Lijf & Lijn alle pijlers

Te dik zijn etc deel 2

19-07-2018 19:00 2215 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, heerlijk gegeten. Lamsgehakt rul gebakken met oa sumak en djinten. Tomaat en mais erdoor. Op een bietentortilla met ijsbergsla en raita van Griekse yoghurt met bietensap, knof en munt.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Vriendelijk.
impala schreef:
23-07-2018 16:06
Dat is nou net een van de weinige toetjes die ik wel graag eet ! Wel met genoeg drank he ;-)
En rauwe eieren!
Trouwens, 3 keer sporten is echt niet veel hoor.
Ik train 6 dagen per week. Meerdere trainingen op 1 dag. Behalve de dag dat ik 1op1 train dan houd ik het daarbij.
Twee keer in de week ochtendtraining en s avonds 2 lessen. Ik eet gezond. Veel groenten, fruit, vis en vlees. Weinig Kh. En ik heb van de week een zak chip leeg gegeten. Maar ik drink niet, rook of vape niet. Geen medicatie.
Zo, als ik niet onwijs goed bezig ben!!!! Hallelujah voor mijzelve!
Vriendelijk.
zoutopmijnhuid schreef:
23-07-2018 16:28
Dat hangt er van af op wat voor manier dat gebeurt.
Zoals hier. Bah.
Vriendelijk.
Wat zijn jullie naar zeg, dikke mensen zijn dus niet de gezelligste :bigkiss:
Als je iets zoekt ben je het niet kwijt
En toch he... vind ik dat lastig. Praten hierover met vriendinnen.

Een vriendin en ik hadden jarenlang ongeveer hetzelfde postuur, maat 42/44 en een BMI van 27 of 28 ofzo. En beiden groeiden we op een gegeven moment nog een 'beetje' verder. Tot ik een paar jaar terug het roer omgooide en een gezond postuur wist te bereiken. Zij is daarentegen nog steeds te zwaar en misschien nog iets zwaarder geworden.

Laatst zat ik gezellig met haar bij te praten en kwam mijn gewichtsverlies ter sprake; ze complimenteerde me en ik nam het compliment in dank aan. En ze begon over zichzelf... en deed een paar uitspraken over haar eetgewoontes, waar ik sterk mijn vraagtekens bij had. Toch hield ik mijn mond. Mede omdat ik dit topic in mijn achterhoofd had en geen aannames wilde doen. Ik vond het lastig... zij bracht zelf het gesprek op afvallen, maar ik durfde niet door te pakken en te vragen wat ze dan echt zoal eet op een dag.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
patatjedubbelmayo schreef:
23-07-2018 16:34
Ik train 6 dagen per week. Meerdere trainingen op 1 dag. Behalve de dag dat ik 1op1 train dan houd ik het daarbij.
Twee keer in de week ochtendtraining en s avonds 2 lessen. Ik eet gezond. Veel groenten, fruit, vis en vlees. Weinig Kh. En ik heb van de week een zak chip leeg gegeten. Maar ik drink niet, rook of vape niet. Geen medicatie.
Ik sport niet, probeer wel elke dag iig een stuk(je) te lopen.
Ik eet redelijk gezond, zeker niet te veel, ik rook niet, drink niet, vape niet, gebruik wel medicatie.
En ik studeer. Kost een hoop energie heb ik me laten vertellen: hersens gebruiken enorm veel energie.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Sunflora schreef:
23-07-2018 16:36
Wat zijn jullie naar zeg, dikke mensen zijn dus niet de gezelligste :bigkiss:
Nee zeg, dikke mensen zijn niet gezellig.
Dunne mensen ook niet.
Gezellige mensen, die zijn wel gezellig.

David Dunning
Solomio schreef:
23-07-2018 16:37
Nee zeg, dikke mensen zijn niet gezellig.
Dunne mensen ook niet.
Gezellige mensen, die zijn wel gezellig.
naja ik zit liever bij mijn dikke tante die me kwarktaart geeft dan bij mijn dunne tante die niks in huis heeft.
23-07-2018 16:34
Ik ben net pas weer begonnen. Eerst 6 weken rustig aan gedaan, omdat ik nog moest herstellen van de bevalling. Nu pas net weer aan het opbouwen. Niet slim om dan gelijk 5x per week te gaan :lightbulb:
Solomio schreef:
23-07-2018 16:31
Je leest echt vreselijk slecht: ik ken geen enkel dik persoon die beweert dik te zijn geworden van de lucht.
Zelfs ik beweer dat niet.
Proberen eerlijk te kijken naar verschillen tussen mensen, waardoor bepaalde dingen voor de een lastiger zijn en andere dingen voor een ander, dat zou nou een leuk gesprek zijn geweest.
En ja, dat heb ik in het vorige topic geprobeerd en zou ik nu weer willen.
Zonder te worden weggezet als een dikkerd die geen verantwoordelijkheid neemt.
Ik heb jou ook wel eens in een ander topic meegemaakt, waar jij ook alles wat anderen beweerden steeds afdeed als onzin, niet waar, flauwekul, leugens, etc. Ik ken jou niet anders.

logisch dat ik je dan niet meer zo serieus neem. Heeft niks te maken met je gewicht. Dat maak jij ervan.
Sunflora schreef:
23-07-2018 16:39
naja ik zit liever bij mijn dikke tante die me kwarktaart geeft dan bij mijn dunne tante die niks in huis heeft.
Ik zit liever bij iemand waar ik mee kan lachen en kletsen. Of er wat in huis is vind ik echt totaal onbelangrijk.

David Dunning
Dames, hou het kalm
Solomio schreef:
23-07-2018 16:40
Ik zit liever bij iemand waar ik mee kan lachen en kletsen. Of er wat in huis is vind ik echt totaal onbelangrijk.
je zou meer lachen als je kwarktaart had :lightbulb:
Ikigai schreef:
Ik ben net pas weer begonnen. Eerst 6 weken rustig aan gedaan, omdat ik nog moest herstellen van de bevalling. Nu pas net weer aan het opbouwen. Niet slim om dan gelijk 5x per week te gaan :lightbulb:
Smoesjes.
Vriendelijk.
zoutopmijnhuid schreef:
Ik heb jou ook wel eens in een ander topic meegemaakt, waar jij ook alles wat anderen beweerden steeds afdeed als onzin, niet waar, flauwekul, leugens, etc. Ik ken jou niet anders.

logisch dat ik je dan niet meer zo serieus neem. Heeft niks te maken met je gewicht. Dat maak jij ervan.
Ik ben nogal verzot op wetenschappelijke onderzoeken en lees hier veel te veel uitspraken die gewoon niet wetenschappelijk onderbouwd zijn.
Dan vind ik dat dus onzin, ja, daar mag ik graag over in discussie gaan.

Ik vind lang niet alles onzin, maar wel veel van de huidige hypes.

David Dunning
Doornroosje75 schreef:

Een vriendin en ik hadden jarenlang ongeveer hetzelfde postuur, maat 42/44 en een BMI van 27 of 28 ofzo. En beiden groeiden we op een gegeven moment nog een 'beetje' verder. Tot ik een paar jaar terug het roer omgooide en een gezond postuur wist te bereiken. Zij is daarentegen nog steeds te zwaar en misschien nog iets zwaarder geworden.

Laatst zat ik gezellig met haar bij te praten en kwam mijn gewichtsverlies ter sprake; ze complimenteerde me en ik nam het compliment in dank aan. En ze begon over zichzelf... en deed een paar uitspraken over haar eetgewoontes, waar ik sterk mijn vraagtekens bij had. Toch hield ik mijn mond. Mede omdat ik dit topic in mijn achterhoofd had en geen aannames wilde doen. Ik vond het lastig... zij bracht zelf het gesprek op afvallen, maar ik durfde niet door te pakken en te vragen wat ze dan echt zoal eet op een dag.
Ik ben zeer voorzichtig geworden, zeg er maar het liefst niks over. Het is zo'n gevoelig onderwerp dat ik het irl vermijd. Als een vriendin zegt dat ze is afgevallen, dan complimenteer ik haar, maar ik zou er niet vanuit mezelf over beginnen.
Sunflora schreef:
23-07-2018 16:39
Dus het gaat jou niet om die persoon, maar wat ze te vreten in huis heeft.
Sunflora schreef:
23-07-2018 16:42
je zou meer lachen als je kwarktaart had :lightbulb:
Ik hou niet zo van kwarktaart. :roll:

David Dunning
Solomio schreef:
Ik sport niet, probeer wel elke dag iig een stuk(je) te lopen.
Ik eet redelijk gezond, zeker niet te veel, ik rook niet, drink niet, vape niet, gebruik wel medicatie.
En ik studeer. Kost een hoop energie heb ik me laten vertellen: hersens gebruiken enorm veel energie.
Kijk jij maar uit dat je hersens niet afvallen dan!
Vriendelijk.
23-07-2018 16:43
Kijk jij maar uit dat je hersens niet afvallen dan!
Plaatselijk afvallen schijnt ook een fabeltje te zijn. ;-)

David Dunning
Smoesjes.
:lmao:
zoutopmijnhuid schreef:
Dus het gaat jou niet om die persoon, maar wat ze te vreten in huis heeft.
precies
Doornroosje75 schreef:

Zeg dat gewoon, dat je het lastig vindt om afvallen etc met haar te bespreken. Omdat je niet weet hoe zij zich bij haar gewicht voelt en je haar niet wilt kwetsen.
Vriendelijk.
Solomio schreef:
Ik ben nogal verzot op wetenschappelijke onderzoeken en lees hier veel te veel uitspraken die gewoon niet wetenschappelijk onderbouwd zijn.
Dan vind ik dat dus onzin, ja, daar mag ik graag over in discussie gaan.

Ik vind lang niet alles onzin, maar wel veel van de huidige hypes.
Mar hoe jij dat dan aanpakt vind ik geen discussie. Je roept allen maar: "flauwekul". En jij komt als bron dan steeds met het Voedingscentrum, een club die belangen heeft. Zolang zij beweren dat margarine beter is dan roomboter heb ik ze sowieso op de korrel
Solomio schreef:
Plaatselijk afvallen schijnt ook een fabeltje te zijn. ;-)
:rofl:
Vriendelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven