Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
Ik ga nu ook nog geen broeken kopen, ze zitten eindelijk weer lekker mn oude broeken en daar ben ik eerst heel blij mee dat ik dat bereikt heb. Tja, de overgang staat nu eenmaal niet bekend om het slanker worden van vrouwen, eerder andersom. Dus ik vecht eigenlijk dubbel. Duh...

Ik hoop nog steeds dat ik de sportschool ga redden vanavond.

Ik loop al weer achter op schema omdat hier eerst de glazenwassers bleven voor een glas fris. En ff bijpraten met die mannen uit t dorp hier natuurlijk. Toen kwam er nog een nichtje gezellig langs. Dus ik ga snel ff wat doen nu, dan zie ik strax wel weer of ik nog puf heb. Ik heb ik ieder geval mn sportbeha vanmorgen al aan gedaan voor alle zekerheid. Hoeft er alleen nog maar een sportshirt over en sportbroek aan natuurlijk.

Oh over dat wandelen... ik wandel volgende week 2x mee met de avond 4 daagse. Mss dat dat ook wel meehelpt dan als ik dat verhaal van Sanoma mag geloven. Zelf geloof ik niet meer in sporten = afvallen. Wel in sporten = uithoudingsvermogen.
ja, maar een half uur wandelen is ook 150 kcal verbranden. Dat val je natuurlijk wel af.

Ik ben dan ook wél afgevallen door meer te gaan bewegen. Niet fanatiek sporten, wel 2x per week zwemmen (een uur) en ineens gaan fietsen naar het werk. Zo makkelijk kan het zijn

Nu dus wandelen
Later is nu
De kop is eraf: ben naar de sportschool geweest. Het was leuk en even wennen; en ik ben benieuwd of ik morgen spierpijn heb....

In elk geval gaat eten keurig, ben erg benieuwd naar weegresultaat, is het nou morgen of woensdag weegdag?

O: yakult, 3 crackers, melk

T: 2 kiwi`s

L: panini rauwe ham, schaaltje rauwkost, schaaltje fruitsalade, smoothie (kregen een lunch in personeelsrestaurant met cursus, heb de broodjes van Dobbe en de patat laten liggen en ben me maar te buiten gegaan aan lekkere gezonde dingen)

T: verse jus, yoghurt met klein beetje muesli (toch niet voldoende gelunched, brood vult beter)

D: gekookte aardappel, sperciebonen, rundersaucijsje

Ga gauw naar bed, heb me net het schema voor van de week gerealiseerd en het blijkt dat ik inclusief de twee weekenden deze week 6 dagen werk! Het moet niet gekker worden.....
lijstje van vandaag:

O: bak havermoutpap

T: sneetje rozijne/walnootbrood met halavarine

L:bak griekse salade en 2 boterhammen met philadelphia light en rauwe ham

T: bak yoghurt met aardbeien

T: handje nootjes, paar koekjes (dom gesnaai vlak voor het eten)

A: pompoensoep met paar stukjes stokbrood, en een dadel voor het zoete toe

T: plak cake bij de thee en merci chocolaatje (ouderavond op de creche, tja)

En nu op de bank, pffffffffff morgen weer een dag...
Ik weet nog niet of ik ga wegen. Ik heb eindelijk een afspraak met de dietiste binnenkort, dus struisvogel nog even verder denk ik. Vandaag volgens mijn menuutje gegeten:

o: 1 br met gestampte muisjes, bakje yoghurt, halve banaan

t: eh... oh ja, appeltaart met beetje slagroom. Niet volgens lijstje, wel lekker.

l: 2 br met phil.light, cherrytomaatjes, magere aarbeienmousse (oid) van AH.

t: cherrytomaatjes

a: bordje bami

Verder heul veul cola light. Zware dag op 't werk.

Op de appeltaart na dus eigenlijk wel heel tevreden en daardoor was de appeltaart ook niet erg. Maar ik hoop wel dat er morgen niet iemand weer trakteert.
Vandaag:

O: bak havermoutpap

T: 2 sneetjes rozijne/walnotenbrood met halvarine

L: grote beker sinasappel-kiwisap en bak griekse salade

A: wat moeders kookt

Dan vanavond weer een rondje rennen, heb er zowaar zin in! Hoop dat dat vanavond ook nog zo is...

Bentetje, hoe is het met je spierpijn?
Leuk dat het fijn ging bij de sportschool Bentetje! En goed dat je allerlei lekkers liet staan. Ben ik echt zó slecht in.

Appeltaart, dat mag ik vanavond ook afslaan. Een paar cursisten hebben het leuke idee opgevat om ter afsluiting van de cursus een appeltaart mee te nemen. En ik wil NIET, maar zoek nu eigenlijk naar iets lekkers dat ik dan wel kan nemen.

Mijn dag:

O: brinta

T: boterham met 30+ kaas, yoghurt, nectarine

L: 2 br met gerookte zalm, wat nootjes

T: 2 kiwi's

A: kerrierijst met pinda's erin. (ruikt het hele huis nu al naar, heb ik zin in!)
Later is nu
So far so (sort of) good.

o: 1 br met sandwichspread, 1 appel, beker karnemelk

t: 1 slagroomsoesje (weer een jarige collega)

l: 2 br, gestampte muisjes en phil. ligt. Magere aarbeienmousse.

t: 2 crackers met sandwspr.

A: nog even in de kast kijken, geen idee. Aardappelen, beetje jus, bruine bonen, twee geraspte winterwortels, hamburgerachtigding.
anoniem_654038f62dff5 wijzigde dit bericht op 20-05-2008 19:14
Reden: Avondeten aangevuld.
% gewijzigd
O: Continue liga Choclade (1 koekje)

T: beschuit met muisjes

L:1 tosti

T: NIETS!!!!

A: sla,geb. aard. en hamlapje. Als toetje: schaaltje chocoladevla met suiker.

Vanmorgen woog ik voor het eerst 66.6kg. dus dat was vandaag een enorme drive om niet teveel te eten.Whieeeaaaah

Bentetje73, nog spierpijn gehad dan vandaag? en wanneer ga je weer?
WOW Joukje! Je hoeft nog maar van iets meer dan 3 pond! Dat gaat je zeker lukken voor 1 aug.

Bij mij was er deze week zowaar bijna 3 pond af, ik zat vanmorgen dus op 74,5 * maakt vreugdesprongetje* .
74.5 vanmorgen, schade van het weekend is er nog niet helemaal af...in elk geval is het wel een kilo minder dan vorige week, toen was het helemaal erg!

voor vandaag:

O: yoghurt met muesli

T: appel

L: 2 boterhammen met 20+ kaas en bakje griekse salade

A: iets van kabeljauw met aardappelen en doperwten geloof ik.

Gisteravond nog ruim een uur hardgelopen en daarna nog twee handjes nootjes en een dadel gehad, mmmm
Ik ga een speciale weegschaal uitvinden heb ik besloten. Ik wil een weegschaal die ik bij de eerste keer wegen op nul zet zonder te zien hoeveel ik weeg. En dan elke keer als ik weer weeg, moet de weegschaal aangeven hoe het gaat ten opzichte van die eerste keer wegen. Dus gewoon hoeveel je aangekomen of afgevallen bent. Ben nu ernstig aan het struisvogelen. Maar sinds een paar dagen dus wel weer oké bezig. Op de traktaties op mijn werk na, maar daar voel ik me niet eens schuldig over. Zeker niet over dat ene soesje van gister.
Meis, goed dat er weer een kilo af is! Je gaat weer helemaal lekker hè? En dan ook nog zo sportief... wow!
Zo'n weegschaal zou er inderdaad moeten zijn, Meave!

Ik zou de tabel natuurlijk wel zo voor je in kunnen vullen, als je wilt. Gewoon startgewicht 0 en dan hoeveel eraf is. (erbij doen we niet aan)

Ik was vanmorgen 69,9 kg. Hiehaho, onder de 70

Denk trouwens dat ik morgen een stuk lichter ben, ben net voor 't eerst in een week eens weer goed naar de wc geweest. Wat een gedroogde pruim al niet kan veroorzaken.

En vanavond eet ik tutti frutti, juist met dat in het achterhoofd, dus dat beloofd wat.

Gisterenavond trouwens nog een nectarine gehad, en een paar toastjes met zalm en brie. We werden getrakteerd, wegens laatste x cursusavond. Was lékker!

Goed zeg, kg eraf!

En hoe is het Madootje? Jij weegt toch altijd op dinsdag.

Roque, we willen alles weten nu

Joukje, ik vind jou lijstje persoonlijk ietsje magertjes. Met 1 liga continue en 1 beschuitje red ik het de ochtend niet.

Toedels

Later is nu
Hé goed zo Dream, onder de 70. Dat zou voor mij echt een prachtige mijlpaal zijn. Nu lekker zo door blijven gaan. Kanjer!

Oh, nou, als ik eenmaal weet hoeveel ik weeg, mag het best in de tabel hoor Dream. Maar stiekem wil ik het even helemaal niet weten.

Ik heb asperges gekocht. Mav lust ze niet, dus heb mijn vader gevraagd of hij mee komt eten. Nu alleen nog even bedenken hoe ik ze ga klaarmaken. Ik zag op de eten-pijler een recept voor gegrilde asperges, dat leek me wel wat.
Dank, maar ik ben helemaal niet tevreden hoor, met het resultaat van vanmorgen, hoe lang hang ik hier nu al op? Volgens mij al weer een week of 4...op de een of andere manier doe ik het in het weekend zo verkeerd dat ik alle goede resultaten van de voorgaande week verpest... ben dan ook stikjaloers op die 69.9 van jou dreamer! Wauw!!!

Meave heb je toevallig zo'n weegschaal met zo'n ouderwetse draaischijf? daar kan het wel bij toch? Al hoewel... als je dan afvalt kom je in het 100+ gebied terecht...

Heb je het idee dat je nu wat stabiliseert dan? Of afvalt? Snap nog steeds niet hoe iemand zo snel kan aankomen als jij de afgelopen periode.
Ik heb eens zitten rekenen, ik viel de afgelopen weken zo'n 0,8 kg per week af, dat is 0,1 kg per dag.. als ik dat doorzet, ben ik over 99 dagen 60 kg

Sja, maar je bent toch een kg lichter dan vorige week meis.

Misschien moet je toch eens een boterham meer per dag eten. (voor dat rennen dat jij doet, vind ik nog steeds dat je best weinig erbij eet)
Later is nu
joepiedepoepie, anderhalve kilo eraf! Mooi!

spierpijn valt erg mnee, eigemnlijk alleen mijn buik wat 9dat is ook niet gek, sinds grote buikok nooit meer buikspieroefeningen gedaan, dus dat zal nog wel even aanhgouden denk ik. Ga vanavond weer, in elk geval is duie sessie met de dietsite vandaag, hoor dan ook denk ik verder qua personal trainer enzo. Even kijken of ik gisteren nog terug kan halen

O: 2 crackers

T: koekje

L: salade, verse jus, broodje filet americai, sandwich tomaat, mosterd, katenspek

T: niets

D: macaroni, kerstomaatjes, bakje yoghurt met beetje vla voor de smaak

vandaag:

O: bakje cruesli met melk (yoghurt was op)

T: nites

L: 3 boterhammen, melk

T: fruit, weet nog niet wat

D: tortillas met kip, sla en fruit of yoghurt toe
Fijn Bentetje! (maar ehm.. hoeveel weeg je nou en hoeveel woog je vorige week? want ik heb dat niet in de tabel, nog)

Mijn lijstje vandaag:

O: 2 br met tomaat, 2 gedroogde pruimen

T: nectarine, paar noten, enneh... nog wat kruimels van dit en dat, weet niet meer wat

L: 3 stukken poffert met 20% echte boter, oid

T: wat nootjes en cranberries..

A: stukjes 'vlees' met tutti frutti

Zit nu bommetje vol, echt waar, heb 2x ruim opgeschept, dat doe ik normaal nooit meer, maar het was zó lekker en nu ook lekker op

Zometeen een uurtje wandelen met LD. We halen LE op van voetbal. Leuk leuk
Later is nu
Goed gedaan Bent!!!

Hier vandaag een goede dag. Moet wel even nadenken:

o: 2 br, gest. muisjes en sandwichspread

t: 1 br filet americain

l: 3 br, 2 sandwspread en 1 filet am. + aardbeien

t: banaan

a: opgebakken aardappel, asperges met mager botersausje (boter + beetje bloem + veel bouillon), gekookt eitje, paar plakjes ham, komkommer/tomaat

Ik heb nu wel erg veel zin in wat zoets. Straks maar even een zoete kop thee drinken.
anoniem_654038f62dff5 wijzigde dit bericht op 22-05-2008 08:23
Reden: aardbeien vergeten
% gewijzigd
Heb als toetje net nog een ijsje gehad, zo'n heel kleintje van de lidl. En misschien ga ik zo nog wel een stukkie wandelen, tis te mooi om binnen te zitten maar buiten stil zitten is nog te koud helaas. Krijg ik tenminste nog een beetje buitenlucht mee na de hele dag binnen op mijn stoel...

Meave, ziet er goed uit, je lijstje! Hou vol!
Ik heb niet 'een stukkie' gewandeld, LD en ik hebben er bijna 2 uur opzitten! We hebben LE van voetbal gehaald en zijn toen nog even met een omweg naar huis gegaan. En ja, LE had toen dus ook al een uur gevoetbald. Lekker bewogen met zn allen

(en nu met z'n allen zere benen )

Ik wil ook nog eens asperges eten..mm
Later is nu
Kopje thee heeft nog niet veel geholpen. Ik wil nog steeds wat zoets. Gaat wel over. Eerst maar weer in de goede mood komen voor ik lekker avonddingetjes ga toevoegen.

Da's een goede wandeling Dream! Oh, en ik had nog nooit asperges klaargemaakt, maar ze waren echt goddelijk! Morgen heb ik slanke aspergesoep voor tussendoor of bij de lunch ofzo. Gemaakt van het kookvocht, bouillon, bloem, eventueel een uitje en de klein gesneden of gepureerde aspergekontjes. De schilletjes haal ik er wel uit. Jam!

Meis, ben jij nog weggeweest?
Ghe, hier komen m'n gegevens dan

Roque, 31 jaar (moet dat erbij?), lengte 1.82 meter, startgewicht 77,1, vandaag weer teveel (76,4, maar gisteren piza gegeten en ik hem me al om half zeven gewogen vanwege ziekenhuisbezoek...Kan ik nog meer smoezen bedenken )

Vandaag was het weer netjes:

vanmorgen: een boterham met kaas

L; een kom verse aspergesoep, BH met kaas, BH met pindakaas (aldi pindakaas is niet zo lekker, trouwens...)

T; handje nootjes

A: aardappelpuree, doperwten en vlees (geen idee meer wat de naam is... het is wel erg lekker!) met chapignonroomsaus
Je streefgewicht nog, Roque?

Meave, ik heb één keer asperges gemaakt, en vond het schillen een drama Lekker joh, morgen nog aspergesoep.

Ik heb nog een bak yoghurt genomen. Doe ik altijd wat natrena (vloeibaar) in, smaakt best zoet dan.

truste
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven