Lijf & Lijn alle pijlers

Strakke buik?

12-05-2017 14:15 12 berichten
Na de bevalling (ruim een jaar geleden) is mijn lijf gelukkig weer op orde. Soort van. (Ik geloof wel dat een kind krijgen je een paar jaar van je leven kost eerlijk gezegd).
Maar mijn buik, die sinds mijn 27e ofzo al niet echt strak meer te noemen was, is nu echt niet meer grappig. Als ik hem niet inhoud zie ik eruit alsof ik 5 maanden zwanger ben.
Ik ben geen type voor de sportschool, yoga etc (alleen pilates beviel me ooit wel, maar heb eigenlijk gewoon geen geld en geen tijd voor dure lessen).
Hardlopen doe ik af en toe, maar vaker dan 1 keer in de week is lastig. Laatst heb ik zo'n beugel-achtig apparaat gekocht waarmee je je buikspieren kunt trainen. (http://www.kijkshop.nl/product/120090/ab-trimmer/ zoiets als dit).

Ik doe setjes van 10, en dat dan 3 keer.
(Nou ja, dat heb ik nu 1 keer gedaan). Voelde het wel meteen.
Tips? is dit een zinvolle manier van de buikspieren verstevigen? Ervaringen?

Alvast dank!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee.
Hoewel ik veel sport en over het algemeen slank ben heb ik na 2 zwangerschappen nog steeds een buikje. Ik zou 3 x 100 buikspier oefeningen kunnen met of zonder zo'n beugel maar volgens mij helpt het geen zier.
(misschien moet ik dat eerst maar eens een maand doen)
Ik heb wel buikspieren maar er zit gewoon een laag vet overheen.
perzikboom6 schreef:
12-05-2017 14:22
Ik lees mee.
Hoewel ik veel sport en over het algemeen slank ben heb ik na 2 zwangerschappen nog steeds een buikje. Ik zou 3 x 100 buikspier oefeningen kunnen met of zonder zo'n beugel maar volgens mij helpt het geen zier.
(misschien moet ik dat eerst maar eens een maand doen)
Ik heb wel buikspieren maar er zit gewoon een laag vet overheen.
Oef. Mijn schrikbeeld is mijn moeder, die heel slank is maar nooit in haar hele leven iets aan sport heeft willen doen. Nu is ze 60 en na 4 kinderen heeft ze een enorme uitgezakte rare buik waar alleen operatief misschien iets aan te doen is. :-(
Ik ben mijn buikje bijna kwijt!! Ik ben niet zwanger geweest oid. Ik was gewoon mollig :-)

Omwille van geldgebrek heb ik mijn fitnessabo op moeten zeggen. Op een half jaar tijd kwam ik 5 kilo bij. 2 maanden geleden was ik het zat. Ik ben naar een bazaar gereden en heb daar halters (dumbels) gekocht van 2kg. (ong €3 per stuk) Met die halters ben ik de oefeningen gaan doen die ik in de fitness ook deed. Ik had namelijk een programma met oefeningen gekregen van een trainer. Zeer weinig van die oefeningen vereisten fitnessapparatuur.

Sommige heb ik een beetje moeten aanpassen of vervangen door andere oefeningen voor dezelfde spiergroep. Je hoeft niet lang te googlen om alternatieven te vinden.

10 weken later ben ik bijna terug op gewicht, is mijn buik nog nooit zo plat geweest en ben ik 7 cm kwijt.

Ik doe mijn oefeningen 3 x per week en dat duurt dan 20 a 30 minuten. Het voordeel van thuis trainen is dat dat ook effectief de tijd is die je kwijt bent.

Oh, het zijn trouwens spierversterkende oefeningen die ik doe. Geen cardio.

Het kan dus ook goedkoop. Succes! :cheer2:
Sorry hoor! Ik post al de hele namiddag dubbel. :cry:
anoniem_304001 wijzigde dit bericht op 12-05-2017 14:33
Reden: dubbe
93.54% gewijzigd
1 specifieke groep trainen heeft doorgaans weinig effect. Net zoals je niet 'lokaal' kunt afvallen. Om een strakker lijf te hebben kun je beter oefeningen doen die meerdere spiergroepen aanpakken. Veel yoga-achtige oefeningen (of pilates) doen dat. Ook oefeningen als planken etc. Daar hoef je ook echt niet voor naar een sportschool. Met iedere dag thuis een half uurtje of zelfs maar kwartiertje yoga/core stability/ pilates of hoe je het ook maar noemt kom je ook al een eind. En google is je vriend voor heel veel oefeningen of thuis-work-outs. Nike heeft een goede app met allerlei work-outs die je thuis kunt doen en waar je weinig meer voor nodig hebt dan een matje. Een paar lessen zodat je de houdingen goed hebt kunnen je overigens wel helpen met het efficiënt doen van de oefeningen.
Jitsie schreef:
12-05-2017 14:31
Ik ben mijn buikje bijna kwijt!! Ik ben niet zwanger geweest oid. Ik was gewoon mollig :-)

Omwille van geldgebrek heb ik mijn fitnessabo op moeten zeggen. Op een half jaar tijd kwam ik 5 kilo bij. 2 maanden geleden was ik het zat. Ik ben naar een bazaar gereden en heb daar halters (dumbels) gekocht van 2kg. (ong €3 per stuk) Met die halters ben ik de oefeningen gaan doen die ik in de fitness ook deed. Ik had namelijk een programma met oefeningen gekregen van een trainer. Zeer weinig van die oefeningen vereisten fitnessapparatuur.

Sommige heb ik een beetje moeten aanpassen of vervangen door andere oefeningen voor dezelfde spiergroep. Je hoeft niet lang te googlen om alternatieven te vinden.

10 weken later ben ik bijna terug op gewicht, is mijn buik nog nooit zo plat geweest en ben ik 7 cm kwijt.

Ik doe mijn oefeningen 3 x per week en dat duurt dan 20 a 30 minuten. Het voordeel van thuis trainen is dat dat ook effectief de tijd is die je kwijt bent.

Oh, het zijn trouwens spierversterkende oefeningen die ik doe. Geen cardio.

Het kan dus ook goedkoop. Succes! :cheer2:
Oh dankjewel Jitsie voor dit positieve verhaal! Volgens mij slingeren hier ook wel wat van die gewichtjes rond, van mijn vriend.
Ik ga eens zoeken naar online trainingsprogramma's. Ik ben geheel nieuw in deze wereld, dus als je een naam hebt ofzo hoor ik het graag!
Kraaienpootje schreef:
12-05-2017 14:37
1 specifieke groep trainen heeft doorgaans weinig effect. Net zoals je niet 'lokaal' kunt afvallen. Om een strakker lijf te hebben kun je beter oefeningen doen die meerdere spiergroepen aanpakken. Veel yoga-achtige oefeningen (of pilates) doen dat. Ook oefeningen als planken etc. Daar hoef je ook echt niet voor naar een sportschool. Met iedere dag thuis een half uurtje of zelfs maar kwartiertje yoga/core stability/ pilates of hoe je het ook maar noemt kom je ook al een eind. En google is je vriend voor heel veel oefeningen of thuis-work-outs. Nike heeft een goede app met allerlei work-outs die je thuis kunt doen en waar je weinig meer voor nodig hebt dan een matje. Een paar lessen zodat je de houdingen goed hebt kunnen je overigens wel helpen met het efficiënt doen van de oefeningen.

Eens! Hoewel mijn voornaamste ergernis mijn buik was, ben ik wel met alle spiergroepen aan de slag gegaan. Gevolg: ik heb ook nog eens een strakkere kont! leuk!

Spieren verbruiken veel energie. Dus hoe meer spieren hoe sneller jouw stofwisseling en hoe beter jij gaat afvallen. Zo blijf je ook beter op gewicht dan met een dieet alleen. Dus meer spieren is wat je wilt! Hoe meer hoe liever, dus beperk je niet tot alleen buikspieren. Als je alle spiergroepen gaat aanspreken en ontwikkelen ga je sneller resultaat zien.
Dit is een zeer beperkte uitleg, maar als je googled kom je meer/betere info tegen.
Kraaienpootje schreef:
12-05-2017 14:37
Ja, ik heb wel eens op youtube wat yogalessen gevolgd idd. Is een goeie. Ben ook zo stijf als een hark dus een beetje rekken en strekken zal niet verkeerd zijn.
Ik heb helaas geen naam van een trainingsprogramma ofzo. Het waren gewoon oefeningen die mij moesten helpen mijn doel te bereiken: afvallen!

Maar wat zit er oa in mijn huidige programma:

Planken +

Squats (eventueel met dumbbells) +

Standing Dumbbell Side Bends +

Sumo squad (met dumbbells) +

inner thigh lifts +

side lunges +

russian twist (met 1 dumbbell) +

lunges (eventueel met dumbbells) +

armspieroefeningen met dumbbells. (Dit mag van mijzelf echt vanalles zijn).

Ik geloof dat het dat wel zo'n beetje is. Ik begon met 3 x 15 herhalingen per oefeningen. En met planken was dat eerst 2 x 20 sec ofzo.

Ik merkte vanzelf wanneer ik de herhalingen/gewichten kon opvoeren. Namelijk wanneer je merkt dat de oefening heel makkelijk gaat en je merkt dat je nog door kan.

Je kan de oefeningen ten allen tijde aanpassen naar een andere oefening als je er eentje tegenkomt die je leuker lijkt om te doen. Dit lijstje lijkt in de verste verte niet op het origineel. :-) Afwisseling is goed!
anoniem_304001 wijzigde dit bericht op 12-05-2017 15:04
1.42% gewijzigd
jeetje zeg! Dubbel... :whistle:
anoniem_304001 wijzigde dit bericht op 12-05-2017 15:03
Reden: dubbel
96.02% gewijzigd
Jitsie schreef:
12-05-2017 15:02
Ik heb helaas geen naam van een trainingsprogramma ofzo. Het waren gewoon oefeningen die mij moesten helpen mijn doel te bereiken: afvallen!

Maar wat zit er oa in mijn huidige programma:

Planken +

Squats (eventueel met dumbbells) +

Standing Dumbbell Side Bends +

Sumo squad (met dumbbells) +

inner thigh lifts +

side lunges +

russian twist (met 1 dumbbell) +

lunges (eventueel met dumbbells) +

armspieroefeningen met dumbbells. (Dit mag van mijzelf echt vanalles zijn).

Ik geloof dat het dat wel zo'n beetje is. Ik begon met 3 x 15 herhalingen per oefeningen. En met planken was dat eerst 2 x 20 sec ofzo.

Ik merkte vanzelf wanneer ik de herhalingen/gewichten kon opvoeren. Namelijk wanneer je merkt dat de oefening heel makkelijk gaat en je merkt dat je nog door kan.

Je kan de oefeningen ten allen tijde aanpassen naar een andere oefening als je er eentje tegenkomt die je leuker lijkt om te doen. Dit lijstje lijkt in de verste verte niet op het origineel. :-) Afwisseling is goed!
Super, dankjewel!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven