Lijf & Lijn alle pijlers

Te dik zijn etc deel 2

19-07-2018 19:00 2215 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, heerlijk gegeten. Lamsgehakt rul gebakken met oa sumak en djinten. Tomaat en mais erdoor. Op een bietentortilla met ijsbergsla en raita van Griekse yoghurt met bietensap, knof en munt.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Vriendelijk.
amarna schreef:
28-07-2018 19:18
Rustig maar ;) Lees eens wat ik eerder schreef.
Ik vind een goed ontbijtbuffet heel erg lekker. Beste maaltijd van de dag in de vakantie. Ik sla dan de lunch over ter compensatie. Aviv doet dat niet maar loopt spitsroeden bij het ontbijtbuffet.
Ja dus? Een ander vind lunch overslaan dan weer streng. Of kan / wil dat niet. Je roept heel makkelijk ‘gewoon doen’ en ‘wees niet zo streng’ terwijl je totaal voorbij gaat aan wat het belangrijkste is voor Aviv en kijkt alleen vanuit je eigen perspectief.
Vriendelijk.
Vroeger fietste ik 100 km met volle bagage (of 30 in de bergen dat was vaak zwaarder dan 100 in licht heuvelachtig terrein) en dan kon ik eten wat ik wilde en kreeg mooie fietstochten op de koop toe. Daar droom ik nog wel eens van als ik de croissantjes zie liggen.
Affijn, morgen 50 zonder bagage en lekker genieten van het fietsen, dan vergeet ik die croissantjes wel weer.
aviv_13 schreef:
28-07-2018 20:07
Vroeger fietste ik 100 km met volle bagage (of 30 in de bergen dat was vaak zwaarder dan 100 in licht heuvelachtig terrein) en dan kon ik eten wat ik wilde en kreeg mooie fietstochten op de koop toe. Daar droom ik nog wel eens van als ik de croissantjes zie liggen.
Affijn, morgen 50 zonder bagage en lekker genieten van het fietsen, dan vergeet ik die croissantjes wel weer.
Ja das war einmal.
Vriendelijk.
Oh ik ben een man misschien ligt het daaraan, maar 150 km op het vlakke en 100 in de bergen. Zeker zwaarder in de bergen maar ook veel sneller berg weer af. Moet ik wel vanuit NL naar de bergen toefietsen, doe ik met de auto naar de bergen en dan de fiets kom ik niet bepaald omhoog.
fietsen varen vrouwelijk doen
Ik ben voor de middenweg. Het is vakantie dus ik wil genieten van dingen die ik anders niet doe. Maar ik ga ook niet los en wil geen kilo's aankomen. Liever helemaal niet. Soms val ik zelfs wat af door veel meer beweging, hele dag lopen vaak bergje op en weer af.
Eet op vakantie een groter ontbijt dan thuis, maar dan volgt er meestal een late lunch en s avonds eigenlijk weinig meer. Of geen lunch en wel diner. En ik kies in principe wel voor de gezondere opties: ei, yoghurt, kaas. Af en toe neem ik ook een chocoladecrolssantje, want daar ben ik heel gek op. Ik heb ze het liefst juist wel klein. Met zo'n grote kan ik verder bijna niks meer op. Andere zoete opties laat ik passeren.
Ik noemde eerder al veel redenen waarom ik liever niet meer naar Italie ga. De hotelontbijtjes was ik nog vergeten. Die bestaan daar vrijwel altijd uit alleen maar mierzoete broodjes. En daar word ik gewoon niet lekker van. De beste ontbijtjes had ik in Zwitserland: knapperig boerenbrood, zwitserse kaas, zacht gekookte eieren en boerenyoghurt met muesli (geen cruesli!) . Blijer kun je me niet maken.
impala wijzigde dit bericht op 28-07-2018 21:53
13.22% gewijzigd
.
Yoghurt vind ik zo zonde van het ontbijt. Dat zie ik als gezond tussendoortje, niet als onderdeel van 'n maaltijd, laat staan 'n maaltijd waar veel lekkerdere opties te vinden zijn. Ik ga ook altijd voor de hartige dingen en pak eerder de pistolets dan croissants, maar bij 'n goed hotelontbijt sluit ik wel af met iets zoets.
Ha impala je bent er alweer! :cheer:

Zoon is volgende week bij opa en oma en man en ik hebben een week vrij genomen. Vakantie!
Dan maken we wel extra lekkere dingetjes, uitgebreider ontbijten en lunchen. Maar dat ene weekje moet kunnen vind ik.
Mijn allerliefst vakantie ontbijt is trouwens Amerikaans: een steak met gebakken ei erop (sunny side up) en hashbrowns. Daar kan RB zich vast wél in vinden ;-)

Edit: als ik de lunch oversla, is dat omdat ik gewoon nog geen trek heb na een groot ontbijt. Niet omdat ik streng ga doen voor mezelf.
Dat denken (en eten) in extremen, dat is juist de pest.

Ook :hello: trouwens muntje :-D :-D

Een week lang lekkere dingen maken is een goed plan! Lekker hoeft niet perse ongezond of dikmakend of veel te zijn. Gezond én lekker koken is soms wat meer werk, mooi moment om eea uit te proberen. Meloen met feta, munt én olijven ofzo :P
impala wijzigde dit bericht op 28-07-2018 22:08
59.85% gewijzigd
.
Ik snap nooit dat mensen in n hotel gaan zitten op vakantie.
Vriendelijk.
patatjedubbelmayo schreef:
28-07-2018 22:03
Hotel, motel, lodge, cabin, ranch, B&B etc, als ik maar 'n goed bed en goeie badkamer heb. De kamer is alleen om te overnachten, overdag ben ik onderweg, dingen zien en dingen doen.
impala schreef:
28-07-2018 21:56
Mijn allerliefst vakantie ontbijt is trouwens Amerikaans: een steak met gebakken ei erop (sunny side up) en hashbrowns. Daar kan RB zich vast wél in vinden ;-)
Heb dat nog nooit gegeten (de steak bij 't ontbijt), maar ik zou het best aan kunnen ja! ;-D
redbulletje schreef:
28-07-2018 22:07
Hotel, motel, lodge, cabin, ranch, B&B etc, als ik maar 'n goed bed en goeie badkamer heb. De kamer is alleen om te overnachten, overdag ben ik onderweg, dingen zien en dingen doen.
Je moet toch ergens slapen onderweg. En een tentje meezeulen, daar heb ik geen zin in. Een local scoren ook niet :P
.
impala schreef:
28-07-2018 22:09
Je moet toch ergens slapen onderweg. En een tentje meezeulen, daar heb ik geen zin in.
Nee precies, te primitief, te koud of te warm, geen privé wc/douche etc. Gedoe allemaal. Ik rust liever uit in 'n goed bed, dan ben ik de volgende ochtend weer vroeg in staat om de omgeving in te trekken.
redbulletje schreef:
28-07-2018 22:09
Heb dat nog nooit gegeten (de steak bij 't ontbijt), maar ik zou het best aan kunnen ja! ;-D
De meeste een beetje traditionele diners/ontbijttenten hebben dat wel. Next time!
.
28-07-2018 22:03
Ik snap sowieso niet dat mensen op vakantie gaan.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
redbulletje schreef:
28-07-2018 22:11
Nee precies, te primitief, te koud of te warm, geen privé wc/douche etc. Gedoe allemaal. Ik rust liever uit in 'n goed bed, dan ben ik de volgende ochtend weer vroeg in staat om de omgeving in te trekken.
Kamperen vind ik ook wel leuk, heeft zeker zijn charme. Je bent dan wel meer in de natuur. Vooral bij het wakker worden is dat wel genieten. Maar je moet wel perfect weer hebben en niet elke dag verkassen. En het is idd een hoop gedoe, ook van huishoudelijke aard. Ik doe liever wat anders dan tent opzetten/afbreken, schoon houden en afwassen in een teiltje.
impala wijzigde dit bericht op 28-07-2018 22:19
13.68% gewijzigd
.
redbulletje schreef:
28-07-2018 22:07
Dat snap ik dat je overdag weg bent. Maar een hotel met zo’n buffet, Ieuw. Niks zo leuk als je Ontbijtje bij elkaar snuffelen in de plaatselijke winkeltjes. En met de kok van een restaurantje ‘s ochtends vroeg naar de haven om je visje uit te zoeken voor die avond. En dan een nacht mee mogen vissen.
Vriendelijk.
Solomio schreef:
28-07-2018 22:14
Ik snap sowieso niet dat mensen op vakantie gaan.
Niet? Ik wel hoor. Maar wel n eigen huisje.
Vriendelijk.
28-07-2018 22:15
Dat snap ik dat je overdag weg bent. Maar een hotel met zo’n buffet, Ieuw. Niks zo leuk als je Ontbijtje bij elkaar snuffelen in de plaatselijke winkeltjes. En met de kok van een restaurantje ‘s ochtends vroeg naar de haven om je visje uit te zoeken voor die avond. En dan een nacht mee mogen vissen.
Op rondreis kom ik niet vaak hotels met bijzondere buffetten tegen, dan zoek ik idd vaak 'n ontbijtzaakje voor 'n gebakken eitje o.i.d. Heb bij 'n lange roadtrip ook wel 'ns een toaster gekocht zodat ik zelf panini's kon maken ter afwisseling. Toch wat calorievriendelijker dan de stevige Amerikaanse kost ;-D
Heb wel 'ns een overnachting in 'n B&B waar dan het ontbijt een culinair hoogstandje is, dat laat ik niet aan me voorbij gaan.
28-07-2018 22:16
Als ik dan al zou gaan, dan toch juist in een hotel, zodat de dagelijkse beslommeringen voor me geregeld worden.

David Dunning
redbulletje schreef:
28-07-2018 22:19
Op rondreis kom ik niet vaak hotels met bijzondere buffetten tegen, dan zoek ik idd vaak 'n ontbijtzaakje voor 'n gebakken eitje o.i.d. Heb bij 'n lange roadtrip ook wel 'ns een toaster gekocht zodat ik zelf panini's kon maken ter afwisseling. Toch wat calorievriendelijker dan de stevige Amerikaanse kost ;-D
Heb wel 'ns een overnachting in 'n B&B waar dan het ontbijt een culinair hoogstandje is, dat laat ik niet aan me voorbij gaan.
Je begrijpt niet helemaal wat ik bedoel. ;)
Laat mij maar lekker naar de plaatselijke bakker, slager etc gaan. Niet voor avondeten, wel voor ontbijt.
Vriendelijk.
28-07-2018 22:16
Teveel gedoe nog steeds. Geen housekeeping die dagelijks je handdoeken vervangt en je bed recht trekt. En huisjes zijn ook niet geschikt als je rond reist en maar max 3 dagen op dezelfde locatie blijft.
28-07-2018 20:14
Ja das war einmal.
Geldt ook voor de tent. Ik word al niet goed van de rugpijn van een te hard bed, laat staan dat matje van vroeger.
De bedden deze vakantie zijn luxe, veel luxer dan ik zelf zou boeken, maar 't was een kant-en-klaarheid, inclusief huurfietsen en bagagevervoer. Ik weet niet of ik blij ben met de huurfiets, trouwens. Wel erg wennen vergeleken mijn eigen fietsen.
anoniem_65040f032be10 wijzigde dit bericht op 28-07-2018 22:23
1.53% gewijzigd
Solomio schreef:
28-07-2018 22:19
Als ik dan al zou gaan, dan toch juist in een hotel, zodat de dagelijkse beslommeringen voor me geregeld worden.
Vreselijk. Dat je na 10:30 geen ontbijt meer krijgt enzo :)
Vriendelijk.
28-07-2018 22:22
Vreselijk. Dat je na 10:30 geen ontbijt meer krijgt enzo :)
Vreselijk ja.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven