Lijf & Lijn alle pijlers

The Body Shop in de problemen

24-02-2024 15:56 208 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedri ... grond-kwam

Ik lees dat het slecht gaat met The Body Shop. En ik dacht: niet raar. Ik kom er echt nooit meer, maar ik weet niet precies waarom. Terwijl ik er vroeger best vaak iets kocht. Ik herinner me die lekkere zeepjes die naar fruit roken; appel en sinaasappel waren favoriet. En hun lipgloss in van die kleine potjes.
Rituals heeft natuurlijk een groot deel van de markt overgenomen.
Komen jullie nog weleens in The Body Shop? En herinneren jullie je de producten van toen nog? Ik vind deze winkel bijna jeugdsentiment.
't Is al met al een heel gedoe
Ze hadden (hebben?) zo'n lekkere blauwe lijn, iets met Oceaan?
En ik loop er inderdaad al heel lang altijd voorbij. Misschien de wet van de remmende voorsprong?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wist niet eens dat die winkels er nog waren. Als tiener vond ik het heerlijk om met mijn vriendinnen daar rond te kijken en iets kleins te kopen. Kan me herinneren dat ik de chocolade bodylotion wel heel vies vond.

Ik mis het niet dus ik snap ergens wel dat ze problemen hebben. Ga nu altijd naar Holland & Barret en Kruidvat. En inderdaad soms naar Rituals.
Ik heb er ooit nog een blauwe maandag gewerkt!
Op zich vind ik het best lekker, maar er is gewoon veel concurrentie bij gekomen, en ze zijn niet meer echt onderscheidend. Toen the Body Shop was verkocht aan L’Oreal was het imago ook wel meteen weg. Tel daarbij op dat wat ik lekker vind vaak ineens weer uit de handel was, toen ben ik persoonlijk opgehouden met er te kopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kwam ook graag in hun winkels, maarja toen sloot hier de winkel... af en toe bestel ik wel wat online, maar ik vind het fijner om de producten te kunnen ruiken enzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Verdrietig voor de mensen die er werken. Maar ze voegden niet veel meer toe, de ziel was er al jaren uit. Dat krijg je als grote investeerders het voor het zeggen krijgen in zo'n tent.

Als tiener vond ik het ook een leuke winkel met leuke zeepjes. Maar diezelfde dingen kunnen de tieners van nu overal kopen voor minder geld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Na die verkoop aan l'Oréal ben ik er niet meer geweest. Vond dat zo'n sell out. Was in 2006, zie ik nu. Was ook een beetje vergeten onderhand dat het nog bestond.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kwam er vroeger regelmatig, heb zelfs nog een keer een spreekbeurt over the body shop gehouden:-)

Was later een beetje vergeten dat ze nog bestonden maar heb er laatst weer online wat producten besteld en die waren heerlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh toevallig, ik was er net nog en vroeg me af hoe deze winkel nog kan bestaan.

Heus lekkere geurtjes, maar echt wel veel te duur voor de kwaliteit die het is.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Lente-S schreef:
24-02-2024 16:12
Na die verkoop aan l'Oréal ben ik er niet meer geweest. Vond dat zo'n sell out. Was in 2006, zie ik nu. Was ook een beetje vergeten onderhand dat het nog bestond.
Precies het moment waarop ik ook afhaakte.

Ik kocht er als tiener en student altijd White Musk :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kom er, afgezien van de overname door L’Oréal, ook maar heel zelden. En ik woon nota bene op 2 minuten lopen van een bodyshop! Heel soms haal ik er een body butter, maar ik ben inmiddels met de jaren eigenlijk een segment opgeschoven. Ik associeer het ook heel erg met mijn tienertijd in de 90s. Cacaobutter en musk olie.

Zal wel weer een stroopwafelwinkel in komen…
lorem_ipsum wijzigde dit bericht op 24-02-2024 16:23
13.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
De verkoop aan L'Oreal heeft ze waarschijnlijk weinig goed gedaan.
De dingen die ik vroeger (lees 35 jaar geleden) mijn zakgeld voor spaarde, zijn er niet meer.

Hetzelfde voor Yves Rocher. Deze lijn eruit, deze lijn eruit. Blijkbaar weten ze de oude klanten niet te houden en geen nieuwe klanten te vinden.

Als je op 'nostalgische facebookgroepen kijkt, dan is er blijkbaar een enorme markt voor "Miss Sporty Musk" eau de toilette en Limara deodorant. (Ik wil de gele weer hebben).

Afbeelding
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
stippensokken schreef:
24-02-2024 16:18
Precies het moment waarop ik ook afhaakte.

Ik kocht er als tiener en student altijd White Musk :heart:
Mijn moeder jatte mijn White Musk om op de stofzuigerzak te doen, want die rook zo lekker...
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blckcffee schreef:
24-02-2024 16:21
De verkoop aan L'Oreal heeft ze waarschijnlijk weinig goed gedaan.
De dingen die ik vroeger (lees 35 jaar geleden) mijn zakgeld voor spaarde, zijn er niet meer.

Hetzelfde voor Yves Rocher. Deze lijn eruit, deze lijn eruit. Blijkbaar weten ze de oude klanten niet te houden en geen nieuwe klanten te vinden.

Als je op 'nostalgische facebookgroepen kijkt, dan is er blijkbaar een enorme markt voor "Miss Sporty Musk" eau de toilette en Limara deodorant. (Ik wil de gele weer hebben).

Afbeelding
Jaaa wat leuk!! Om die weer eens te zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha Limara blauw,die had ik altijd.

Kwam/ kom nooit bij the body shop trouwens. Van mij moe(s)ten ze het niet hebben.
White musk was geloof ik ook wel het populairst en wat het best verkocht.

Winkel waar ik stond waren altijd ineens alle eau de toiletten weggejat, als je even niet oplette, dus er was wel een markt voor :P

Denk inderdaad combinatie van zielloze verkoop, opkomst van concurrentie en continu veranderen (maar zonder beleid). Zoals zoveel ketens, zullen we maar zeggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vond het altijd wel fijn maar verhoudingsgewijs te duur. Als je op internet bestelde in de sale was het vaak ineens toch op. In m’n favo winkel geen fijn personeel meer. Helaas, helaas.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blckcffee schreef:
24-02-2024 16:21
De verkoop aan L'Oreal heeft ze waarschijnlijk weinig goed gedaan.
De dingen die ik vroeger (lees 35 jaar geleden) mijn zakgeld voor spaarde, zijn er niet meer.

Hetzelfde voor Yves Rocher. Deze lijn eruit, deze lijn eruit. Blijkbaar weten ze de oude klanten niet te houden en geen nieuwe klanten te vinden.

Als je op 'nostalgische facebookgroepen kijkt, dan is er blijkbaar een enorme markt voor "Miss Sporty Musk" eau de toilette en Limara deodorant. (Ik wil de gele weer hebben).

Afbeelding
Ach, wie had dit flesje niet :heart:. Het kostte geen drol en het was perfectie :).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik verbaas me er al jaren over dat die nog bestaat. Kom er nooit meer. Denk dat Rituals nu is wat The Body Shop vroeger was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Airedale schreef:
24-02-2024 15:58
Ze hadden (hebben?) zo'n lekkere blauwe lijn, iets met Oceaan?
En ik loop er inderdaad al heel lang altijd voorbij. Misschien de wet van de remmende voorsprong?
Ah ja, vroeger had ik deze:

Afbeelding

Kan me niet meer voor de geest halen hoe hij rook.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren Quote
Blckcffee schreef:
24-02-2024 16:21
De verkoop aan L'Oreal heeft ze waarschijnlijk weinig goed gedaan.
De dingen die ik vroeger (lees 35 jaar geleden) mijn zakgeld voor spaarde, zijn er niet meer.

Hetzelfde voor Yves Rocher. Deze lijn eruit, deze lijn eruit. Blijkbaar weten ze de oude klanten niet te houden en geen nieuwe klanten te vinden.

Als je op 'nostalgische facebookgroepen kijkt, dan is er blijkbaar een enorme markt voor "Miss Sporty Musk" eau de toilette en Limara deodorant. (Ik wil de gele weer hebben).

Afbeelding
Maar het is helaas zo dat je als cosmeticamerk absoluut niet kunt blijven bestaan zonder dingen eruit te gooien en te vernieuwen. Op de vaste klant die enkel voor een paar vaste items bij je koopt red je het gewoon niet. Zeker niet als die klant destijds tiener was.

Sowieso dikke kans dat je dit in je tienertijd acceptabele producten vond, maar dat dat nu helemaal niet meer zo zou zijn. En je kinderen gaan niet met de producten van hun moeder rondlopen, dus dan is de groei er ook snel uit. Bovendien moet er een soort urgentie zijn. Het idee dat iets er niet meer is als je het nu niet koopt. Rituals doet dat heel goed.

Ik denk zelf juist dat de bodyshop stil is blijven staan, de hele look & feel is ook gedateerd, bijvoorbeeld. De generatie onder ons is er niet binnen gelokt. Yves Rocher is ook zo’n voorbeeld, voor middelbare vrouwen, maar dan niet chique.
lorem_ipsum wijzigde dit bericht op 24-02-2024 16:46
0.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
En Yves Rocher? Bestaat dat nog wel?
Alle reacties Link kopieren Quote
Paska schreef:
24-02-2024 16:45
En Yves Rocher? Bestaat dat nog wel?
Alleen online. Of meer zoals het ouderwetse postorderbedrijf, met een in te vullen formulier met kruisjes enzo, per post, of telefonisch bestellen.
lorem_ipsum wijzigde dit bericht op 24-02-2024 16:48
35.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Blckcffee schreef:
24-02-2024 16:21

Hetzelfde voor Yves Rocher. Deze lijn eruit, deze lijn eruit. Blijkbaar weten ze de oude klanten niet te houden en geen nieuwe klanten te vinden.
Dat verbaasde me ook vroeger. Ik heb toch best veel bij YR gekocht vroeger, maar alles wat ik lekker vond ging eruit. Body shop idem dito. Tja, dan maar niet hoor. Dan ga ik dus ergens anders heen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
24-02-2024 16:47
Alleen online. Of meer zoals het ouderwetse postorderbedrijf, met een in te vullen formulier met kruisjes enzo, per post, of telefonisch bestellen.

De enige ervaring die ik met YR heb is inmiddels van zo'n 20-25 jaar geleden, toen vond ik dat nog wel aardig. Zo'n catalogus doorbladeren en dan wat dingetjes bestellen. Maar eerlijk gezegd vond ik het toen al ouderwets ogen. De site heeft dezelfde 'feel' als toen zie ik.
Tjezus, wat vals

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven