Lijf & Lijn alle pijlers

Tattoo ja/nee

10-07-2015 19:30 119 berichten
herkenbaarheid
Alle reacties Link kopieren
quote:liez75 schreef op 11 juli 2015 @ 15:54:

Mijn heel eerlijke niet-politiek-correcte mening: Ik zou de behandeling er niet om staken, maar ik zou wel even verbaasd zijn dat iemand met een tattoo toch een opleiding tot fysiotherapeut heeft weten te volbrengen. Zou ik nóóit hardop zeggen natuurlijk, maar ik associeer een tattoo toch wel een beetje met volkswijken en achterstandsgroepen.

Heh?

Sorry Liez, maar zulke uitspraken sieren je niet. Ik vind een bekrompen zienswijze domheid in het kwadraat.
tattoos zijn leuk tot je oud en rimpelig bent. Dan ziet het er belachelijk uit. Neem gewoon een mooie ketting of armband. Dat is stijlvol. Niks ergers dan een mooi jurkje en dan zo,n kolibrie op een enkel.. Of een schouder met een roos. Brr..
Ik vind tattoos meestal niet mooi maar zou er niks op tegen hebben als mijn fysio, of wie dan ook, er een heeft.

Alleen gaat het daar niet echt om, als het blijkbaar de ervaring is van collega's dat de baankans minder is met een (zichtbare) tattoo, dan gaat het erom wat de werkgevers vinden en niet de potentiële klanten.

Ik zou dus kiezen voor een andere plek, je wilt het risico niet lopen dat je daarom wordt afgewezen. En anders lange mouwen aan op je sollicitaties ;)

Tenzij je toch niet wilt werken voor kortzichtige werkgevers, maar dan zou het sowieso geen vraagstuk zijn.
quote:AnAppleADay schreef op 11 juli 2015 @ 21:29:

Ik vind tattoos meestal niet mooi maar zou er niks op tegen hebben als mijn fysio, of wie dan ook, er een heeft.

Alleen gaat het daar niet echt om, als het blijkbaar de ervaring is van collega's dat de baankans minder is met een (zichtbare) tattoo, dan gaat het erom wat de werkgevers vinden en niet de potentiële klanten.

Ik zou dus kiezen voor een andere plek, je wilt het risico niet lopen dat je daarom wordt afgewezen. En anders lange mouwen aan op je sollicitaties ;)

Tenzij je toch niet wilt werken voor kortzichtige werkgevers, maar dan zou het sowieso geen vraagstuk zijn.

Nou uiteindelijk moet je wel een vertrouwensband hebben met de 'klant' dus is het wel belangrijk wat die ervan vinden, dat zal ook altijd het argument zijn van een werkgever.

Niet willen werken voor kortzichtige werkgevers klinkt leuk, maar is in de praktijk niet te doen. Er is op de arbeidsmarkt voor fysiotherapeuten weinig ruimte kritisch te zijn (met dank aan het kabinet, maar dat terzijde)
Ondanks dat ik een tattoo niet mooi vind maakt het mij helemaal niets uit of m'n fysiotherapeut een tattoo heeft of niet. Een tattoo is iets persoonlijks en zegt niets over de kundigheid van de persoon. Toch denk ik juist omdat het iets persoonlijks is dat het beter is om de tattoo op ern plaats te zetten die je makkelijk kan bedekken.
Zelf heb ik 4 tattoo's (en ben een kleuterjuf) maar ze zijn allemaal niet zichtbaar. Ik heb ze dan ook 100% voor mezelf gezet en vind het ook belangrijk dat ik verzorgt overkom naar andere toe. Zeker als je een sociaal beroep doet moet je rekening houden met dat er héél veel mensen zijn met héél veel meningen.
"Verzorgt"? En jij bent juf?
quote:sushilala schreef op 12 juli 2015 @ 20:38:

"Verzorgt"? En jij bent juf? Kleuterjuf.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ondanks dat het mij niet uitmaakt of mijn fysiotherapeut een tattoo heeft, zou ik het niet doen!

Je weet maar nooit wat voor mensen je nog tegen komt in de toekomst en misschien vinden zij het wel een probleem.

En je twijfelt, anders had je dit topic niet geopend en nogmaals bij twijfel niet doen!
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
quote:jo12345 schreef op 10 juli 2015 @ 20:14:

Ik zou geen vertrouwen hebben in het beoordelingsvermogen van een fysiotherapeut met een tattoo.

Maar dat is persoonlijk.

Bij de organisatie waar ik werk, met heel veel fysiotherapeuten, zou je ook niet aangenomen worden.

Medewerkers worden geacht representatief te zijn. Een zichtbare tattoo doet daar aan af.

Wauw, ik wist oprecht niet dat mensen nog zo dachten. Ik vind het raar. Waarom is het niet representatief?

Ik had vroeger een leerkracht voor de klas die helemaal onder zat, volgens mij zou ze nu nooit meer aangenomen worden, maar ze was de beste die ik op de hele basisschool heb gehad.

Dan denk ik: wat zegt een tattoo nou over iemands persoonlijkheid of iemands kunnen? Helemaal niks noppes nada.
quote:dianaf schreef op 16 juli 2015 @ 16:19:

[...]

Kleuterjuf. Dan moet je alsnog correct spellen....
quote:budapest schreef op 16 juli 2015 @ 21:10:

[...]

Dan moet je alsnog correct spellen....Dan heb ik nog liever een juf met een tattoo dan eentje die niet kan spellen.....
Schaam me wat dat betreft ook vaak voor collega's. Ik mag altijd de spellingscontrole doen, je schrikt je rot: dat moet dan kinderen leren spellen.
O, en het antwoord op de vraag van TO is: niet doen. Als je nu al weet dat met een tattoo de kansen op een baan nog kleiner zijn, dan moet je er echt niet aan beginnen. Ik wil je niet ontmoedigen, maar van wat ik in mijn omgeving hoor, is het een heksentoer om een baan te vinden. Zelfs in de Randstad is het een bijna onmogelijke opgave.
Joh zou het niet leuker zijn als je op inhoud reageert en niet struikelt over een spelfout...gezellig een belerend vingertje erbij. De spellingscontrole politie van de viva is er ook weer haha!

TO als je graag een tattoo wil dan wellicht een op andere (bedekte) plek plaatsen?

Je geeft een stukje privacy weg als de tatt in beeld is en je loopt kans dat je door sommige mensen op voorhand in een hokje wordt geplaatst. Prive kan je daar maling aan hebben maar zakelijk gezien onhandig. Het scheelt ook in de vele vragen die je elke keer gaat krijgen; wat staat daar??
Ik hou zelf helemaal niet van tattoos, maar ik denk wel dat ze zo zijn ingeburgerd dat niemand je er op aan kijkt of er van schrikt.
quote:Enn schreef op 11 juli 2015 @ 00:32:

Dezelfde tattoo en toch zullen ze anders gezien worden. Tatoos kunnen prachtig staan en een lichaam verandert. Dat is niet een vraag maar dat is een feit en dus geldt dit voor iedereen. Waarmee ik dus wil zeggen: Weet wat je kiest.

[img]http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2009/07/ ... 68x472.jpg[/img]

[img]http://www.soundoffcolumn.com/images/br ... _beach.jpg[/img]

[img]http://divaartist.com/divablog/wp-conte ... t-pool.jpg[/img]Ik denk dat je bedoelt dat het bij de man op de eerste foto's wel staat? Neuh, ik vind het allemaal paupervolk.
piet pompies, baba bomboy
quote:MiekeLeRoi schreef op 17 juli 2015 @ 06:40:

[...]

Ik denk dat je bedoelt dat het bij de man op de eerste foto's wel staat? Neuh, ik vind het allemaal paupervolk.Zo, jij hebt je stokpaardje wel gevonden of niet? In het andere tattootopic durf je te beweren dat je niet beledigend bezig bent. Misschien toch even naar je uitspraken kijken dan. Je mening uiten kan zonder het woord 'paupervolk'. Bah, wat ben jij bekrompen.
Waarom twijfelen als je goed weet dat het je kans op een baan verkleind? Als je hem wel laat zetten moet je ook niet gaan liggen miepen dat je geen baan kunt vinden. Hoe bekrompen je de gedachten gang van veel mensen ook vind het is wel een feit dat er mensen zijn en blijven die een tattoo voldoende reden vinden om je af te wijzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven