Verstandskies
maandag 12 september 2016 om 17:09
Hoi allemaal,
Met veel tegen zin moet ik er as vrijdag aan geloven en gaat mijn verstandskies eruit.
Ik ben een ongelooflijk watje met deze dingen dus ik was benieuwd naar ervaringen en hopelijk stelt me dat gerust.
Ik woon in de US en je kan hier vrij makkelijk een roesje krijgen...ik was erg geneigd om dit te doen maar leek me misschien toch wat overdreven
Dus, benieuwd naar hoe anderen het verwijderen van kies hebben ervaren, ook hoe je je de dagen erna voelde etc
Met veel tegen zin moet ik er as vrijdag aan geloven en gaat mijn verstandskies eruit.
Ik ben een ongelooflijk watje met deze dingen dus ik was benieuwd naar ervaringen en hopelijk stelt me dat gerust.
Ik woon in de US en je kan hier vrij makkelijk een roesje krijgen...ik was erg geneigd om dit te doen maar leek me misschien toch wat overdreven
Dus, benieuwd naar hoe anderen het verwijderen van kies hebben ervaren, ook hoe je je de dagen erna voelde etc
maandag 12 september 2016 om 17:13
Ik zou een roesje niet afslaan.
Ik ben geen piepdoos metrdit soort dingen, maar men wat viel het bij mij tegen.
Dat wil niet zeggen dat het bij jou ook zo gaat natuurlijk.
Bij mij was het twee keer zo'n drama. En ik heb er nog twee.
Was wel beide keren de onderste kies.
En helaas heb ik ook heel lang napijn gehad
.
Ik ben geen piepdoos metrdit soort dingen, maar men wat viel het bij mij tegen.
Dat wil niet zeggen dat het bij jou ook zo gaat natuurlijk.
Bij mij was het twee keer zo'n drama. En ik heb er nog twee.
Was wel beide keren de onderste kies.
En helaas heb ik ook heel lang napijn gehad
maandag 12 september 2016 om 17:14
Ik heb al mijn verstandskiezen er onder algehele narcose uit laten halen en een gewone kies met lokale verdoving.
Waar ben je precies bang voor?
Bij mij zat het hem in het prikken, vandaar alle verstandskiezen tegelijk. Daar heb ik de eerste week wat moeite met eten van gehad, maar flink koelen en ijs eten maakte het wel te doen. Wat me toen tegenstond was hoe lang de narcose nog nawerkte in mijn lichaam.
De gewone kies was een fluitje van een cent. Ook wel ibuprofen voor gebruikt, maar vond de verdoving zetten niks voorstellen (onderkaak) en heb daarna ook amper pijn gehad.
Waar ben je precies bang voor?
Bij mij zat het hem in het prikken, vandaar alle verstandskiezen tegelijk. Daar heb ik de eerste week wat moeite met eten van gehad, maar flink koelen en ijs eten maakte het wel te doen. Wat me toen tegenstond was hoe lang de narcose nog nawerkte in mijn lichaam.
De gewone kies was een fluitje van een cent. Ook wel ibuprofen voor gebruikt, maar vond de verdoving zetten niks voorstellen (onderkaak) en heb daarna ook amper pijn gehad.
maandag 12 september 2016 om 17:14
Zit hij er recht in of ligt hij horizontaal? En boven of onder?
Hier twee tegelijk, boven en onder, maar ze zaten wel recht. Geen roesje, alleen verdoving. Viel me reuze mee. Ik kreeg zin zakje sterke ibuprofen mee en daar hen ik me drie dagen prima mee gered. Succes!
Hier twee tegelijk, boven en onder, maar ze zaten wel recht. Geen roesje, alleen verdoving. Viel me reuze mee. Ik kreeg zin zakje sterke ibuprofen mee en daar hen ik me drie dagen prima mee gered. Succes!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
maandag 12 september 2016 om 17:17
Hier zijn ze er allemaal uit. Heb mazzel gehad want de wortels stonden recht dus ze waren te trekken met een verdoving. Heb me er verder, m.b.v. ibuprofen, niet vervelend onder gevoeld na afloop.
Bij mijn broer waren de wortels alle kanten op geschoten, dus die zijn in het z.h. verwijderd, onder een roesje. Voor zover ik me herinner was die er (ook weer met ibuprofen) ook niet beroerd van.
Sterkte!
Bij mijn broer waren de wortels alle kanten op geschoten, dus die zijn in het z.h. verwijderd, onder een roesje. Voor zover ik me herinner was die er (ook weer met ibuprofen) ook niet beroerd van.
Sterkte!
maandag 12 september 2016 om 17:24
Hij zit er gewoon recht in en je ziet de kies goed dus ga ervan uit dat hij er goed door is.
Hij zit links onderin.
Waar ben ik bang voor precies. Pijn. Haha. Ik heb echt een lage pijngrens en ik vind het dus gewoon eng.
Dus op zich zou het niet overdreven zijn om voor een roesje te kiezen als dat kan?
Hij zit links onderin.
Waar ben ik bang voor precies. Pijn. Haha. Ik heb echt een lage pijngrens en ik vind het dus gewoon eng.
Dus op zich zou het niet overdreven zijn om voor een roesje te kiezen als dat kan?
maandag 12 september 2016 om 17:26
Bij mij zijn ze alle 4 getrokken. Eerst boven en onder links, daarna nog een keer terug gegaan voor boven en onder rechts. Ze deden het niet tegelijk ivm zwelling.
Beide keren alleen een verdoving gehad en beide keren helemaal nergens last van. Erna gewoon door naar mijn werk en 2 uur later zat ik gewoon aan de boterhammen. Ben wel een beetje koortsig geweest nog een paar dagen maar dat heb ik ook als mijn beugel versteld is dus ik denk dat ik daar gewoon heel gevoelig voor ben.
Beide keren alleen een verdoving gehad en beide keren helemaal nergens last van. Erna gewoon door naar mijn werk en 2 uur later zat ik gewoon aan de boterhammen. Ben wel een beetje koortsig geweest nog een paar dagen maar dat heb ik ook als mijn beugel versteld is dus ik denk dat ik daar gewoon heel gevoelig voor ben.
maandag 12 september 2016 om 17:35
maandag 12 september 2016 om 17:36
Mij is het zo meegevallen. Ik was zo enorm bang, echt extreem. Maar met verdoving waren mijn kiezen er zo uit. Binnen een half uur twee eruit terwijl ze heel slecht lagen.
De dagen erna ben ik ziek geweest maar de pijn was goed te onderdrukken met pijnstillers.
En nu denk ik, dit had ik al veel eerder moeten doen. Maarja dat is achteraf.
De dagen erna ben ik ziek geweest maar de pijn was goed te onderdrukken met pijnstillers.
En nu denk ik, dit had ik al veel eerder moeten doen. Maarja dat is achteraf.
maandag 12 september 2016 om 17:41
@roeiboot en grobbekuiken.
Dat is waar! Ik had zojuist gebeld en afspraak gemaakt voor zonder roesje maar merk nu dat me dat niet lekker zit. Ik bel ze terug haha!
Fijn om al jullie ervaringen te horen. Ik laat het vrijdag doen en had maandag al vrij dus ik heb goede hoop dat als ik het vrijdag doe ik dinsdag gewoon weer normaal aan het werk kan?
Ik baal namelijk echt vd timing het is super druk op kantoor.
Dat is waar! Ik had zojuist gebeld en afspraak gemaakt voor zonder roesje maar merk nu dat me dat niet lekker zit. Ik bel ze terug haha!
Fijn om al jullie ervaringen te horen. Ik laat het vrijdag doen en had maandag al vrij dus ik heb goede hoop dat als ik het vrijdag doe ik dinsdag gewoon weer normaal aan het werk kan?
Ik baal namelijk echt vd timing het is super druk op kantoor.
maandag 12 september 2016 om 18:32
maandag 12 september 2016 om 20:38
Bij mij zijn 3 verstandskiezen tegelijk getrokken ook in de us. Ik heb een roesje gehad en dat was heerlijk. Het was niet zo dat ik niks meer merkte (ik had uiteraard ook de gewone verdoving), maar ik was niet bang meer. Er kwam een soort onverschilligheid over me waardoor het niet uitmaakte wat er allemaal gebeurde. Ik heb een hele heftige pijnstiller gekregen, ik weet niet meer wat, maar beslist meer dan een ibuprofennetje. Daarvan heb ik er 1 ingenomen, toen heb ik 12 uur geslapen en ik werd wakker zonder pijn.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Krishnamurti
maandag 12 september 2016 om 21:07
Dankjewel allemaal.
Dat het allemaal mee valt geloof ik wel, dat vind ik ook van een gaatje boren..maar dat is niet onbekend en dus vind ik dat niet zo eng haha.
Merk dat ik een stuk rustiger zit nu dat ik weet dat ik het met een roesje heb geboekt
@fayanna, ook in de US gedaan dus? Ja dat is wel positief op zich aan healthcare hier..ze zijn scheutig genoeg met pijnstillers! Niet zoals in NL dat je met 2 paracetamol in je hand naar huis word gestuurd hahaha.
Ik ging een paar maanden geleden naar de eerste hulp want ik had zo'n giga buikpijn ik dacht echt dat het m'n blinde darm ofzo was..voordat ik het wist lag ik aan een infuus met ..ja wat was het..morfine of iets vergelijkbaars? Vond ik heel apart..al klaagde ik niet op dat moment.
Allemaal bedankt voor het sterkte wensen iig
Dat het allemaal mee valt geloof ik wel, dat vind ik ook van een gaatje boren..maar dat is niet onbekend en dus vind ik dat niet zo eng haha.
Merk dat ik een stuk rustiger zit nu dat ik weet dat ik het met een roesje heb geboekt
@fayanna, ook in de US gedaan dus? Ja dat is wel positief op zich aan healthcare hier..ze zijn scheutig genoeg met pijnstillers! Niet zoals in NL dat je met 2 paracetamol in je hand naar huis word gestuurd hahaha.
Ik ging een paar maanden geleden naar de eerste hulp want ik had zo'n giga buikpijn ik dacht echt dat het m'n blinde darm ofzo was..voordat ik het wist lag ik aan een infuus met ..ja wat was het..morfine of iets vergelijkbaars? Vond ik heel apart..al klaagde ik niet op dat moment.
Allemaal bedankt voor het sterkte wensen iig