Vrouwen in Nederland gemakzuchtig uiterlijk
woensdag 29 januari 2020 om 12:39
Na aanleiding van het vier handen op 1 buik topic, waarin een linkje werd geplaatst met een artikel dat ging over Nederlandse vrouwen die net mannen lijken. Hier is het linkje: https://www.ad.nl/wonen/hollandse-vrouw ... ~a59aecd9/
Maar waar ik eigenlijk een topic over wil openen is het volgende (komt ook terug in het artikel)
Vinden jullie dat Nederlandse vrouwen weinig aan hun uiterlijk doen? Dat gemak en comfort voor gaat op mooie hakken, sieraden, geföhnd haar etc?
TO begint natuurlijk:
Ik betrap mezelf er soms ook op dat ik lekker gympen aantrek en een skinnyjeans in plaats van dat leuke jurkje met die enkellaarsjes. Gewoon, omdat het gemakkelijker is, zeker als je gaat fietsen. Om me heen zie ik het ook als ik door de stad loop. Vaak in het buitenland (Zuid Europa maar ook Rusland) zie ik dat vrouwen echt hun best doen om er iedere dag weer een feestje van te maken.
Wat vinden jullie?
Maar waar ik eigenlijk een topic over wil openen is het volgende (komt ook terug in het artikel)
Vinden jullie dat Nederlandse vrouwen weinig aan hun uiterlijk doen? Dat gemak en comfort voor gaat op mooie hakken, sieraden, geföhnd haar etc?
TO begint natuurlijk:
Ik betrap mezelf er soms ook op dat ik lekker gympen aantrek en een skinnyjeans in plaats van dat leuke jurkje met die enkellaarsjes. Gewoon, omdat het gemakkelijker is, zeker als je gaat fietsen. Om me heen zie ik het ook als ik door de stad loop. Vaak in het buitenland (Zuid Europa maar ook Rusland) zie ik dat vrouwen echt hun best doen om er iedere dag weer een feestje van te maken.
Wat vinden jullie?
karl_marx wijzigde dit bericht op 29-01-2020 12:48
1.80% gewijzigd

woensdag 29 januari 2020 om 22:07
Ooit gehoord van fatsoensnormen?
woensdag 29 januari 2020 om 22:07
Ik ben wel blij dat ik niet je vriendin ben, anders kan ik dus mooi 10 minuten later dat croissantje halen

woensdag 29 januari 2020 om 22:08
Als jij dat wil denken: doen.
woensdag 29 januari 2020 om 22:08
ik lees of hoor zelden commentaar over mannen over hun kapsel. dat het lekker makkelijk kort is, net als hun schoenen of jas of weet ik het.
Tevens net als dat als een man er wél voor kiest om elke ochtend zijn kapsel in model te brengen met lak/gel, zijn schoenen poetst, Hugo boss pakken draagt dat andere mannen die dat niet doen jaloers op hem zijn en hem zuur bekijken. (en ik geloof er ook niet in dat vrouwen dit doen maar dat het hun eigen aanname is)
Overigens hangt het bij mij van mijn dag en/of energie af, ene dag doe ik mijn haar met de krul/stijltang, make up incl oogschaduw, leuk jurkje etc aan. Andere dag gaat mijn haar in een staart, toos make-up loos, spijkerbroek met trui en sneakers. Totaal geen moeite ook mee om zo de deur uit te gaan. En ik doe het voor mijzelf, niet voor anderen. Mijn man houdt van de laatste stijl.
Tevens net als dat als een man er wél voor kiest om elke ochtend zijn kapsel in model te brengen met lak/gel, zijn schoenen poetst, Hugo boss pakken draagt dat andere mannen die dat niet doen jaloers op hem zijn en hem zuur bekijken. (en ik geloof er ook niet in dat vrouwen dit doen maar dat het hun eigen aanname is)
Overigens hangt het bij mij van mijn dag en/of energie af, ene dag doe ik mijn haar met de krul/stijltang, make up incl oogschaduw, leuk jurkje etc aan. Andere dag gaat mijn haar in een staart, toos make-up loos, spijkerbroek met trui en sneakers. Totaal geen moeite ook mee om zo de deur uit te gaan. En ik doe het voor mijzelf, niet voor anderen. Mijn man houdt van de laatste stijl.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

woensdag 29 januari 2020 om 22:09
Ik ben het met je eens hoor. Ik geloof er nooit zo in dat mensen dingen "alleen voor zichzelf" doen, beetje hypocriet of zo. maar ook al doe je het om er mooier uit te zien voor anderen met ogen en je zelfverzekerder te voelen, dat wil nog niet zeggen dat er iets mis is met je zelfbeeld.Snoetje-80 schreef: ↑29-01-2020 22:06Niet omdat ik mezelf niet goed genoeg vind.
Ik vind dat altijd zo dramatisch.

woensdag 29 januari 2020 om 22:09
Geloof me, mensen kijken minder raar op van iemand in een badjas dan iemand in complete gala kleding in de supermarkt. Mensen voelen zich dan juist een stuk beter, denken ze'wow, ik zie er toch niet zo vreselijk uit, het kan altijd erger.

woensdag 29 januari 2020 om 22:10
Nou nou, stoer hoor.
Ga je ook in een pyama naar een begrafenis?
woensdag 29 januari 2020 om 22:10
Aan mij ook. En dat komt omdat men dus gewoon niet meer weet hoe een naturel gezicht eruit ziet.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

woensdag 29 januari 2020 om 22:11
Goed punt, want dat is precies hetzelfde!

Murrmurr schreef: ↑29-01-2020 21:411. omdat grenzeloze zelfverbetering en maakbaarheid de neoliberale ideologie is die rulet en
2. Als vrouwen al die tijd in belangrijke dingen zouden steken dan gaan die arme mannen zich nog bedreigd voelen
"We raise girls to see each other as competitors
Not for jobs or for accomplishments
Which I think can be a good thing
But for the attention of men"

When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
Ja, supermarkt en begrafenis zijn natuurlijk hetzelfde kaliberSnoetje-80 schreef: ↑29-01-2020 22:10Nou nou, stoer hoor.
Ga je ook in een pyama naar een begrafenis?
woensdag 29 januari 2020 om 22:12
Dat is zeker niet flauw;) soms moet je je verlies accepteren. Jij wil iemand die zich aan fatsoensnormen kan houden zoals niet in badjas naar buiten, ik ben daarvoor niet de juiste persoon
karl_marx wijzigde dit bericht op 29-01-2020 22:13
33.33% gewijzigd

woensdag 29 januari 2020 om 22:12
Murrmurr schreef: ↑29-01-2020 22:09Ik ben het met je eens hoor. Ik geloof er nooit zo in dat mensen dingen "alleen voor zichzelf" doen, beetje hypocriet of zo. maar ook al doe je het om er mooier uit te zien voor anderen met ogen en je zelfverzekerder te voelen, dat wil nog niet zeggen dat er iets mis is met je zelfbeeld.
Nee, geloof ik ook niet in.
Ik draag make-up en sieraden en hakken e.d. omdat ik er graag leuk uit wil zien.
Omdat ik mezelf zelfverzekerder voel dan.
Niet omdat ik denk dat er wat mis is met me als ik dat niet doe.
woensdag 29 januari 2020 om 22:13

woensdag 29 januari 2020 om 22:13
Nee, dat is wat anders.
Ik vind je alleen steeds zo stoer doen van 'kijk mij eens lekker schijt hebben aan iedereen'.
Als je echt schijt hebt aan iedereen, dan ga je ook in pyama naar een uitvaart.
Of in een bikini naar een bruiloft.
Dus ook jij past je aan.

woensdag 29 januari 2020 om 22:14
Dat is hetzelfde argument waarom in sommige landen vrouwen geheel bedekt over straat gaan. Daar zorgt een blote enkel nog voor verlegenheid. Is het dan terrecht dat vrouwen zich moeten aanpassen of zou het probleem misschien bij de ander liggen?

woensdag 29 januari 2020 om 22:15
Fatsoensnormen zijn niet schelden, ook niet op anonieme accounts, begrafenisstoeten voorrang geven, opstaan voor ouderen en mensen die slecht ter been zijn en geen dingen opeten in de supermarkt die je nog niet betaald hebt. Hoe iemand er uit ziet, heeft maar heel weinig met fatsoensnormen te maken.
Bij een sollicitatie, eerste kennismaking met schoonouders of begrafenis kan het toegevoegde waarde hebben om je positief te presenteren, maar dat komt niet wekelijks voor. Jezelf beter voelen dan anderen op basis van uiterlijke kenmerken en dit laten merken, vind ik ook onfatsoenlijk.

Als je echt schijt hebt dan loop je altijd op handen en voeten naakt en dan schreeuw je IK BEN EEN ZWIJNSnoetje-80 schreef: ↑29-01-2020 22:13
Als je echt schijt hebt aan iedereen, dan ga je ook in pyama naar een uitvaart.
Of in een bikini naar een bruiloft.

Ja, dat ben ik.doornroosje9 schreef: ↑29-01-2020 22:09Daarmee breng je andere mensen in verlegenheid? Ben je nu serieus?
In de supermarkt vlakbij mijn kantoor heb je wel eens een student die daar in badjas staat. Dan zie je echt mensen kijken van ‘what the fuck’?
De eerste keer dat ik hem zag dacht ik dat hij van de daklozenopvang hier om de hoek was, waar nu eenmaal veel mensen met psychische problemen zitten.
Het is gewoon not done.