Lijf & Lijn alle pijlers

Suiker verslaafd

09-07-2011 12:34 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag meiden,

Zolang ik me kan herinneren ben ik gek op allerlei zoetigheden.

Koek, snoep, chocola, noem maar op. Mijn inname van deze lekkerheden is altijd wel meer dan doorsnee geweest, ben echt een zoetekauw.

Nu wil ik minderen, of het liefste eigenlijk stoppen met deze gewoonte. Mijn beweegredenen: het is ongezond, suiker heb je niet nodig, mijn bloeddruk is verhoogd en ik ben er echt aan verslaafd, wat ik niet wil zijn.

Mijn vraag: hebben jullie suggesties of ik het beste cold turkey kan stoppen, of is het beter dit geleidelijk te doen?

Graag jullie tips en ervaringen.

Alvast bedankt voor jullie input!

Liefs, Anna
Je hoeft van mij het ook helemaal niet zo aan te pakken hoor, het was slechts een antwoord op hoe 't ons 'cold turkey' in de praktijk afging.

Ik ben trouwens ook slank en heb nog nooit een gaatje in m'n gebit gehad. Ik voelde me alleen lichamelijk niet goed, en had een chocoladeverslaving.
Ik kan er wel behoorlijk moe van zijn, maar da's logisch, mijn lichaam moet hard weken om al die zooi te verbranden.

Da's wel een goed reden om (flink) te minderen met snoepen en toegevoegde suikers te consumeren. Ook schijnt suiker in relatie te staan met een verhoogde/ hoge bloeddruk. Da's voor mij ook een reden om te minderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven