Lijf & Lijn alle pijlers

The Body Shop in de problemen

24-02-2024 15:56 208 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedri ... grond-kwam

Ik lees dat het slecht gaat met The Body Shop. En ik dacht: niet raar. Ik kom er echt nooit meer, maar ik weet niet precies waarom. Terwijl ik er vroeger best vaak iets kocht. Ik herinner me die lekkere zeepjes die naar fruit roken; appel en sinaasappel waren favoriet. En hun lipgloss in van die kleine potjes.
Rituals heeft natuurlijk een groot deel van de markt overgenomen.
Komen jullie nog weleens in The Body Shop? En herinneren jullie je de producten van toen nog? Ik vind deze winkel bijna jeugdsentiment.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kom er al 10 jaar niet meer. Ze hadden een hele goede dekkende bb cream. Toen veranderden ze de formule.....

Er kwamen best veel klachten online, maar ze hebben het nooit terug gedraaid. Dat en L'Oréal. Neu, dan niet hoor
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsDuck schreef:
24-02-2024 19:09
Vroeger als in de tijd van Limara en MissSporty? De CD afdeling, de boekenafdeling, de make-upafdeling, de Schoolcampus :-). LaPlace was de go to lunchstek als ik met mijn opa en oma mee mocht winkelen voor mijn verjaardag en dan at ik daar hét broodje kruidenroomkaas. Ik herinner me dat ik er ook wel eens een tas en rugzak heb gekocht/gekregen. Ben er vervolgens jaren niet geweest maar na de geboorte van mijn dochter heb ik er toch wel veel kinderkleding gekocht. Ze was nogal petite voor haar leeftijd en de maten vielen daar wat smaller/kleiner als bij de Hema. Maar goed, ik mis ze verder niet, net als de Blokker, had het geen duidelijke doelgroep en smoel meer. Hema/Action/Kruidvat voor de lagere/middenprijzen en Bijenkorf/Douglas/ICI voor hoog/luxe. BodyShop, Blokker en V&D zitten daar als grijze muis een beetje tussen. LaPlace is verder gegaan, dus hoera voor de kruidenroomkaas en verder boeit het me niet.
Die haal ik nu bij jumbo :mrgreen: lekker voor thuis!
De schoolcampus mis ik wel. Dochter gaat komend jaar naar de middelbare en zit me nu al af te vragen waar ik heen moet voor alles. HEMA of Bruna denk ik ofzo? Maar die zijn lang niet zo uitgebreid als de schoolcampus was. Daar vond je gewoon echt alles wat je nodig had! Ik heb er nog een paar jaar gewerkt :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Suppenhuhn schreef:
24-02-2024 18:56
Maar wat kocht je dan eigenlijk bij de V&D vroeger?
Ik mis V&D totaal niet, kwam er zelden. Maar heb er ooit wel tijdens de Clownsweken Prijzencircus* een dekbed gekocht. En soms panty’s ofzo.

*Edit: ik dacht al, het was iets anders.
lorem_ipsum wijzigde dit bericht op 24-02-2024 20:26
15.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kocht er vroeger ook wel eens wat maar toen was de winkel ineens verdwenen in de stad en hadden ze alleen nog een kleine shop in shop in destijds Hudson's Bay die ook ineens foetsie was en overgenomen door Rituals. Het gaat naar mijn idee dus al jaren slecht met de body shop. Heb ooit eens op het punt gestaan om dan maar online wat producten te bestellen maar dat was toen met minimale besteding en verzendkosten. Heb maar fijne vervangers gezocht en kwam ik bij De Tuinen/H&B en Rituals terecht en het assortiment van Kruidvat is wat betreft natuurlijkere producten ook verbeterd de afgelopen jaren. Heb wel het idee dat H&B nu ook in zwaar weer zit. Het is er nooit druk, regelmatig ben ik de enige klant als ik er binnen loop. En alles wat ik daar koop lijkt altijd wel in de aanbieding te zijn.

Ik kocht bij de body shop best lang de Aloe vera dagcreme en reinigingsmelk, de bodybutters, handcreme en lippen balsem/scrub.
Alle reacties Link kopieren Quote
White musk vond ik zo lekker, had toen de hele lijn. De parfum olie bleef je de hele dag ruiken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
24-02-2024 20:22
Ik mis V&D totaal niet, kwam er zelden. Maar heb er ooit wel tijdens de Clownsweken Prijzencircus* een dekbed gekocht. En soms panty’s ofzo.

*Edit: ik dacht al, het was iets anders.
Ik kocht tijdens Prijzencircus graag de fudge. Vanille, rumrozijn en chocolade. Vond dat echt het allerlekkerste.
Alle reacties Link kopieren Quote
En Yves Rocher, had ik als puber eindelijk een reinigingsmelk en tonic gevonden waar ik geen rode huid van kreeg, die lekker verkoelend was en ook heerlijk rook. Was die ineens uit het assortiment toen de fles op was. Wat ik me ook nog kan herinneren is die post met allerlei prularia en gratis parfum mini's en dergelijke als je een bestelling plaatste. Had je weer allemaal zooi waar je niet om gevraagd had maar stiekem vond ik dat als kind wel leuk :facepalm:

Dat die nog bestaan joh...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond het vroeger wel leuk, al die proefjes en tasjes van Yves Rocher. Bij Bodyshop gaven ze ook altijd monstertjes mee, in zo’n cupje. Maar eigenlijk altijd iets waar ik niet op zat te wachten.

Bij Douglas hebben ze er ook een neus voor om mij shit mee te geven die zo ver mogelijk van mijn aanschaf afstaan. Altijd parfum van merken die me totaal niet interesseren. Tegenwoordig bekijk ik het eerst en geef het ook meteen terug als het me niet bevalt. Maar er wel een luchtig grapje bij, in de hoop dat niemand zich vervelend voelt. Maar ik denk wel vaak, zie je niet dat ik in een geheel andere hoek van jullie assortiment zit? Maar ja, het is maar wat die merken bieden, hè.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
24-02-2024 20:22
Die haal ik nu bij jumbo :mrgreen: lekker voor thuis!
De schoolcampus mis ik wel. Dochter gaat komend jaar naar de middelbare en zit me nu al af te vragen waar ik heen moet voor alles. HEMA of Bruna denk ik ofzo? Maar die zijn lang niet zo uitgebreid als de schoolcampus was. Daar vond je gewoon echt alles wat je nodig had! Ik heb er nog een paar jaar gewerkt :)
Action
Hema
TK Maxx
Online bestellen
Lorem_Ipsum schreef:
24-02-2024 20:49
Tegenwoordig bekijk ik het eerst en geef het ook meteen terug als het me niet bevalt. Maar er wel een luchtig grapje bij, in de hoop dat niemand zich vervelend voelt.
:D
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan me die schoolcampus van de V&D ook wel herinneren, die stak er met kop en schouders bovenuit. Tegelijkertijd vraag ik me af of dat iets is dat nu net zo leeft bij de jeugd als bij ons destijds. Matchende schriften en kaftpapier enzo. En die schoolagenda’s. Misschien ook wel een beetje tuttig en hebben ze liever een leuke Stanleycup ofzo, geen idee hoor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Airedale schreef:
24-02-2024 21:08
:D
No pun intended :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Magnolia, dat heb ik echt veel gebruikt in de jaren 80!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oja de schoolcampus van de V&D. Aan het einde van het schooljaar het gesprek van de dag: "Wat ga jij halen op de schoolcampus?" of "Welke lijn is het coolst" etc etc. Vond het heerlijk om daar te snuffelen en alles te bekijken, kreeg meteen zin in het nieuwe schooljaar. Je merkte wel dat het ieder jaar minder werd. Van de halve kelder schoolcampus tot een heet klein hoekje met 4 rekken en een tafel agenda's.

Vind het soms wel jammer voor de kinderen van nu dat je niet meer zoiets had maar gebruiken kinderen van nu überhaupt nog een papieren agenda?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een tijdje geleden mijn parfumflesjes eens uitgezocht en kwam deze tegen van Yves Rocher. Vond die als tiener zo lekker dat ik hem bewaarde voor 'speciale gelegenheden'. Heb er nog aan gedacht om hem te bewaren als nostalgie maar uiteindelijk toch weg gegooid. Je rook de geur nog wel maar het past niet meer echt bij me.
Afbeelding

Zie nu dat die veel geld waard is dus wellicht had ik het niet weg moeten gooien O_O
Alle reacties Link kopieren Quote
Graze schreef:
24-02-2024 21:19
Ik heb een tijdje geleden mijn parfumflesjes eens uitgezocht en kwam deze tegen van Yves Rocher. Vond die als tiener zo lekker dat ik hem bewaarde voor 'speciale gelegenheden'. Heb er nog aan gedacht om hem te bewaren als nostalgie maar uiteindelijk toch weg gegooid. Je rook de geur nog wel maar het past niet meer echt bij me.
Afbeelding

Zie nu dat die veel geld waard is dus wellicht had ik het niet weg moeten gooien O_O
Zonde :( mooi flesje
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Suppenhuhn schreef:
24-02-2024 18:56
Maar wat kocht je dan eigenlijk bij de V&D vroeger?
Tassen, zonnebril, portemonnee, boeken, kleding, schoenen, sportkleding, sportschoenen, ondergoed, bikini, horloge, sjaal, muts en handschoenen, agenda/kalender/schrijfwaren, serviesgoed, pannen, woonspulletjes enz enz. Ik vond het vooral handig dat je er van alles wat kon kopen. TK Max heeft dat een beetje in het klein.
Alle reacties Link kopieren Quote
Graze schreef:
24-02-2024 21:19
Ik heb een tijdje geleden mijn parfumflesjes eens uitgezocht en kwam deze tegen van Yves Rocher. Vond die als tiener zo lekker dat ik hem bewaarde voor 'speciale gelegenheden'. Heb er nog aan gedacht om hem te bewaren als nostalgie maar uiteindelijk toch weg gegooid. Je rook de geur nog wel maar het past niet meer echt bij me.
Afbeelding

Zie nu dat die veel geld waard is dus wellicht had ik het niet weg moeten gooien O_O
Ooch jeugdsentiment, deze ook zo veel gebruikt.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren Quote
De V&D had huismerk panty’s die geweldig waren. Ongeveer €13 en 15 denier. Een versterkt stukje stof over de naad. Echt perfect.
Nooit meer dezelfde kunnen vinden helaas
Alle reacties Link kopieren Quote
Rondstruiner1 schreef:
24-02-2024 21:21
Tassen, zonnebril, portemonnee, boeken, kleding, schoenen, sportkleding, sportschoenen, ondergoed, bikini, horloge, sjaal, muts en handschoenen, agenda/kalender/schrijfwaren, serviesgoed, pannen, woonspulletjes enz enz. Ik vond het vooral handig dat je er van alles wat kon kopen. TK Max heeft dat een beetje in het klein.
Ja ze hadden er echt alles :heart: en heerlijke banketafdeling :flirting:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
24-02-2024 21:04
Action
Hema
TK Maxx
Online bestellen
TK maxx zit hier niet. En de winkels van ze waar ik ben geweest zijn verschrikkelijk. Wat een onoverzichtelijke zooi altijd zeg. En die hebben toch geen schoolspullen? Ik zie daar alleen maar kleding, tassen, parfum, woonaccessoires. Nog nooit schoolspullen gezien.
Action heeft wel schriften en mappen, maar allemaal van die saaie prints. Bij de schoolcampus had je echt een hele lijn met dezelfde print of thema. Van schriften, kaftpapier tot pennen tot etui en agenda. Dat kom je nu volgens mij echt nooit meer tegen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
24-02-2024 18:00
Ik kom er eigenlijk nooit, want ik vind hem te duur. Loop er soms nog wel eens binnen, ruik wat rond, maar vertrek dan toch weer als ik de prijzen zie. Ik kom ook niet bij rituals, vind ik ook veel te duur.
Yves Rocher daarentegen kom ik nog regelmatig als ik in België of Frankrijk ben :) of ik bestel online. Heb bijna alleen maar parfum van hen in de kast staan. Heerlijk, vooral de monoï lijn. Echt zo’n lekkere zomerse geur! En ze hebben ook een parfum met kamperfoelie. Ik vind hun parfums echt altijd heel lekker en blijven lang hangen. Vaak hebben ze ook 50% korting of van die acties dat je er van alles bij krijgt. Ik hou daarvan ;)
Vroeger al, van die rolletjes papier met zo’n plastic bandje er omheen. Al die dingen uitrollen en kijken wat er op stond haha! En altijd zo’n foldertje met krasvakjes. Mocht ik altijd doen van mijn moeder :heart: ik krijg de folders nu overigens nog steeds! Laatst nog een speciale voor mijn verjaardag.
O ja en zakjes met een ketting of armband erin. En de mini lipsticks ♥️
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Inderdaad een soort jeugdsentiment met de naar fruit ruikende zeepjes.

Ik herinner me uit die tijd vooral poeder voor op je gezicht in een boekje. Het heette papier poudré of zoiets, met op de voorkant een klassiek uitziende vrouw die in een ovalen (?) spiegel kijkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suniva schreef:
24-02-2024 16:11
Verdrietig voor de mensen die er werken. Maar ze voegden niet veel meer toe, de ziel was er al jaren uit. Dat krijg je als grote investeerders het voor het zeggen krijgen in zo'n tent.

Als tiener vond ik het ook een leuke winkel met leuke zeepjes. Maar diezelfde dingen kunnen de tieners van nu overal kopen voor minder geld.
Dit. Als tiener vond ik het geweldig: bad parels, geurtjes, etc.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
JoyAnna schreef:
24-02-2024 21:44
Ik herinner me uit die tijd vooral poeder voor op je gezicht in een boekje. Het heette papier poudré of zoiets, met op de voorkant een klassiek uitziende vrouw die in een ovalen (?) spiegel kijkt.
Ja, die had ik ook! Wilde ik eigenlijk niet gebruiken, want dat vond ik zonde :P

Yves Rocher vond ik nooit zo leuk, deed altijd nigal goedkoperig aan. Die heeft idd nog een tijd in de Kalverstraat gezeten, met van die bakken buiten.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven