Te dik zijn etc deel 2
donderdag 19 juli 2018 om 19:00
Zo, heerlijk gegeten. Lamsgehakt rul gebakken met oa sumak en djinten. Tomaat en mais erdoor. Op een bietentortilla met ijsbergsla en raita van Griekse yoghurt met bietensap, knof en munt.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Vriendelijk.
zaterdag 28 juli 2018 om 19:54
Ja dus? Een ander vind lunch overslaan dan weer streng. Of kan / wil dat niet. Je roept heel makkelijk ‘gewoon doen’ en ‘wees niet zo streng’ terwijl je totaal voorbij gaat aan wat het belangrijkste is voor Aviv en kijkt alleen vanuit je eigen perspectief.
Vriendelijk.

zaterdag 28 juli 2018 om 20:07
Vroeger fietste ik 100 km met volle bagage (of 30 in de bergen dat was vaak zwaarder dan 100 in licht heuvelachtig terrein) en dan kon ik eten wat ik wilde en kreeg mooie fietstochten op de koop toe. Daar droom ik nog wel eens van als ik de croissantjes zie liggen.
Affijn, morgen 50 zonder bagage en lekker genieten van het fietsen, dan vergeet ik die croissantjes wel weer.
Affijn, morgen 50 zonder bagage en lekker genieten van het fietsen, dan vergeet ik die croissantjes wel weer.
zaterdag 28 juli 2018 om 20:14
Ja das war einmal.aviv_13 schreef: ↑28-07-2018 20:07Vroeger fietste ik 100 km met volle bagage (of 30 in de bergen dat was vaak zwaarder dan 100 in licht heuvelachtig terrein) en dan kon ik eten wat ik wilde en kreeg mooie fietstochten op de koop toe. Daar droom ik nog wel eens van als ik de croissantjes zie liggen.
Vriendelijk.
zaterdag 28 juli 2018 om 21:03
Oh ik ben een man misschien ligt het daaraan, maar 150 km op het vlakke en 100 in de bergen. Zeker zwaarder in de bergen maar ook veel sneller berg weer af. Moet ik wel vanuit NL naar de bergen toefietsen, doe ik met de auto naar de bergen en dan de fiets kom ik niet bepaald omhoog.
fietsen varen vrouwelijk doen
zaterdag 28 juli 2018 om 21:45
Ik ben voor de middenweg. Het is vakantie dus ik wil genieten van dingen die ik anders niet doe. Maar ik ga ook niet los en wil geen kilo's aankomen. Liever helemaal niet. Soms val ik zelfs wat af door veel meer beweging, hele dag lopen vaak bergje op en weer af.
Eet op vakantie een groter ontbijt dan thuis, maar dan volgt er meestal een late lunch en s avonds eigenlijk weinig meer. Of geen lunch en wel diner. En ik kies in principe wel voor de gezondere opties: ei, yoghurt, kaas. Af en toe neem ik ook een chocoladecrolssantje, want daar ben ik heel gek op. Ik heb ze het liefst juist wel klein. Met zo'n grote kan ik verder bijna niks meer op. Andere zoete opties laat ik passeren.
Ik noemde eerder al veel redenen waarom ik liever niet meer naar Italie ga. De hotelontbijtjes was ik nog vergeten. Die bestaan daar vrijwel altijd uit alleen maar mierzoete broodjes. En daar word ik gewoon niet lekker van. De beste ontbijtjes had ik in Zwitserland: knapperig boerenbrood, zwitserse kaas, zacht gekookte eieren en boerenyoghurt met muesli (geen cruesli!) . Blijer kun je me niet maken.
Eet op vakantie een groter ontbijt dan thuis, maar dan volgt er meestal een late lunch en s avonds eigenlijk weinig meer. Of geen lunch en wel diner. En ik kies in principe wel voor de gezondere opties: ei, yoghurt, kaas. Af en toe neem ik ook een chocoladecrolssantje, want daar ben ik heel gek op. Ik heb ze het liefst juist wel klein. Met zo'n grote kan ik verder bijna niks meer op. Andere zoete opties laat ik passeren.
Ik noemde eerder al veel redenen waarom ik liever niet meer naar Italie ga. De hotelontbijtjes was ik nog vergeten. Die bestaan daar vrijwel altijd uit alleen maar mierzoete broodjes. En daar word ik gewoon niet lekker van. De beste ontbijtjes had ik in Zwitserland: knapperig boerenbrood, zwitserse kaas, zacht gekookte eieren en boerenyoghurt met muesli (geen cruesli!) . Blijer kun je me niet maken.
impala wijzigde dit bericht op 28-07-2018 21:53
13.22% gewijzigd
.

zaterdag 28 juli 2018 om 21:51
Yoghurt vind ik zo zonde van het ontbijt. Dat zie ik als gezond tussendoortje, niet als onderdeel van 'n maaltijd, laat staan 'n maaltijd waar veel lekkerdere opties te vinden zijn. Ik ga ook altijd voor de hartige dingen en pak eerder de pistolets dan croissants, maar bij 'n goed hotelontbijt sluit ik wel af met iets zoets.

zaterdag 28 juli 2018 om 21:56
Mijn allerliefst vakantie ontbijt is trouwens Amerikaans: een steak met gebakken ei erop (sunny side up) en hashbrowns. Daar kan RB zich vast wél in vinden 
Edit: als ik de lunch oversla, is dat omdat ik gewoon nog geen trek heb na een groot ontbijt. Niet omdat ik streng ga doen voor mezelf.
Dat denken (en eten) in extremen, dat is juist de pest.
Ook
trouwens muntje

Een week lang lekkere dingen maken is een goed plan! Lekker hoeft niet perse ongezond of dikmakend of veel te zijn. Gezond én lekker koken is soms wat meer werk, mooi moment om eea uit te proberen. Meloen met feta, munt én olijven ofzo

Edit: als ik de lunch oversla, is dat omdat ik gewoon nog geen trek heb na een groot ontbijt. Niet omdat ik streng ga doen voor mezelf.
Dat denken (en eten) in extremen, dat is juist de pest.
Ook

Een week lang lekkere dingen maken is een goed plan! Lekker hoeft niet perse ongezond of dikmakend of veel te zijn. Gezond én lekker koken is soms wat meer werk, mooi moment om eea uit te proberen. Meloen met feta, munt én olijven ofzo

impala wijzigde dit bericht op 28-07-2018 22:08
59.85% gewijzigd
.

zaterdag 28 juli 2018 om 22:07
Hotel, motel, lodge, cabin, ranch, B&B etc, als ik maar 'n goed bed en goeie badkamer heb. De kamer is alleen om te overnachten, overdag ben ik onderweg, dingen zien en dingen doen.patatjedubbelmayo schreef: ↑28-07-2018 22:03Ik snap nooit dat mensen in n hotel gaan zitten op vakantie.

zaterdag 28 juli 2018 om 22:09
zaterdag 28 juli 2018 om 22:09
Je moet toch ergens slapen onderweg. En een tentje meezeulen, daar heb ik geen zin in. Een local scoren ook nietredbulletje schreef: ↑28-07-2018 22:07Hotel, motel, lodge, cabin, ranch, B&B etc, als ik maar 'n goed bed en goeie badkamer heb. De kamer is alleen om te overnachten, overdag ben ik onderweg, dingen zien en dingen doen.

.

zaterdag 28 juli 2018 om 22:11
Nee precies, te primitief, te koud of te warm, geen privé wc/douche etc. Gedoe allemaal. Ik rust liever uit in 'n goed bed, dan ben ik de volgende ochtend weer vroeg in staat om de omgeving in te trekken.
zaterdag 28 juli 2018 om 22:12
De meeste een beetje traditionele diners/ontbijttenten hebben dat wel. Next time!redbulletje schreef: ↑28-07-2018 22:09Heb dat nog nooit gegeten (de steak bij 't ontbijt), maar ik zou het best aan kunnen ja!![]()
.
zaterdag 28 juli 2018 om 22:14
Ik snap sowieso niet dat mensen op vakantie gaan.patatjedubbelmayo schreef: ↑28-07-2018 22:03Ik snap nooit dat mensen in n hotel gaan zitten op vakantie.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 28 juli 2018 om 22:14
Kamperen vind ik ook wel leuk, heeft zeker zijn charme. Je bent dan wel meer in de natuur. Vooral bij het wakker worden is dat wel genieten. Maar je moet wel perfect weer hebben en niet elke dag verkassen. En het is idd een hoop gedoe, ook van huishoudelijke aard. Ik doe liever wat anders dan tent opzetten/afbreken, schoon houden en afwassen in een teiltje.redbulletje schreef: ↑28-07-2018 22:11Nee precies, te primitief, te koud of te warm, geen privé wc/douche etc. Gedoe allemaal. Ik rust liever uit in 'n goed bed, dan ben ik de volgende ochtend weer vroeg in staat om de omgeving in te trekken.
impala wijzigde dit bericht op 28-07-2018 22:19
13.68% gewijzigd
.
zaterdag 28 juli 2018 om 22:15
Dat snap ik dat je overdag weg bent. Maar een hotel met zo’n buffet, Ieuw. Niks zo leuk als je Ontbijtje bij elkaar snuffelen in de plaatselijke winkeltjes. En met de kok van een restaurantje ‘s ochtends vroeg naar de haven om je visje uit te zoeken voor die avond. En dan een nacht mee mogen vissen.redbulletje schreef: ↑28-07-2018 22:07Hotel, motel, lodge, cabin, ranch, B&B etc, als ik maar 'n goed bed en goeie badkamer heb. De kamer is alleen om te overnachten, overdag ben ik onderweg, dingen zien en dingen doen.
Vriendelijk.

zaterdag 28 juli 2018 om 22:19
Op rondreis kom ik niet vaak hotels met bijzondere buffetten tegen, dan zoek ik idd vaak 'n ontbijtzaakje voor 'n gebakken eitje o.i.d. Heb bij 'n lange roadtrip ook wel 'ns een toaster gekocht zodat ik zelf panini's kon maken ter afwisseling. Toch wat calorievriendelijker dan de stevige Amerikaanse kostpatatjedubbelmayo schreef: ↑28-07-2018 22:15Dat snap ik dat je overdag weg bent. Maar een hotel met zo’n buffet, Ieuw. Niks zo leuk als je Ontbijtje bij elkaar snuffelen in de plaatselijke winkeltjes. En met de kok van een restaurantje ‘s ochtends vroeg naar de haven om je visje uit te zoeken voor die avond. En dan een nacht mee mogen vissen.

Heb wel 'ns een overnachting in 'n B&B waar dan het ontbijt een culinair hoogstandje is, dat laat ik niet aan me voorbij gaan.
zaterdag 28 juli 2018 om 22:19
Als ik dan al zou gaan, dan toch juist in een hotel, zodat de dagelijkse beslommeringen voor me geregeld worden.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 28 juli 2018 om 22:21
Je begrijpt niet helemaal wat ik bedoel.redbulletje schreef: ↑28-07-2018 22:19Op rondreis kom ik niet vaak hotels met bijzondere buffetten tegen, dan zoek ik idd vaak 'n ontbijtzaakje voor 'n gebakken eitje o.i.d. Heb bij 'n lange roadtrip ook wel 'ns een toaster gekocht zodat ik zelf panini's kon maken ter afwisseling. Toch wat calorievriendelijker dan de stevige Amerikaanse kost
Heb wel 'ns een overnachting in 'n B&B waar dan het ontbijt een culinair hoogstandje is, dat laat ik niet aan me voorbij gaan.

Laat mij maar lekker naar de plaatselijke bakker, slager etc gaan. Niet voor avondeten, wel voor ontbijt.
Vriendelijk.

zaterdag 28 juli 2018 om 22:22
Teveel gedoe nog steeds. Geen housekeeping die dagelijks je handdoeken vervangt en je bed recht trekt. En huisjes zijn ook niet geschikt als je rond reist en maar max 3 dagen op dezelfde locatie blijft.

zaterdag 28 juli 2018 om 22:22
Geldt ook voor de tent. Ik word al niet goed van de rugpijn van een te hard bed, laat staan dat matje van vroeger.
De bedden deze vakantie zijn luxe, veel luxer dan ik zelf zou boeken, maar 't was een kant-en-klaarheid, inclusief huurfietsen en bagagevervoer. Ik weet niet of ik blij ben met de huurfiets, trouwens. Wel erg wennen vergeleken mijn eigen fietsen.
anoniem_65040f032be10 wijzigde dit bericht op 28-07-2018 22:23
1.53% gewijzigd
zaterdag 28 juli 2018 om 22:24
Vreselijk ja.patatjedubbelmayo schreef: ↑28-07-2018 22:22Vreselijk. Dat je na 10:30 geen ontbijt meer krijgt enzo![]()
David Dunning
David Dunning