Lijf & Lijn
alle pijlers
The Body Shop in de problemen
zaterdag 24 februari 2024 15:56
https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedri ... grond-kwam
Ik lees dat het slecht gaat met The Body Shop. En ik dacht: niet raar. Ik kom er echt nooit meer, maar ik weet niet precies waarom. Terwijl ik er vroeger best vaak iets kocht. Ik herinner me die lekkere zeepjes die naar fruit roken; appel en sinaasappel waren favoriet. En hun lipgloss in van die kleine potjes.
Rituals heeft natuurlijk een groot deel van de markt overgenomen.
Komen jullie nog weleens in The Body Shop? En herinneren jullie je de producten van toen nog? Ik vind deze winkel bijna jeugdsentiment.
Ik lees dat het slecht gaat met The Body Shop. En ik dacht: niet raar. Ik kom er echt nooit meer, maar ik weet niet precies waarom. Terwijl ik er vroeger best vaak iets kocht. Ik herinner me die lekkere zeepjes die naar fruit roken; appel en sinaasappel waren favoriet. En hun lipgloss in van die kleine potjes.
Rituals heeft natuurlijk een groot deel van de markt overgenomen.
Komen jullie nog weleens in The Body Shop? En herinneren jullie je de producten van toen nog? Ik vind deze winkel bijna jeugdsentiment.
't Is al met al een heel gedoe
zaterdag 24 februari 2024 16:51
Dat vind ik ook wel een trieste ontwikkeling, al die armoedige vreettenten die de winkelstraten domineren. Over zielloos gesproken .Lorem_Ipsum schreef: ↑24-02-2024 16:21Ik kom er, afgezien van de overname door L’Oréal, ook maar heel zelden. En ik woon nota bene op 2 minuten lopen van een bodyshop! Heel soms haal ik er een body butter, maar ik ben inmiddels met de jaren eigenlijk een segment opgeschoven. Ik associeer het ook heel erg met mijn tienertijd in de 90s. Cacaobutter en musk olie.
Zal wel weer een stroopwafelwinkel in komen…
zaterdag 24 februari 2024 16:54
Ik ga nog wel naar de body shop, als ik mezelf wil trakteren op een lekkere douchegel of bodylotion. Ze hebben veel producten in dezelfde trant als Rituals vind ik. Maar ik koop uit principe niet meer bij Rituals, zoveel green washing. En samenwerkingen met twijfelachtige personen. Dan veel liever naar de ietwat kneuterige body shop
Maar ik denk dat het gros van de mensen die in de prijscategorie van de body shop koopt, dat nu bij Rituals doet.
Maar ik denk dat het gros van de mensen die in de prijscategorie van de body shop koopt, dat nu bij Rituals doet.
zaterdag 24 februari 2024 16:57
Daar ben ik geheel en al zelf schuldig aan, want hoewel ik midden tussen de winkels woon, winkel ik hoofdzakelijk online. Van mij mogen ze er woningen van maken.
Yves Rocher heb ik nog wel warme herinneringen aan toen ik nog tiener was en ze in een charmant klein winkeltje zaten. Deed een beetje Frans aan en altijd leuke prullaria. Net als de oude Douglas van vroeger (ook altijd leuke spulletjes)
groentuintje wijzigde dit bericht op 24-02-2024 16:58
0.20% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
Ik heb een paar favoriete producten die ik daar koop en waar ik tevreden over ben, als er een actie is koop ik die. Zou het jammer vinden als dat niet meer kan maar verder vind ik de prijs-kwaliteitverhouding niet geweldig dus andere dingen koop ik er niet. De concurrentie is stevig in die markt volgens mij.
zaterdag 24 februari 2024 17:00
Iets te scheutig met het geurtje
zaterdag 24 februari 2024 17:03
Dit. Ik zou het flesje nog wel willen hebben voor het sentiment maar ik stel nu zoveel jaar later veel hogere eisen aan een geur. En mijn kind hoeft het ook niet want die wil iets met Taylor Swift. Tijden veranderen en iedere generatie heeft zijn eigen iconen.Lorem_Ipsum schreef: ↑24-02-2024 16:45Maar het is helaas zo dat je als cosmeticamerk absoluut niet kunt blijven bestaan zonder dingen eruit te gooien en te vernieuwen. Op de vaste klant die enkel voor een paar vaste items bij je koopt red je het gewoon niet. Zeker niet als die klant destijds tiener was.
Sowieso dikke kans dat je dit in je tienertijd acceptabele producten vond, maar dat dat nu helemaal niet meer zo zou zijn. En je kinderen gaan niet met de producten van hun moeder rondlopen, dus dan is de groei er ook snel uit. Bovendien moet er een soort urgentie zijn. Het idee dat iets er niet meer is als je het nu niet koopt. Rituals doet dat heel goed.
Ik denk zelf juist dat de bodyshop stil is blijven staan, de hele look & feel is ook gedateerd, bijvoorbeeld. De generatie onder ons is er niet binnen gelokt. Yves Rocher is ook zo’n voorbeeld, voor middelbare vrouwen, maar dan niet chique.
Zonder vernieuwen overleef je het niet. Maar de manier waarop maakt wel uit. In mijn herinnering stond the bodyshop ook voor (mini)revolutie, ze zaten als ik het me goed herinner enorm op dierproefvrij bijvoorbeeld. Zo'n soort waarde, het ergens voor staan was eruit toen L'oreal de boel overnam.
zaterdag 24 februari 2024 17:06
Het is een raar segment, want het is niet echt duur, en niet echt goedkoop. Ik geef zelf bijvoorbeeld juist veel meer uit dan de bodyshop, aan de prijzen ligt het voor mij niet.
zaterdag 24 februari 2024 17:09
Ja, persoonlijk durf ik wel te zeggen dat ik Miss Sporty ben ontgroeid.Suniva schreef: ↑24-02-2024 17:03Dit. Ik zou het flesje nog wel willen hebben voor het sentiment maar ik stel nu zoveel jaar later veel hogere eisen aan een geur. En mijn kind hoeft het ook niet want die wil iets met Taylor Swift. Tijden veranderen en iedere generatie heeft zijn eigen iconen.
Zonder vernieuwen overleef je het niet. Maar de manier waarop maakt wel uit. In mijn herinnering stond the bodyshop ook voor (mini)revolutie, ze zaten als ik het me goed herinner enorm op dierproefvrij bijvoorbeeld. Zo'n soort waarde, het ergens voor staan was eruit toen L'oreal de boel overnam.
De Bodyshop maakte vroeger ook uit principe geen reclame, dat was destijds ook bijzonder. Anders dan publicateitsstunts met Greenpeace ofzo. Maar nu ontkom je daar niet aan, met al dat geïnfluence.
zaterdag 24 februari 2024 17:12
Ik winkel het liefste offline maar door het alsmaa beperktere offline aanbod wordt het dan alsnog vaak online.Lorem_Ipsum schreef: ↑24-02-2024 16:57Daar ben ik geheel en al zelf schuldig aan, want hoewel ik midden tussen de winkels woon, winkel ik hoofdzakelijk online. Van mij mogen ze er woningen van maken.
Ik vind woningen ook een veel beter idee dan de zoveelste Dunkin Donut. Doe dan een knus minicentrumpje met een paar fijne winkels en Rosies theehuis en zet ergens waar niemand er last van heeft nog een Westfield neer. Dan kan half Nederland daarheen voor het betere shopwerk.
Maar ja dat zal wel veel te simpel gedacht zijn.
zaterdag 24 februari 2024 17:12
Wat een armoe. En dan nog hele rijen ervoor omdat een ingehuurde influencer op Tiktok heeft gezegd dat je daar "de lekkerste stroopwafels ever" kan krijgen.
zaterdag 24 februari 2024 17:19
Mijn favoriete Limara was paars
Maar ik ben vorige week nog naar the Body Shop geweest toen ik merkte dat de website uit de lucht was. Ik hou van de Jasmine lijn die ze nu hebben en mijn dochter vindt de teatree lijn fijn voor haar puistjes dus die gauw gehaald voor ze helemaal weg zijn.
De analyse van RTL Nieuws is spot on. Sinds de overname door LÓreal zijn ze hun smoel kwijt. Ik herinner me posters in de etalage over discriminatie en dat soort dingen. Vroeger hadden ze van de ongeparfumeerde flesjes met een prachtige tafel vol flesjes parfum in verschillende geuren die je dan kon laten toevoegen. Dat vond ik altijd zo leuk om daar dan te snuffen en te kiezen, maar ook slim. Via de website is dat lastig te doen om het dan na te laten vullen, al kun je wel nieuw ongeparfumeerd verzenden en dan een geurtje in een testertjesverpakking meesturen zodat je dat zelf kunt toevoegen. Er waren echt wel kansen geweest maar niemand die zich er voor heeft geïnteresseerd. Zonde.
Maar ik ben vorige week nog naar the Body Shop geweest toen ik merkte dat de website uit de lucht was. Ik hou van de Jasmine lijn die ze nu hebben en mijn dochter vindt de teatree lijn fijn voor haar puistjes dus die gauw gehaald voor ze helemaal weg zijn.
De analyse van RTL Nieuws is spot on. Sinds de overname door LÓreal zijn ze hun smoel kwijt. Ik herinner me posters in de etalage over discriminatie en dat soort dingen. Vroeger hadden ze van de ongeparfumeerde flesjes met een prachtige tafel vol flesjes parfum in verschillende geuren die je dan kon laten toevoegen. Dat vond ik altijd zo leuk om daar dan te snuffen en te kiezen, maar ook slim. Via de website is dat lastig te doen om het dan na te laten vullen, al kun je wel nieuw ongeparfumeerd verzenden en dan een geurtje in een testertjesverpakking meesturen zodat je dat zelf kunt toevoegen. Er waren echt wel kansen geweest maar niemand die zich er voor heeft geïnteresseerd. Zonde.
zaterdag 24 februari 2024 17:19
YR had altijd leuke mini’s. Monstertjes waarmee ik mezelf dan helemaal besmeerde om vervolgens niet te weten hoe ik het er weer af moest krijgen.
Body shop…..te veel geur voor mij, ik kan er niet tegen om zo’n winkels binnen te gaan. Hetzelfde met Lush.
Body shop…..te veel geur voor mij, ik kan er niet tegen om zo’n winkels binnen te gaan. Hetzelfde met Lush.
anoniem_65e9b0826cfac wijzigde dit bericht op 24-02-2024 17:23
0.76% gewijzigd
zaterdag 24 februari 2024 17:21
Daar wordt het nog troostelozer van ja. Troosteloos, vele mensen in een rij omdat een whoever ervoor wordt betaald om te zeggen dat je daar het beste krijgt voor het minste geld.nerdopviva schreef: ↑24-02-2024 17:12Wat een armoe. En dan nog hele rijen ervoor omdat een ingehuurde influencer op Tiktok heeft gezegd dat je daar "de lekkerste stroopwafels ever" kan krijgen.
zaterdag 24 februari 2024 17:25
Ach ja, die monsters van YR waren leuk. Mijn moeder bestelde er vroeger wel eens wat en dan mocht ik de monsters hebben. Fantastisch vond ik dat. Maar ik heb dus wel het Zwitserleven jaren 80-gevoel bij dit merk.
zaterdag 24 februari 2024 17:28
Zelfbruinende crème met zo'n typisch geurtje?
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
zaterdag 24 februari 2024 17:31
Ik droeg als tiener ook white muskstippensokken schreef: ↑24-02-2024 16:18Precies het moment waarop ik ook afhaakte.
Ik kocht er als tiener en student altijd White Musk
Maar goed, de markt is inmiddels hevig oververzadigd, denk ik. Je hebt Lush, Rituals, Holland & Barrett. Plus een miljard mogelijkheden online. Ik heb ook niet het idee dat het concept of het aanbod met de tijd is mee gegroeid.
Kwestie van simpelweg verloren raken in het grote aanbod.
Wel triest voor de mensen die er werken.
zaterdag 24 februari 2024 17:33
O wat jammer, ik kom er wel vaak. Vind het helemaal niet vergelijkbaar met Rituals. Body Shop heeft een aantal lijnen die echt heerlijk verzorgend zijn voor mensen met eczeem/droge huid (dus niet die hele zoete fruitige lijnen maar wel die meer “naturelle” achtige). Rituals vind ik allemaal veel te parfummig en word mijn huid niet gelukkig van, is ook nog eens duurder.
Ook hun handcreme vind ik top.
Ik koop wel alleen bij TBS als ze korting hebben, ze hebben best regelmatig 50% korting.
Ook hun handcreme vind ik top.
Ik koop wel alleen bij TBS als ze korting hebben, ze hebben best regelmatig 50% korting.
vazig wijzigde dit bericht op 24-02-2024 17:39
8.97% gewijzigd
zaterdag 24 februari 2024 17:33
Er zit een Body Shop bij mij om de hoek en ben er laatst voor het eerst in jaren eens naar binnen gegaan. Een jaar of 20 geleden kocht ik er nog wel regelmatig wat. Ze hadden Frankincense douchegel, zo lekker.
Onlangs heb ik er een cleansing balm gekocht die ik toch echt wel fijn vind. En ook prettig geprijsd. Ik gebruikte hiervoor die van Eve Lom. Maar goed, het assortiment spreekt me niet zo aan. Ik krijg er een beetje een 'tiener' gevoel bij. Veel van die fruitige dingen.
Onlangs heb ik er een cleansing balm gekocht die ik toch echt wel fijn vind. En ook prettig geprijsd. Ik gebruikte hiervoor die van Eve Lom. Maar goed, het assortiment spreekt me niet zo aan. Ik krijg er een beetje een 'tiener' gevoel bij. Veel van die fruitige dingen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in