Lijf & Lijn alle pijlers

Wat is het beste maandverband?

10-01-2013 14:14 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds vanochtend is mijn eerste zwangerschap helaas een miskraam geworden. Van de VK mag ik geen tampons gebruiken, dus ik zal zo met een halve keukenrol in m'n ondergoed naar de winkel moeten voor maandverband.

Alleen.. ik heb als uitgesproken tamponliefhebster de afgelopen 20 jaar geen maandverband meer aangeraakt.. Kan iemand me een goed merk/ type aanraden? Ik hoop dat de vooruitgang die de afgelopen 20 jaar in aidsonderzoek, iphones en deeltjesversnellers geboekt is ook voor maandverband geldt. en dat het niet meer zo'n ranzig gevoel is als vroeger

Alvast bedankt!
Sterkte! wat jammer....

Geen maandverbandtips eigenlijk, maar als ik dan iets moet gebruiken dan het liefst gewone simpele "papier" achtige. Eigenlijk de goedkopere. Dat voelt dan het minst chemisch en plastic. Maar wellicht vloei je veel en is dat niet voldoende
Sterkte met je verlies!

Always silk met vleugels.
Kan je niet iemand anders sturen? Voor de erge menstruatie is de Kotex night een goede oplossing.

Alleen de prijzen van die zooi zijn zo ontzettend hoog de laatste tijd.
Ik zou voor een maandverband gaan die goed absobeert....

Geen idee hoeveel bloed je kan verliezen met een miskraam, maar je hebt ook extra grote verbandjes voor in de nacht. Misschien dat je zoiets kan kopen?
idd always silk of libresse....
Ik zou sowieso gaan voor dun en met vleugels, daar lek je niet zo snel langs. Missch doordat t dun is wel wat vaker vervangen, maar iig niet zo'n gore 'drol' tussen je benen..

Belangrijker: Veel sterkte met het verwerken van je miskraam!
Wat naar voor je dat je een miskraam hebt gekregen. Sterkte

Maandverband met vleugels lekt minder gauw door.

Ik zou voor dun met vleugels gaan. De moderne dunne absorberen net zo goed als de ouderwetse dikke.

Als je hevig bloed zou ik voor maandverband gaan die speciaal geschikt is voor de nacht die zijn langer waardoor je weer minder snel doorlekt.

Tegenwoordig staan er druppels op de verpakking die ingekleurd zijn om aan te geven of ze voor zwaardere of minder zwaardere menstruatie geschikt zijn. .
Ach, wat akelig. Misschien een rare optie in jouw situatie, maar probeer kraamverband eens.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Kotex.

Maatje matras, maar zonder zo'n vieze plastic onderkant.

Gatver wat broeit dat.
Sterkte meid!!

Ik raad je Kotex aan, heel zacht, en geen Always met n plastic gaasje erop!

Kotex of Libresse
Dank jullie wel!

Vleugels, nacht en veel druppels dus, want ik ben hartstikke lek op dit moment (zie het als een goed teken: hoe eerder 'leeg' hoe eerder 'klaar').

Dank voor de steun ook, ik ben er zelf vrij nuchter onder (goed van de natuur om iets wat niet klopt af te stoten), maar het is wel balen. Gelukkig nog maar 5+2 week, dus ik was er nog niet zo aan 'gehecht' (hmm.. mogelijk erg lompe woordspeling).
Ik krijg van zowat alle maandverband jeukende uitslag, dus áls ik eens wegwerpverband gebruik is het Natracare van de reformwinkel. Maar als je niet zo'n gevoelige huid hebt zou ik gewoon iets van de drogist nemen
Jammer van je miskraam...been there, done that twice. ( maar nu een zoon)

Ik vind zelf Libresse super het fijnst. Lichtgroene verpakking, met of zonder vleugels. Dun en niet broeierig.

Sterkte!
Na twee curettages en na de zwangerschap heb ik veel van die dikke Kotex (night) verbanden gebruikt. Daarna Always. Sterkte.
Oh dat plastic van always herinner ik me nog! Wat stom dat ze (weer even denkend aan technologische vooruitgang in 20 jaar) dat nog steeds doen!

Kotex dus.. thanks!
Neem ook extra kraambeschermmatrasjes mee voor je matras om die extra te beveiligen. ( weet niet hoe zo iets heet)

Sterkte met alles!
quote:redband schreef op 10 januari 2013 @ 14:37:

Neem ook extra kraambeschermmatrasjes mee voor je matras om die extra te beveiligen. ( weet niet hoe zo iets heet)

Sterkte met alles!Getver, heb ik dat ook nodig? En verkopen ze dat bij de drogist?
Denk iets van Etos? Of de apotheek?
Of een hele dikke handdoek, dat kan ook wel.
Dat kan inderdaad ook.
Hier ook een fervent tampongebruiker. Na mijn bevallingen (laatste 13 jaar geleden) moest ik kraamverband gebruiken. Was dacht ik iets met infecties ivm het broeien van plastic in al die dunnen verbanden. Misschien is dat intussen ook weer veranderd, maar ik kan me voorstellen dat dat bij een miskraam ook geldt.

Overigens stond ik laatst voor het maandverbandschap want ik had bedacht dat ik misschien wat in huis moest hebben voor mijn dochter (die van de bevalling van 13 jaar geleden) en ben ook weer met lege handen naar huis gegaan, ik kon er echt geen wijs uit worden. Dus ik dacht in de eerste instantie toen ik de titel zag, ha iemand met hetzelfde probleem als ik.

Sterkte met je miskraam verder.
Hmm dan wordt het de handdoek. Ik vond rondlopen met het stempel 'Zwanger' op m'n voorhoofd al erg, maar als ik mega maandverband en een matrasbeschermding (en chocola) sta af te rekenen is het nog minder.

Ik ga op pad, bedankt lieve vrouwen!
Libresse is zacht katoenachtig, irriteert minder dan Always als je daar gevoelig voor bent. Neem dan de nachtversie en wil je extra zacht moet je de dikkere nemen.

Heel veel troost bij dit verlies wens ik je, knuffel.
Ik heb ook twee keer een miskraam gehad, maar beide keren niet zoveel gebloed. Matrasbeschermers kan wat overdreven zijn hoor. Als je maandverband voor de zwaardere periode gebruikt, zit je volgens mij wel goed.

Sterkte met je miskraam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven