Lijf & Lijn alle pijlers

The Body Shop in de problemen

24-02-2024 15:56 208 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedri ... grond-kwam

Ik lees dat het slecht gaat met The Body Shop. En ik dacht: niet raar. Ik kom er echt nooit meer, maar ik weet niet precies waarom. Terwijl ik er vroeger best vaak iets kocht. Ik herinner me die lekkere zeepjes die naar fruit roken; appel en sinaasappel waren favoriet. En hun lipgloss in van die kleine potjes.
Rituals heeft natuurlijk een groot deel van de markt overgenomen.
Komen jullie nog weleens in The Body Shop? En herinneren jullie je de producten van toen nog? Ik vind deze winkel bijna jeugdsentiment.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij Blokker kan ik niets vinden. 83 soorten geurkaarsen, heel leuk, maar ik kwam voor een doosje lucifers...
Nee, die hebben we niet. :monkey:

Geurkaarsen slijten ze ook niet aan me, trouwens.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
24-02-2024 18:00
.....
Yves Rocher daarentegen kom ik nog regelmatig als ik in België of Frankrijk ben :) of ik bestel online. Heb bijna alleen maar parfum van hen in de kast staan. Heerlijk, vooral de monoï lijn. Echt zo’n lekkere zomerse geur! En ze hebben ook een parfum met kamperfoelie. Ik vind hun parfums echt altijd heel lekker en blijven lang hangen. Vaak hebben ze ook 50% korting of van die acties dat je er van alles bij krijgt. Ik hou daarvan ;)
Vroeger al, van die rolletjes papier met zo’n plastic bandje er omheen. Al die dingen uitrollen en kijken wat er op stond haha! En altijd zo’n foldertje met krasvakjes. Mocht ik altijd doen van mijn moeder :heart: ik krijg de folders nu overigens nog steeds! Laatst nog een speciale voor mijn verjaardag.
Jeugdherinneringen!!! Die rolletjes! Waarom vond ik dat zo leuk?
Als kind bestelden we weleens van die proefjes bij YR. Heel veel testers en mini lippenstiftjes. Wat een feest vond ik dat.
Magnolia kan ik me als geur herinneren en mijn moeder droeg Venice, een vrij sterke geur.
anoniem_65e99d4dee6d9 wijzigde dit bericht op 26-02-2024 09:17
45.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
MevrouwJack schreef:
24-02-2024 18:38
Oooohhh leuk! Deze had ik ook altijd:

Afbeelding
En Miss Helen bij Hema vroeger :heart:

En de mini lipsticks van YRAfbeelding
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
24-02-2024 18:13
Ik kom ook echt nooit bij Blokker. Die hebben namelijk nooit in huis wat ik zoek. Laatst nieuwe afvalbakken nodig, dus ik naar Blokker. Online wel, maar in de winkel niet degene die ik zocht. Tja, toen maar bij een kampeerwinkel besteld. Daar waren ze online het goedkoopst. En dat is dus eigenlijk altijd zo als ik Blokker binnen loop. Ze hebben nooit datgene wat ik nodig heb in de winkel. Blokker is hier ook een aantal jaren weg geweest. Sinds een jaar of 2 zit hij er weer, geen idee waarom.
Dit heb ik met Blokker ook. Onlangs had ik een strijkplankovertrek nodig. Dan hebben ze een wandje met tig haken waar er wel 50 passen en dan hangen er 3, allemaal het verkeerde formaat. En dan stelde ik nog geeneens eisen aan het printje, want dat was ook niet om aan te zien bij die drie die er hingen.

Ik heb dit ook altijd bij Hema trouwens..
Alle reacties Link kopieren Quote
Lente-S schreef:
24-02-2024 16:12
Na die verkoop aan l'Oréal ben ik er niet meer geweest. Vond dat zo'n sell out. Was in 2006, zie ik nu. Was ook een beetje vergeten onderhand dat het nog bestond.

Dat en hun USP was geen dierproeven. Supergoed, maar een probleem als de andere bedrijven daar eindelijk mee stoppen. Dan is het veel minder een USP.
En de Body Shop oogde nogal lelijk / armoedig. Het interieur en ook de verpakkingen van de producten. Niet luxe, niet chique. Rituals heeft dat veel beter aangepakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
24-02-2024 18:21
Dat heb ik dus ook altijd bij de Blokker. Vraag mij wel eens af wat ze dan wel verkopen? Ik zoek niet eens hele rare dingen ofzo :P
Dito hier. Ze hebben nooit wat ik wil en geen idee wat ze dan wel hebben en waarom. Blijkbaar zijn we niet de enige, want Blokker staat ook te koop en vooralsnog wil niemand het hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
De Blokker is ingehaald door de Hema voor de leuke, gezellige dingen en Action voor de nuttige dingen. En verder lang leve online. Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst bij de Blokker ben geweest. De Hema heeft zich wat dat betreft heruitgevonden, ik weet niet hoe hun cijfers verder zijn. Maar de winkel hier in het dorp is altijd leuk om door heen te lopen en kom ik voor sokken, dan loop ik toch weer weg met óók paaseitjes :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Rondstruiner1 schreef:
24-02-2024 18:23
Ik mis V&D nog steeds :shame: en zou Blokker ook missen als die er niet meer zou zijn. Ik hou niet van online kopen, baal ervan dat zoveel fysieke winkels verdwijnen.

Maar wat kocht je dan eigenlijk bij de V&D vroeger?
Alle reacties Link kopieren Quote
Suppenhuhn schreef:
24-02-2024 18:56
Maar wat kocht je dan eigenlijk bij de V&D vroeger?
Kinderkleren, kampeerspullen, CD's, kookgerei, taartje bij La Place en dat lekkere brood met olijven en knoflook, lingerie, kerstversiering, chocolade met Pasen. Ik mis V&D ook.
The Bodyshop shimmer cubes oogschaduw droeg ik in de zero’s.
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsDuck schreef:
24-02-2024 18:54
De Blokker is ingehaald door de Hema voor de leuke, gezellige dingen en Action voor de nuttige dingen. En verder lang leve online. Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst bij de Blokker ben geweest. De Hema heeft zich wat dat betreft heruitgevonden, ik weet niet hoe hun cijfers verder zijn. Maar de winkel hier in het dorp is altijd leuk om door heen te lopen en kom ik voor sokken, dan loop ik toch weer weg met óók paaseitjes :-)
Hema heeft weer winst gemaakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ohhh YR is echt jeugdsentiment. En die torentjes van de Hema ook.

Ik ben niet echt meer bij de body shop geweest na overname van L’Oréal omdat L’Oréal in China verkoopt en daar dierproeven voor noodzakelijk zijn.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren Quote
Lente-S schreef:
24-02-2024 18:53
Dito hier. Ze hebben nooit wat ik wil en geen idee wat ze dan wel hebben en waarom. Blijkbaar zijn we niet de enige, want Blokker staat ook te koop en vooralsnog wil niemand het hebben.
Hier in België zijn ze uberhaupt al een paar jaar failliet.

En ik mis hem :-(.

Of toch de Blokker zoals ie was in de jaren 90 en 00. Waar ik hopen huishoudspul naar buiten sleepte. En af en toe ook een cadeautje.
Niet de Blokker waar tegen het eind aan nauwelijks nog iets lag en waar ik telkens de melding kreeg "kijk maar op de website".

Bij Hema vind ik nauwelijks iets en Action is helemaal om van te huilen.


The Body Shop vond ik dan weer al 20 jaar niets.
Leuk om eens door te lopen, maar opdringerige verkoopsters en veel te duur spul voor wat ik wil uitgeven.
En veel te veel anderen die in hetzelfde segment zitten.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
De navulflesjes van The Body Shop vond ik handig.

Ze hadden toen ook een heerlijke, sterk geurende kokosshampoo.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suppenhuhn schreef:
24-02-2024 18:56
Maar wat kocht je dan eigenlijk bij de V&D vroeger?
Vroeger als in de tijd van Limara en MissSporty? De CD afdeling, de boekenafdeling, de make-upafdeling, de Schoolcampus :-). LaPlace was de go to lunchstek als ik met mijn opa en oma mee mocht winkelen voor mijn verjaardag en dan at ik daar hét broodje kruidenroomkaas. Ik herinner me dat ik er ook wel eens een tas en rugzak heb gekocht/gekregen. Ben er vervolgens jaren niet geweest maar na de geboorte van mijn dochter heb ik er toch wel veel kinderkleding gekocht. Ze was nogal petite voor haar leeftijd en de maten vielen daar wat smaller/kleiner als bij de Hema. Maar goed, ik mis ze verder niet, net als de Blokker, had het geen duidelijke doelgroep en smoel meer. Hema/Action/Kruidvat voor de lagere/middenprijzen en Bijenkorf/Douglas/ICI voor hoog/luxe. BodyShop, Blokker en V&D zitten daar als grijze muis een beetje tussen. LaPlace is verder gegaan, dus hoera voor de kruidenroomkaas en verder boeit het me niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blckcffee schreef:
24-02-2024 16:21
De verkoop aan L'Oreal heeft ze waarschijnlijk weinig goed gedaan.
De dingen die ik vroeger (lees 35 jaar geleden) mijn zakgeld voor spaarde, zijn er niet meer.

Hetzelfde voor Yves Rocher. Deze lijn eruit, deze lijn eruit. Blijkbaar weten ze de oude klanten niet te houden en geen nieuwe klanten te vinden.

Als je op 'nostalgische facebookgroepen kijkt, dan is er blijkbaar een enorme markt voor "Miss Sporty Musk" eau de toilette en Limara deodorant. (Ik wil de gele weer hebben).

Afbeelding
Haha die had ik ook.

Maar ik hoef hem echt niet meer hoor. Laatst rook ik ergens Maroeshka of zoiets (ook zo'n tienerfavoriet in de 90's) en dat past totaal niet meer bij me
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kocht zowat alles bij v&d. Van olieverf tot boeken. Van cd’s tot kleding. Van beddengoed tot meubels. Van speelgoed tot portemonnee en tassen ( die ik nog steeds draag)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik haal bij TBS die Hemp handcreme, geweldig spul voor de droge handen van man en zoon.
En TBS deed al heel vroeg aan navulbare verpakkingen en dat doen ze nog steeds. Dus ik ga regelmatig met mijn pompflesje naar TBS voor een nieuwe vulling douchegel. Veel duurzamer dan verpakkingen weggooien. Dus ik zou het behoorlijk jammer vinden als ze verdwijnen.

Overigens heb ik vanaf de jaren ‘90 nog 2 plastic flesjes die je toen kon laten navullen. Die heb ik toen een periode laten navullen en nu gebruik ik ze nog altijd als vakantieverpakking. Echt ideaal, ze zijn onverwoestbaar en een perfect formaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh jeetje, wat sneu. Maar ook ik kom er maar 1x per jaar, voor mijn tube hemp handcrème.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was 2 maand geleden op een winterfair en daar stond ook een standje van de bodyshop. Ik wilde daar graag heen. Ik had al helemaal nostalgische herinneringen enzo.
Het duurde even voor we er langs kwamen volgens de route. Maar eenmaal daar herkende ik niks van wat ik eerder altijd zo leuk vond. Nou was dit ook een beperkt aanbod in zo'n standje, maar ik vond het wel een teleurstelling. Allemaal wasparfums bijvoorbeeld, ik vond ze erg prijzig en niet bijzonder lekker ruiken.

Als tiener gingen we altijd daarheen als we de stad ingingen. Watermeloen lipgloss en white musk. En van die verschillende kleine flesjes met bodylotion. Voor mijn gevoel waren we daar dan wel uren om wat uit te kiezen. Overal aan snuffelen en geld uittellen wat we konden kopen
Alle reacties Link kopieren Quote
PurpleMauve schreef:
24-02-2024 19:25
Ik was 2 maand geleden op een winterfair en daar stond ook een standje van de bodyshop. Ik wilde daar graag heen. Ik had al helemaal nostalgische herinneringen enzo.
Het duurde even voor we er langs kwamen volgens de route. Maar eenmaal daar herkende ik niks van wat ik eerder altijd zo leuk vond. Nou was dit ook een beperkt aanbod in zo'n standje, maar ik vond het wel een teleurstelling. Allemaal wasparfums bijvoorbeeld, ik vond ze erg prijzig en niet bijzonder lekker ruiken.

Als tiener gingen we altijd daarheen als we de stad ingingen. Watermeloen lipgloss en white musk. En van die verschillende kleine flesjes met bodylotion. Voor mijn gevoel waren we daar dan wel uren om wat uit te kiezen. Overal aan snuffelen en geld uittellen wat we konden kopen
Dat is ook mijn herinnering ja. Inmiddels zou dat niet eens meer kunnen omdat die verkopers als aasgieren om je heen cirkelen.

Dat vind ik trouwens in alle cosmeticawinkels enorm vervelend. En een hele goede reden om er niet binnen te stappen en online te bestellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ohnee ik koop altijd de Hemp handcreme, ik heb extreem droge handen dus ik hoop niet dat ze failliet gaan.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren Quote
O jaaa, de watermeloen-lipgloss! Was ik dol op.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren Quote
xiongmao schreef:
24-02-2024 18:41
Jeugdherinneringen!!! Die rolletjes! Waarom vond ik dat zo leuk?
Geen idee :rofl: ik vond die ook altijd geweldig om open te maken! Heerlijk als die folder binnen kwam. En dan was alles open en ging het in de papierbak :biggrin:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven