Lijf & Lijn alle pijlers

Suikervrij eten, wie doet er mee?

24-07-2008 17:17 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik eet veel te veel suiker en ik voel me daar niet goed bij. Als ik het niet eet blijft mijn lichaam erom vragen en als ik me dan te buiten ben gegaan aan de chocola voel ik me daarna ook niet goed. Ik wil nu de suiker verbannen, want ik voel dat het niet goed is voor mijn lijf. Ik heb vooral een verstoorde stoelgang, maar ben ook vaak moe zonder reden. En ik ben eigenlijk iets te zwaar.

Wie doet er mee? Misschien kunnen we elkaar steunen en motiveren, want ik vind het zo moeilijk om geen suikers meer te eten (heb het eerder geprobeerd).
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

jemig... al dat gezonde eten komt me de keel uit. Ik zat vandaag in de trein en toen zaten er naast me mensen patat en frikandellen te eten enzo. Ow die lucht! Zo lekker... dus toen dacht ik: zal ik straks ook een frietje halen? Maar ik ga toch maar weer aan het zuurdesem zometeen. Ik ga de avocadosandwich uitproberen en die is vast veel lekkerder dan patat!



Maar ik heb het dus wel zwaar.. mis de ongezonde hap en de chocola. Vanmorgen ontbeten met de smoothy met grapefruit, sinaasappel, citroen, appel, pruimen en bosbessen (als vervanger voor cranberrys). Vond hem best lekker en ik heb zo in 1 keer een heleboel fruit binnen gekregen. Een fijn gevoel! Nou, ik ga even lunchen.
Alle reacties Link kopieren
Boebele: wees niet te streng voor jezelf. Het kan soms daardoor moeilijk worden om gezond eten vol te houden. Ik gun mezelf soms wat lekkers maar dan eens in de paar dagen. Dus niet elke dag (dat is een valkuil) maar 1x per week bijvoorbeeld.

Ik heb het boek van Annemarie doorgelezen en ik ga wel een aantal dingen proberen maar de diners ga ik denk ik niet uitproberen. Ze zijn niet echt kind-proof in mijn ogen. En we leven hier toch met 2 (door de week) of 4 (weekends) kinderen. Ik ga niet 2 verschillende maaltijden bereiden. Bij ons eten ze veel verschillende dingen, ook exotisch maar de recepten van Annemarie gaan een stapje verder X-D .
Alle reacties Link kopieren
Hee Dummels,

ja, jezelf wat lekkers gunnen daar ben ik ook voor hoor. Maar ik wil er gewoon niet te snel aan toegeven omdat ik bang ben dat ik dan weer helemaal doorsla. Maar ondertussen heb ik wel ontzettende trek... zit hier nu weer met mijn smoothy (mango, banaan, kiwi, citroen, sinaasappel en limoen) maar had zo'n trek in muesli. Naja. af en toe muesli moet vast wel kunnen, al is bij Annemarie de belangrijkste verandering dat je 's ochtends met fruit ontbijt ipv brood etc..

Ik moet het gewoon een tijdje proberen denk ik, dan kan ik altijd nog kijken hoe het me bevalt.

Overigens vind ik de diners van Annemarie tot nu toe echt heerlijk. De lunch, daar moet ik wel aan wennen, al die groentes. En heel vaak rauwe rode ui. Vind ik heerlijk maar ik loop dan nog minstens 2 dagen met zo'n vervelende uismaak in mijn mond.



Ik heb gisteren trouwens ook bio-mayonaise gekocht. Die is echt heerlijk!



Hoe gaat het met de anderen?
Alle reacties Link kopieren
boebele, rauwe peterselie eten (of alleen even goed kauwen) helpt tegen de uiensmaak en -lucht. Dus als je daar je maaltijd mee eindigd ben je je uienwalpje weer kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ok, bedankt voor de tip! Vind rauwe ui namelijk wel erg lekker, vooral in salades.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Gisteren aan de koolwrap gegaan.... was apart. Best lekker, maar niet voor herhaling vatbaar denk ik. Het gekke was dat ik nauwelijks pannen nodig had om die dingen te maken, alles was eigenlijk rauw. Daar ben ik helemaal niet aan gewend dus dat was nieuw voor me.



Ik heb de afgelopen week zowat meer groentes en fruit gegeten dan in mijn hele leven ;-) Heel gezond, maar mijn ontlasting is nog steeds niet je-van-het. Er is denk ik meer tijd voor nodig om die weer gezond te krijgen.



Overigens heb ik zaterdag de goji-bessen binnengekregen. Heb ze verwerkt in een smoothy en die drink ik nu. Echt heerlijk! (smoothy van dag 1 maar dan met gojibessen ipv cranberries). Wel grappig; ik ben al 1 week bezig met Annemarie, maar ik ben nog niet verder gekomen dan dag 3, haha! Al die recepten, het zijn er zoveel. En de hoeveelheden zijn te groot voor mij, dus ik eet 2 dagen van 1 gerecht. Vind het eten wel echt lekker tot nu toe, vooral het avondeten. Ik ga vanavond denk ik de zalmzoep proberen, daar was ik een paar dagen geleden niet meer aan toe gekomen.



groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Oja, vind het wel heel gaaf om te merken dat ik veel afwisselender eet dan 'vroeger', en ook groentes en fruit eet die ik eerst nooit nam. Eigenlijk at ik alleen kiwi's, bananen en soms een appel, terwijl ik nu ook pruimten, grapefruits en verschillende soorten bessen binnenkrijg.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ook ik heb het boek, HLIP, en ik vind het een erg goed boek! Het is niet alleen een boek met een soort van eetlijsten, maar ook met hele nuttige en diepgaande informatie die je echt aan het denken zet.



Ik eet niet geheel volgens het plan, maar heb wel veel dingen toegevoegd. Bijvoorbeeld de olie, de smoothies (ook niet altijd, want ik heb 's ochtends ook wel eens zin in een boterham of in yogurt met muesli), groenten bij de lunch, zaden en pitten eten enzovoort.



Boebele; de recepten in het boek zijn wel altijd voor 2 personen! Dus als je het volgens het boek maakt, en het dan alleen wil op eten, ja dan kan het teveel zijn ;)



Ik heb ook een tijdje de vochtbalans pillen geslikt, maar daar merkte ik eerlijk gezegd weinig verschil van.



Leuk dat er een topic over is en te lezen dat meer mensen enthousiast zijn!



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hoi Poupee,

welkom hier! Leuk dat je ook enthousiast bent over Annemarie. Voor mij is haar boek echt de ontdekking van het jaar. De recepten zijn zo goed, ze zou een restaurantje moeten beginnen!



Ik slik ook (nog) geen extra vitamines. Je zou zeggen dat er in al die recepten wel genoeg vitamines zitten met al die groentes, fruit, kiemen en zaden erin. Ik heb wel de vitamineral green aangeschaft, maar ben er niet zo heel scheutig mee. Ik vind het namelijk niet zo heel erg lekker, het is net alsof je algen aan het drinken bent.



Ik heb trouwens net de vissoep met venkel gegeten, was erg lekker. Ik zou zelf nooit venkel, zalm of bataat klaarmaken, terwijl het toch wel erg lekker is. Toch maar wat vaker doen.
Alle reacties Link kopieren
boebele schreef op 04 augustus 2008 @ 22:26:

Hoi Poupee,

welkom hier! Leuk dat je ook enthousiast bent over Annemarie. Voor mij is haar boek echt de ontdekking van het jaar. De recepten zijn zo goed, ze zou een restaurantje moeten beginnen!



Ik slik ook (nog) geen extra vitamines. Je zou zeggen dat er in al die recepten wel genoeg vitamines zitten met al die groentes, fruit, kiemen en zaden erin. Ik heb wel de vitamineral green aangeschaft, maar ben er niet zo heel scheutig mee. Ik vind het namelijk niet zo heel erg lekker, het is net alsof je algen aan het drinken bent.



Ik heb trouwens net de vissoep met venkel gegeten, was erg lekker. Ik zou zelf nooit venkel, zalm of bataat klaarmaken, terwijl het toch wel erg lekker is. Toch maar wat vaker doen.




Hi!

Hmm smaakt vitamineral green naar algen? Haha, het schijnt wel erg gezond te zijn! Misschien moet je even wennen, dat had ik ook met de omega olie, het is een vrij uitgesproken smaak, maar nu heb ik er geen problemen meer mee.



De recepten zijn inderdaad erg lekker! Ik ben al heel lang vegetarier en veel bezig met gezonde voeding, maar dit boek was echt 'nieuw' voor mij.



Ik vind ook de verhalen goed, zoals dat het telkens een keuze is voor jezelf als je iets (on)gezonds in je lijf stopt. En dat je lief moet zijn voor je lichaam, omdat het dat ook voor jou is.



Wat voor een brood eet jij? Ik koop vaak pain de cereals (oid) van de Ap, vind ik erg lekker en je kunt zelf snijden!



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hoi Poupee,

ach, vitamineral green smaakt eigenlijk nergens naar, maar het ziet er zo vreselijk groen uit en het poeder lost ook maar moeilijk op in water... dus vandaar dat het (nog) niet mijn favoriete drankje is. Als ik er wat limoensap bijgooi is het trouwens wel te doen. Ben benieuwd wat het effect zal zijn, ik merk er niet zo veel van. Alhoewel.. over het algemeen heb ik wel meer energie, en dat na 1 week al! 's Avonds heb ik eigenlijk helemaal geen slaap, en 'vroeger' sliep ik weleens overdag maar ook dat lukt nu nauwelijks meer.



Ik was daarnet in de stad en ik had toch zo'n trek in een wokmaaltijd dat ik die eventjes heb gehaald. Zonder vlees, wel met veel groentes in sojasaus en witte rijst dus op zich vrij onschuldig. Maar... het viel best wel tegen. De groentes waren een beetje smakeloos (te lang gewokt) en ik vond het geheel ook niet echt puur smaken. Volgens mij toch niet zo gezond als ik altijd dacht. Was echt verslaafd aan die dingen maar ik ben nu toch eventjes genezen.



Ik vind die omegaolie trouwens niet vies. Wel een apart smaakje, maar best lekker in wat biogardeyoghurt.



Ik haal mijn brood trouwens altijd bij de natuurwinkel, krijg die slappe hap uit de supermarkt echt niet weg. Meestal neem ik brood met zaden ofzo, maar sinds ik Annemarie lees neem ik een mix van granen en desem ofzo. Echt zuurdesembrood durf ik nog niet aan, het lijkt me eerlijk gezegd niet echt lekker...



Vanavond maak ik de auberginelasagne, ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
De auberginelasagne was heerlijk! Wel erg machtig, poeh. Ik heb nog een heel groot stuk over dus dat ga ik vanavond maar opwarmen. Op zich wel makkelijk want ik ga morgen op vakantie en ik heb vandaag niet zoveel zin in teveel gedoe.

Ik heb daarnet ontbeten met een smoothy van banaan, sinaasappel, ananas, dadel, gember, lijnzaad en rijstemelk. Erg lekker. Ik merk dat ik onderhand aan die sapjes begin te wennen en dat mijn lijf zich er ook op instelt. Het kost wel wat tijd, dat wel. Ik vraag me wel af hoe dat gaat als ik weer aan het werk ga. Dat betekent toch wel een half uur eerder opstaan denk ik.



Vanmiddag maak ik de griekse salade (ik maak 2 porties, dan heb ik morgen tijdens de reis een goede lunch) en een soepje van bataat en paprika. Ik wil zoveel mogelijk alles opmaken voordat ik vertrek.
Alle reacties Link kopieren
boebele schreef op 05 augustus 2008 @ 16:35:

Hoi Poupee,

ach, vitamineral green smaakt eigenlijk nergens naar, maar het ziet er zo vreselijk groen uit en het poeder lost ook maar moeilijk op in water... dus vandaar dat het (nog) niet mijn favoriete drankje is. Als ik er wat limoensap bijgooi is het trouwens wel te doen. Ben benieuwd wat het effect zal zijn, ik merk er niet zo veel van. Alhoewel.. over het algemeen heb ik wel meer energie, en dat na 1 week al! 's Avonds heb ik eigenlijk helemaal geen slaap, en 'vroeger' sliep ik weleens overdag maar ook dat lukt nu nauwelijks meer.



Ik was daarnet in de stad en ik had toch zo'n trek in een wokmaaltijd dat ik die eventjes heb gehaald. Zonder vlees, wel met veel groentes in sojasaus en witte rijst dus op zich vrij onschuldig. Maar... het viel best wel tegen. De groentes waren een beetje smakeloos (te lang gewokt) en ik vond het geheel ook niet echt puur smaken. Volgens mij toch niet zo gezond als ik altijd dacht. Was echt verslaafd aan die dingen maar ik ben nu toch eventjes genezen.



Ik vind die omegaolie trouwens niet vies. Wel een apart smaakje, maar best lekker in wat biogardeyoghurt.



Ik haal mijn brood trouwens altijd bij de natuurwinkel, krijg die slappe hap uit de supermarkt echt niet weg. Meestal neem ik brood met zaden ofzo, maar sinds ik Annemarie lees neem ik een mix van granen en desem ofzo. Echt zuurdesembrood durf ik nog niet aan, het lijkt me eerlijk gezegd niet echt lekker...



Vanavond maak ik de auberginelasagne, ben benieuwd!




Hi!!



Ja dat VG schijnt erg gezond te zijn, als ik wat meer in de slappe was zit zal ik het ook eens kopen! waar heb jij het gekocht?



Ja als je een tijd gezond en vers voor jezelf kookt, kan iets kant en klaars ontzettend tegenvallen. En snoep bijvoorbeeld ook. Als je gewend bent aan het zoete van een verse ananas, en dan het zoet van vieze fabriekstroep, dat is zo'n tegenvaller!



Ja de omega olie is inderdaad apart, maar door de biogarde wel lekker! Haha.



Ik heb een natuurvoedingswinkel in mijn straat, dus daar haal in inderdaad ook vaak brood. Maar de pain du cereals van de Ap is echt lekker, van dat 'oer/rustieke' brood wat je zelf moet snijden. Zuurdesem brood vult als een malle! Ik had gister erg laat ontbeter, maar wilde toch nog een boterham eten voordat ik ging avondeten, dus toen at ik om 4 uur een dikke plak brood met avocado met huttenkase en tomaatjes, en daarbij een lepel olie, nou ik moets mezelf er echt toe dwingen om om 8 uur wat avond eten te eten, ik zat zo vol van die boterham met olie erbij!! Dus olie vult echt wel goed, en erg gezond! Heb jij ook kokosboter?



Fijn dat die lasagne zo lekker was, een aanrader dus?!



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Hallo, even inbreken...Ik heb nav jullie topic ook het boek gelezen van annemarie. Een leuk boek, motiverend, maar wel erg ingrijpend wat de veranderingen betreft. Voor mij dus meer een ideeënboek. Wat ik sterk vind is juist het verdelen van de doelen in stapjes. Elke week een nieuwe gewoonte erbij, dat is wel makkelijk. Er staan heerlijke recepten in het boek. Zuurdesem is lekker hoor, eet het regelmatig. Tja, eigenlijk sta ik achter best veel: minder vlees, meer fruit en groenten, veel water drinken. Ik vind het alleen lastig om mijn gezin die ommekeer te laten maken. Ik vind de kosten ook hoog: 10 euro van 250 gram bessen? Mijn kinderen zijn ook dol op fruit en ik ben zonder deze eetstijl al gauw 30 euro per week kwijt aan groenten en fruit.

En de additieven. Ik vind echt dat en gezonde eetstijl niet aangevuld hoeft te worden met dure supplementen. Daar begin ik dus niet aan.



Boebele, het is geen verplichting om zo te doen als in het boek! Je bent zo goed bezig, voel je niet rot als je het even wat minder vind. Annemarie heeft opgeschreven wat voor haar werkt. Maar zij is een ander persoon dan jou, met een ander leven en zeker een andere portemonnee. Dus laat je leiden door wat goed voelt voor jou, niet door wat 'moet' volgens het boek!
Alle reacties Link kopieren
Suikervrij eten is goed vol te houden, maar mss goed om te weten is dat je ook beter kunt gaan letten op zoetstofvrij. Zoetstoffen, voornamelijk aspartaam, zorgt voor grote schommelingen in je bloedsuikerspiegel. Je krijgt er juist alleen maar meer honger van, waardoor je de neiging krijgt om te gaan snaaien. Zelf mag ik o.a. ook geen suiker en zoetstoffen hebben, dus weet heel goed hoe het is om dan producten te moeten vinden waarin het niet zit. Ik heb niet alles gelezen, wat hiervoor geschreven is, maar zo las ik dat iemand geen wortels eet. Op zich kun je best wortels eten, mits je ze rauw eet. Zodra je wortels gaat koken, vind er een proces plaats, waardoor idd het koolhydratengehalte (suikers) aanzienlijk omhoog gaat. Maar rauw is totaal geen probleem. Verder is het een overweging om tijdelijk fruit te verbannen, hoe gek dit mss klinkt. Maar de natuurlijke suikers (fructose) kunnen hetzelfde effect hebben als bij zoetstoffen, waardoor je alleen maar meer honger krijgt. Dit zou je een paar weken moeten gaan verbannen en dan langzaam aan weer toevoegen aan je voeding en dan zul je zien dat je lichaam aanzienelijk rustiger op het fruit reageert. En dan letten op welk fruit je eet.



Zelf koop ik veel bij de natuurwinkel, maar dat is idd wat prijziger als in een gewone winkel. Helaas ben ik door allergiën en intolleranties daar wel op gewezen, maar kan me wel voorstellen dat dit niet is weergelegd voor iedereen. Mocht je dit wel kunnen betalen dan zul je zien dat veel gezoet wordt door maismoutstroop, rijststroop, speltstroop etc. Hiervan gaat je bloedsuikerspiegel niet op de hobbel en heb je een veel langer en verzadigd gevoel. Verder alles zoveel mogelijk volkoren eten, dan is dat geen probleem hoor om pasta te willen eten. En probeer zoveel mogelijk eiwitten binnen te krijgen, dat geeft ook een verzadiger gevoel.



Succes ermee
Alle reacties Link kopieren
Poupee schreef op 07 augustus 2008 @ 11:17:

[...]





Hi!!



Ja dat VG schijnt erg gezond te zijn, als ik wat meer in de slappe was zit zal ik het ook eens kopen! waar heb jij het gekocht?



Ja als je een tijd gezond en vers voor jezelf kookt, kan iets kant en klaars ontzettend tegenvallen. En snoep bijvoorbeeld ook. Als je gewend bent aan het zoete van een verse ananas, en dan het zoet van vieze fabriekstroep, dat is zo'n tegenvaller!



Ja de omega olie is inderdaad apart, maar door de biogarde wel lekker! Haha.



Ik heb een natuurvoedingswinkel in mijn straat, dus daar haal in inderdaad ook vaak brood. Maar de pain du cereals van de Ap is echt lekker, van dat 'oer/rustieke' brood wat je zelf moet snijden. Zuurdesem brood vult als een malle! Ik had gister erg laat ontbeter, maar wilde toch nog een boterham eten voordat ik ging avondeten, dus toen at ik om 4 uur een dikke plak brood met avocado met huttenkase en tomaatjes, en daarbij een lepel olie, nou ik moets mezelf er echt toe dwingen om om 8 uur wat avond eten te eten, ik zat zo vol van die boterham met olie erbij!! Dus olie vult echt wel goed, en erg gezond! Heb jij ook kokosboter?



Fijn dat die lasagne zo lekker was, een aanrader dus?!



Groetjes!




@poupee,

(sorry voor de late reactie maar ik was even op vakantie)



Die vg heb ik gekocht bij company4you, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ik die erin hou. Ik vind een potje echt veel te duur aangezien je er maar 2 tot 3 weken mee kan doen. Ik kan dat gewoon niet betalen en heb het er eerlijk gezegd ook niet voor over. Dan ga ik liever een keer extra naar de natuurwinkel.



Ik zal ook eens een keer dat pain cereals proberen van de Appie als het zo lekker is als jij zegt! En ja, zuurdesembrood vult. Als ik normaal supermarktbrood eet heb ik vaak na een uur alweer honger, maar daar heb ik met wat steviger brood niet zo'n last van.

Overigens heb ik me tijdens mijn vakantie niet zo aan het 'dieet' kunnen houden, dus ik ga er morgen weer lekker mee verder. Ik had geen omega-olie meegenomen en als je buiten de deur eet weet je ook nooit precies wat ze allemaal in het eten stoppen qua suikers en vetten... maar goed, heb het wel redelijk goed gedaan volgens mij. Ontbeten met fruit en yoghurt en geluncht met veel groentes en heb niet teveel zoete broodjes of vette rommel gekocht, eigenlijk helemaal niets.



En ja, ik heb ook kokosboter. Vind ik erg lekker, maar door de smoothy werkt het voor mij niet zo goed omdat ik vaak bevroren bessen enzo gebruik. De smoothy wordt dan te koud waardoor de kokosboter stolt. Maar ik vind de smaak wel ok en gebruik het redelijk veel, net als de omega-olie.



De lasagne was een aanrader hoor! Wel erg machtig, maar dat kun je misschien voorkomen door er wat luchtiger (oud) brood in te verwerken. Ik had heel zwaar brood genomen en daardoor viel het dus ook wat zwaar allemaal. Ik vond trouwens de soep met zalm, venkel en bataat ook heerlijk. Morgen ga ik weer een nieuw gerecht proberen, heb er echt zin in!
Alle reacties Link kopieren
June schreef op 11 augustus 2008 @ 11:03:

Ik vind de kosten ook hoog: 10 euro van 250 gram bessen?

!




je bedoelt de gojibessen denk ik? Die kun je gewoon bij de tuinen kopen voor 4 euro voor 250 gram (dacht ik). In ieder geval hoef je ze dus niet online aan te schaffen want dan zijn ze inderdaad veel te duur!



Ik probeer ook wel mijn eigen weg te vinden hoor, maar ik vind het gewoon leuk om veel dingen uit te proberen. Dan kan ik altijd mijn eigen draai er aan gaan geven. Vooralsnog vind ik de meeste dingen wel geslaagd. Behalve dan die voedingssuplementen, die gooi ik er weer uit denk ik (de vitamineralgreen).
Hallo allemaal!!



Ik ben weer terug van weggeweest en nog steeds aan het Annemarie-en. Nou ja, ik doe het wel op mn eigen manier. Ik heb alleen nog maar de smoothies en de lunches "gedaan". De diners heb ik me nog niet aan gewaagd.



Ik moest erg wennen aan alleen een smoothie sochtends. Ik was gewend aan 2-3 boterhammen of een flinke kom Special K... Ik heb het best zwaar gehad maar nu gaat het steeds beter. Ik begin er echt aan te wennen. Ik vind de lunches echt heerlijk en dus helemaal geen straf. Vooral de rode sandwich en de avacodosandwich, jammie! Verder drink ik nog wel gewoon koffie en water uit de kraan ipv mineraalwater. Het wordt me echt te gek financieel om te veel aanpassingen te doen.



Ik had een week niet gesnoept (voorheen at ik regelmatig dagelijk een flinke reep choco en een bak bokkepootjes) toen ik een verjaardag had. En daar was chocoademoussetaart....Zalig maar gek genoeg voelde ik me na het eten helemaal niet goed. Ik heb het snoepen wel echt gemist en heb af en toe tussendoor een handje M&Ms genomen of een blokje choco maar het doet me minder dan voorheen. Alleen nu ik ongesteld ben is de snaaibehoefte wel erg groot...



Ik slik de vitaminen E en C en de vochtbalans. De herbamare en Vitaminaralgreen kan ik nergens vinden...Gisteren bij de tuinen de Gojibessen gekocht maar die vind ik echt enorm smerig, brrrr. Verder de Omega olie en de Extra Vierge. Ik had kokosolie gekocht bij een toko maar na een dag was de olie verdwenen en zat er alleen nog maar kokos in de fles. Niet de goeie dus. Kokosboter heb ik nog nergens kunnen vinden maar weet ook even niet zo goed waar voor te gebruiken? Grasboter vind ik zalig maar omdat ik ook graag wat wil afvallen gebruik ik toch maar halvarine...(ik ben trouwens 2 kg afgevallen)



Ik ben echt hartsikke blij met Annemarie! Ik was al erg lang opzoek naar een gezonde manier van eten maar kon het maar niet vinden. Als ik nu denk aan dat ik ooit een halve week Sonja B. heb gevolgd en aan al die vieze troep die je van haar "moet" eten dan ga ik spontaan gruwelen. Al die vieze light-meuk, bah. Nee, ik ben echt enorm blij met Annemarie.
Alle reacties Link kopieren
Hee Tjilla,

jij ook al zo enthousiast over Annemarie dus, leuk! Ik ben gisteren terug gekomen van vakantie en stond te popelen om de draad weer op te pakken. Ik heb me er tijdens de vakantie ook wel redelijk aan gehouden, maar bv smoothies werden daar op sommige plekken gemaakt van vruchtensap uit pak en daar zit natuurlijk veel suiker in... Maar goed, dat heb je gewoon niet altijd in de hand. Ben vanmorgen weer meteen aan de slag gegaan en heb een smoothy gemaakt van ananas (die had ik nog liggen), banaan, dadel, lijnzaad en rijstemelk. Heerlijk.



De vitamineral green kun je bestellen bij www.company4you.nl De kokosboter is gewoon te vinden in de natuurwinkel, net als de omega 3-6-9 olie (7 euro voor een flesje), de herbamare (staat bij de kruiden) en het aloeverasap. Vraag het anders even aan 1 van de verkoopsters, die kunnen je vast wel helpen.

Ik heb een redelijk goedkoper kokosboter gekocht, ik geloof dat het 5 euro was voor een potje.



Ik heb trouwens net 2 boterhammen met de avocado-huttenkäsemousse gegeten. Jammie! En ik zit toch een partij vol nu, niet normaal. Vanavond maak ik een recept van de site, namelijk de pittige rijst met sperziebonen en kokosboter. Voor morgenochtend staat dan de fruitsalade op het menu.



Ow ik voel me echt fantastisch, het is zo heerlijk om alleen maar gezonde dingen te eten die ook nog eens lekker zijn. Ik zit ook veel lekkerder in mijn vel nu er een paar kilootjes af zijn en ik iedere dag heel veel verschillende soorten groentes en fruit eet. Mijn huid voelt heerlijk zacht aan en ik heb weinig last van puistjes. En gek genoeg heb ik ook niet zoveel trek meer in chocola. Denk er weleens over om mezelf te belonen met een reep, maar als ik dan denk aan het gevoel wat ik zal hebben na het eten ervan dan denk ik: ach, dan kan ik beter een kommetje biogarde met omega-olie eten! Dan voel ik me veel lekkerder.



Tjilla, wanneer probeer jij eens een avondrecept van Annemarie?
Alle reacties Link kopieren
Ow trouwens, bepaalde dingen zijn van de natuurwinkel veel en veel lekkerder. Ik heb de biologische mayo al ontdekt, maar nu ook de biogarde en de huttenkase (vooral die laatste is ontzettend lekker, heerlijk vol van smaak). Wederom iets duurder, maar dat heb ik er graag voor over. Koop lang niet alles bij de natuurwinkel want het geldboompje in mijn tuin wil maar niet gaan groeien.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben bezig al jullie berichten over suikervrij eten te lezen en zie dat het laatste bericht van augustus 2008 is. Jullie zijn toch niet weer suiker gaan eten he?! Dat geloof ik niet. Ik hoop dat dit onderwerp weer een beetje op gang komt, want ik vind het erg interessant. Ik heb er zelfs een website over opgezet!



Ik ken weinig mensen die suikervrij eten en vind het leuk om hierover via dit forum te kunnen praten!
Alle reacties Link kopieren
Ha, ik heb heel lang zonder suiker gegeten en na een week of 2 taai je er niet eens meer na... Ik eet nu nog steeds over het algemeen suikerloos maar kan soms ook echt wel genieten van een lekkere koek. Wel raak ik nu absoluut niet meer verzadigd van fabriekskoekjes of slechte chocolade. Als ik suiker eet wil ik ook lekker suiker eten.



Ik ga even het topic opzoeken voor je waar ik tips heb gegeven want word een beetje veel om weer allemaal op te schrijven..
Alle reacties Link kopieren
Gevonden



Om van de suiker af te kicken is het belangrijk om echt ( tijdelijk ) helemaal GEEN suiker in te nemen en je koolhydraten inname te beperken tot het minimale. ( neem zilvervliesrijst en volkorenpasta en volkorenbrood. Maar probeer even 4 dagen je energie vooral uit de andere voedselgroepen te halen) Daarna zul je merken dat je trek naar suiker echt minder is.



Suiker zit in heel veel dingen en echt vermijden, wil je het niet en raad ik je ook niet aan. Want dan mag je werkelijk niks meer.

Wel kan je het zoveel mogelijk beperken door iig geen snoep en koek meer te eten ( ook geen sultana/ evergreen etc) In de natuurwinkel verkopen ze lekker alternatieven. gewoon even vragen!

Voor op je brood _ > appelstroop ( zonnatura), pindakaas van calve met de bruine dop, jam( zonnatura) en natuurlijk gewoon vleesproducten en kaas.

Mijd zoveel mogelijk de aangemaakte sausjes en die je moet aanmaken ( zoals chicken tonight en zo) en leer jezelf aan om etiketten te lezen. Hoe mooi ze het ook maken.. glucose-fructose stroop is gewoon hardstikke suiker. fructose, sucrose, dextrose zeg maar alles met -ose.. is gewoon suiker!



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Lunatik, voor al die tips! Waarom ben je oorspronkelijk begonnen met geen suiker meer eten?



Ik probeer toch echt zo min mogelijk suiker te eten, dus ook die verstopt zit in allerlei producten. Tot nu toe gaat het prima. Vruchtensuikers vind ik prima hoor.



Ik heb nog niet geprobeerd om zo min mogelijk koolhydraten te eten, wel eet ik volkoren pasta, zilvervliesrijst e.d. Ik ben nu aan het uitproberen om minder brood te eten en in plaats daarvan b.v. een salade. De gemiddelde Nederlander is toch gewend om tijdens de lunch z'n boterhammetjes op te eten en daar deed ik vrolijk aan mee. Volgens mij is gist ook niet zo goed voor je en dat zit ook in brood (dus dubbelnadeel voor brood: er zitten koolhydraten en gist in).
Alle reacties Link kopieren
You're welcome Ik heb een candida albicans schimmel in mijn darmen gehad en reageer over het algemeen heel sterk op suiker. Kreeg er veel hoofdpijn van en was steeds ontzettend moe. Nog steeds als ik iets met heel veel suiker eet, merk ik dat mijn voorhoofd als het ware naar beneden valt en mijn ogen dichtdrukt.. Daarom gebruik ik zo min mogelijk suiker.

Ik bedoel met de verstopte suikers trouwens die in brood en vleeswaren.. de rest ( zoals die in soep en kant en klare pakjes) mijd ik ook.

Voor die schimmel heb ik ook gisten vermeden, dus alcohol, suiker, brood, fruit etc etc.. Dat is een hele tijd ontzettend goed gegaan ( zomermaanden) maar nu heb ik weer ontzettende stress, en dan doet mijn buik niet helemaal wat ik wil maar heb ik wel ontzettende trek in suiker.

Succes!



en dat mijden van koolhydrate hoeft maar een dag of 4 hoor ! versnelt de verminderde trek in suikers, dus is gewoon handig .

Misschien voeg ik me over een maand wel bij dit topic ( dan is de stress weg)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven