Lijf & Lijn alle pijlers

Tattoo ja of nee

09-11-2016 20:53 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik speel al ruim een jaar met het nemen van een tattoo. Tekst: twee woorden die slaan op mijn huwelijk (vorig jaar getrouwd na 6 jaar relatie) mijn daardoor samengestelde gezin en het complete gevoel wat ik daardoor heb. In de moedertaal van mijn man, de taal ben ik ook machtig. West Europese taal.

Geen data/namen, een mooie 'simpele', fijne tattoo. Heb altijd al wel een tattoo gewild, nu is het idee serieus en heb ik er écht een goed gevoel bij. :-)

Maar ik twijfel dus, en ik weet niet zo goed waarom. Stom he?

Misschein toch het feit dat het permanent is, dat ik later geen strak lijf meer heb. Wil het of op m'n ribben zijkant laten tatoeëren of op m'n voet. Aan de andere kant heb ik ook zoiets van ach wat maakt het ook uit!?

Ik heb zo'n neptattoo besteld om te kijken naar de plek/ of ik het überhaupt wat vond. Vond ik het wat? Ja!

Alleen plaktattoos zijn per definitie lelijk dus het zat niet mooi/ scheef en absoluut niet het model of lettertype wat ik in m'n hoofd heb. Dus heb het er binnen een dag afgekrabd

Heeft er iemand tips/ervaringen? Hoe het aan te pakken, wel gedaan en spijt, wel gedaan en geen spijt?

Oh ja, het gaat dus om mijn 1e tattoo. Nog niet eerder gedaan dus!
quote:saaaaar81 schreef op 09 november 2016 @ 21:43:

Ik heb best wel wat inkt en ben er ontzettend blij mee.

Maar ik zou niks pakken wat alleen op mijn relatie zou slaan (terwijl ik al 18 jaar samen ben met mijn man)

Dit, ik heb het wel gedaan, meer dan 15 jaar samen. Paar maand later had hij een ander.

Neem dan iets dat iets zegt over jou en hoe je in een relatie staat, maar niet specifiek naar je man toe.
quote:Springtouw schreef op 09 november 2016 @ 21:25:

Ik snap je gevoel.. ik kan het ook niet uitleggen als ik er weer 1 wil..

Ribben en voet zijn vrij gevoelig.. beslis wat je wil en waar.. heb je er over 10 jaar spijt van als het mss kapot gaat tussen jullie, laat je t gewoon coveren met wat anders leuks..

Maar bij echte twijfel niet doen..Wat betreft dat coveren. Ja als t uit is laat ik er 'gewoon' denk ik wel iets anders overheen doen. Is makkelijker dan weglaseren denk ik?
quote:Chevron schreef op 09 november 2016 @ 21:51:

[...]

Dit, ik heb het wel gedaan, meer dan 15 jaar samen. Paar maand later had hij een ander.

Neem dan iets dat iets zegt over jou en hoe je in een relatie staat, maar niet specifiek naar je man toe.Ja het is zeker iets wat niet op hem slaat maar meer over hoe ik in mijn relatie sta
quote:nieuwsbrief schreef op 09 november 2016 @ 21:52:

[...]

Wat betreft dat coveren. Ja als t uit is laat ik er 'gewoon' denk ik wel iets anders overheen doen. Is makkelijker dan weglaseren denk ik?Ik weet natuurlijk niet wat je gaat zetten, maar soms is 1 of 2 laserbeurten nodig voor je er wat over laat coveren.. dat het wat lichter word zeg maar.. maar dat weet je niet van tevoren.. das de trick met inkt
Ik snap de twijfel wel, het is inderdaad permanent. Maar zoals een reactie hierboven zegt, heb ik ook het gevoel dat je eigenlijk al wel je keuze hebt gemaakt, maar gewoon de stap niet durft te zetten. Als jij je er goed bij voelt, is dat het belangrijkste en doet de mening van anderen er niet echt toe.

Qua ervaring: ikzelf heb een tattoo op de pols en de zijkant van mijn voet. één ook een tekst en de andere een kersenbloesem (in kleur). Beide gevoelige plaatsen, maar laat de pijn je zeker niet tegenhouden als je het echt wilt! Verder heb ik zelf (nog) geen spijt van mijn tattoos. Dat is natuurlijk het vervelende aan tattoos, je kan niet voorspellen of je ze later ook nog mooi gaat vinden. Maar dat gaat op voor heel veel vind ik, en hoewel je er rekening mee kan/moet houden, vind ik niet dat het je moet belemmeren om in het heden te leven.

Tip voor als je toch de stap gaat zetten: wees kieskeurig op vlak van de tattoo shop. Ga bij meerdere persoonlijk langs, kijk bij wie je je goed voelt maar ga ook na wat hun stijl is, wat anderen vonden etc. Informeer je dus goed! Later spijt hebben is 1 ding, maar al vanaf dag 1 een slecht gezette tattoo hebben lijkt me echt niet leuk.
Oh by the way, ik heb er een op de zijkant van mijn been richting mijn bil. Ze zeiden dat die plek de minst pijnlijke plek is, nou niet dus . Je kunt je pijnlijkste plekjes denk ik het beste meten met hoe gevoelig ze normaal zijn. Mijn bovenbenen zijn erg gevoelig, als vriend er 1 keer in knijpt trek ik mijn been al weg omdat dat enorm kietelt. Dus ga niet uit van internet, voel het bij jezelf. Die van mij duurde trouwens wel ruim 4 uur, dat speelde ook mee qua pijn.

En idd, je kunt een kleine tekst nog altijd heel makkelijk laten coveren. Zelf zou ik zoals gezegd nooit een naam oid laten zetten die verwijst naar mijn relatie, maar als jij dat graag wil moet je het doen. Zo te lezen ben je geen impulsieve tiener meer, dus je zal er vast geen spijt van krijgen als jullie samen blijven.
quote:Lillerd_101 schreef op 09 november 2016 @ 21:56:

Ik snap de twijfel wel, het is inderdaad permanent. Maar zoals een reactie hierboven zegt, heb ik ook het gevoel dat je eigenlijk al wel je keuze hebt gemaakt, maar gewoon de stap niet durft te zetten. Als jij je er goed bij voelt, is dat het belangrijkste en doet de mening van anderen er niet echt toe.

Qua ervaring: ikzelf heb een tattoo op de pols en de zijkant van mijn voet. één ook een tekst en de andere een kersenbloesem (in kleur). Beide gevoelige plaatsen, maar laat de pijn je zeker niet tegenhouden als je het echt wilt! Verder heb ik zelf (nog) geen spijt van mijn tattoos. Dat is natuurlijk het vervelende aan tattoos, je kan niet voorspellen of je ze later ook nog mooi gaat vinden. Maar dat gaat op voor heel veel vind ik, en hoewel je er rekening mee kan/moet houden, vind ik niet dat het je moet belemmeren om in het heden te leven.

Tip voor als je toch de stap gaat zetten: wees kieskeurig op vlak van de tattoo shop. Ga bij meerdere persoonlijk langs, kijk bij wie je je goed voelt maar ga ook na wat hun stijl is, wat anderen vonden etc. Informeer je dus goed! Later spijt hebben is 1 ding, maar al vanaf dag 1 een slecht gezette tattoo hebben lijkt me echt niet leuk.

Dit dus! Ga niet over een nacht ijs bij het zetten van een tattoo. Ik heb er vier, van vier verschillende tatoeëerders, allemaal erg goed. De meeste (goede) tatoeëerders hebben een eigen stijl en een eigen voorkeur.

Overigens ben ik het ook wel met voorgaande posters eens dat ik niet snel een tattoo zou nemen die op mijn relatie slaat. Man en ik zijn al een eeuwigheid bij elkaar, maar je weet nooit wat er gaat komen. Als je het wel wil, vooral doen dan natuurlijk. Wie zijn wij om dat voor je te bepalen.

Laat je niet door de pijn weerhouden, je plan voor de tattoo klinkt niet als úren werk, geef alleen goed aan aan de tatoeëerder als je het niet meer trekt. Hij/zij heeft er niks aan als je flauw valt.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Oh ja, de pijnlijkste plek was bij mij tussen mijn schouderbladen en er net onder. Goddang, dat wat geen pretje, ook nog een plek die heel donker moest . bovenarmen, enkel en schouderblad vielen heel erg mee. Volgende wil ik op mijn onderrug (jawel: een trampstamp... ) daar hoor ik verschillende verhalen over. Ik zal t wel merken als ik het ontwerp helemaal uitgedacht heb
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik had na 5 uur inkleuren op mijn bovenarm, binnenkant bovenarm toch echt complete wegtrekken. ... trok dat echt niet meer ^^
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:saaaaar81 schreef op 09 november 2016 @ 22:19:

Ik had na 5 uur inkleuren op mijn bovenarm, binnenkant bovenarm toch echt complete wegtrekken. ... trok dat echt niet meer ^^

Binnenkant is natuurlijk ook veel gevoeliger. De ene kant was zo'n twee uurtjes werk en ging fluitend. Geen centje pijn (nou ja, beetje branderig gevoel) de ander in totaal 6 uur en dat heb ik in 2 keer gedaan. Na vier uur was ik er helemaal klaar mee. Mijn huid ging ook 'trillen' of hoe zeg je dat. Die op mijn rug duurde in totaal 10 of 11 uur, dat is in drie keer gezet. En op mijn schouderblad (mijn eerste, in de prehistorie gezet) een uurtje of 3 denk ik. Maar dat moest ook in twee keer, omdat ik van de spanning bijna flauw viel.

Edit: bedenk me net dat ik niet meer kan tellen.. ik heb er dus vijf. Rond mijn enkel ook nog een. Die deed ook niet heel erg zeer, behalve een klein stukje achterop en bij de knobbel van de enkel.
Hahaha enge verhalen. Het moet geen complete lichaamsbedekking worden dus ik hoop dat t iets mee gaat vallen
Op je ribbenkast zou ik sowieso niet doen omdat ik dan bang zou zijn dat je daar gaat uitlubberen . En ik zou ook nooit iets laten plaatsen over mijn man, al ben ik echt wel heel zeker van ons huwelijk, je weet het toch maar nooit. Ik zou het je dus afraden.
Ben protattoo maar geen namen of data ect van partners. Kinderen ja partners nee.
Ik zou zelf nooit iets doen wat betrekking heeft op een huwelijk of naam partner. Stel het gaat uit, dan zit je voor eeuwig aan de tattoo vast.
quote:Hasse88 schreef op 09 november 2016 @ 22:23:

[...]

Binnenkant is natuurlijk ook veel gevoeliger. De ene kant was zo'n twee uurtjes werk en ging fluitend. Geen centje pijn (nou ja, beetje branderig gevoel) de ander in totaal 6 uur en dat heb ik in 2 keer gedaan. Na vier uur was ik er helemaal klaar mee. Mijn huid ging ook 'trillen' of hoe zeg je dat. Die op mijn rug duurde in totaal 10 of 11 uur, dat is in drie keer gezet. En op mijn schouderblad (mijn eerste, in de prehistorie gezet) een uurtje of 3 denk ik. Maar dat moest ook in twee keer, omdat ik van de spanning bijna flauw viel.

Edit: bedenk me net dat ik niet meer kan tellen.. ik heb er dus vijf. Rond mijn enkel ook nog een. Die deed ook niet heel erg zeer, behalve een klein stukje achterop en bij de knobbel van de enkel.

Heb voor zo'n 18 uur op mijn huid staan

Maar binnenarm was voor mij zweetuitbraak, trillen en blauw weg trekkende lippen ^^

Maar damn... wat ben ik er blij mee?
quote:Goede-Fee schreef op 09 november 2016 @ 22:28:

Ben protattoo maar geen namen of data ect van partners. Kinderen ja partners nee.

Wordt dus ook geen naam of data!

Als het dan uit zou gaan zou ik niet weten hoe snel ik naar de tattooshop terug zou moeten rennen haha!
Mooie herinneringen zitten voor eeuwig in je hoofd en hart, die hoef je niet op je lijf te schrijven......
quote:nieuwsbrief schreef op 09 november 2016 @ 22:36:

[...]

Wordt dus ook geen naam of data!

Als het dan uit zou gaan zou ik niet weten hoe snel ik naar de tattooshop terug zou moeten rennen haha!Of teksten en andere dingen die aan een partner doen denken.
quote:willem1959 schreef op 09 november 2016 @ 20:56:

En wat doe je als het na 5 jaar over en uit is?

Tattoos zijn aso.Willem dat valt me nou weer tegen van je.
quote:nieuwsbrief schreef op 09 november 2016 @ 21:19:

[...]

Suf maar voor mijn gevoel wil ik meer dan dat... ik wil het echter ofzo. Weet niet zo goed hoe te omschrijven, gek he?Ik zou zelf geen namen of iets wat aan een relatie doet denken laten tattooeren. Laat een tattoo zetten die je aan jouw kids doet denken of gewoon omdat je een mooie tekening hebt gezien die je wilt. Maar geen partnernaam of iets wat je aan hem doet denken. You'll never know. Maar aan de andere kant, als het je niks kan schelen en denkt, maar dat hoort ook bij mijn levensverhaal dan kan het wel. Veel getattooeerde mensen hebben zoveel herinneringen op hun lichaam staan.
Ik vind dat iedereen er op achteruit gaat door een tattoo. Terwijl die zichzelf juist beter voelen om vreemde redenen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:uuutef17 schreef op 09 november 2016 @ 21:24:

[...]

Wat een onzin zeg, lekker kortzichting...Ik vind het ook meer iets voor Hell's Angels en punkers...........
Oh dear, how sad, never mind.
@Retrostar: om voor jóu vreemde redenen. Voor mij geld natuurlijk dat die redenen hartstikke normaal zijn.

@Hayek: gelukkig ben ik dan ook een ouwe punker..
Nou ja... ik hou van sons of anarchy...

En met de plaatselijke mc kan ik het ook wel erg goed vinden... De hells angel figuren in mijn kroeg vinden mij ook hartstikke aardig...

En punk... tja.... aard van het beestje blijkt toch wel die kant op te trekken ^^
Haha ik heb er 3 en ben een hele saaie, brave moeder met een kantoorbaan, brave man, 2 kinderen en een hond. Uitgaan doe ik niet (ja, naar de film of uit eten), punk of rock hou ik niet van. En ik vind mezelf zeker niet beter dan anderen en al helemaal niet vanwege mijn tattoos. Wat een vooroordelen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven