Lijf & Lijn alle pijlers

vriend last van zijn bijholtes

26-01-2017 12:06 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn vriend heeft al een aantal weken een ontsteking aan zijn bijholtes

de huisarts wil hem geen antibiotica meegeven iemand enig idee wat er tegen helpt huismiddeltjes ofzo

vind het zo zielig hij werd vannacht alweer wakker van de pijn
Ik zou even contact opnemen met de huisarts voor suggesties. Misschien is een pijnstiller al voldoende.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Heeft die huisarts geen tips gegeven?

Neus open houden zodat de rotzooi eruit kan. Zoutoplossing (oneindig te gebruiken) of xylometazoline neusspray (die mag je max 7 dagen gebruiken). En anders gewoon terug naar de huisarts als hij klachten houdt.
Met een Neti pot of iets dergelijks spoelen. Ik vind het gedoe en ranzig maar het werkt bij mij wel.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Stomen en spoelen met zoutoplossing. Ik heb jaren bijholteontsteking gehad en dat moest ik regelmatig doen van de KNO-arts.
Veel spoelen met zoutwater.

Ik deed zoutwater in een wegwerp sportfles en goot het in het ene neusgat net zolang het water langs het andere neusgat er weer uitliep. Dan neus snuiten. Gaf onmiddellijk verlichting en er kwam heel wat smurrie uit!

Zoutwater kan je makkelijk zelf maken. 9 gr zout per 1 liter water ongeveer.
Stomen met wat pepermuntolie.

Wel voorzichtig zijn, het gooit namelijk zo´n beetje alles open, inclusief je traanbuisjes en als je het inademt hoest je meteen ook je longen schoon. Neem de (japanse) olie die je ook mag innemen, dan kun je er eventueel ook nog thee mee zetten of het als badolie gebruiken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Rhinohorn of netipot werkt hier super. Ook preventief.
al een heleboel tips dank jullie wel

hij had inderdaad een neusspray meegekregen maar die mocht alleen 7 dagen gebruikt worden omdat je verslaafd eraan kunt raken

hij gebruikt het echter nog af en toe als de pijn te erg is en dat werkt wel heel goed
Ik zou eens kijken naar de physiomer neusspray. Dat is zoutoplossing, maar met een erg sterke spray erachter. Die komt dus veel verder en hoger in de holtes dan een gewone spray. Sinds ik die gebruik, heb ik veel minder lang last van mijn holtes. Tip, wel onder de douche gebruiken. Het loopt er uit je neusgat uit nl, geeft een beetje een zootje
Geen (peper)munt of eucalyptus gebruiken! Dat prikkelt de slijmvliezen en zorgt uiteindelijk voor extra slijmaanmaak.
Na meerdere operaties aan mn neusbijholte heb ik hier ook vaak last van. Spoelen met zoutoplossing werkt zolang ik het iedere morgen doe. Gewoon een bakje water en dan door je neus inhaleren totdat het je keel in loopt. Maak het echter niet te zout, dat doet pijn en zeker niet te weinig zout, want dat doet echt echt pijn.
In eerste instantie geef je geen ab mee bij een sinusitis, omdat het een virale infectie is. Maar als t te lang duurt kun je op een gegeven moment wel ab overwegen. Doorlaatbaarheid met zuurstof van de neus is het belangrijkste, dus sprayen, of andere dingen gebruiken die hier genoemd worden.
https://m.thuisarts.nl/bi ... ijholte-ontsteking?mobile

Hier staat alles, en betrouwbare bron.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven