmomenten per dag. Voor mij betekent dit dat ik overdag meer eet dan gewend en bij het diner wat minder. Het is veel groente, fruit, zuivel en volkorenproducten. Ik vind het heel goed vol te houden. Probeer daarnaast ook 3x per week te sporten en het gaat als een trein!
Alle reacties Link kopieren
Hier even snel, want mobiel.
Ik woog vanmorgen 63,1 en ben dus tot nu toe 3,9 kilo afgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal de tabel vanavond of morgen bijwerken.

Barlis, mijn streefgewicht is afhankelijk van hoe ik me straks voel. Als ik bij 68 straks denk dat het wel goed is, is dat ook prima. Qua BMI is het echt nog prima bij onze lengte om 65 te wegen. Nu zit ik echt meteen weer op overgewicht als ik een avond zwaar tafel. Ik heb ook nog steeds veel buikvet wat ook ongezond is. En ik wil gaan paardrijden op een manege waar het maximale gewicht van een ruiter 75 kilo is. Dan wil ik gewoon wat extra speling hebben. Zo, dit was mijn spreekbeurt :biggrin:
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
NymphadoraTonks schreef:
30-09-2017 10:32
Shit zeg Ibi.
Ik las laatst in de krant dat het niet vergoeden van buikwandcorrecties vaak zorgt voor ernstige terugval in gewicht (dat is een gekke zin zo).
Dat gaat jou niet gebeuren!

Ik heb net even een BMI check gedaan en mijn BMI is nu 24.9 :cheer2:
Ik sta in het groen! Wel echt op het randje nog, maar ik ben er blij mee!
Oh Wauw! Gefeliciteerd met je groene gewicht!!! Mijlpaal! :cheer:

Ik vind het idd behoorlijk demotiverend om te zien dat ik er niet 'knapper' op word. :facepalm:

Het gewicht is weg, maar heb er nu rimpels en hangvel voor terug. Enorme tegenvaller.
Heel veel verder afvallen gaat niet veel meer opleveren voor mij. Dan worden de rimpels en plooien ook erger. Nouja, 59 bij 1.61 m is netjes. Een gezond gewicht.

Ik heb een operatie in de planning om het overtollige vel van mijn bovenarmen te laten verwijderen. Dat is alvast iets. En dan de komende jaren maar sparen om de overtollige huid op andere plekken weg te laten snijden. Kost duizenden euro's en het wordt er niet mooier op. Maarja. Moet iets. En ik heb liever een groot litteken ipv flapperende lappen huid... :cry:

Sorrie voor de demotiverende post.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat rot Ibi. LIjkt me zo kut idd als het afvallen dan goed gelukt is maar je huid 'doet niet mee'.

Het wandelen was lekker. Wel af en toe regen en ik was na 15 km ook wel blij dat het er bijna op zat.
Meestal doe ik niet zoveel op zaterdag. Uitrusten, soms wat boodschappen maar niet echt spectaculaire dingen. Hoop dat ik door het wandelen in een wat actiever ritme kom. Heb me voor de komende weken ook ieder weekend 1 x aangemeld.
Daglicht helpt bij mij ook goed tegen energie-dips.

Was idd rustig afgelopen week. Hopelijk wordt het komende week weer wat gezelliger op t topic :-)
Je kunt méér.
Knap hoor meiden!!

Hier blijft de dip :"-( veelal als ik thuis zit ga ik snoepen.. en ook aantal keer uit eten geweest afgelopen 2 weken dus dat helpt ook niet echt :facepalm:
Maar gewicht is nu 86.. dus totaal 3 kilo afgevallen.
Gewoon gelijk gebleven deze week, maar een nieuwe maand nieuwe start! Ben nog altijd bezig met kleine dingen te verhuizen.. vanaf deze week kan ik wel terug koken :). In November ga ik naar Zimbabwe, kijk er naar uit!
Alle reacties Link kopieren
Oeps weer een dag te laat, de zaterdag is voor mij geen fijne dag hi hi.

Ik ben deze week helaas een halve kilo aangekomen en zit nu dus op 71,5.
Wel veel gelopen maar ook best wel wat gesnoept.
Nu een nieuwe maand, wil proberen het lopen op hetzelfde niveau te houden maar minder te gaan snoepen.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen gewogen: 58,8 kg..!
Vorige 59,6 kg dus deze week 8 ons kwijt. :yes:
-7,2 vanaf juli

Streefgewicht 57 kg komt nu snel dichterbij.
Het gaat n beetje erg hard nu. Eens proberen of ik mijn kcal inname langzaamaan iets kan gaan verhogen nu. Als overgang naar het 'normaal' eten. Nu zit ik op max 1200 p dag. Vanavond mezelf een groot glas wijn en een handje chips gegund. Zat nog steeds onder de 1500 dus dat moet kunnen.
Ik woog vanochtend 70.3, dus een kilo eraf deze week. In totaal nu 6.3. Het gaat hier ook wel erg rap terwijl ik rond de 1600 kcal eet. Volgende week dus maar even met mijn diëtiste in gesprek. Mijn eerste tussenstop was 70,daar ben ik nu al bijna, veel sneller dan verwacht. Mijn ultieme doel is 65, maar eerste tussenstop is dan 67 kilo, dat woog ik voor mijn tweede zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
78.2. dus nu 9.8 kilo minder.
Jammer van die 200 gram nog :P

Ik ben nu bij week 9 van hardlopen.
Ik beweeg wel echt veel meer dan eerst, maar ik vind het ook wel een beetje eng hoe makkelijk het eigenlijk gaat.
Ik dacht dat afvallen echt afzien zou zijn met blaadjes sla en moeizaam afvallen. Ik heb nu eigenlijk juist veel minder trek dan eerst en ik eet meestal toch echt wel rond de 1900 calorieën per dag. Soms 1500, soms 2500. Ik plan mijn eten beter en daarom heb ik nu ook altijd voldoende eten bij me. In de avond heb ik helemaal geen behoefte meer aan echt snaaien over het algemeen. Ik eet overdag van die lekkere bakjes yoghurt, lekker fruit, vaak salades of kliekjes tussen de middag. En ook afgewogen stukjes chocola en een keer een flinke hoeveelheid chips. Ik dacht echt dat ik minder afgevallen zou zijn deze week.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Wauw! Goed werk, White en Nympha! :cheer:
Vanmorgen 63,7kg, voor het eerst sinds weken iets afgevallen (er terug een beetje op gelet). Ben blij! Mijn volgende doel is 62kg geloof ik... zou nu toch eens moeten beginnen sporten...
Alle reacties Link kopieren
Whiterabbit en Nympha, wow! :cheer:

Hier weer 88,0 kg.

Bekende van mij slikt soortgelijke medicatie en is maar liefst 19 kg afgevallen. Maar zij eet nu 9 mnd 800 kcal per dag. Zij ziet dit als iets wat ze levenslang moet doen. Ik vond haar niet dik, maar begreep wel dat ze van zichzelf altijd superslank was en dat voor haar de gewichtstoename wel heel veel was.
Ik zou 800 kcal per dag er niet voor over hebben. Dat vind ik echt te heftig, denk ook niet dat ik me dan fit zou voelen.
Vind het heel knap van haar, maar voor mij is het niet de manier.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje. 800 per dag is niet te doen... lijkt mij...

Ik ben al vanaf februari bezig, hield gemiddeld 1000 kcal per dag aan en DAT was behoorlijk streng.
Vul elke dag het voedingscentrum eetdagboek in, en het is onmogelijk om alle 'staafjes' vn de staafjesdiagram op 'gezond' te krijgen, als je maar 1000 kcal per dag eet.

Dan moet je schipperen met je aantal boterhammen, zuivel, gezonde vetten etc. Ik heb dat een beetje afgewisseld in de hoop dat mijn lichaam niet alteveel tekorten zou opbouwen.
Dus de ene dag maar één snee brood, maar wel een normale portie zuivel, fruit, groente, gezonde vetten, en dan de dag erna wèl meer brood (of andere granen), maar dan die halve avocado of plak kaas niet nemen, etc.

Dus maandenlang 800 kcal per dag...? Ik zie niet in hoe je dan aan je aanbevolen hoeveelheden kunt komen.

De afgelopen weken/maanden ben ik naar 1200 kcal per dag gegaan. Kwam er achter dat ik daar óók mee afval. En net ff wat meer mag pakken. (Handje nootjes, snee extra brood dan ik eerst deed, etc)
Nu is mijn nieuwe doel om naar 1300 of 1400 te schuiven. Kijken wat er dan gebeurt. Ik wil niet meer aankomen. Er mag nog steeds wel 1, 2 of zelfs 3 kilo af. Maar niet méér.
En die laatste kilootjes mogen ook langzamer eraf...
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind het wel superknap. Zeker icm medicatie. Maar ik zou het idd te lastig vinden, het is wel heel erg weinig. Ze zag er nog goed uit hoor, dat wel, en ze voelt zich ook goed. Misschien eet ze heel veel groente.

Ja het lijkt me lastig idd om zo te schipperen. Van 'ik heb nog een half bakje kwark in de koelkast, maar dank kan ik die banaan niet eten'. Aan de andere kant, als je eenmaal weet wat overal in zit, raak je er misschien ook aan gewend. Fijn dat jij, Ikbenik, in ieder geval nog steeds afvalt met 1200.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Mijn gewicht is nu 70,5, deze week een kilo kwijt.
Ben ik heel blij mee :-)
Gisteren heb ik een uur kunnen lopen en als het morgen oké weer is ga ik weer een uur lopen.
Hopelijk zet deze lijn zich dus voort.

Succes iedereen.
Alle reacties Link kopieren
@moon: ja, ben ik ook blij mee. :) Toch zal mijn kcal inname langzaamaan omhoog moeten naar een normaal eetpatroon zonder dat ik dan meteen weer veel aankom. 2000 is (geloof ik?) 'normaal', maar als ik dat nu ineens in zou nemen weet ik dat ik weer aankom.
Dus kwestie van beetje geleidelijk opschroeven en kijken waar ik blijf 'hangen'. (Dat ik niet aankom of afval)
@carolinetje : goed bezig met je wandelen! Dat scheelt een hoop. :)
Ik heb zelf niet zoveel met wandelen, ik hou het niet vol, maar het is heel gezond. Hardlopen was ik lekker aan het opbouwen, maar ik heb nu last v een (kleine maar tijdrovende) blessure zodat dit voorlopig niet kan. Dus nu sta ik op de sportschool 2 a 3x p wk op de crosstrainer, een uur tv te kijken :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik merk wel dat mijn lichaam erg veranderd is. Ben nu een kilo of 20 lichter dan in februari.

Positief:
- meer conditie
-gemakkelijker kunnen bewegen
-op hurken zitten, knielen, bukken, buigen etc gaat makkelijker
-niet meer paars aangelopen uithijgen als ik de trappen naar de zolder opren
-met kleren aan zie ik er n stuk mooier uit
-voel me gezonder, energieker
-veel complimenten en verwondering v mensen om me heen
-voel mijn bovenbenen wat minder tegen elkaar schuren tijdens het lopen


Negatief:
- als ik op mijn zij lig voel ik mijn knieën op elkaar liggen ineens, wat n beetje pijnlijk is
-heb nogal last van hangende lappen huid :-$
-bloot zie ik er niet zo mooi uit door de rimpels/vellen, lege hangende theezakjes v 'borsten' :-$
-ik lig s'avonds regelmatig 'verkeerd'; dan lig ik op mijn eigen vel, of zit er ergens n plooi 'dubbel', wat pijnlijk is.
-ik schaam me een beetje voor mijn lijf nu tijdens intimiteiten/seks
-sommige collega's behandelen me wat bitser (lijkt alsof ze geconfronteerd worden met eigen gefaalde afslankpoging, ze brommen dan n soort v compliment, waarna ik me bijna gedwongen voel om te zeggen dat ik volgend jaar 'vast weer net zo zwaar ben hoor, want ik kan nooit op gewicht blijven!"
-als ik zit, dan zit ik minder comfortabel; vroeger op n 'vetkussentje', nu lijk ik soort van te 'glijden/drijven/schuiven in mijn bil huid :facepalm:

Ik schrijf het maar even op, ook voor mezelf, mocht ik toch ooit weer aankomen en dit teruglezen, maar op je streefgewicht zijn heeft niet ALLEEN MAAR 'voordelen'.

Mijn man heeft overigens (gelukkig) nooit een probleem gemaakt van mijn gewicht. Niet in mijn dikkere en niet in mijn dunnere periodes. Vond me altijd wel 'lekker' :-D (of deed overtuigend alsof, dat kan natuurlijk ook ;-) )
Alleen de afgelopen tijd zegt hij wel dat 65 kilo mss beter bij me 'past'...
Grrr. ...het voedingscentrum zegt dat 65 te zwaar is :furious:

Nouja. Ik ga gw door...
Alle reacties Link kopieren
Ik woog vanmorgen 62,9; dus totaal 4,1 kilo afgevallen sinds juli.

Ik vind het wel knap van je, ikbenik. En natuurlijk zitten er ook echt nadelen aan zoveel afvallen. Hoe oud ben je (ongeveer), als ik vragen mag? Zit er nog iets van rek in je huid en zou het nog iets kunnen verbeteren met de tijd? Ik kan me voorstellen dat je wel operaties wil laten doen om het zoveel mogelijk te corrigeren.

Iedereen is goed bezig. Gewoon een gezond BMI krijgen vind ik al goed, en inderdaad het liefste niet 24,9 maar echt 24 of iets minder.
Alle reacties Link kopieren
Ninguna; netjes: 4,1 kilo..! 😊 Jouw streefgewicht is ook al echt dichtbij nu!
En nee, weinig rek meer in mijn huid, ook omdat ik dus al een aantal keren vaker flink (!) ben afgevallen. Wat er nu aan huid hangt, krijg ik met sporten, wisseldouches of smeren met bodylotion niet meer goed. Binnenkort staat er een operatie gepland.
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment zijn mijn kinderen pannenkoeken aan het bakken voor het ontbijt. Lekker!

Ik heb bedacht dat ik komende week echt even streng ga opletten met eten. Even weer calorieën tellen en even een vaartje zetten achter het afvallen. Want het gaat toch vrij langzaam en ik wil echt nog een paar kilo eraf voor december.

Ik was trouwens gisteren gaan zwemmen, dat was wel goed voor mijn zelfvertrouwen, want als toen ik dan naar al die lichamen keek, toen voelde ik me nog lang niet zo slecht.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie tabel he? Had het erg druk vorige week en ben het gewoon compleet vergeten. Zijn er mensen die ook willen aanvullen? Dan zal ik het ww van het account toesturen.

Ik weeg nu 77,8 dus 10,2 afgevallen :cheer2: de klad komt er nu wel een klein beetje in. Ik heb niet eens elkr dag de 10.000 st appen gezet en een dag geen eten ingevoerd in de app omdat ik het gewoon echt te druk had.

Ik ben benieuwd hoe het met de rest gaat!
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Hier 89,0. Kilo erbij helaas, weet niet of ik vocht vasthoud oid.

Mijn broer gaat trouwen! We hebben nog geen datum gehoord. Ik heb toch besloten mijn eetpatroon iets te wijzigen en nu vaker op een dag te eten, maar kleinere porties. Zou leuk zijn als ik op de grote dag een maatje kleiner kan dragen dan ik nu heb.
Verder de medicatie 1 tablet naar beneden gedaan (3 tabletten ipv 4) dus dat is ook weer een stap in de goede richting.
Je kunt méér.
Ik woog vanochtend 69,4,dus nu in totaal 7,2 kilo eraf!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven