We kunnen het!!
woensdag 8 augustus 2007 om 10:28
Lieve mede-afvallers
laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!
Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.
Dan maar een dag later op streefgewicht
Later is nu
maandag 9 juni 2008 om 17:14
lage bloeddruk kan inderdaad vervelend zijn maar is absoluut niet schadelijk. Zeker geen medicijnen dus. Drop eten helpt soms, net als meer zout (bouillon oid).
Vandaag prima dag, veel bewogen. eerst vanmorgen hardgelopen, toen gefietst en gewekt in de tuin en vanavond nog spinnen op sportschool.
O: 2 crackers (casselelrib, oude kaas), nectarine, kiwi, karnemelk
T: niets
L: 3 boterhammen (casselelrib en 20+kaas), karnemelk
D: gekookte aardappels, sperciebonen, kipschnitzel
Vandaag prima dag, veel bewogen. eerst vanmorgen hardgelopen, toen gefietst en gewekt in de tuin en vanavond nog spinnen op sportschool.
O: 2 crackers (casselelrib, oude kaas), nectarine, kiwi, karnemelk
L: 3 boterhammen (casselelrib en 20+kaas), karnemelk
D: gekookte aardappels, sperciebonen, kipschnitzel
maandag 9 juni 2008 om 19:31
Vanavond alleen sla + mayo gehad.
Knapte er geweldig van op, dat wel.
Met deze warmte ben ik trouwens maar
t liefst binnen.
Na t eten voor t eerst onder de zonnebank
gelegen sinds jaren, dan maar een kuurtje om
bruin te worden want ik vrees dat er anders weinig
van komt ondanks het mooie weer.
Nu weer lekker plat en tv kijken.
Knapte er geweldig van op, dat wel.
Met deze warmte ben ik trouwens maar
t liefst binnen.
Na t eten voor t eerst onder de zonnebank
gelegen sinds jaren, dan maar een kuurtje om
bruin te worden want ik vrees dat er anders weinig
van komt ondanks het mooie weer.
Nu weer lekker plat en tv kijken.
maandag 9 juni 2008 om 19:54
o: 2 br, sandwspread en smeerkaas 20+
t: optimelkwark
l: 3 br met filet americain en bakje rauwkost
t: festini aardbeienijsje (een vondst, amper kcals!) en een banaan
a: spaghetti met verse bolognesesaus, beetje geraspte kaas, vla met yoghurt toe
Ik ben even niet heel blij. De weegschaal blijft toch wel erg hangen ondanks dat ik eigenlijk elke dag tussen de 1500 en de 2000 kcals eet. Meestal 1500 ongeveer en op een slechte dag zo'n 2000. In combinatie met minstens drie keer in de week op de fiets naar mijn werk (35 minuten enkele reis) en ook nog af en toe naar de sportschool zou je/ik toch denken dat er wat moet kunnen gebeuren. Jammer dat ik geen kleine kickstart kan maken voor de zomervakantie.
t: optimelkwark
l: 3 br met filet americain en bakje rauwkost
t: festini aardbeienijsje (een vondst, amper kcals!) en een banaan
a: spaghetti met verse bolognesesaus, beetje geraspte kaas, vla met yoghurt toe
Ik ben even niet heel blij. De weegschaal blijft toch wel erg hangen ondanks dat ik eigenlijk elke dag tussen de 1500 en de 2000 kcals eet. Meestal 1500 ongeveer en op een slechte dag zo'n 2000. In combinatie met minstens drie keer in de week op de fiets naar mijn werk (35 minuten enkele reis) en ook nog af en toe naar de sportschool zou je/ik toch denken dat er wat moet kunnen gebeuren. Jammer dat ik geen kleine kickstart kan maken voor de zomervakantie.
maandag 9 juni 2008 om 20:47
Ik wiebelde vandaag een beetje links van de 84 kilo. Gelukkig maar, want dankzij dat "cakeje-met-muisjes" bij het kraambezoek was ik uit mijn ketose geschoten. Vandaag verkleurde mijn staafje weer. Voorlopig nog geen cake voor mij.
De dag begon slecht, omdat ik door de wekker heen sliep en dus geen tijd had voor een fatsoenlijk ontbijt.
O. 50 gram bacon
T. plakje kaas
L. salade van gisteren, aangevuld met mozzarella
T. kabbanossi
A. doperwten, wortel, vlees uit blik (Moppeman kookte speedy).
Als toetje het laatste restje van die mascarpone-prut.
Ik kreeg snoeptrek, dus heb ik nog maar een Senseootje gemaakt. We hebben van het weekend zo'n Senseo-geval gekocht, nu nog even de smaakjes uitzoeken.
De cappuccino van DouweEgberts vind ik in elk geval niets, de cafeïnevrije van Lidl is slap en de mocca die ik vandaag bij de AH kocht smaakt in elk geval wel. Heeft iemand nog tips ?
Ik was ook nog even bij Simon Lévelt binnengelopen, het ruikt heerlijk daar, maar (vrijwel geen) koffiepads.
De dag begon slecht, omdat ik door de wekker heen sliep en dus geen tijd had voor een fatsoenlijk ontbijt.
O. 50 gram bacon
T. plakje kaas
L. salade van gisteren, aangevuld met mozzarella
T. kabbanossi
A. doperwten, wortel, vlees uit blik (Moppeman kookte speedy).
Als toetje het laatste restje van die mascarpone-prut.
Ik kreeg snoeptrek, dus heb ik nog maar een Senseootje gemaakt. We hebben van het weekend zo'n Senseo-geval gekocht, nu nog even de smaakjes uitzoeken.
De cappuccino van DouweEgberts vind ik in elk geval niets, de cafeïnevrije van Lidl is slap en de mocca die ik vandaag bij de AH kocht smaakt in elk geval wel. Heeft iemand nog tips ?
Ik was ook nog even bij Simon Lévelt binnengelopen, het ruikt heerlijk daar, maar (vrijwel geen) koffiepads.
maandag 9 juni 2008 om 22:24
Moppetoet, ik vind de cafe-choco altijd wel erg lekker van senseo, manlief hier is meer van de espresso en (extra) dark roast van senseo of van AH.
Meave, hou vol!! Ik voel het ook zo'n beetje, hang nu ook al weeeeeken op die 74.5...een keer moet het er toch doorheen!!
(gejuich overal in de buurt, 3-0?)
Roque, ik word altijd misselijk van slagroomtaartjes, klein beetje vind ik lekker maar tis al snel te veel...
Net terug van looptraining, goed mijn best gedaan, nu douchen, fijne avond!
meis
Meave, hou vol!! Ik voel het ook zo'n beetje, hang nu ook al weeeeeken op die 74.5...een keer moet het er toch doorheen!!
(gejuich overal in de buurt, 3-0?)
Roque, ik word altijd misselijk van slagroomtaartjes, klein beetje vind ik lekker maar tis al snel te veel...
Net terug van looptraining, goed mijn best gedaan, nu douchen, fijne avond!
meis
maandag 9 juni 2008 om 23:37
dinsdag 10 juni 2008 om 07:03
Hier vanmorgen er bijna een kilo bij, vocht? Geen idee, wel apart.
Meestal kun je maar 1 x per maand terecht bij een dietiste toch Maeve? Dat vind ik zelf wel erg weinig, vooral als je goede
verwachtingen hebt. Misschien dat je tussendoor bij haar terecht kunt? Want zo heb je ook het gevoel dat je maar aanmoddert, was toen wel mijn ervaring.
In ieder geval Maeve, geef de moed niet op meid.
Meestal kun je maar 1 x per maand terecht bij een dietiste toch Maeve? Dat vind ik zelf wel erg weinig, vooral als je goede
verwachtingen hebt. Misschien dat je tussendoor bij haar terecht kunt? Want zo heb je ook het gevoel dat je maar aanmoddert, was toen wel mijn ervaring.
In ieder geval Maeve, geef de moed niet op meid.
dinsdag 10 juni 2008 om 08:47
Man was voetbal kijken in de kroeg gisteren, kwart over twee was ie thuis, helemaal jolig en vol verhalen die hij mij natuurlijk nog wilde vertelllen....pffffffff het is midden in de nacht, ik slaap!!! Hij had het wel zwaar vanmorgen hahaha!!
Mijn lijstje voor vandaag:
O: Bak yoghurt met 2 nectarines erdoor
T: verwenbroodje
L: grote beker aardbei/sinasappelsap en flinke bak griekse salade
T: bak yoghurt met aardbeitjes (fruit moet op, hebben jullie het door?)
A: kip mediteraan of zoiets, moeders kookt.
Dan vanavond weer een flinke wandeling en dan maar hopen dat de weegschaal me morgen een beetje goed gezind is... (vanmorgen al wel een kilo lichter dan gisteren maar nog altijd een kilo zwaarder dan zaterdag, hoezo schommelen??)
Mijn lijstje voor vandaag:
O: Bak yoghurt met 2 nectarines erdoor
T: verwenbroodje
L: grote beker aardbei/sinasappelsap en flinke bak griekse salade
T: bak yoghurt met aardbeitjes (fruit moet op, hebben jullie het door?)
A: kip mediteraan of zoiets, moeders kookt.
Dan vanavond weer een flinke wandeling en dan maar hopen dat de weegschaal me morgen een beetje goed gezind is... (vanmorgen al wel een kilo lichter dan gisteren maar nog altijd een kilo zwaarder dan zaterdag, hoezo schommelen??)
dinsdag 10 juni 2008 om 09:08
Rare weegschaal heb ik zeg, gisteren bij de eerste weging woog ik 63,7.
Toen ik de weegschaal gisterenavond wilde demontreren aan queenfanman gaf hij 66,4!!!! aan en vanochtend weer 64,6 hoezo schommelen???
Zullen mijn ongesteldheidshormonen wel zijn
O: mustli met yoghurt
T: een nectarine
L: 2 broodjes met halva jam
T: ?
A: griekse salade met mozzarela, tomaat en komkommer.
Als beweging mag ik vandaag lekker weer 2 keer een half uurtje fietsen naar mijn werk.
Toen ik de weegschaal gisterenavond wilde demontreren aan queenfanman gaf hij 66,4!!!! aan en vanochtend weer 64,6 hoezo schommelen???
Zullen mijn ongesteldheidshormonen wel zijn
O: mustli met yoghurt
T: een nectarine
L: 2 broodjes met halva jam
T: ?
A: griekse salade met mozzarela, tomaat en komkommer.
Als beweging mag ik vandaag lekker weer 2 keer een half uurtje fietsen naar mijn werk.
dinsdag 10 juni 2008 om 16:11
o: 1 br met gest, muisjes, 1 yoghurtbanaanshake
t: optimel kwark
l: 3 br, 2 met phil.light en 1 met gest.muisjes, ongeveer 200 gram cherrytomaatjes
t: split (ijsje)
a: geen idee, Mav kookt.
De dietiste wordt maar 4 keer per jaar vergoed en mijn volgende afspraak is over 1,5 maand. Als ik eerder de behoefte heb, kan ik altijd even bellen. Maar ik zou niet weten wat ik nog aan mijn voeding kan veranderen, dus ik kijk het nog even aan.
t: optimel kwark
l: 3 br, 2 met phil.light en 1 met gest.muisjes, ongeveer 200 gram cherrytomaatjes
t: split (ijsje)
a: geen idee, Mav kookt.
De dietiste wordt maar 4 keer per jaar vergoed en mijn volgende afspraak is over 1,5 maand. Als ik eerder de behoefte heb, kan ik altijd even bellen. Maar ik zou niet weten wat ik nog aan mijn voeding kan veranderen, dus ik kijk het nog even aan.
dinsdag 10 juni 2008 om 16:56
Ik sla vandaag over goed?
O: twee boterhammen (met één keer beleg) met boursin en komkommer
T: plakje cake
T: kersen, aardbeien, banaan
T: 3 chocolaatjes
T: heeeel veel dropjes
L: tomatenoep, broodje kroket, broodje kaas
T: 2 chocolaatjes
T: heeel veel dropjes
A: even kijken wat er nog in de vriezer ligt. Waarschijnlijk chili con carne
Ik vrees voor morgen dus een kilo erbij
Uitslag Hb was trouwens goed vandaag: 7,4.
O: twee boterhammen (met één keer beleg) met boursin en komkommer
T: plakje cake
T: kersen, aardbeien, banaan
T: 3 chocolaatjes
T: heeeel veel dropjes
L: tomatenoep, broodje kroket, broodje kaas
T: 2 chocolaatjes
T: heeel veel dropjes
A: even kijken wat er nog in de vriezer ligt. Waarschijnlijk chili con carne
Ik vrees voor morgen dus een kilo erbij
Uitslag Hb was trouwens goed vandaag: 7,4.
dinsdag 10 juni 2008 om 17:20
ik heb m'n maandelijkse vreetbui en mag van mezelf nog steeds geen suiker.. Heb de smarties, die al vanaf 7 mei in een bakje op het aanrecht stonden (!!!) vanmiddag aan de kinderen gegeven, opeten, rap! En dat lieten ze zich natuurlijk geen 2x zeggen. Maar goed, al die tijd gewoon zien staan en niets geen zin in, vandaag dus wel.
Ik heb wat sluimerende hoofdpijn en weet m'n rijtje van gisteren totaal niet meer. Vandaag naast normaal eten en tussendoortjes noten+rozijnen gehad en net een half appelbroodje.
Vanavond hartige taart van spinazie en tonijn.
Ik heb wat sluimerende hoofdpijn en weet m'n rijtje van gisteren totaal niet meer. Vandaag naast normaal eten en tussendoortjes noten+rozijnen gehad en net een half appelbroodje.
Vanavond hartige taart van spinazie en tonijn.
Later is nu
dinsdag 10 juni 2008 om 17:48
dinsdag 10 juni 2008 om 20:16
O. ei met vleeswaar en kaas. tomatensap. senseokoffie.
T. kabbanossi (ofhoehetookmogeheten)
L. kop bouillon, mozzarella tomaat
T. cottage cheese met zoetstof en kaneel
A. spercieboontjes met kip.
Ik heb een hele vreemde weegschaal, elke ochtend weeg ik méér dan de avond ervoor, en ik weet zeker dat ik 's nachts niet slaapwandel.
Volgens mij heeft dat ding een ochtendhumeur.
Shit genoeg moet ik morgen wéér fietsen naar het werk. Natuurlijk, het is goed voor de lijn, maar het weer wordt minder.......
Ik hoop dat ik de rest van de week de auto kan hebben, want die bussen die rijden niet meer nadat ik Moppekind naar school heb gebracht. K*tchauffeurs !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
T. kabbanossi (ofhoehetookmogeheten)
L. kop bouillon, mozzarella tomaat
T. cottage cheese met zoetstof en kaneel
A. spercieboontjes met kip.
Ik heb een hele vreemde weegschaal, elke ochtend weeg ik méér dan de avond ervoor, en ik weet zeker dat ik 's nachts niet slaapwandel.
Volgens mij heeft dat ding een ochtendhumeur.
Shit genoeg moet ik morgen wéér fietsen naar het werk. Natuurlijk, het is goed voor de lijn, maar het weer wordt minder.......
Ik hoop dat ik de rest van de week de auto kan hebben, want die bussen die rijden niet meer nadat ik Moppekind naar school heb gebracht. K*tchauffeurs !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dinsdag 10 juni 2008 om 20:21
iki heb er persoonlijk geen last van maar vindt het ene onwijs lullige staking!!
O: 3 beschuiten (crackers waren op), karnmelk
T: 3 pruimen
L: 3 boterhammen 20 +kaas, aardbeien
D: maaltijdsalade van pasta, rucloa, sperziebonen, salami en paprika, vlaflip toe.
Nu net terug van avondvierdaagse, neem denk ik nog wat fruit of ene bakje yoghurt.
O: 3 beschuiten (crackers waren op), karnmelk
T: 3 pruimen
L: 3 boterhammen 20 +kaas, aardbeien
D: maaltijdsalade van pasta, rucloa, sperziebonen, salami en paprika, vlaflip toe.
Nu net terug van avondvierdaagse, neem denk ik nog wat fruit of ene bakje yoghurt.