Lijf & Lijn alle pijlers

Te dik zijn etc deel 2

19-07-2018 19:00 2215 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, heerlijk gegeten. Lamsgehakt rul gebakken met oa sumak en djinten. Tomaat en mais erdoor. Op een bietentortilla met ijsbergsla en raita van Griekse yoghurt met bietensap, knof en munt.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Vriendelijk.
rosanna08 schreef:
29-07-2018 19:15
nee sorry, hier ga je me niet in overtuigen. Het is een combi van de structuur waar ik van griezel en de te sterke smaak aan de dooier
Van mij hoef je het ook niet vies te vinden, snap het wel. Jouw fetta en olijven mag jij dan weer lekker voor jezelf houden. Mijn vrouw vind olijven lekker, mag van mij, eet smakelijk. Maar ik geef mijn vrouw daarna echt geen zoen, gadver dan proef je die dingen ook.
fietsen varen vrouwelijk doen
Olijven vind ik ook smerig. Zachtgekookte eitjes daarentegen... Ik mis echt iets als er geen eitje is bij het ontbijt. Maar als ik bak, dan absoluut met kaas er over!
Gebakken ei met paprika en salami. Uitje erdoor.
Ik hou niet zo van niet gestold eiwit, doe ik er een stukje aluminiumfolie over in de pan.
aviv_13 schreef:
29-07-2018 18:30
Het ontbijt ging prima, rechtstreeks op de yoghurt en muesli afgelopen.
Vandaag zit ik weer in een luxe hotel, maar ik raak er wel in getraind zo.

Good for you!
Vriendelijk.
Zachtgekookt vind ik ook het lekkerst, tenzij het koude gekookte eieren zijn, dan het liefst hard. En gebakken graag met tomaat, ui, peper en zout :yum:
Zacht gekookt inderdaad alleen warm. Heerlijk! Krijg er wel spuitpoep van :(
Van de week had ik hard gekookte eitjes mee als lunch naar de plas. Beetje zout, lekker.
Ik bak vaak eieren, even afkoelen en dan flink wat rauwkost erin rollen. Lekker met groene Tabasco. Prima Ontbijtje.
Vriendelijk.
kirjailija schreef:
29-07-2018 20:11
Zachtgekookt vind ik ook het lekkerst, tenzij het koude gekookte eieren zijn, dan het liefst hard. En gebakken graag met tomaat, ui, peper en zout :yum:
Koud hoef ik zachtgekookt ook niet, dan hard met een dikke klodder mayo, anders veel te droog.
patatjedubbelmayo schreef:
29-07-2018 20:21
Ik bak vaak eieren, even afkoelen en dan flink wat rauwkost erin rollen. Lekker met groene Tabasco. Prima Ontbijtje.
Klinkt als lekker avondeten, maar zou dat 's ochtends nooit kunnen wegkrijgen.
zeefietser1 schreef:
29-07-2018 20:26
Koud hoef ik zachtgekookt ook niet, dan hard met een dikke klodder mayo, anders veel te droog.
Wel Zaanse mayo dan.
Vriendelijk.
aviv_13 schreef:
29-07-2018 20:32
Klinkt als lekker avondeten, maar zou dat 's ochtends nooit kunnen wegkrijgen.
Ooo heerlijk!
Ik had voor vanavond een simpele salade gemaakt, daar is nog een flinke schaal vam over. Morgenochtend met een restje koude kip, eitje. En toe yoghurt met nectarine.
Vriendelijk.
patatjedubbelmayo schreef:
29-07-2018 20:39
Wel Zaanse mayo dan.
Dat maakt mij niet zoveel uit, of tenminste Zaanse uit een tube (de echte), Remia uit een pot of Gouda's Glory uit een fles. Andere hoef ik niet en al helemaal niet als ze light zijn.
Mijn vrouw wil nog wel eens (als ik aan boord zit) iets anders kopen. Geen probleem als ik aan boord zit maar ben ook nog wel eens thuis.
amarna schreef:
29-07-2018 15:04
Ikheb een lodge safari gedaan. Was geweldig maar toch had ik bij nader inzien graag een of meer nachten in een tent willen overnachten. De geluiden, sfeer, etc lijken me heel bijzonder. En eerlijk gezegd stond de overdadige, soms zelfs decadente luxe in sommige lodges/hotels ons soms tegen. We geneerden ons omdat we zo rijk waren in tegenstelling tot het hotelpersoneel, voor wie niets teveel was om het je naar je zin te maken.
Ik heb ook de kampeerreis gedaan, zelfde als RB denk ik door zuidelijk Afrika maar dan met Shoestring. Was idd nogal primitief met koepeltentjes die we zekf oo moesten zetten en matjes die soms vochtig waren en niet comfortabel. Maar wat was het geweldig, onder de sterren in de middel of nowhere en elke avond kampvuur. Enkele keer stonden we ergens waar ook lodges waren en ik ben geen seconde jaloers geweest. Het zwembad was dan wel ff lekker :)

We hebben ook heel hard gelachen om toeristen die in complete safari outfit, a la Out of Africa, in die lodges verbleven. En ja ik kan me de gene tov de luxe en het personeel heel goed voorstellen. Dan waren wij simpele kampeerders een klein beetje minder ongelijk.
impala wijzigde dit bericht op 29-07-2018 21:53
20.57% gewijzigd
.
Qua mayo ben ik een barbaar: altijd Calvé. Terwijl ik normaal alles al snel te zoet vind. Maar geen light.

Of je zachtgekookte eieren lust is ook heel erg cultuur bepaald. Mensen die ik ken met Marokkaanse roots gruwen ervan, net als van rood (rauw) vlees. Mijn vriend is er echt van overtuigd dat ik met mijn leven speel :P

Het is nog best moeilijk trouwens om je steak echt doorbakken te krijgen, koks willen er niet aan. Mijn vriendin benadrukt dan ook altijd dat ze hem écht gecremeerd wil hebben :-D
impala wijzigde dit bericht op 29-07-2018 22:10
70.00% gewijzigd
.
Zeefietser ik kan je dit ding van harte aanraden:

Afbeelding

Altijd een perfect eitje, of je er nou eentje of meer kookt en uit de koelkast of niet.
En als ze klaar zijn even onder de koude kraan, dan koken ze niet door.

Bewaren jullie eieren in de koelkast? Ik niet maar ik twijfel wel eens of dat beter zou zijn.
impala wijzigde dit bericht op 29-07-2018 22:15
53.68% gewijzigd
.
aviv_13 schreef:
29-07-2018 17:41
Over verleiding gesproken! Vandaag na 40 km fietsen, zo rond 13:30, begon ik wel een beetje trek te krijgen. Gelukkig kwamen we net een theetuin tegen met, niet onbelangrijk vandaag, lekker schaduw om te zitten. Natuurlijk bestelden we thee en wat heeft u erbij? Een taartbuffet! Kon je omgerekend voor een euro of 9 je bordje volstapelen met taart, cake, koeken... Het zag er allemaal verleidelijk uit! Je mocht ook, tegen gereduceerd tarief, het bij één consumptie houden. Aangezien ze niets anders hadden, hebben we dat maar gedaan. Ik heb één zoet kaneel broodje genomen en daar heb ik erg van genoten.
Dat is voor mij totaal geen verleiding. Hele enkele keer neem ik een stukje taart, Schwarzwalder is mijn favoriet, maar 1 stukje is echt meer dan genoeg. Zelfs als het gratis is hoef ik niet meer.
Wel knap dat je het bij 1 kan houden als het wel verleidelijk voor je is.
.
Gevulde eieren! Heb een margriet kookboek uit de jaren 70 daar staan leuke ei recepten in.
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
29-07-2018 22:08
Gevulde eieren! Heb een margriet kookboek uit de jaren 70 daar staan leuke ei recepten in.
Hadden ze in de jaren 70 al variaties dan?
.
impala schreef:
29-07-2018 21:59
Zeefietser ik kan je dit ding van harte aanraden:

Afbeelding

Altijd een perfect eitje, of je er nou eentje of meer kookt en uit de koelkast of niet.

Bewaren jullie eieren in de koelkast? Ik niet maar ik twijfel wel eens of dat beter zou zijn.
Haha helft van het jaar werkt dat ding niet bij mij. Aan boord waar ik de meeste eieren eet of meer dan thuis dan. Kook ik ze zelf maar dat zijn altijd wat kleine eieren op een electrische kookplaat. Dan is het per doos altijd even timen hoe dat gaat. De eieren die we nu hebben, koud in de pan, wachten tot water kookt, timer erbij 2 minuut 10 en dan zijn ze goed voor mij. Zou ik dat thuis ook zo doen dan zijn nog zo blebberig als wat.

Per boot verschilt dat ook nog, net hoe snel de kookplaat is. Op oudere boten kan het een uur duren voor het ding uberhaupt water kan koken.

Oh en thuis staat er altijd een doosje op het aanreacht, vrouwlief eet elke dag een eitje, dus dat doosje gaat precies een week mee.

Aan boord hebben we dozen met 360 eieren die gaat net geen maand mee maar staat wel in de koeling.
zeefietser1 wijzigde dit bericht op 29-07-2018 22:20
10.65% gewijzigd
impala schreef:
29-07-2018 22:10
Hadden ze in de jaren 70 al variaties dan?
Er staat er een basis recept in en nog een paar andere grappige dingen met eieren.
Op verjaardagen en feestjes maak ik ze altijd. Heb een paar tuttige schaaltjes uit de kringloop speciaal voor gevulde eieren. Dan voel ik me echt een Nederlander! ;)
29-07-2018 22:18
Er staat er een basis recept in en nog een paar andere grappige dingen met eieren.
Op verjaardagen en feestjes maak ik ze altijd. Heb een paar tuttige schaaltjes uit de kringloop speciaal voor gevulde eieren. Dan voel ik me echt een Nederlander! ;)
LOL
Vriendelijk.
29-07-2018 22:08
Denk dat mijn moeder die nog wel in de kast heeft staan, zal er eens om vragen.
29-07-2018 22:18
Ja leuk, leverworst erbij, blokje kaas met een zilveruitje en een rolletje ham met een asperge uit blik. Ik vind dat allemaal lekker trouwens. Liever dat dan chips, borrelnoten of brood met smeersels. Gezonder ook. Boerentapas noemen ze dat op het forum :P
.
Ik bewaar de eieren óp de koelkast.
kirjailija schreef:
29-07-2018 22:28
Ik bewaar de eieren óp de koelkast.
Ik ernaast
Vriendelijk.
en augurk met plakje boterhamworst, wel die uit blik van Zwan :proud:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven