Lijf & Lijn alle pijlers

Van scheren naar harsen

02-06-2020 11:58 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat gaat niet zo gemakkelijk als gedacht.

Harsstrips gekocht en toen pas gaan lezen wanneer en hoe. Sommige zeggen 5mm haar en dat na paar dagen nog de haartjes onder de huid komen. Plus dat je tussen de behandelingen ongeveer 2 dagen (Sommige bronnen melden 72 uur) moet laten zitten.

Dus nu zit ik met stoppels en moet ik haar sparen. Dacht dat het zo fijn zou zijn. Is het het wachten nog waard of zal ik zal ik maar weer het scheermes pakken?

Voor de gene die harsen: loop je dan tussen de behandelingen een aantal dagen met haar tot je het weer "mag" weg trekken?
Ik vind het nu vervelend voelen omdat het normaal elke dag glad is.

En misschien doe ik het nog helemaal fout, haha. Lees graag jullie ervaring met harsen.
Alle reacties Link kopieren
Als je nu gaat scheren kun je zeker niet harsen. Wacht gewoon nog even en probeer het dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me dat ook af: stel dat je gaat harsen, moet het dan eerst weer “lang” groeien voordat je weer kunt harsen? Dat lijkt me heel vervelend, zeker in de zomer!
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
02-06-2020 12:13
Ik vraag me dat ook af: stel dat je gaat harsen, moet het dan eerst weer “lang” groeien voordat je weer kunt harsen? Dat lijkt me heel vervelend, zeker in de zomer!
Ja, ik denk dat je tussen de behandelingen een paar dagen met haar loopt. Te kort schijnt niet goed te werken met harsen.
Maar lees graag nog meer er over
Alle reacties Link kopieren
Waar hebben we het over? Benen?

Sowieso vind ik het gepruts met strips helemaal niks. Ik epileer mijn benen en het harsen van de intieme zone laat ik doen. Ja, daarvoor moet er eerst haar staan. Dat is jammer, maar de stoppels en irritaties van scheren vond ik vervelender.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat me harsen. Moet idd een paar dagen per 5,6 weken doorstappen met wat langere haartjes. Daar staat heel wat minder gedoe/irritatie/stoppels/ingegroeideharen/etc tegenover.
Even door laten groeien dus en dan RATS!
Overstap op harsen / epileren doe je makkelijker in de winter :idee:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan epileren! Een stuk makkelijk en naar mijn mening sneller. De eerste keer is het doorbijten, maar daarna is het (bijna) pijnloos.
Epileren sneller? Met harsen ben je na een paar strips klaar. Met epileren vind ik het persoonlijk veel pijnlijker omdat de haren om en om er uit getrokken worden. Maar dat verschilt per persoon denk ik. Hoe dan ook moet het haar bij beide methodes dus wel eerst even groeien ja
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
02-06-2020 13:06
Overstap op harsen / epileren doe je makkelijker in de winter :idee:
Blijft dat je sowieso paar dagen haar hebt. En ik wou het eens gaan testen nu, dus ja.

Jaren terug een epileer machine gehad. Dat was afzien. Ben benieuwd hoe het harsen bevalt en wat ik het verschil vind qua pijn en eindresultaat.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
02-06-2020 12:27
Waar hebben we het over? Benen?

Sowieso vind ik het gepruts met strips helemaal niks. Ik epileer mijn benen en het harsen van de intieme zone laat ik doen. Ja, daarvoor moet er eerst haar staan. Dat is jammer, maar de stoppels en irritaties van scheren vond ik vervelender.
Ik heb fijne mesjes gevonden en scheer nat. Voorheen ook altijd irritaties met vele rot mesjes. Elke maand een nieuwe. Kost wel wat, maar harsen is wat centjes.

Ik zat ook te kijken om de intieme zone te laten doen. Maar benieuwd hoe ik daar op reageer.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik voel epileren inmiddels nauwelijks meer. Ik doe het ook al ruim 25 jaar. ;-D Ik vind het makkelijker dan harsen en de haren kunnen ook al verwijderd als ze iets korter zijn. Harsen vind ik ook niet sneller gaan, omdat nooit alle haren in één beweging meekomen.
De harde stoppels worden na verloop van tijd minder dan met scheren.

Ik vind de stoppels na scheren echt verschrikkelijk. Op alle locaties, maar vooral bij de intieme zones. Alleen mijn oksels scheer ik, de rest wordt met wortel en al verwijderd.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ik wax (dus niet hars met strips!) al jaren bij de salon. Intussen komt het haar heel fijn terug, dus zelfs als ik het laat aangroeien zie je het nauwelijks (en ik heb zwart haar). Dat komt ook omdat de dichtheid enorm afneemt.

Stoppels heb ik echt nooit, maar op mijn benen had ik dat sowieso al nooit, want daar heb ik van nature weinig en fijn blond haar (terwijl ik verder overal zwart haar heb).

Bij de salon gebruiken ze hard wax, dat is echt vele malen minder pijnlijk dan strips. Voor je benen maakt dat niet uit, maar bikinilijn raad ik af met strips.

Tijdens Corona heb ik dus voor mezelf hard wax korrels besteld en die heb ik au bain-marie gesmolten en mezelf zo goed en zo kwaad als het kan een Brazilian gegeven en mijn benen gedaan. Heel tevreden eigenlijk. Benen deed ik sowieso al vaak zelf, maar de bikinilijn nog niet. Het is me goed bevallen als noodoplossing.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 02-06-2020 15:12
2.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik laat elke 4 weken een brazilian wax doen. De eerste 2 weken ben ik helemaal glad, daarna komen langzaam de stoppeltjes terug en de laatste week moet je idd weer haartjes sparen. Maar zoals gezegd, ik vind het zoveel fijner dat het echt helemaal glad is, goed gedaan, vrijwel pijnloos en het scheelt me heel veel huidirritatie!
Waxen/harsen is denk ik wel iets dat je voor langere tijd moet doen, ik merk nu dat mijn haartjes minder worden en zachter terugkomen.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Zwartepiste! Ik merkte na de 'corona-break' al dat het een iets pittigere klus was, dan wanneer ik het eens in de 4 of 5 weken laat doen.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ik raad de warme was van Kruidvat aan, goedkoop en werkt super! Je warmt het op in de magnetron en krijgt er herbruikbare strips bij, een soort stof. Daarmee trek je het er zo af en het meeste komt in 1x mee. Dat is me met kant en klare strips nog nooit gelukt. Wat klinkt ook goed, maar ik durf niet zo goed naar een salon omdat ik de pijn vooral bij de bikinilijn niet zo goed trek

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven