Te dik zijn etc deel 2
donderdag 19 juli 2018 om 19:00
Zo, heerlijk gegeten. Lamsgehakt rul gebakken met oa sumak en djinten. Tomaat en mais erdoor. Op een bietentortilla met ijsbergsla en raita van Griekse yoghurt met bietensap, knof en munt.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Vriendelijk.
zondag 29 juli 2018 om 13:45
Nee hoor, juist niet. Je bent net zoveel buiten als met een tent. Zijn meestal kleine huisjes. Op een camping slapen we binnen en de rest doen we buiten.
Later is nu

zondag 29 juli 2018 om 14:14
Volgens mij moet kamperen je met de paplepel ingegoten zijn. Man en ik hebben dat gen niet.
Ik houd van slapen in motels en hotels. Hoeft niet luxe, als het maar schoon is en niet groot. En niet all-inclusive. Zonder entertainment.
Een huisje huren doen we alleen als we een weekendje weggaan met familie.
Ik wil niet thuisblijven als ik vakantie heb. Ik ken mezelf, dan ga ik toch schoonmaken, wassen en zo en het fijne van een hotel is dat dat daar niet hoeft. Mijn leven is al druk genoeg met een man met diverse kwalen, 4 dagen werken en 1 dag mantelzorg bij mn moeder.
Ik houd van slapen in motels en hotels. Hoeft niet luxe, als het maar schoon is en niet groot. En niet all-inclusive. Zonder entertainment.
Ik wil niet thuisblijven als ik vakantie heb. Ik ken mezelf, dan ga ik toch schoonmaken, wassen en zo en het fijne van een hotel is dat dat daar niet hoeft. Mijn leven is al druk genoeg met een man met diverse kwalen, 4 dagen werken en 1 dag mantelzorg bij mn moeder.
zondag 29 juli 2018 om 14:23
ik vind kamperen best geinig, hou wel van de sfeer van de camping, maar ook tot mijn 7e ongeveer gekampeerd. Maar ik heb het liefst een appartement of huisje met hotelvoorzieningen dus schone lakens en handdoeken etc, omdat je dan lekker je eigen gang kunt gaan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

zondag 29 juli 2018 om 14:39
Dat was ook de motivatie van mijn vader om naar 'n hotel te willen. Hij vond dat mijn moeder het hele jaar al huishouden deed en dat dat op vakantie niet de bedoeling was. En daar kon ik me prima in vinden!amarna schreef: ↑29-07-2018 14:14Volgens mij moet kamperen je met de paplepel ingegoten zijn. Man en ik hebben dat gen niet.
Eén keer 'n kampeersafari in Afrika gedaan en hoewel ik dat wel 'n bijzondere ervaring vond zou ik 'n volgende safari in lodges boeken. Mij te primitief, geen fatsoenlijk matras, te warm of te koud, gedeelde douches/wc's. Maar het was gelukkig wél heel kleinschalig. We waren meestal de enige groep op zo'n campsite.
zondag 29 juli 2018 om 14:50
Op vakantie wordt ik meestal standaard wakker om 0600. Zelfs als ik rustig aan doe ben ik klaar voor een nieuwe dag om 0800. Geeft wel eens wat issues met mijn zoon, die vindt vakantie ja uitslapen tot laat. Helaas voor hem, opstaan jongen.Blondie456 schreef: ↑29-07-2018 13:57Kamperen is de hel voor mij. Ik hou van luxe vakanties. Veel hotels hebben ook laat ontbijt, dan hoef je niet zo vroeg op te staan en ik hoef ´s morgens toch niet veel. Ik ontbijt eigenlijk alleen als ik op vakantie ben en dan wel laat ontbijt.
fietsen varen vrouwelijk doen

zondag 29 juli 2018 om 14:54
Ik heb het al verschillende keren mee gemaakt dat ik pas om 6 uur naar bed ging.zeefietser1 schreef: ↑29-07-2018 14:50Op vakantie wordt ik meestal standaard wakker om 0600. Zelfs als ik rustig aan doe ben ik klaar voor een nieuwe dag om 0800. Geeft wel eens wat issues met mijn zoon, die vindt vakantie ja uitslapen tot laat. Helaas voor hem, opstaan jongen.
zondag 29 juli 2018 om 14:58
Ja ik ook 20 jaar geleden, nog even en dat doen zoon dat ook, die gaat volgend jaar lekker op zijn eigen met vriendin op vakantie.Blondie456 schreef: ↑29-07-2018 14:54Ik heb het al verschillende keren mee gemaakt dat ik pas om 6 uur naar bed ging.

zondag 29 juli 2018 om 15:04
Ikheb een lodge safari gedaan. Was geweldig maar toch had ik bij nader inzien graag een of meer nachten in een tent willen overnachten. De geluiden, sfeer, etc lijken me heel bijzonder. En eerlijk gezegd stond de overdadige, soms zelfs decadente luxe in sommige lodges/hotels ons soms tegen. We geneerden ons omdat we zo rijk waren in tegenstelling tot het hotelpersoneel, voor wie niets teveel was om het je naar je zin te maken.redbulletje schreef: ↑29-07-2018 14:39Dat was ook de motivatie van mijn vader om naar 'n hotel te willen. Hij vond dat mijn moeder het hele jaar al huishouden deed en dat dat op vakantie niet de bedoeling was. En daar kon ik me prima in vinden!
Eén keer 'n kampeersafari in Afrika gedaan en hoewel ik dat wel 'n bijzondere ervaring vond zou ik 'n volgende safari in lodges boeken. Mij te primitief, geen fatsoenlijk matras, te warm of te koud, gedeelde douches/wc's. Maar het was gelukkig wél heel kleinschalig. We waren meestal de enige groep op zo'n campsite.

zondag 29 juli 2018 om 17:41
Over verleiding gesproken! Vandaag na 40 km fietsen, zo rond 13:30, begon ik wel een beetje trek te krijgen. Gelukkig kwamen we net een theetuin tegen met, niet onbelangrijk vandaag, lekker schaduw om te zitten. Natuurlijk bestelden we thee en wat heeft u erbij? Een taartbuffet! Kon je omgerekend voor een euro of 9 je bordje volstapelen met taart, cake, koeken... Het zag er allemaal verleidelijk uit! Je mocht ook, tegen gereduceerd tarief, het bij één consumptie houden. Aangezien ze niets anders hadden, hebben we dat maar gedaan. Ik heb één zoet kaneel broodje genomen en daar heb ik erg van genoten.
zondag 29 juli 2018 om 17:48
Prima toch als je het bij dat ene broodje hebt gehouden!
Hoe ging t bij het ontbijt?
Ik heb vandaag en gister eindelijk weer heb getraind. Met die hitte heb ik nog niet een kwart van mijn normale schema gedaan. Niet zoveel gegeten overdag want ik wilde roti maken (en dan wil ik gewoon vreten) maar vergeten platen te halen. Dus wordt het kip met sla. Maar goed ook, want man kwam thuis met een bakje ijs van de nieuwe ijssalon.
Ik heb vandaag en gister eindelijk weer heb getraind. Met die hitte heb ik nog niet een kwart van mijn normale schema gedaan. Niet zoveel gegeten overdag want ik wilde roti maken (en dan wil ik gewoon vreten) maar vergeten platen te halen. Dus wordt het kip met sla. Maar goed ook, want man kwam thuis met een bakje ijs van de nieuwe ijssalon.
Vriendelijk.
zondag 29 juli 2018 om 17:52
Eenszeefietser1 schreef: ↑29-07-2018 11:56Gewoon lekker op vakantie zijn is al leuk. Laatstje paar jaar van alles gedaan, hotel, appartement, tent groot en heel erg klein. Alles heeft zo zijn voor en nadelen. Lekker op de bank thuis hangen is ook lekker.

Wij gaan niet vaak op vakantie maar wel i.v.m. research met enige regelmaat wat dagen weg, soms samen soms alleen. Vaak dan een goedkoop hotel, en wat betreft eten dan alles buiten de deur (al kan dat ook naar de winkel zijn en dan in een park eten enzo). Als we dan samen alleen voor de leuk weggaan (om de zoveel jaar) dan vaak iets heel anders zoals kamperen, fietsvakantie (met wisselende accomodaties), appartement enzovoorts.

zondag 29 juli 2018 om 18:30
Het ontbijt ging prima, rechtstreeks op de yoghurt en muesli afgelopen.patatjedubbelmayo schreef: ↑29-07-2018 17:48Prima toch als je het bij dat ene broodje hebt gehouden!
Vandaag zit ik weer in een luxe hotel, maar ik raak er wel in getraind zo.
Ik doe ook wel fietstochten door Nederland, meest langs B&B en vrienden-op-de-fiets overnachtingen, en daar viel het me op dat er echt overal een zacht gekookt ei bij het ontbijt zit. En hagelslag!
zondag 29 juli 2018 om 18:57
brrr zacht gekookt ei. Er is weinig wat ik echt echt echt niet lust en dit is er een van
Ik hou overigens wel van uitgebreid ontbijten, maar idd met lekker zalm en zo of zoals het Turkse ontbijt met turkse kaas, watermeloen, olijven, komkommer en wat brood
de hype rondom watermeloen, feta en olijven is gewoon afgeleid van het Turkse ontbijt
Ik hou overigens wel van uitgebreid ontbijten, maar idd met lekker zalm en zo of zoals het Turkse ontbijt met turkse kaas, watermeloen, olijven, komkommer en wat brood

zondag 29 juli 2018 om 19:03
Het was in sommige opzichten ook hels

Je moet soms ook creatief zijn als je wel afwisseling wilt maar geen auto hebt en niet wil vliegen... En dan krijg je zulke rare plannen

zondag 29 juli 2018 om 19:08
Dat is zo lekker, zacht gekookt ei, net als gebakken ei (spiegel) eet nooit anders als ik dat eet. Ben er wel achter dat eitje koken en bakken ik als science moet beschouwen, te lang hard gekookt, te kort blebber. Maar als je er 4 kookt dan warmen ze nog door, dus tegelijk uit het water dan ia de 1e beetje blebberig en de laatste hard gekookt. Sneller eten dus dan.rosanna08 schreef: ↑29-07-2018 18:57brrr zacht gekookt ei. Er is weinig wat ik echt echt echt niet lust en dit is er een van
de hype rondom watermeloen, feta en olijven is gewoon afgeleid van het Turkse ontbijt
![]()
Oh ja als ik voor vrouw en zoon dus een eitje bak (3 eieren) naar keuze hoe, dubbel met kaas (gadver) net wat ze willen. Alles in 1 pan ook nog, dus eerst de ene dan de andere, dan de pan afwassen want kaas. Weer opwarmen eitje voor mij, die klaar, kom ik erbij zitten, eten (soort van oorlog ofzo bij mij dan) want eet eet en als eerste klaar. Heb ik alleen met gebakken ei, verder hou ik me altijd wel in.

zondag 29 juli 2018 om 19:10
Gewoon eieren koelen onder de koude kraan. Dan garen ze niet verder.zeefietser1 schreef: ↑29-07-2018 19:08Dat is zo lekker, zacht gekookt ei, net als gebakken ei (spiegel) eet nooit anders als ik dat eet. Ben er wel achter dat eitje koken en bakken ik als science moet beschouwen, te lang hard gekookt, te kort blebber. Maar als je er 4 kookt dan warmen ze nog door, dus tegelijk uit het water dan ia de 1e beetje blebberig en de laatste hard gekookt . Sneller eten dus dan.
Oh ja als ik voor vrouw en zoon dus een eitje bak (3 eieren) naar keuze hoe, dubbel met kaas (gadver) net wat ze willen. Alles in 1 pan ook nog, dus eerst de ene dan de andere, dan de pan afwassen want kaas. Weer opwarmen eitje voor mij, die klaar, kom ik erbij zitten, eten (soort van oorlog ofzo bij mij dan) want eet eet en als eerste klaar. Heb ik alleen met gebakken ei, verder hou ik me altijd wel in.
zondag 29 juli 2018 om 19:10
Ach wij hebben 2 auto's, geen problemen met vliegen en gaan er ook vaak genoeg op uit voor langere stukken. Ikzelf voor wel 2 week, dit jaar is de planning in september van Friesland naar Parijs, regenkleding paraat.kirjailija schreef: ↑29-07-2018 19:03Het was in sommige opzichten ook helsmaar de leuke kanten wegen er genoeg tegenop. Al zou ik het echt niet élke vakantie willen doen. Daar is het niet leuk genoeg voor, haha.
Je moet soms ook creatief zijn als je wel afwisseling wilt maar geen auto hebt en niet wil vliegen... En dan krijg je zulke rare plannen![]()
zondag 29 juli 2018 om 19:12
zondag 29 juli 2018 om 19:15
nee sorry, hier ga je me niet in overtuigen. Het is een combi van de structuur waar ik van griezel en de te sterke smaak aan de dooierzeefietser1 schreef: ↑29-07-2018 19:08Dat is zo lekker, zacht gekookt ei, net als gebakken ei (spiegel) eet nooit anders als ik dat eet. Ben er wel achter dat eitje koken en bakken ik als science moet beschouwen, te lang hard gekookt, te kort blebber. Maar als je er 4 kookt dan warmen ze nog door, dus tegelijk uit het water dan ia de 1e beetje blebberig en de laatste hard gekookt. Sneller eten dus dan.
zondag 29 juli 2018 om 19:19
Leuk! Wij zijn de eerste keer ook naar Parijs gegaan, maar dat was in het voorjaar (helaas wel ook met regenkleding).zeefietser1 schreef: ↑29-07-2018 19:10Ach wij hebben 2 auto's, geen problemen met vliegen en gaan er ook vaak genoeg op uit voor langere stukken. Ikzelf voor wel 2 week, dit jaar is de planning in september van Friesland naar Parijs, regenkleding paraat.