Lijf & Lijn alle pijlers

Wanneer wat eten?

26-07-2011 16:42 2 berichten
Ik eet best gezond, al zeg ik het zelf.

Veel groente, matig vlees, geen suiker, matig zout, fruit, complexe koolhydraten en eiwitten uit witvis en noten. Verder af en toe een avocado. Waar mogelijk biologisch. En altijd vers.

Maar ja, ik hou ook van boeren(dus vette)kaas, katenspek en haring. En Kettle chips.

Nu wil ik wat afvallen. De kaas, het spek, de haring en de spek worden dus even verbannen. De rest wil ik graag in mijn 'dieet' houden.

Ook wil ik de komende weken wat meer cardio- en vetverbrandingstraining doen. En dan mijn eten daar zo goed mogelijk aan aanpassen.

Mijn vraag is dus eigenlijk, wanneer eet je wat. Koolhydraten voor of na het sporten. Eiwitten ervoor of erna? En hoe lang ervoor of erna?

En hoe zit het met trainen op een nuchtere maag? Wat zijn normale hoeveelheden als je traint?

Iemand een beetje deskundig op dit gebied?

En wat betreft het trainen zelf? Voor krachttraining is een rustdag wel aan te bevelen. Geldt dat voor cardio/vetverbranding ook?

Graag jullie ervaringen/meningen!
Wanneer je wat eet maakt niet echt wat uit.

Sommige experts zweren bij aanvulling van wat eiwitten ná een training of koolhydraten ervoor maar ook daar zijn de meningen over verdeeld. Al met al is afvallen geen rocket science. Minder calorieen erin dan eruit = afvallen. En het liefst niet te laag inzetten op calorieen (niet onder de 2000) maar meer gaan verbranden dus sporten. Je eetpatroon ziet er verder goed uit.En of je die 2000 calorieen nou midden in de nacht neemt of 's ochtends vroeg in 1 keer, of dat je ze netjes over de dag verdeelt (dat is meestal het meest practisch want dan zit je niet op 1 moment helemaal vol en raliebaal je later van de honger) dat maakt niks uit...

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven